Smrtelná nehoda Uberu: K selhání kamer a radarů nedošlo, řekl jejich dodavatel

Na společnost Uber se řítí jeden problém za druhým. V posledních dnech musí řešit hlavně smrtelnou nehodu ve které se ocitlo autonomní Volvo XC90.

Uber už delší dobu trápí potíže se zákony v různých zemích. Nedávno se k tomu přidala také nehoda, při které autonomní Volva XC90 usmrtilo devětačtyřicetiletou ženu. Podle společnosti Aptiv, která dodala radar a kameru, se rozhodně nejedná o selhání jejich technologií. 

"Nechceme, aby byli lidé zmatení nebo si mysleli, že je to selhání technologií, kterou dodáváme společnosti Volvo, protože tomu tak není," řekl mluvčí společnosti Aptiv pro Automotive News Europe.

Policie uvolnila video nehody autonomního vozu Uberu. Na čí straně je vina?

Policie uvolnila video nehody autonomního vozu Uberu. Na čí straně je vina?

Volvo XC90 se již standardně dodává s poměrně pokročilým asistenčním systémem řidiče. Ten například zahrnuje automatické nouzové brzdění, které dokáže rozpoznat vozidla, chodce a cyklisty. Nicméně podle nové zprávy tato technologie nebyla aktivní. 

Radar a kamerový systém od společnosti Aptiv využívající čipy a senzory Mobileye pomáhá napájet systém asistence řidiče Volvo XC90. Ten umožňuje zabránění kolizím, pomoc při jízdě v jízdních pruzích a další bezpečnostní prvky. V listopadu se společnost Uber dohodla na nákupu 24.000 vozů Volvo, do kterých plánovala instalovat vlastní senzory a software pro autonomní řízení. 

Autonomní jízda má první oběť. Vůz Uberu v Arizoně zabil člověka

Autonomní jízda má první oběť. Vůz Uberu v Arizoně zabil člověka

Uber celou situaci odmítl komentovat. Přišlo ale ke stažení autonomních vozidel z Tempe a dalších testovacích měst jako San Francisco, Pittsburgh a Toronta. Mluvčí společnosti Volvo řekl, že společnost nemůže spekulovat o příčině incidentu a čeká na úplnou zprávu o vyšetřování.

Dřívější prohlášení šéfa policie Tempe naznačilo, že úřady nevěří, že vina je na straně automobilu. "Je zjevné, že by bylo obtížné vyhnout se této kolizi v jakémkoli druhu vozu ať už autonomním režimu, tak pod vedením řidiče podle toho, jak přišla obět nehody ze stínů přímo do silnice."

TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

včera | Miro Mihálik | 12 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 19 příspěvků
TEST Lada Vesta SW Cross: Mnohem lepší, než by měla být!

Lada Vesta SW Cross

Přestože jsou vozy Lada na českých silnicích jako doma už celá desetiletí, potkat, nebo ještě lépe řídit nejnovější modely, není zase tak snadné. A víte co? Je to velká škoda…

10.  7.  2018 | Jan Mička | 205 příspěvků