Smrtelných nehod motorkářů výrazně přibývá. Co patří mezi nejčastější příčiny?

petr r. je blb  |  18. 05. 2020 13:27

holt hloupých lidí přibývá ať na motorce, autě nebo v diskuzích..

Odpovědět  |   | 
Marco Polo  |  18. 05. 2020 14:03

Minulý týden jsem málem zabil motorkáře. Zúžení ze dvou do jednoho, pravého pruhu, rekonstrukce. Táhlá pravotočivá zatáčka. V rámci zipového řazení jsem byl na řadě, blinkr s zaplý, už jsem byl koly přes čáru a chystal se zahnout. Najednou, těsně před kapotou, středem motorkář. V zrcátku vidět nebyl, téměř stojící kolonou jel, jak magor, takže slyšet také ne. Nepochopím, pro toho jednou pojede černé auto.

Odpovědět  |   | 
Xixao  |  20. 05. 2020 22:25

Uber?

Odpovědět  |   | 
jozka  |  18. 05. 2020 14:33

Zkusim si tipnout... motorkari?

Odpovědět  |   | 
Allamarein  |  18. 05. 2020 15:02

Hezký a celkem slunečný duben s menším provozem na silnicích kvůli omezením vylákal plno motorkářů ven. Dost často se chovali a chovají jako nesmrtelní vládci silnic. Příklad ze včerejška: jedu na silničce v pohodě za bílou čárou po široké krajnici, objíždí mě auto (místa má docela dost), v protisměru skupina motorkářů, a tu pro změnu předjíždí dement na supersportu, který se tam vešel jen s obrovským štěstím. Kdyby mu řidič auta kus neuhnul, bylo po něm a nejspíš by s sebou vzal i pár dalších lidí.
Tahle motorkářská arogance a bezohlednost je dost častou příčinou nehod. Očekávají, že ostatní budou přemýšlet za ně, ale lidem se už za ostatní přemýšlet nechce.

Odpovědět  |   | 
McQ  |  18. 05. 2020 15:25

jen odbočím, mě překvapilo, co jsem o víkendu potkal skůtrařských gangů ))))

Odpovědět  |   | 
ijon  |  18. 05. 2020 15:29

To ale nejsou motorkáři, doufám, že se do statistiky nehodovosti nezapočítávají nebo mají vlastní chlívek

Odpovědět  |   | 
Mirek  |  18. 05. 2020 19:44

Proč? Chovají se mnozí stejně hloupě, jako mnozí motorkáři. Včera mě předjíždělo ve městě tele na skútru v pravotočivé zatáčce přes plnou čáru, odhadem jej tak 70-80 km/hod.

Dnes jsem projížděl Frýdkem-Místkem směrem na Český Těšín, na čtyřproudovce ve špičce, za jedinou velkou světelnou křižovatkou se v proudech aut jedoucích kolem 70 km/hod proplétal motorkář jedoucí ke 100 km/hod. Kdo to tam zná, tak ví, že mnohé auta přejíždějí z pruhu do pruhu podle toho, kam jedou. Já naštěstí jel bez přejíždění, zahlédl jsem ho až se kolem mě mihl.

Odpovědět  |   | 

mě zase předjížděl skutrista na kruháči z prava a to jsem měl už blinkr.

Odpovědět  |   | 
petr r. je blb  |  18. 05. 2020 21:39

nemáš jezdit jak blb..

Odpovědět  |   | 
k22  |  18. 05. 2020 15:44

Omezi hardwarově na 90 km/h. I při této rychlosti může být jezdec FREE. A když pojede jen v títku, tak i COOL.

Odpovědět  |   | 

prr, já na motorce jezdím bez rukavic, někdy v plavkách, jak jsem začínal, tak ani přilba nebyla nutná, je to o svobodě a omezit na 90.. a tych pět stupnů v převodovce budou na co?

Odpovědět  |   | 
petr r. je blb  |  18. 05. 2020 21:40

to je huňp

Odpovědět  |   | 
Charouz  |  18. 05. 2020 22:19

Přilba nebyla nutná? Poprvé jsem byl v autoškole v 15 v roce 1977. A už tehdy byla povinná.

Odpovědět  |   | 
Mirek  |  19. 05. 2020 15:51
MM  |  19. 05. 2020 20:23

Tak hodně štěstí

Odpovědět  |   | 
jouda  |  18. 05. 2020 16:36

https://www.garaz.cz/clanek/pet-zakladnich-rad... ... Jednak bych když už v rámci Bčka je skůtr na 125 zavedl do autoškoly na auto min. 2 hodiny na tom skůtru aby si každý kdo jezdí autem vyzkoušel na vlastní kůži že na fichtlu vidíte prd za sebe, že každá větší díra na silnici je o zdraví apod. takže by pak snad řidiči byli ohleduplnější. A druhá věc, je že se najde hromada lidí co si plete silnice se závodním okruhem jezdí tam násobky povolené rychlosti, ještě si pořídí vykuchaný výfuk aby se v okolí 3 km vědělo že jedou (a policie dělá že to nevidí, jako u hromady věci za které si je platíme a které ignorují).

Odpovědět  |   | 
Joe Doe  |  18. 05. 2020 16:41

Dnes mozes mat motorku ktora ma 11kW .... a krutak cez 100 Nm (Zero).

Takze vyrazne nizsie naroky na vodicak, ale Zero v zasade s vynimkou maximalky krotis bestiu ako litrovu Fireblade.

Odpovědět  |   | 
Allamarein  |  18. 05. 2020 18:17

Jo, to je moc hezký článek. Tak ideálně napsaný, aby řidiče proti motorkářům poštval ještě více. Přesně ta klasická motorkářská privilegovanost.

Odpovědět  |   | 
Lukasz  |  18. 05. 2020 16:45

Protože většina motorkářů, zejména těch mladších jezdí jak úplně tupá arogantní hovada. Smrt člověka nikdy není veselá, je moc smutná. Ale v těchto případech musíme být silní a mávnout rukou a rozdat Darwinovy ceny. Jsou to defakto záměrní sebevrazi, koledující si přibrat ještě okolí.

Odpovědět  |   | 
MM  |  19. 05. 2020 20:24

Ty seš kokot ty Darwine.

Odpovědět  |   | 
Joe Doe  |  18. 05. 2020 17:05

Tento rok som odjazdil viac na motorke ako v aute a plati, zatial (klopem na drevo atd.), zi a nechaj zit a nema problema. Daj priestor ostatnym a oni daju priestor tebe. Zasada - space gives you time, time gives you options.

A potom... ono fakt staci v zapche niekoho pustit, dat prednost chodcovi... a v momente vas okolie prestane brat ako kretena na motorke.

Problem je, ze vacsina motorkarov akoby nemala pud zebazachovy a zaroven nema ani len hmlistu predstavu o minimalizovani rizik - ako jazdit, aby ma ostatni videli atd.

Odpovědět  |   | 
Pavel  |  18. 05. 2020 17:13

Z příspěvků.jsem.pochopil, že motorkáři jsou dementi, a z článku, že téměř polovinu jich zabili mimořádně inteligentní řidiči automobilů.

Odpovědět  |   | 
Tom256  |  18. 05. 2020 17:58

To že je automobil účasten, ještě neznamená, že motorkář bez viny na nehodě.

Odpovědět  |   | 
Allamarein  |  18. 05. 2020 18:15

Bohužel i to klasické přehlédnutí nízko letící neřízené střely je přičítáno řidiči auta, ačkoli neměl ani šanci motodementa vidět.

Odpovědět  |   | 
Čobolák  |  18. 05. 2020 23:46

Motorky sú krásne. Len nesmú na nich sedieť blbci (...to isté ako aj za volantom...). Sranda je, že ak motorkár ide po čiare v dvojprúdovej ceste, musíte rátať s tým, že je v !!! obidvoch pruhoch !!! . Strašne im vadí ak aj s dostatočnou rezervou zmeníte pred nimi (aj s blinkrom) pruh, lebo ste im vošli do cesty ! A potom zvreští plynom, vytrubuje a tvrdí, že ho chcete zabiť. Kurňa, ako mám vedieť v ktorom pruhu vlastne si, keď predbiehaš aj zľava aj zprava ?

Odpovědět  |   | 
Joe Doe  |  19. 05. 2020 10:53

No zakladny problem je, ze motorkar jazdi po ciare.

Jazdit po ciare je velke NO-NO-NO :) Nehovoriac o tom, ze niektore su fakt trojdimenzionalne. Takze uz z principu je to blbec.

Odpovědět  |   | 
Hellebrand  |  18. 05. 2020 19:18

Příčina je HLAVNĚ TATO : AUTO (a samozřejmě i motorka, ta možná ještě více) SE ŘÍDÍ HLAVOU !!!

Odpovědět  |   | 
Allamarein  |  19. 05. 2020 05:42

To ale ta hlava nesmí být prázdná.

Odpovědět  |   | 
Hellebrand  |  19. 05. 2020 05:49

Naprostý souhlas

Odpovědět  |   | 
JirkaK  |  19. 05. 2020 13:20

Nedávno tady byla bouračka motorky s Octavií, auto odbočovalo z hlavní vlevo na vedlejší, předjíždějící motorkář do něj naboural. Motorkář zraněný, řidička auta na místě mrtvá, protože ta odbočující oktávka to koupila přímo na levé přední dveře.....
Sám jsem zvědavý, jak dopadne vyšetřování. Před křižovatkou je plná čára a v celém úseku zákaz předjíždění, podle svědků auto blikalo a motorkář jel výrazně rychleji než 90km/h.
Podobná havárka byla před lety o kus dál na další křižovatce, tam si naopak řidič auta odbočujícího vlevo motorkáře všiml a s odbočením vlevo čekal. Motorkář se ho na poslední chvíli pokusil předpisově objet zprava, a - už mu to nevyšlo, v rychlosti cca 150km/h (na konci obce) mu to napálil přímo doprostřed kufru. Dodnes tam má hezkej pomníček.

Tak si na té motorce raději vyberte třetí možnost - nepředjíždějte na motorce tam, kde je to problematické a kde je velká pravděpodobnost že se něco stane. Těch pár vteřin a frajerský pocit nestojí za smrt.

Odpovědět  |   | 
JirkaK  |  25. 05. 2020 11:20

Pokračování - podle posledních zpráv, co se tady povídají - tak motorkář, který to před dvěma týdny při prasečím předjíždění napálil do odbočující oktávky napřed přišel o nohy a nakonec zemřel také.....

Odpovědět  |   | 
MM  |  19. 05. 2020 20:21

Tak já mám na motorce problém většinou s tím že mě lidé přehlédnou a vjedou mi tam třeba z vedlejší. Minulou neděli 3x za den. Nebo mě začnou při souběžné jízdě vytlačovat. A to mám svítivě žlutou helmu a jednu z největších motorek vůbec.

Odpovědět  |   | 
Joe Doe  |  20. 05. 2020 08:25

Pred krizovatkou kde som na hlavnej menim stopu v ramci jazdneho pruhu - samozrejme, je to jednoduchsie v okoli zakonnych rychlostnych limitov.

Samotnu krizovatky, napr. klasicke T alebo pripajaci pruh, prechadzam co najdalej od auta, ktore mi ma dat prednost.

Jednak dostane manik na vedlajsej extra vizualny impulz (lateralny pohyb priblizujeceho sa predmetu) a druhak ziskam aspon meter-dva k dobru, keby sa nahodou rozhodol mi prednost nedat.

A este kutikom oka sledujem tocvolanta, ci mu vidim ksicht. Ak nie, tak asi ma nevidi.

Ja mam skor problem s lepicmi. Ides 90-95 km/h realnych po 1.triede, prizenie sa auto a jazdi meter za mojou SPZ.

Odpovědět  |   | 
bob  |  20. 05. 2020 09:39

Já bych rád viděl bližší čísla k těm 40%, kde se dává vina na řidiče auta... Nevím o tom, že by mě někdy někdo normálně předjel na motorce. Většinou to berou zprava, bez ohledu na pruhy a nejlíp ještě po předním kole... Pravidlo být vidět platí pro minimum z nich... Těch pár starých motorkářů, který jedou celou cestu pomalu a maximálně to rozpálí na pár minut na prázdném úseku kde to znají, ty tu statistiku nezachrání...

Odpovědět  |   | 
ijon  |  20. 05. 2020 10:02

Jak píše trochu výše John Doe, je to ošidné a člověk na motorce musí pořád myslet trochu dopředu a nejet jen na adrenalin. Předjetí zprava jsem zažil asi jednou, "po čáře" docela často, ale sám to nedělám. Sám se snažím předjíždět svižně a bezpečně, tedy v rámci možností. Akorát taky nevím, proč mají řidiči sklon se mi lepit na motorku snad na metr, přesně jak to říká Joe.
Kde nepomůže nějaká extra předvídavost jsou kruháky. Když jsem na kruháku v náklonu, tak už prostě jet musím a neudělám vůbec nic (na rozdíl od auta). Jednou jsem tak viděl, jak se na mě zprava řítí Oktávka, naštěstí jsem neudělal nic a on zastavil kousek ode mě s kouřícími brzdami... Prostě mě přehlédl. A to mám taky žlutou helmu, s modrou se to stávalo mnohem častěji.
P.S. - Musím zkusit někoho předjet po předním kole ;)

Odpovědět  |   | 
Joe Doe  |  21. 05. 2020 18:41

Kruhaky su vtipne - mas pozerat tam, kam chces, aby isla motorka. To chce niekedy pristup... 'let the force be with you'.

Naklopis na lavy bok ale hlavu doprava a sledujes vjazdy, pripadne na 2-pruhovych kruhakoch veci okolo, a nakoniec to preklopis na vyjazd a potom 3 sekundy nechas stredne ucho nech sa s tym vyrovna :D

Odpovědět  |   | 
MM  |  20. 05. 2020 19:44

Jestli tě většina bere zprava tak se zamysli nad svým jízdním stylem. Bude to mít nějaký důvod.

Odpovědět  |   | 


Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu:

Minitest Dacia Duster 1.0 TCe Prestige: V plné výbavě za cenu holé Fabie Combi!

Dacia Duster 1.0 TCe

Druhá Dacie Duster není žádnou horkou novinkou. Novinkou je ale akční ceník. SUV od Dacie totiž aktuálně můžete mít za necelých 220 tisíc, s plnou výbavou za 326.900 Kč. Vždy to ale bude tříválec s předním pohonem. Dává smysl?

31.  5.  2020 | Petr Schnagl | 100 příspěvků
První jízda s novým Seatem Leon 1.5 TSI: Tak dobrý, že vás dostane na kolena

Seat Leon 1.5 TSI ACT 110 kW

První dostaveníčko s novou generací Seatu Leon považujme za hodně letmé seznámení. Vyzkoušeli jsme benzinovou patnáctistovku s manuálem, největší radost nám však dělal podvozek.

28.  5.  2020 | Jan Mička | 52 příspěvků
Minitest Hyundai Kona Hybrid Premium: Příští zastávka Spořilov?

Hyundai Kona Hybrid Premium

Hyundai má talent snad na všechno. Umí rodinná, sportovní i užitková auta. Jak se mu ale povedl hybridní crossover?

24.  5.  2020 | Vladimír Kadera | 76 příspěvků

Nejčtenější články

Rez a špína jako umění? Americký trend patinových Volkswagenů dobývá svět

Rez a špína jako umění? Americký trend pati…

Stále rostoucí trend patinovaných vozů se z Ameriky postupně rozrůstá do celého světa. Jedna z nejsilnějších komunit je ta okolo vzduchem chlazených Volkswagenů. Vybrali jsme některé zajímavé kousky.

6.  5.  2020 | | 8 N/A
Co jsou zač luxusní auta z miliardové razie v Praze? Jedním z nich jezdí i Leoš Mareš!

Co jsou zač luxusní auta z miliardové razie…

Sedm luxusních automobilů a řada luxusních hodinek jsou jenom špičkou ledovce.

21.  2.  2020 | | 15 N/A
Škoda 130 RS typ 739 vypadala šeredně. Přineslo jí to však zajímavé výhody

Škoda 130 RS typ 739 vypadala šeredně. Přin…

V AZNP mu důvěrně říkali Skokan zelený kvůli „výrazu“ přídě i odstínu laku inspirovaného koncepty Bertoneho. Svérázně pojaté kupé mělo nahradit krásnou 130 RS, ostrého nasazení se však nikdy nedočkalo.

26.  5.  2020 | | 58 N/A
Moderní Škoda 740 měla nahradit Škodu 100/110. Politika ji nakonec poslala k ledu

Moderní Škoda 740 měla nahradit Škodu 100/1…

Není tajemstvím, že modely 105 a 120 byly beznadějně zastaralé už v době své premiéry. Místo nich měla dorazit Škoda 740 s motorem vpředu, systémem transaxle a pohonem zadních kol. Šanci na plnohodnotný život ale nikdy nedostala.

30.  5.  2020 | | 29 N/A
Znáte Škodu 1100 OHC Coupé? Vypadala světově, potopily ji však zbytečné chyby

Znáte Škodu 1100 OHC Coupé? Vypadala světov…

Kromě hrstky notoricky známých škodováckých kupé najdeme v historii domácí značky i pár kousků, o nichž se dnes už moc nemluví. Mezi tyto rarity patří i elegantní Škoda 1100 OHC Coupé.

23.  5.  2020 | | 14 N/A