Ničemu nerozumíte! Nejlepší auto na světě je trabant. Jezdím v něm už nějaký ten pátek a není holka, která by se za mnou neotočila. Smart že má spotřebu 3-4 litry? A kolik kilometrů musí najet, než se ta spotřeba vzhledem k nákupní ceně proti trabantu vyplatí? To aby jezdil až do smrti. Když jsem trabiho kupoval, tak mě všichni strašili spotřebou. Jezdím za 5,5 litru a když přesáhnu 110 km/hod, tak se dostanu na 8 l/100 km. A velikost? Já se s trabantem vecpu třeba i do stojanu pro kolo. Kámoš se nedávno srazil svým Puntem s divočákem. Oprava ho stála tolik, že se musel zadlužit. Já když se srazím s divočákem, tak sáhnu do kapsy pro drobné a koupím si dva nové trabanty. Když se rozjíždím z křižovatky, tak můj silný dvouválec vytáhne tu několikakilovou kastlu pryč za pár vteřin, zatímco všechny ty třítunovy krávy se ještě motají v mojem kouři někde u semaforu. To, že ferarri vytáhne 300 km/hod je hezky, však to zkuste někde na okresce, nebo v nějaké kozí uličce..... na prd! Nikdo nemá na trabanta. Za prachy, ktery jsem původně chtěl vrazit do auta jem raději jel na okružní jízdu kolem světa, protože nejlepší auto na světě stojí jenom 3000,- KČ.
kámoš viděl v Mnichově čelní srážku Smartu s Medourem S ... Smart dopadl hure nez sendvic, byl jeste o pulku mensi, nez je ted, medour mel v prdeli maximalne naraznik, kapota byla ok, takze no comment.
To máš jako by jsi s tím Meďourem potkal čelně nákladní vlak, nebo když Tě (po té co svého Méďu zaparkuješ) na přechodu potká obyčejnej traboš. Pak ti nepomůže ani Méďa v garáži. A se smartem těch přechodů pěšky moc absolvovat nemusíš, protože se dostaneš až na místo určení.
Potom je ovšem otázkou, zda tři hvězdičky u Smartu (čtyři u Fabie) = tři hvězdičky u Nissanu Primera (čtyři u Fordu Mondeu) jak se na jiném místě někdo snažil přesvědčovat. Považuji to minimálně za reklamní trik výrobce nebo spíše za velkou demagogii. Při trochu střízlivé úvaze a základních znalostech z fyziky je jasné, jak to dopadne srazí-li se Smart s Primerou nebo Fabia s Mondeem. Už se těším jak bude Hassan přesvědčovat, že Primeru s Mondeem odtáhnou na vrakáč a Smartu s Fabií jen přelakují nárazník. Bude-li to Fabia Junior, nebude potřeba ani nic přelakovávat.
Co to blejes za kraviny?
To ne já ale výrobce Škodovek srovnává hrušky s jabkama a plní tím masmédia. Jak je vidět lidi nejsou úplně blbý a ani čtyři hvězdičky nestačí k tomu aby se veškerý šrot úspěšně a včas prodal. I když už Škodovku nemusím, radost z toho rozhodně nemám. Zastavování autovýroby je nepříjemné pro všechna odvětví. Nevíš zda filiálky Renaultu za poslední dva roky taky tak často zastavují výrobu ?
Mluvis o bezpecnosti, tak si proboha precti metodiku tech crashtestu a potom vypravej.........
Jedna věc je co píše a druhá co je pravda. Dělám v oboru, kde se pořád něco testuje srovnává a potom se z toho dělá reklama. Vím jak se testy dělají a na čem je z nějvětší části závislý jejich výsledek. Proč myslíš, že tam nejsou otestovány všechny prodávané značky a modely - zamysli se ! Řekni mi popravdě kdyby jsi se měl stát účastníkem čelní srážky mezi Primerou a Smartem, cítil by jsi se stejně bezpečně v obou autech. Já bych se ve Smartu asi strachy po.... i kdyby do sebe měly tyto vozy narazit jen 30km rychlostí.
Popravde receno bych radsi sedel v poradnem nemeckem wagenu nez v tom orchestrionu vod sikmovocek hahahahahahahahaha
Já třeba raději v bojovém vozidle pěchoty než v jakýmkoli autě. Ale řekni popravdě raději čtyřhvězdičkový Smart nebo čtyřhvězdičková Primera ?
Budiž, přiznám se že z čistě subjektivního pocitu Primera, je to tak
Myslím, že každý rozumný člověk by volil takto. Nepovažuji to ale pouze za subjektivní pocit ale objektivní skutečnost. Věřím že i Trabant by se podařilo při troše snahy a dostatečně silné finanční intervenci ověnčit čtyřmi hvězdičkami.
Ja covece myslim ze s tim trabukem to az zas tak pravda nebude. metodika na vsechny ty crashtesty je stejna. Ja jsem mel treba vzdycky zafixovanej saab jako suprbezpecny auto a podivej se jak dopadl SAAB 900 to je proste katastrofa, byt je to model 97. Donedavna jsem zastaval nazor ze i to nejnebezpecnejsi velke auto je porad bezpecnejsi nez to nejbezpecnejsi male ale kdyz jsem si prochazel ty crashtesty tak to mym nazorem docela pohlo. Ono totiz neni tak jednoznacny jak to auto vypada po bouracce zvenci ale dulezitej je hlavne ten vnitrek - maly auto se ti proste zmacka jak papundekl protoze v nem asi neni misto ty deformacni zony nejak ukryt, kdezto u velkejch aut je neceho takovyho hafo. Btw deformacni zony to je vec sama pro sebe, radsi preferuju at se auto zmacka na sra..y ale vnitrek at zustane pohromade.
Jasně, auto nechť odvezou na šroťák. Náraz pohltí materiál v deformační zóně a potom jde na řadu posádka. Když je ovšem deformační zóna třetinová, posádka jde na řadu mnohem dřív. Jde to v testech ošidit pouze tak, že méně hmotné auto od testovací stěny vlivem použitých plastů s přesně vypočtenou pevností a pružností pro nárazovou rychlost od stěny lépe odskočí než auto s větší hmotností. Co se však stane, když nedojde k ideálnímu odrazu nebo dojde v praxi k řetězovce, či dojde k nárazu vyšší rychlostí, kdy už je překročena mez pružnosti použitého materiálu ? Při idálním (vzato fyzikálně) nárazu do 40ky na tom asi opravdu budou řidiči Smartu a Primery stejně, jiné již to bude při 90ce a o vyšších rychlostech ani nemluvě.
To je bez debat, je to stejne jako kdyz te v Mercedesu prevalcuje vlak (viz vyse)
Petr> To chce klid.
Kdyby Škodovku koupil někdo jiný než WV, možná by byl klid namístě - těžko říct. Máme však subdodavatele Škody coby zákazníky, kteří mají s včasnými platbami ze Škodovky čím dál větší potíže. Taky by jsi se asi zajímal....
Myslím, že cena v zahraničí byla něco kolem 500tis. Kč, takže cena stanovená pro náš trh se mi zdá velmi příznivá. Pravděpodobně se bude slušně prodávat.
Presne tak, v nemecku zacina cabrio na 22.520 DEM takze 300.000 mi pripada jako uplne snova cena!
Porad se nemuzu zbavit dojmu ze kdyz s autem nekdo naboura tak z neho moc nezbyde... a z cloveka za volantem Smartu toho take asi moc nezbyde. Jaky na to mate nazor? Samozrejme ze kdyz se naboura s velikym autem ve vetsi rychlosti, ze je auto zrale na vrakoviste, ale prece jenom...
No, bezpečnost tohoto auta je nulová, takže řidič bude rád, když přežije i menší náraz.
No horší než Twingo to určitě nebude, spíš naopak...je to nádherná nákupní taška a po městě se zas tak rychle nejezdí.
získal tři hvězdy u euroncap
Máš na to nějaký odkaz, nechce se mi to věřit.
Zkus se podívat na www.euroncap.com a doklikáš se tam. O bezpečnost bych vážně obavy neměl.
tak konecne muzu jezdit do prace autem, protoze na Karlaku fakt jinak parkovat nejde
Nádhera, konečně bude na silnici veseleji
Hned si ho poběžím koupit.
Jo jo jo jo To auto je naprosto super. Chtel jsem si ho koupit jako druhé auto. Protože neznám nic lepší, než jezdi po Praze se Smartem. Budiž kvitováno, že auto je je už ve standardu dobře vybaveno a hlavně že má sekvenční 6st převodovku. Jenom by mě zajímalo, jestli umí i normální rezim automatu, nebo je to jen steptronic, což bych mírně nechápal. Ale jo, je super, že se k nám bude dovážet. A pokud bude stát 300 tis tak si jich tady pár prodá. Nehledě na to, že to prd žere a prd na to stojí povinné ručení
Už se na ně těším. Co se týče převodovky, tak ten model, co sem s nim jel, měl z boku řadicí páky tlačítko, kterým se aktivoval plně automatický režim. Jen mam dojem, že u těch slabších motorů (45 koní) je to za příplatek.if(document.layers){document.captureEvents(Event.MOUSEUP);}document.onmouseup=PrxOMUp;
Smart za 300.000 Kč už v dubnu!zveřejněno: 20.02.2002, 21:00 hod.Dva a půl metru délky, 160 litrů zavazadlového prostoru a příčné parkování tam, kde jiní mohou podélně.... Několik málo do ČR individuálně dovezených mikroautíček smart je zřejmě předobrazem budoucího prodejního úspěchu.Oficiální zástupce koncernu DaimlerChrysler v České republice totiž oznámil, a není to apríl, že od letošního 1. dubna začne prodávat tyto vozy ve svých značkových prodejnách. Ke značkám Mercedes-Benz a Chrysler/Jeep tak přibude třetí a nejmladší, která rozšiřuje produktovou řadu tohoto nadnárodního uskupení. Dvousedadlový smart se do ČR začne dovážet ve své nejaktuálnější podobě, tj. jako smart Cabrio a City-Coupé v designových liniích smart & pure, smart & pulse a smart & passion. Následovat by měl Roadster a v roce 2004 také čtyřmístný model.Cena se bude dle sdělení dovozce pohybovat kolem 300.000 korun včetně DPH. Prcek se širšími zadními koly má kromě originality i velkou přednost: se svými 2,5 metru na délku jej lze snadno zaparkovat tam, kde jiná auta nemají šanci. Automobily smart budou prodávat všichni autorizovaní prodejci vozů Mercedes-Benz a Chrysler/Jeep, s autosalonem speciálně vyčleněným pro tuto značku se zatím nepočítá. V pražském Mercedes-Benz Centru, které se v současné době dokončuje v Praze 4-Chodově, však bude této raritě věnován zvláštní prostor.V roce 2001 se převážně v západní Evropě prodalo celkem 116 162 smartů, z toho nejvíce v Německu (46.705) a Itálii (30.031). Smart je nyní nabízen se zážehovými přeplňovanými tříválci 599 ccm (33 a 40 kW) a tříválcovým turbodieselem common rail 799 ccm (30 kW, 100 Nm, spotřeba 3,8/3,2/3,4 l na 100 km) a to se sekvenční šestistupňovou převodovkou, která může být doplněna automatizovaným režimem SOFTOUCH.
Třista? to se mi nejak nezda...... cenu bych videl tak o 30% vyse ale jestli to bude pravda tak bych si ho koupil (lec uz mam fabku)
A crash test už jsi viděl ?
Žádný strach. Ve všech crashtestech dopadl stejně nebo lépe než většina malých aut.
Nevim, nevim, ale v USA ho zakazali z duvodu ze tamnimi crash testy neprosel. Ja by to teda nekoupil...
skutecne? to je zajimavy co jsem se koukal na crashtesty tak dopadl mnohonasobne lip nez treba rover nebo seciento
No nevim jak rover (ktery model ?), ale seicento se v USA asi nikdy nikdo prodavat nepokousel, takze tohle srovnani jeste nerika, ze Smart je na tom dobre...Pro me je smerodatne, ze v USA je to auto nezpusobile k provozu, to neni samo sebou. Ja bych k nemu proste duveru nemel.
No jo ta dokonalá amerika co?
ale podle toho co jsem na netu nasel tak se smart v USA prodava a dokonce se pracuje na specialni verzi v elektrice pro americkej trh.....
Jo a to jste cetl kde? 18. 2. 2002 prohlasil mluvci DC pro Ameriku, ze to tam prodavat nemohou, protoze to neprojde crashtestem a ze hledaji zpusob, jak to uvest alespon v Kanade. V USA misto toho predstavi Mercedes A.
Hm, zajimavy tak to tak asi bude
Za tenhle bobek bych nedal ani polovinu ceny, i kdyz pro lidi, kteri nevi co s penezi je to dobra alternativa jak se odlisit.
Cena je super, autíčko super. Koupím ho svojí holce, nemá ráda parkování se sedanem ;)
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.