Smělé plány BMW: Do roku 2025 bude čtvrtina aut poháněna alternativně

BMW hodlá rodinu svých alternativně poháněných vozů rozšiřovat i v příštích letech. Věří, že do roku 2025 budou taková auta tvořit až 25% podíl.
Smělé plány BMW: Do roku 2025 bude čtvrtina aut poháněna alternativně

Pokud započítáme i přidružené značky, prodalo BMW dohromady již 100 000 elektromobilů a vozů poháněných plug-in hybridním systémem. Slušná čísla chce mnichovská automobilka rozšířit i v příštím roce. Poku se vše vydaří, může výrobce připravit dalších 60 000 alternativně poháněných vozů.

BMW však nepřemýšlí jen o plánech pro příští rok, ale také nad budoucností v dalších letech. Německá automobilka dokonce tvrdí, že do roku 2025 by až čtvrtina automobilů mohla být poháněna elektřinou. „Elektrická mobilita je budoucností. Poptávka po takových vozech však stále není moc vysoká,“ uvedl v nedávném rozhovoru Harald Krueger, CEO společnosti.

Známe elektrické plány BMW. Zatím prodalo 100 000 elektroaut

Známe elektrické plány BMW. Zatím prodalo 100 000 elektroaut

A jak jsou na tom co do prodejů jednotlivé vozy? Většinový podíl výrobce na trhu elektromobilů tvoří model i3, kterého se prodalo okolo 60 000 kusů. Větší a sportovnější varianta v podobě i8 si našla zhruba 10 000 majitelů a zbylých 30 000 aut tvoří plug-in hybridně poháněné varianty.

V Mnichově počítají i s dalším rozšiřováním současné nabídky. Těšit se můžeme například na hybridní variantu 530e či Mini Countryman. V roce 2018 by pak měl konečně dorazit model i8 Spyder. Dále se spekuluje o elektrickém Mini, které by se mohlo objevit hned další rok.

Populární BMW i3 dostane nástupce, dojezd se má zvýšit 

Populární BMW i3 dostane nástupce, dojezd se má zvýšit 

Druhé generace se dočká zmiňovaný model i3. BMW o této novince zatím nenabídlo mnoho detailů, už nyní ale víme, že současná kapacita baterie (33 kWh) bude rozšířena. Standard se nyní pohybuje okolo 60 kWh, nabízí jej například modely Chevrolet Bolt či druhá generace Nissanu Leaf.

BMW v oblasti elektromobilů jistě chystá celou řadu zajímavých novinek, stejným směrem se však v blízké době vydají i konkurenční společnosti. Skupina Volkswagen po provalení kauzy Dieselgate investuje do elektrifikace nemalé finanční prostředky, namátkou můžeme vzpomenout na Porsche Mission E či Audi E-Tron. Do segmentu začíná nakukovat i Mercedes, který ukázal produkční verzi svého elektrického konceptu crossoveru.

Fotogalerie konceptů BMW i8 a i3 crossfade

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Test Renaultu Clio R.S. po faceliftu: Je to opravdu ztracená generace?

Renault Clio R.S. 2017

Někteří odklon od jednoduššího pohonného ústrojí Renaultu neodpustí. Není to ale škoda? Jaké je Clio R.S. po faceliftu?

dnes | Milan Lažanský | 8 příspěvků
Test: Volkswagen Arteon nechce být Passatem. Obhájí ale svoji cenovku?

Volkswagen Arteon

Volkswagen Arteon do třídních škatulí nezapadá. Na trh manažerských sedanů vstupuje jako černý kůň. Je dobré se rozhodnout právě pro tento model?

21.  7.  2017 | Milan Lažanský | 26 příspěvků
Test: Nissan Micra zpět na vrcholu své třídy! Má ale jednu zásadní vadu

Nissan Micra

Po předchozí nevýrazné generaci je Nissan Micra zpátky v plné síle. Vyzkoušeli jsme jej s motorem 0,9 I-GT.

13.  7.  2017 | Milan Lažanský | 15 příspěvků