Smart v problémech, Formore a Roadster končí

17 komentářů

DYK77
12. července • 23:57

Jsem majitelem základní verze Roadsteru + nějaká dovýbava a po 11-ti tisících Km jsem neměl zatím žádný problém. Jelikož nejsem zatím vázaný rodiným životem, tak je to pro mě na léto dobré přibližovadlo, za kterým se každý ohlédne. Jeho cena je tedy přemrštěná, ale původní myšlenka určitě nebyla vyrobit všední auto a tak to trochu firma Daimler Chrysler pojistila tou tolik probíranou cenou.
Se svou výškou 175cm a věkem 28 let se do kabiny v pohodě naskládám. Nastupování je OK, ale jen s naplno otevřenými dlouhými dveřmi, takže k parkování potřebuji stejně hodně místa, zejména pokud někoho ještě vezu. Zavazadlový protor se zdá malý, ale kolikrát se divím, kolik se tam vejde věcí, když náhodou udělám nákup, chce to jen trochu skládat a né to tam házet.
Spotřeba na 45KW motor je příjemných 5 litrů (dálnice plný plyn, zavazadla a ve dvou 5,4l/100Km) s pneu 15/205 a max. rychlostí 175Km/h. Motor slyšet je, ale neruší a jsem rád, že ho slyším. Na obsah necelých 700ccm není motor třeba nijak vytáčet a max. kroutící moment je někde mezi 2000-3200 ot./min. Při 90Km/h je na ot. asi 2300 ot./min na šestku. Při 140Km/h je tam pak cca 3500 ot./min.
Jel jsem s tím nejdále 250Km od bydliště, udělal si 3hodinovou pauzu (v autě) a pak 250Km zpět a unavený z jízdy jsem nebyl i přes časté řazení.
Na rovné silnici auto dobře vede stopu v jakékoliv rychlosti, ale na vyjetých kolejích to při předjíždění hází víc do stran (z průběžného jízdního pruhu mě to jakoby vykopne do protisměru), takže se musí volant držet dost pevně (bez posilovače). Na členitých silnicích perfektně sedí v zatáčkách a musí to člověk hodně přehnat, než se rozbliká výstražná kontrolka ESP.
Málo kdo možná ví, že lakované vnější díly jsou z plastu (blatníky, dveře, kapota...) trochu jsem to zkoumal a není to takový plast jako např. u Renaulta, který se podobá petlahvi a vrací se mu tvar, ale docela masivní jakýsi sklolaminát. Rám je ocelový a poměrně dost tuhý. Nějaké zvlnění mi ani nepřijde.
Co mě ale na cestách zneklidňuje je absence rezervy. Je sice na dojetí k dispozici kompresor a lepidlo, ale při větší ďíře v pneu končím a můžu volat "Prahu".
V zimě je topení víc než postačující, ale na sněhu člověk bez zimních pneu nepopojede ani centimetr. Ono to podle mě stejně není auto na zimu, jde jen o to, občas protočit motor.
Zkrátka je to dobrý sporťák pro mladé, ale na naše poměry dost drahá hračka. I tak se divím, že jeho výroba bude ukončena. Reklama je dost rozsáhlá a myslel jsem, že kupní síla ve vyspělých zemích bude stačit na to, aby se jeho výroba vyvíjela. Zajímalo by mě, jestli ukončení výroby nějak ovlivní ceny náhradních dílů, ale levnější určitě nebudou.

DA
26. května • 9:34

ME MI TO LITO, ZE SMART ROADSTER KONCI, ALE SLYSEL JSEM, ZE PROJEKTY BYLY PREDANY NEJAKE ANGLICKE AUTOMOBILCE, KTERA MA VE VYROBE POKRACOVAT??JEDNOZNACNE, JE TO JEDINY SPORTAK NA TRHU S PRIJATELNOU CENOU A SKVELYM DESIGNEM A HLAVNE UZASNOU SPOTREBOU !!!!!!!BUDU JEN RAD, POKUD NEKDO ZACNE VYRABET NASTUPCE.

Doktor
5. dubna • 14:19

Ahoj,
mel jsem pujceneho Smarta 0,8cdi a musim rici, ze mne to nadchlo. Krasne nabusene priblizovadlo do mesta. O tom, ze to nema vykon bych si dovolil pochybovat, protoze je to celkem hodne svizne. Celym problem Smartu je ovsem cena, takoveto auto kdyby stalo do 150.000Kc tak je jimi zaplavene kazde mesto, navic by delalo konkurenci vsem tem mopedum a vsem moznym priblizovadlum. "Problem" je proste ze to dela Mercedes a tim padem leze ta cena nekam do vysek....(cena tohodle kousku, ktera mi byla nabidnuta byla 465.000Kc), jeste ted mne poleva horko:)))))))))))))))

Dusan
7. dubna • 15:43

Ja myslim, ze primarnim problemem mozna neni ani tak cena, jako spise to ze za tu cenu neni nabidnuta kvalita. Ve Smartu jsem nikdy nejel, ale sedel jsem v nem a mohl jsem ho prolezt na jedne predvadecce. Musim rici, ze by se tezko hledalo lacineji designovane a hure sestavene auto. Uvnitr interieru jsem mel skoro chut se omluvit korejcum z poloviny devadesatych let, protoze to byla proti tomuhle maximalne pohodlna a kvalitni auta.

Petr Broža
5. dubna • 14:38

Podle mého názrou je lepší motor základní benzíňák, který dosahuje velmi dobré dynamiky do cca 80 km/h, což pro město a mimo město stačí. Dokonce ani dálnici při 120-130 km/h nezdržoval provoz. Vnitřní hluk je sice docela vysoký, ale je to tím, že je motor hned za zadkem. Cena základu je dnes 280 tisíc, což není mnoho vzhledem k dobrému základu a hlavně špičkové manévrovatelnosti. Do města perfektní, zaparkoval jsem všude, kam bych s větším autem nemohl vejít. (test)

Arakain
1. května • 7:23

Holota stojí 8000 EUR, v zahraničí, včetně přihlášení tady a DPH, já mám předváděčku z Wien, v pořádné výbavě, tady v ceníku 420 tis, stála 210 i s legálně přiznaným DPH.
Na servisku se stavuju v Dresden, protože 210 EUR. V čechách používají kurz 1EUR = 55 Kč i na servis.

Marek
6. dubna • 10:02

No... o tej cene by sa dalo polemizovať. Možno to nie je veľa a chyba je v našej ( českej ) kúpnej sile. Tu v Nemecku ich jazdí podstatne viac, napr aj oproti pomerne bohatej Prahe. Ale na to, že je to vlastne len jednoúčelové malinké auto do mesta, aj keď dobre vybavené, je to dosť.

Tiež by som chcel priateľke kúpiť nejaké malé auto prevažne do mesta, ale než toto nové, to sa radšej poobzerám napr. po ojazdenom Forde Ka, to sa jej páči, bude to stáť tak tretinu a bude to večšie, ale zas nie moc, takže s tým aj zaparkuje.

PS: Zaujímalo by ma, prečo tie Smarty na fotkách majú zrovna značku BB - Boeblingen

pavel
6. dubna • 18:53

kdyby jsi o autech něco věděl, tak by jsi se tak neptal - v Böblingenu sídlí výrobce, firma smart GmbH...

Marek
12. dubna • 13:18

Niečo o autách viem, ale toto som nevedel... Ale už to viem, videl som tú továreň, sídli na okraji Boeblingenu, v takej priemyselnej štvrti.

delph
5. dubna • 20:19

no ale kdyby stál 230kkč byl by to lepší ne?

jet
5. dubna • 9:15

A stejně bohužel dopadne i automobilka v Kolíně. Za ty peníze si to koupí jen pár zbohatlíků jako modní hit pro manželky a dětska.

Petr Broža
5. dubna • 9:37

PS. Kolín je navíc specifický v tom, že nejde o samostatnou automobilku, ale pouze továrnu, která vyrábí auta pro tři automobilky. Modely 107, C1 a Aygo slouží jako doplněk již existující široké nabídky, Toyota ani PSA na těchto modelech svou nabídku nestaví, mají v zásobě mnoho dalších modelů.

Petr Broža
5. dubna • 9:36

To je rozdíl, auta z Kolína jsou v podstatně plnohodnotná vozítka velikosti Chevroletu Matiz, což si i Češi kupují jako rodinné auto. Fortwoo je oproti tomu jen dvoumístný a mluvit o něm jako o rodinném auto zkrátka nelze.

Romanus
5. dubna • 8:39

To bylo jasne od sameho zacatku. Tak male a nevykonne auto za takove penize...

Mulder
5. dubna • 11:01

no ono svest se v nem mozna byste mluvil jinak, ale v podstate mate pravdu, protoze takhle se na to vetsina lidi diva ... i ja dost dobre nechapu proc chteji dvojnasobek ceny za jinak poskladany ForTwo ...

Haya
5. dubna • 8:45

já se svezl nedávno ve Fourfour a jediné co bylo ucházející byl podvozek ...

ska-p
5. dubna • 17:14

jsem myslel, že jediné ucházející byly pneumatiky, ucházely opravdu velmi rychle

Doporučujeme

Články odjinud