Smart už má také své hybridy, dieselové

Experimentovat s hybridními pohony je v dnešní době snad nezbytnou činností každé automobilky. Ani Smart nechce zůstat stranou a připravil dvě studie poháněné hybridními motory. Na tom by nebylo až zas tolik zvláštního, kdyby nešlo o naftové jednotky, které se dnes v hybridních studiích automobilek objevují velmi zřídka.

Smart implantoval hybridní pohon pod kapotu modelu ForTwo a světlo světa tak spatřily dojčata ForTwo CDI mild hybrid a ForTwo CDI hybrid. Pro verzi mild hybrid je charakteristické, že naftový motor a elektromor neumějí pracovat samostatně a fungují vždy pouze dohromady. Kromě samotného hybridního pohonu se o úsporu paliva stará systém „stop and start“, který při zastavení vozu vypne motor a opět jej nastartuje při zmáčknutí plynového pedálu. „Jemný hybrid“ se díky těmto technologiím může pochlubit úsporou paliva o pět procent oproti běznému ForTwo CDI.

„Plnohodnotný“ ForTwo CDI hybrid se může dvěma plně nezávislými motory, klasickým turbodieselem s výkonem 30 kW a poměrně silným elektromotorem s 23 kW. Smart v případě tohoto vozu udává kombinovanou spotřebu 2,9 litru nafty na sto km a k tomu lepší dynamické parametry než u běžného ForTwo CDI – o dvě sekundy lepší zrychlení stovku (za 17,8 sekundy) a pružné zrychlení z 80 na 120 km/h rychlejší o 10 procent.

Smart zatím nedospěl k rozhodnutí, zda se hybridní pohon objeví v sériovém provedení modelu ForTwo nebo ForFour, ale lecos může naznačit prohlášení automobilky, která při poředstavení hybridních studií konstatovala, že v případě verzí CDI již nabízí dostatečně úsporné vozy...

 


Smart ForTwo hybrid a mild hybrid

Smart

Smart je německý výrobce malých automobilů. Myšlenka na tak malý vůz vznikla koncem osmdesátých let v hlavě šéfa Swatch, který se v roce 1994 spojil se značkou Mercedes-Benz a o čtyři roky později bylo na světě první auto.

Smart fortwo • Smart fortwo kabrio •​ Smart forfour

Doporučujeme

Články odjinud