Smart v problémech, Formore a Roadster končí

Aby nemusel DaimlerChrysler zavřít automobilku Smart, která patří pod jeho křídla, připravil ozdravný plán, který má Smart postavit na nohy. Byl zrušen projekt nového SUV Formore, ukončí se výroba Roadsteru a bude se šetřit i na výdajích a lidech.
Smart v problémech, Formore a Roadster končí

Už dříve jsem na AutoRevue.cz zmínil, že se Smart, divize koncernu DaimlerChrysler, potácí v problémech. V loňském roce prodala automobilka pouze 155 tisíc vozů, ovšem aby byly finanční výsledky alespoň na nule, musel by Smart prodat minimálně 200 tisíc vozů. Plán, který s takovým počtem počítal, byl sice stanoven už na rok 2004, po přehodnocení situace na trhu byl ale posunut až na rok 2006, přičemž break-event má přijít v roce 2007. Před několika dny přijal koncern „battleplan“, který má problémy Smartu zcela vyřešit. DC tak ukončil spekulace, podle kterých měl Smart zcela skončit.

Jako první byl zcela zrušen projekt malého SUV Formore, kterým se značka měla uvést na americkém trhu. Formore byl už několikrát zachycen na špionážních fotografiích a měl být uveden na letošním autosalonu v Detroitu. Poté byl projekt pozastaven do doby, než bude připraven plán, jak se dostat z potíží; a nakonec byl ukončen. Novinka měla dostat podvozek Mercedes-Benzu C-klasse a pohon všech kol 4matic. Současně s tím bylo přijato rozhodnutí skončit s výrobou nerentabilních modelů Roadster a Roadster Coupé.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Smart Roadster a Roadster Coupé končí

Značce Smart tak zůstanou pouze modely, Fortwo a Forfour (na Forfouru spolupracuje DC s japonským Mitsubishi). V současné době výrobce intenzivně pracuje na druhé generaci dvoumístného vozítka, která by měla přijít na trh už v příštím roce. Nová generace modelu Fortwo by měla dostat odlišný styling s předělanou masku a jiné zavěšení zadních kol, které by mělo zlepšit jízdní vlastnosti. V nabídce se objeví silnější benzínový i naftový motor, lepší brzdy, citlivější řízení a šestistupňová manuální převodovka. Nový model by měl být uveden i na americkém trhu, čemuž je nutné ho trochu přizpůsobit a připravit marketingovou komunikaci, která přesvědčí amerického zákazníka o výhodách malého vozu.

Dalším projektem, který udrží Smart při životě, je vývoj a následný prodej jiným automobilkám další generace tříválcového přeplňovaného motoru s objemem okolo 700 ccm. Kromě toho bude velká část byznysu (vývoj, prodej, poprodejní servis aj.) integrována přímo do infrastrukutry Mercedes-Benzu, čímž se ušetří velká část nákladů, zpráva DC hovoří o cca 30 procentech během následujících dvou let. Současně s tím by měla vzrůst produktivita práce, což ve výsledku znamená propouštění zaměstnanců.

Minitest Volkswagen Golf Sportsvan 1.5 TSI DSG: Lepší než originál

VW Golf Sportsvan (minitest)

Ač se označení „sportující van“ může zdát hodně přitažené za vlasy, minimálně ve srovnání se stejně velkými crossovery a ve spojení s motorem o výkonu 150 koní to zase není takový nesmysl.

dnes | Miro Mihálik | 15 příspěvků
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků