Smart už má také své hybridy, dieselové

Experimentovat s hybridními pohony je v dnešní době snad nezbytnou činností každé automobilky. Ani Smart nechce zůstat stranou a připravil dvě studie poháněné hybridními motory. Na tom by nebylo až zas tolik zvláštního, kdyby nešlo o naftové jednotky, které se dnes v hybridních studiích automobilek objevují velmi zřídka.

Smart implantoval hybridní pohon pod kapotu modelu ForTwo a světlo světa tak spatřily dojčata ForTwo CDI mild hybrid a ForTwo CDI hybrid. Pro verzi mild hybrid je charakteristické, že naftový motor a elektromor neumějí pracovat samostatně a fungují vždy pouze dohromady. Kromě samotného hybridního pohonu se o úsporu paliva stará systém „stop and start“, který při zastavení vozu vypne motor a opět jej nastartuje při zmáčknutí plynového pedálu. „Jemný hybrid“ se díky těmto technologiím může pochlubit úsporou paliva o pět procent oproti běznému ForTwo CDI.

„Plnohodnotný“ ForTwo CDI hybrid se může dvěma plně nezávislými motory, klasickým turbodieselem s výkonem 30 kW a poměrně silným elektromotorem s 23 kW. Smart v případě tohoto vozu udává kombinovanou spotřebu 2,9 litru nafty na sto km a k tomu lepší dynamické parametry než u běžného ForTwo CDI – o dvě sekundy lepší zrychlení stovku (za 17,8 sekundy) a pružné zrychlení z 80 na 120 km/h rychlejší o 10 procent.

Smart zatím nedospěl k rozhodnutí, zda se hybridní pohon objeví v sériovém provedení modelu ForTwo nebo ForFour, ale lecos může naznačit prohlášení automobilky, která při poředstavení hybridních studií konstatovala, že v případě verzí CDI již nabízí dostatečně úsporné vozy...

 


Smart ForTwo hybrid a mild hybrid
Minitest Lexus LS 500 AWD: Pro ty, kteří vědí, co chtějí

Lexus LS 500 AWD (minitest)

Vrchol motorové nabídky vlajkové lodi Lexusu se musí spokojit s šesti válci. Bude mu to stačit?

dnes | Vladimír Kadera | 17 příspěvků
Řídili jsme nový Ford Ranger Raptor: Je perfektní! To nejdůležitější však schází

Ford Ranger Raptor (první svezení)

Ford Ranger Raptor dokazuje, že práce může být i zábava. Umí dřít, vypadá u toho skvěle a těžkým terénem jezdí jako pánbůh.

17.  5.  2019 | Jiří Baborský | 20 příspěvků
TEST Hyundai i30 N Fastback: Obří stádo koní v těsném výběhu

Hyundai i30 N Fastback

Vstup do světa ostrých aut se značce Hyundai povedl na výbornou již před dvěma lety. Nyní se modelová řada rozšiřuje. Bolístky zůstávají, jedna přibyla.

15.  5.  2019 | Vladimír Kadera | 149 příspěvků