Smutné zjištění: Američané jsou příliš obézní pro malé automobily

Už několik let se svět ptá, proč mají Američané v oblibě velká auta. Vysvětlovalo se to všelijak, ale zdá se, že nyní zbude pouze jediné vysvětlení. Američané jsou prostě příliš velcí na to, aby se vešli do aut, která vyhovují třeba Evropanům.

Podle jedné studie v devíti státech USA trpí více než třicet procent obyvatel těžkou obezitou. (Ne nějakou lehkou nadváhou!) A takoví lidé se prostě za volant malých vozů nevejdou. Novinářka Jamie LaReauová v článku pro Automotive News o tomto problému kromě jiného napsala:

„Hodně Evropanů má rádo malá auta. Mnozí řidiči v Evropě jsou totiž drobní, čilí, v dobré fyzické kondici – stejně jako jejich auta. K popularitě malých aut přispívá i stoupající cena pohonných hmot v Evropě. Většina Evropanů je v pohodě, nemá s malými auty problém. Ovšem u mnohem větších Američanů je tomu jinak.“

Studie AOL Autos říká, že je marné očekávat změnu chování Američanů. Svůj pohled nezmění, nezačnou nikdy upřednostňovat malá auta. Američtí tlouštíci jsou prostě dnes už tak velcí, že nemají šanci se do takových aut vejít. Nikdy se nebudou v těsném prostoru cítit dobře. A bezpečně. Pokud tedy nezmění svůj životní styl, své návyky, nebudou držet dietu, tak budou stále upřednostňovat velká auta. A to bez ohledu na budoucí ceny pohonných hmot.

Konstruktéři automobilů dnes přemýšlejí, co s tím. Několik výrobců prý již započalo s úpravami svých aut. V této souvislosti se hovoří třeba o vozech Hyundai Elantra, Honda Civic, Ford Fiesta a Focus, Subaru Impreza. Ovšem co chtějí vymyslet, je ve hvězdách. Nafouknou je snad? 

Klepněte pro větší obrázek
 

Minitest Nissan Qashqai 1,6 DIG-T: Po faceliftu s hezčí tváří

Nissan Qashqai DIG-T 160 (minitest)

Co nabízí populární crossover po faceliftu a jaká je kombinace vbrcholné benzinové motorizace s manuální převodovkou a pohonem předních kol.

včera | Milan Lažanský | 1 příspěvek
TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků