Smrt mladíka na D1 pohledem psycholožky Rehnové

Smrtelná havárie sedmnáctiletého řidiče, který 1. března 2013 uhořel na dálnici D1 při honičce s policií a navíc způsobil hromadnou havárii, bude vyšetřovat Generální inspekce bezpečnostních sborů. Jestli nepochybili při zásahu spíše policisté, než mladík bez řidičáku za volantem otcova vozu. Podaří se však pojmenovat skutečné příčiny této tragédie?
Smrt mladíka na D1 pohledem psycholožky Rehnové

„Nelze samozřejmě zatím žádným výzkumem doložit přesně účinky například počítačových her na chování řidičů,“ říká psycholožka Vlasta Rehnová v souvislosti s tímto případem, kdy mladík hnal rodičovský vůz rychlostí až 250 km/h.

Reakce jeho kamarádů těsně po honičce totiž ukázaly, že mladík noc předtím kromě popíjení alkoholu hrál svou oblíbenou počítačovou hru Mafie. Její součástí jsou i honičky gangsterů a policie v autech 30. let, srážky, přejíždějí chodců a pochopitelně přestřelky.

„Ukazuje se však, že řidiči obecně ztrácejí sociální kontakty. Patřím ke generaci, kdy jsem si musela s dotyčným buď promluvit osobně, nebo ho sehnat na telefonu. Nebyly mobily, nebyly počítače a takzvané sociální sítě.“
Sama nesouhlasí s pojmenování „sociální sítě“, protože ty podle ní lidi naopak o skutečný sociální kontakt obírají.

Volkswagen | Audi | Názory | Volkswagen Passat

Tragická nehoda na D1 naznačuje velký problém a Passat to není (doplněno)

„Podívejte se totiž, co si dnes dovolí diskutéři říci jiným na takových sítích. Urážka různého ražené je běžná, přitom do očí bychom to asi člověku zpříma nikdy neřekli. Tyhle sítě zbavují lidi odpovědnosti za slova, za názory. Domnívám se, že podobným způsobem pak mnozí řidiči přistupují na silnici k ostatním účastníkům silničního provozu.“

S jistou mírou jistoty lze potom tvrdit, že jako bude řidič agresivní v diskusích například na Facebooku, podobně se bude jeho auto chovat na silnici vůči jiným autům.

„Ne náhodou se říká, že řídíme tak, jak žijeme, a žijeme tak, jak řídíme,“ podotýká Vlasta Rehnová. 

Foto: HZSCR

Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity je v podstatě běžný městský skútr, který ale díky své koncepci nabízí řadu výhod. Můžete ho řídit i s běžným béčkem nebo řidičákem A1, nabízí extra porci stability navíc a může ho tak řídit i naprostý začátečník. Navíc, ze semaforů odjedete vždy jako první a ve finále nabízí i nejnižší cenu ze všech tříkolových skútrů.

25.  6.  2017 | Michal Žďárský | 9 příspěvků
Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Na dovolenou si velká část motoristů bere i své bicykly. Pokud je nechcete převážet na střešním nosiči, zbývá řešení v podobě upevnění nosiče na víko zavazadelníku či na tažné zařízení. Švýcarský autoklub otestoval obě varianty na různých modelech.

18.  6.  2017 | Milan Lažanský | 33 příspěvků
Test: VW Golf GTI je i po faceliftu nejlepším hot-hatchem všedních dnů...

Volkswagen Golf GTI (2017)

Nedávný facelift Volkswagenu Golf se dotkl i verze GTI. Vyzkoušeli jsme základní variantu s manuální převodovkou.

15.  6.  2017 | Milan Lažanský | 44 příspěvků