Smrtelná nehoda Uberu: K selhání kamer a radarů nedošlo, řekl jejich dodavatel

Na společnost Uber se řítí jeden problém za druhým. V posledních dnech musí řešit hlavně smrtelnou nehodu ve které se ocitlo autonomní Volvo XC90.

Uber už delší dobu trápí potíže se zákony v různých zemích. Nedávno se k tomu přidala také nehoda, při které autonomní Volva XC90 usmrtilo devětačtyřicetiletou ženu. Podle společnosti Aptiv, která dodala radar a kameru, se rozhodně nejedná o selhání jejich technologií. 

"Nechceme, aby byli lidé zmatení nebo si mysleli, že je to selhání technologií, kterou dodáváme společnosti Volvo, protože tomu tak není," řekl mluvčí společnosti Aptiv pro Automotive News Europe.

Policie uvolnila video nehody autonomního vozu Uberu. Na čí straně je vina?

Policie uvolnila video nehody autonomního vozu Uberu. Na čí straně je vina?

Volvo XC90 se již standardně dodává s poměrně pokročilým asistenčním systémem řidiče. Ten například zahrnuje automatické nouzové brzdění, které dokáže rozpoznat vozidla, chodce a cyklisty. Nicméně podle nové zprávy tato technologie nebyla aktivní. 

Radar a kamerový systém od společnosti Aptiv využívající čipy a senzory Mobileye pomáhá napájet systém asistence řidiče Volvo XC90. Ten umožňuje zabránění kolizím, pomoc při jízdě v jízdních pruzích a další bezpečnostní prvky. V listopadu se společnost Uber dohodla na nákupu 24.000 vozů Volvo, do kterých plánovala instalovat vlastní senzory a software pro autonomní řízení. 

Autonomní jízda má první oběť. Vůz Uberu v Arizoně zabil člověka

Autonomní jízda má první oběť. Vůz Uberu v Arizoně zabil člověka

Uber celou situaci odmítl komentovat. Přišlo ale ke stažení autonomních vozidel z Tempe a dalších testovacích měst jako San Francisco, Pittsburgh a Toronta. Mluvčí společnosti Volvo řekl, že společnost nemůže spekulovat o příčině incidentu a čeká na úplnou zprávu o vyšetřování.

Dřívější prohlášení šéfa policie Tempe naznačilo, že úřady nevěří, že vina je na straně automobilu. "Je zjevné, že by bylo obtížné vyhnout se této kolizi v jakémkoli druhu vozu ať už autonomním režimu, tak pod vedením řidiče podle toho, jak přišla obět nehody ze stínů přímo do silnice."

TEST Ford Mustang Bullitt: Všechno nejlepší, Franku!

Ford Mustang Bullitt

Bylo by fajn se v testu Fordu Mustang vyhnout otřepaným frázím o amerických svalech a podobně. Obávám se ale, že dnes to nevyjde. Obzvláště, když tady máme ikonický Bullitt!

15.  11.  2018 | Jan Mička | 61 příspěvků
TEST Peugeot 508 GT PureTech 225 : Nejlepší obranou střední třídy je útok!

Peugeot 508 GT PureTech 225

Peugeot se ve střední třídě rozhodl k opravdu radikálnímu kroku. Je to lék na umírající segment, nebo už zašli příliš daleko?

10.  11.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
TEST Mercedes-Benz S 560 kabrio: Bez střechy až do posledních paprsků

Mercedes-Benz S 560 kabrio

S faceliftem Mercedesu třídy S přišly na řadu i verze kupé a kabriolet. Testování sice připadlo na říjen, nemáte ale jediný důvod k obavám.

6.  11.  2018 | Milan Lažanský | 15 příspěvků