Smůla pro plátce DPH: BMW 130i jako "náklaďák" nepořídíte

Začátkem tohoto týdne jsme vám přinesli informaci, že BMW řady 1 je možné na českém trhu pořídit jako "náklaďák", tedy vůz homologovaný v kategorii N1 s možností odpočtu DPH. Původní informací bylo, že BMW v tomto provedení nabídne i nejsilnější model 130i, který je s 265 koňmi a stovkou za 6,1 sekundy nejrychlejším kompaktem současnosti. Již ve zmíněném článku jsme však vyjádřili obavu, že si u nejsilnější verze nejsme touto možností jisti a raději jí ještě ověříme. Naše obava se bohužel potvrdila, v tuto chvíli si s odpočtem DPH koupíte výlučně čtyřválcové modely a ačkoli se s touto informací nese slůvko "zatím", obáváme se, že ve skutečnosti znamená "nikdy". BMW 130i tak potkává stejný osud jako většinu ostrých modelů jiných vozů, u kterých je jinak odpočet DPH možný. Nemyslíme si, že by u nich homologace varianty N1 nebyla řešitelná, spíše dovozci nechtějí pár prodaným kusům obětovat větší úsilí. Otázkou je, jestli tím jen neuzavírají bludný kruh - nejsou prodeje, není varianta N1; není varianta N1, nejsou prodeje. Možnost pořídit BMW 130i jako "en-jedničku" přitáhla ihned zájem několika mých známých, před kterými jsem se o ní zmínil, za standardních podmínek pro ně vůz tak atraktivní není. Snad příště.

I tak ale zůstává faktem, že BMW 1 je asi nejkurioznější "dodávkou" na trhu a překonává tím Seat Leon, který byl doposavad nejvíce vzdálen zažité představě o podobě nákladní verze osobního automobilu...

TEST Lexus LS 500h: Měl být dokonalý. Jenže...

Lexus LS 500h

Nový Lexus LS mi ze všech testovacích aut způsobil největší pomatení mysli. V některých ohledech tak neuvěřitelně fascinuje, jinde ale může i zklamat. Nebo jej prostě jen nechápu?

včera | Milan Lažanský | 26 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Minitest Škoda Karoq 1.0 TSI: Dělám, co můžu! Stačí to?

Škoda Karoq 1.0 TSI (minitest)

Zázraky od malého litrového tříválce v poměrně velkém crossoveru raději nečekejte, poněkud překvapivě však základní motor z Karoqu nepoužitelnou brzdu provozu nedělá.

12.  5.  2018 | Miro Mihálik | 86 příspěvků