Smart v problémech, Formore a Roadster končí

Aby nemusel DaimlerChrysler zavřít automobilku Smart, která patří pod jeho křídla, připravil ozdravný plán, který má Smart postavit na nohy. Byl zrušen projekt nového SUV Formore, ukončí se výroba Roadsteru a bude se šetřit i na výdajích a lidech.
Smart v problémech, Formore a Roadster končí

Už dříve jsem na AutoRevue.cz zmínil, že se Smart, divize koncernu DaimlerChrysler, potácí v problémech. V loňském roce prodala automobilka pouze 155 tisíc vozů, ovšem aby byly finanční výsledky alespoň na nule, musel by Smart prodat minimálně 200 tisíc vozů. Plán, který s takovým počtem počítal, byl sice stanoven už na rok 2004, po přehodnocení situace na trhu byl ale posunut až na rok 2006, přičemž break-event má přijít v roce 2007. Před několika dny přijal koncern „battleplan“, který má problémy Smartu zcela vyřešit. DC tak ukončil spekulace, podle kterých měl Smart zcela skončit.

Jako první byl zcela zrušen projekt malého SUV Formore, kterým se značka měla uvést na americkém trhu. Formore byl už několikrát zachycen na špionážních fotografiích a měl být uveden na letošním autosalonu v Detroitu. Poté byl projekt pozastaven do doby, než bude připraven plán, jak se dostat z potíží; a nakonec byl ukončen. Novinka měla dostat podvozek Mercedes-Benzu C-klasse a pohon všech kol 4matic. Současně s tím bylo přijato rozhodnutí skončit s výrobou nerentabilních modelů Roadster a Roadster Coupé.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Smart Roadster a Roadster Coupé končí

Značce Smart tak zůstanou pouze modely, Fortwo a Forfour (na Forfouru spolupracuje DC s japonským Mitsubishi). V současné době výrobce intenzivně pracuje na druhé generaci dvoumístného vozítka, která by měla přijít na trh už v příštím roce. Nová generace modelu Fortwo by měla dostat odlišný styling s předělanou masku a jiné zavěšení zadních kol, které by mělo zlepšit jízdní vlastnosti. V nabídce se objeví silnější benzínový i naftový motor, lepší brzdy, citlivější řízení a šestistupňová manuální převodovka. Nový model by měl být uveden i na americkém trhu, čemuž je nutné ho trochu přizpůsobit a připravit marketingovou komunikaci, která přesvědčí amerického zákazníka o výhodách malého vozu.

Dalším projektem, který udrží Smart při životě, je vývoj a následný prodej jiným automobilkám další generace tříválcového přeplňovaného motoru s objemem okolo 700 ccm. Kromě toho bude velká část byznysu (vývoj, prodej, poprodejní servis aj.) integrována přímo do infrastrukutry Mercedes-Benzu, čímž se ušetří velká část nákladů, zpráva DC hovoří o cca 30 procentech během následujících dvou let. Současně s tím by měla vzrůst produktivita práce, což ve výsledku znamená propouštění zaměstnanců.

Minitest Nissan Qashqai 1,6 DIG-T: Po faceliftu s hezčí tváří

Nissan Qashqai DIG-T 160 (minitest)

Co nabízí populární crossover po faceliftu a jaká je kombinace vbrcholné benzinové motorizace s manuální převodovkou a pohonem předních kol.

včera | Milan Lažanský | 4 příspěvky
TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků