Smrtelných nehod motorkářů výrazně přibývá. Co patří mezi nejčastější příčiny?

38 komentářů

bob
20. května • 9:39

Já bych rád viděl bližší čísla k těm 40%, kde se dává vina na řidiče auta... Nevím o tom, že by mě někdy někdo normálně předjel na motorce. Většinou to berou zprava, bez ohledu na pruhy a nejlíp ještě po předním kole... Pravidlo být vidět platí pro minimum z nich... Těch pár starých motorkářů, který jedou celou cestu pomalu a maximálně to rozpálí na pár minut na prázdném úseku kde to znají, ty tu statistiku nezachrání...

MM
20. května • 19:44

Jestli tě většina bere zprava tak se zamysli nad svým jízdním stylem. Bude to mít nějaký důvod.

ijon
20. května • 10:02

Jak píše trochu výše John Doe, je to ošidné a člověk na motorce musí pořád myslet trochu dopředu a nejet jen na adrenalin. Předjetí zprava jsem zažil asi jednou, "po čáře" docela často, ale sám to nedělám. Sám se snažím předjíždět svižně a bezpečně, tedy v rámci možností. Akorát taky nevím, proč mají řidiči sklon se mi lepit na motorku snad na metr, přesně jak to říká Joe.
Kde nepomůže nějaká extra předvídavost jsou kruháky. Když jsem na kruháku v náklonu, tak už prostě jet musím a neudělám vůbec nic (na rozdíl od auta). Jednou jsem tak viděl, jak se na mě zprava řítí Oktávka, naštěstí jsem neudělal nic a on zastavil kousek ode mě s kouřícími brzdami... Prostě mě přehlédl. A to mám taky žlutou helmu, s modrou se to stávalo mnohem častěji.
P.S. - Musím zkusit někoho předjet po předním kole ;)

Joe Doe
21. května • 18:41

Kruhaky su vtipne - mas pozerat tam, kam chces, aby isla motorka. To chce niekedy pristup... 'let the force be with you'.Naklopis na lavy bok ale hlavu doprava a sledujes vjazdy, pripadne na 2-pruhovych kruhakoch veci okolo, a nakoniec to preklopis na vyjazd a potom 3 sekundy nechas stredne ucho nech sa s tym vyrovna :D

MM
19. května • 20:21

Tak já mám na motorce problém většinou s tím že mě lidé přehlédnou a vjedou mi tam třeba z vedlejší. Minulou neděli 3x za den. Nebo mě začnou při souběžné jízdě vytlačovat. A to mám svítivě žlutou helmu a jednu z největších motorek vůbec.

Joe Doe
20. května • 8:25

Pred krizovatkou kde som na hlavnej menim stopu v ramci jazdneho pruhu - samozrejme, je to jednoduchsie v okoli zakonnych rychlostnych limitov.Samotnu krizovatky, napr. klasicke T alebo pripajaci pruh, prechadzam co najdalej od auta, ktore mi ma dat prednost. Jednak dostane manik na vedlajsej extra vizualny impulz (lateralny pohyb priblizujeceho sa predmetu) a druhak ziskam aspon meter-dva k dobru, keby sa nahodou rozhodol mi prednost nedat. A este kutikom oka sledujem tocvolanta, ci mu vidim ksicht. Ak nie, tak asi ma nevidi.Ja mam skor problem s lepicmi. Ides 90-95 km/h realnych po 1.triede, prizenie sa auto a jazdi meter za mojou SPZ.

JirkaK
19. května • 13:20

Nedávno tady byla bouračka motorky s Octavií, auto odbočovalo z hlavní vlevo na vedlejší, předjíždějící motorkář do něj naboural. Motorkář zraněný, řidička auta na místě mrtvá, protože ta odbočující oktávka to koupila přímo na levé přední dveře.....
Sám jsem zvědavý, jak dopadne vyšetřování. Před křižovatkou je plná čára a v celém úseku zákaz předjíždění, podle svědků auto blikalo a motorkář jel výrazně rychleji než 90km/h.
Podobná havárka byla před lety o kus dál na další křižovatce, tam si naopak řidič auta odbočujícího vlevo motorkáře všiml a s odbočením vlevo čekal. Motorkář se ho na poslední chvíli pokusil předpisově objet zprava, a - už mu to nevyšlo, v rychlosti cca 150km/h (na konci obce) mu to napálil přímo doprostřed kufru. Dodnes tam má hezkej pomníček. Tak si na té motorce raději vyberte třetí možnost - nepředjíždějte na motorce tam, kde je to problematické a kde je velká pravděpodobnost že se něco stane. Těch pár vteřin a frajerský pocit nestojí za smrt.

JirkaK
25. května • 11:20

Pokračování - podle posledních zpráv, co se tady povídají - tak motorkář, který to před dvěma týdny při prasečím předjíždění napálil do odbočující oktávky napřed přišel o nohy a nakonec zemřel také.....

Hellebrand
18. května • 19:18

Příčina je HLAVNĚ TATO : AUTO (a samozřejmě i motorka, ta možná ještě více) SE ŘÍDÍ HLAVOU !!!

Allamarein
19. května • 5:42

To ale ta hlava nesmí být prázdná.

Hellebrand
19. května • 5:49

Naprostý souhlas:-O

Pavel
18. května • 17:13

Z příspěvků.jsem.pochopil, že motorkáři jsou dementi, a z článku, že téměř polovinu jich zabili mimořádně inteligentní řidiči automobilů.

Tom256
18. května • 17:58

To že je automobil účasten, ještě neznamená, že motorkář bez viny na nehodě.

Allamarein
18. května • 18:15

Bohužel i to klasické přehlédnutí nízko letící neřízené střely je přičítáno řidiči auta, ačkoli neměl ani šanci motodementa vidět.

Čobolák
18. května • 23:46

Motorky sú krásne. Len nesmú na nich sedieť blbci (...to isté ako aj za volantom...). Sranda je, že ak motorkár ide po čiare v dvojprúdovej ceste, musíte rátať s tým, že je v !!! obidvoch pruhoch !!! . Strašne im vadí ak aj s dostatočnou rezervou zmeníte pred nimi (aj s blinkrom) pruh, lebo ste im vošli do cesty ! A potom zvreští plynom, vytrubuje a tvrdí, že ho chcete zabiť. Kurňa, ako mám vedieť v ktorom pruhu vlastne si, keď predbiehaš aj zľava aj zprava ?

Joe Doe
19. května • 10:53

No zakladny problem je, ze motorkar jazdi po ciare.Jazdit po ciare je velke NO-NO-NO :) Nehovoriac o tom, ze niektore su fakt trojdimenzionalne. Takze uz z principu je to blbec.

Joe Doe
18. května • 17:05

Tento rok som odjazdil viac na motorke ako v aute a plati, zatial (klopem na drevo atd.), zi a nechaj zit a nema problema. Daj priestor ostatnym a oni daju priestor tebe. Zasada - space gives you time, time gives you options.A potom... ono fakt staci v zapche niekoho pustit, dat prednost chodcovi... a v momente vas okolie prestane brat ako kretena na motorke. Problem je, ze vacsina motorkarov akoby nemala pud zebazachovy a zaroven nema ani len hmlistu predstavu o minimalizovani rizik - ako jazdit, aby ma ostatni videli atd.

Lukasz
18. května • 16:45

Protože většina motorkářů, zejména těch mladších jezdí jak úplně tupá arogantní hovada. Smrt člověka nikdy není veselá, je moc smutná. Ale v těchto případech musíme být silní a mávnout rukou a rozdat Darwinovy ceny. Jsou to defakto záměrní sebevrazi, koledující si přibrat ještě okolí.

MM
19. května • 20:24

Ty seš kokot ty Darwine.

jouda
18. května • 16:36

https://www.garaz.cz/clanek/pet-zakladnich-rad... ... Jednak bych když už v rámci Bčka je skůtr na 125 zavedl do autoškoly na auto min. 2 hodiny na tom skůtru aby si každý kdo jezdí autem vyzkoušel na vlastní kůži že na fichtlu vidíte prd za sebe, že každá větší díra na silnici je o zdraví apod. takže by pak snad řidiči byli ohleduplnější. A druhá věc, je že se najde hromada lidí co si plete silnice se závodním okruhem jezdí tam násobky povolené rychlosti, ještě si pořídí vykuchaný výfuk aby se v okolí 3 km vědělo že jedou (a policie dělá že to nevidí, jako u hromady věci za které si je platíme a které ignorují).

Allamarein
18. května • 18:17

Jo, to je moc hezký článek. Tak ideálně napsaný, aby řidiče proti motorkářům poštval ještě více. Přesně ta klasická motorkářská privilegovanost.

Joe Doe
18. května • 16:41

Dnes mozes mat motorku ktora ma 11kW .... a krutak cez 100 Nm (Zero).Takze vyrazne nizsie naroky na vodicak, ale Zero v zasade s vynimkou maximalky krotis bestiu ako litrovu Fireblade.

k22
18. května • 15:44

Omezi hardwarově na 90 km/h. I při této rychlosti může být jezdec FREE. A když pojede jen v títku, tak i COOL.

petr r. (petrumr)
18. května • 20:01

prr, já na motorce jezdím bez rukavic, někdy v plavkách, jak jsem začínal, tak ani přilba nebyla nutná, je to o svobodě a omezit na 90..:-O a tych pět stupnů v převodovce budou na co?

MM
19. května • 20:23

Tak hodně štěstí :-)

Charouz
18. května • 22:19

Přilba nebyla nutná? Poprvé jsem byl v autoškole v 15 v roce 1977. A už tehdy byla povinná.

Mirek
19. května • 15:51
petr r. je blb
18. května • 21:40

to je huňp :-D:-D

McQ
18. května • 15:25

jen odbočím, mě překvapilo, co jsem o víkendu potkal skůtrařských gangů ))))

ijon
18. května • 15:29

To ale nejsou motorkáři, doufám, že se do statistiky nehodovosti nezapočítávají nebo mají vlastní chlívek ;-)

Mirek
18. května • 19:44

Proč? Chovají se mnozí stejně hloupě, jako mnozí motorkáři. Včera mě předjíždělo ve městě tele na skútru v pravotočivé zatáčce přes plnou čáru, odhadem jej tak 70-80 km/hod.

Dnes jsem projížděl Frýdkem-Místkem směrem na Český Těšín, na čtyřproudovce ve špičce, za jedinou velkou světelnou křižovatkou se v proudech aut jedoucích kolem 70 km/hod proplétal motorkář jedoucí ke 100 km/hod. Kdo to tam zná, tak ví, že mnohé auta přejíždějí z pruhu do pruhu podle toho, kam jedou. Já naštěstí jel bez přejíždění, zahlédl jsem ho až se kolem mě mihl.

petr r. (petrumr)
18. května • 19:57

mě zase předjížděl skutrista na kruháči z prava a to jsem měl už blinkr.

petr r. je blb
18. května • 21:39

nemáš jezdit jak blb..

Allamarein
18. května • 15:02

Hezký a celkem slunečný duben s menším provozem na silnicích kvůli omezením vylákal plno motorkářů ven. Dost často se chovali a chovají jako nesmrtelní vládci silnic. Příklad ze včerejška: jedu na silničce v pohodě za bílou čárou po široké krajnici, objíždí mě auto (místa má docela dost), v protisměru skupina motorkářů, a tu pro změnu předjíždí dement na supersportu, který se tam vešel jen s obrovským štěstím. Kdyby mu řidič auta kus neuhnul, bylo po něm a nejspíš by s sebou vzal i pár dalších lidí.
Tahle motorkářská arogance a bezohlednost je dost častou příčinou nehod. Očekávají, že ostatní budou přemýšlet za ně, ale lidem se už za ostatní přemýšlet nechce.

jozka
18. května • 14:33

Zkusim si tipnout... motorkari?

Marco Polo
18. května • 14:03

Minulý týden jsem málem zabil motorkáře. Zúžení ze dvou do jednoho, pravého pruhu, rekonstrukce. Táhlá pravotočivá zatáčka. V rámci zipového řazení jsem byl na řadě, blinkr s zaplý, už jsem byl koly přes čáru a chystal se zahnout. Najednou, těsně před kapotou, středem motorkář. V zrcátku vidět nebyl, téměř stojící kolonou jel, jak magor, takže slyšet také ne. Nepochopím, pro toho jednou pojede černé auto.

Xixao
20. května • 22:25

Uber?

petr r. je blb
18. května • 13:27

holt hloupých lidí přibývá ať na motorce, autě nebo v diskuzích..

Doporučujeme

Články odjinud