Smrtelná nehoda Uberu: K selhání kamer a radarů nedošlo, řekl jejich dodavatel

Na společnost Uber se řítí jeden problém za druhým. V posledních dnech musí řešit hlavně smrtelnou nehodu ve které se ocitlo autonomní Volvo XC90.

Uber už delší dobu trápí potíže se zákony v různých zemích. Nedávno se k tomu přidala také nehoda, při které autonomní Volva XC90 usmrtilo devětačtyřicetiletou ženu. Podle společnosti Aptiv, která dodala radar a kameru, se rozhodně nejedná o selhání jejich technologií. 

"Nechceme, aby byli lidé zmatení nebo si mysleli, že je to selhání technologií, kterou dodáváme společnosti Volvo, protože tomu tak není," řekl mluvčí společnosti Aptiv pro Automotive News Europe.

Policie uvolnila video nehody autonomního vozu Uberu. Na čí straně je vina?

Policie uvolnila video nehody autonomního vozu Uberu. Na čí straně je vina?

Volvo XC90 se již standardně dodává s poměrně pokročilým asistenčním systémem řidiče. Ten například zahrnuje automatické nouzové brzdění, které dokáže rozpoznat vozidla, chodce a cyklisty. Nicméně podle nové zprávy tato technologie nebyla aktivní. 

Radar a kamerový systém od společnosti Aptiv využívající čipy a senzory Mobileye pomáhá napájet systém asistence řidiče Volvo XC90. Ten umožňuje zabránění kolizím, pomoc při jízdě v jízdních pruzích a další bezpečnostní prvky. V listopadu se společnost Uber dohodla na nákupu 24.000 vozů Volvo, do kterých plánovala instalovat vlastní senzory a software pro autonomní řízení. 

Autonomní jízda má první oběť. Vůz Uberu v Arizoně zabil člověka

Autonomní jízda má první oběť. Vůz Uberu v Arizoně zabil člověka

Uber celou situaci odmítl komentovat. Přišlo ale ke stažení autonomních vozidel z Tempe a dalších testovacích měst jako San Francisco, Pittsburgh a Toronta. Mluvčí společnosti Volvo řekl, že společnost nemůže spekulovat o příčině incidentu a čeká na úplnou zprávu o vyšetřování.

Dřívější prohlášení šéfa policie Tempe naznačilo, že úřady nevěří, že vina je na straně automobilu. "Je zjevné, že by bylo obtížné vyhnout se této kolizi v jakémkoli druhu vozu ať už autonomním režimu, tak pod vedením řidiče podle toho, jak přišla obět nehody ze stínů přímo do silnice."

Minitest Toyota Hilux 2.4 D4-D: I ta už se umí vyšňořit!

Toyota Hilux 2.4 D4-D (minitest)

Hilux osmé generace už má nový čumák. V rámci výroční edice se snaží zaujmout i tu klientelu kolem tunových pick-upů, která touží po co nejosobnějším vzezření a chování svého pracanta.

20.  1.  2019 | AutoRevue.cz | 9 příspěvků
Minitest Mercedes-Benz Vito Tourer Family 114 CDI: Na míru k vašim službám

Mercedes-Benz Vito Tourer Family (minitest)

Mít větší než běžnou rodinu znamená kromě jiného i obtížnější výběr auta. Především pak dnes, když jsou minivany na ústupu. Stojí za to dát přednost osobní dodávce od Mercedesu před čímkoli jiným?

17.  1.  2019 | Miro Mihálik | 3 příspěvky
TEST Cupra Ateca 2.0 TSI DSG 4Drive: To nejlepší z Česka?

Cupra Ateca 2.0 TSI DSG 4Drive

Sportovní Seaty mají nesmírně dlouhou tradici. Teprve loni se je ale Španělé rozhodli seskupit je pod jednu značku a dát jim novou identitu. A protože SUV v dnešní době táhnou, stal se průkopníkem model Ateca.

15.  1.  2019 | Jan Mička | 28 příspěvků