Smrtelná nehoda Uberu: K selhání kamer a radarů nedošlo, řekl jejich dodavatel

Na společnost Uber se řítí jeden problém za druhým. V posledních dnech musí řešit hlavně smrtelnou nehodu ve které se ocitlo autonomní Volvo XC90.

Uber už delší dobu trápí potíže se zákony v různých zemích. Nedávno se k tomu přidala také nehoda, při které autonomní Volva XC90 usmrtilo devětačtyřicetiletou ženu. Podle společnosti Aptiv, která dodala radar a kameru, se rozhodně nejedná o selhání jejich technologií. 

"Nechceme, aby byli lidé zmatení nebo si mysleli, že je to selhání technologií, kterou dodáváme společnosti Volvo, protože tomu tak není," řekl mluvčí společnosti Aptiv pro Automotive News Europe.

Policie uvolnila video nehody autonomního vozu Uberu. Na čí straně je vina?

Policie uvolnila video nehody autonomního vozu Uberu. Na čí straně je vina?

Volvo XC90 se již standardně dodává s poměrně pokročilým asistenčním systémem řidiče. Ten například zahrnuje automatické nouzové brzdění, které dokáže rozpoznat vozidla, chodce a cyklisty. Nicméně podle nové zprávy tato technologie nebyla aktivní. 

Radar a kamerový systém od společnosti Aptiv využívající čipy a senzory Mobileye pomáhá napájet systém asistence řidiče Volvo XC90. Ten umožňuje zabránění kolizím, pomoc při jízdě v jízdních pruzích a další bezpečnostní prvky. V listopadu se společnost Uber dohodla na nákupu 24.000 vozů Volvo, do kterých plánovala instalovat vlastní senzory a software pro autonomní řízení. 

Autonomní jízda má první oběť. Vůz Uberu v Arizoně zabil člověka

Autonomní jízda má první oběť. Vůz Uberu v Arizoně zabil člověka

Uber celou situaci odmítl komentovat. Přišlo ale ke stažení autonomních vozidel z Tempe a dalších testovacích měst jako San Francisco, Pittsburgh a Toronta. Mluvčí společnosti Volvo řekl, že společnost nemůže spekulovat o příčině incidentu a čeká na úplnou zprávu o vyšetřování.

Dřívější prohlášení šéfa policie Tempe naznačilo, že úřady nevěří, že vina je na straně automobilu. "Je zjevné, že by bylo obtížné vyhnout se této kolizi v jakémkoli druhu vozu ať už autonomním režimu, tak pod vedením řidiče podle toho, jak přišla obět nehody ze stínů přímo do silnice."

TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 8 příspěvků
Minitest Škoda Karoq 1.0 TSI: Dělám, co můžu! Stačí to?

Škoda Karoq 1.0 TSI (minitest)

Zázraky od malého litrového tříválce v poměrně velkém crossoveru raději nečekejte, poněkud překvapivě však základní motor z Karoqu nepoužitelnou brzdu provozu nedělá.

12.  5.  2018 | Miro Mihálik | 86 příspěvků
Minitest BMW 630d xDrive Gran Turismo: Rudý samet

BMW 630d xDrive GT (minitest)

Třílitrový šestiválce s jedním turbodmychadlem byl ještě donedávna základním vznětovým agregátem BMW 6 GT. Výkon 195 kW není malý, dost možná ani více nepotřebujete.

8.  5.  2018 | Jan Mička | 12 příspěvků