Smrt Saabu je možná jen klinická, Spyker se stále snaží. A švédská vláda též

Smrt Saabu je možná jen klinická, Spyker se stále snaží. A švédská vláda též

Koncem minulého týdne jsme vás informovali, že dny Saabu jakožto výrobce automobilů jsou sečteny. Stalo se tak po oznámení jeho vlastníka, koncernu General Motors, který se po krachu jednání se všemi potenciálními zájemci o koupi firmy rozhodl automobilku zkrátka zavřít.

Definitivně vypadající závěr ale nemusí být tak definitivní, jak se na první pohled zdá. Poslední ze žhavých zájemců, firma Spyker Cars, totiž znovu otevřela již uzavřená jednání a předložila GM novou nabídku. Ta dle tiskového prohlášení Spykeru řeší jedenáct témat, která předchozí jednání přivedla ke krachu. A GM se k ní pro tuto chvíli nestaví odmítavě, další jednání připouští.

Co přesně řeší oněch jedenáct témat bohužel nevíme, dle švédského tisku jde ale především o komplikace okolo duševního vlastnictví Saabu potažmo GM, které by se skrze Spyker mohlo dostat do „nesprávných rukou”. Spyker totiž žije z ruských peněz a právě charakter chlebodárců firmy koncernu GM v této souvislosti nevoní.

Toto téma je ale obecně velmi ožehavé a nejsme si jisti, zda vůbec nějaké řešení má. Saab dnes disponuje jen omezeným spektrem vlastních technologií a nový majitel by se tak jako tak dostal k velké části řešení, které používá celý koncern GM. A cenu, kterou by tato ztráta GM vyvážila, zřejmě za Saab nikdo v současné situaci nezaplatí. Ostatně velmi podobné důvody prý stály za koncem předchozích jednání se skupinou Koenigsegg.

Aby toho nebylo málo, o jednání s vedením GM stojí po pátečním rozhodnutím i zástupci švédské vlády, která dosud nechtěla Saabu pomáhat. Důvody jsou zřejmé, ztráta cca 4 500 pracovních míst, které by znamenalo zavření samotného Saab Cars a omezení aktivit dodavatelských firem, je politicky ožehavé téma. Co přesně ale má švédská vláda za lubem, to netušíme už vůbec.

Další vývoj bude jasný již brzy, Spyker bude čekat na reakci Saabu jen do pondělního večera. A samozřejmě vás  o něm budeme informovat.

bazar

Saab 9.5 2
Rok výroby: 2006
Stav: 226 164 km
Cena: 88 000 Kč
Saab 9.3 2,2
Rok výroby: 2000
Stav: 221 586 km
Cena: 60 000 Kč
Nissan Juke 1,2
Rok výroby: 2017
Stav: nový vůz
Cena: 370 000 Kč
Renault Thalia 1,4
Rok výroby: 2006
Stav: 52 888 km
Cena: 60 000 Kč
Hyundai ix20 1,6
Rok výroby: 2011
Stav: 67 361 km
Cena: 216 000 Kč
Skoda Octavia 1,9
Rok výroby: 2005
Stav: 349 860 km
Cena: 73 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Fiatu Fullback: Převlečené Mitsubishi se jeví jako správná volba

Fiat Fullback

Fiat se po vzoru Renaultu a Mercedesu také rozhodl nabízet pracovní pickup, který původně pochází z úplně jiné dílny. A rozhodl se více než správně, protože Fiat Fullback alias Mitsubishi L200 je vynikajícím pracovním pickupem. V terénu má dost potence a na silnici dostatek kultivovanosti.

22.  8.  2017 | Jiří Švamberk | 2 příspěvky
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků