Smart už má také své hybridy, dieselové

Experimentovat s hybridními pohony je v dnešní době snad nezbytnou činností každé automobilky. Ani Smart nechce zůstat stranou a připravil dvě studie poháněné hybridními motory. Na tom by nebylo až zas tolik zvláštního, kdyby nešlo o naftové jednotky, které se dnes v hybridních studiích automobilek objevují velmi zřídka.

Smart implantoval hybridní pohon pod kapotu modelu ForTwo a světlo světa tak spatřily dojčata ForTwo CDI mild hybrid a ForTwo CDI hybrid. Pro verzi mild hybrid je charakteristické, že naftový motor a elektromor neumějí pracovat samostatně a fungují vždy pouze dohromady. Kromě samotného hybridního pohonu se o úsporu paliva stará systém „stop and start“, který při zastavení vozu vypne motor a opět jej nastartuje při zmáčknutí plynového pedálu. „Jemný hybrid“ se díky těmto technologiím může pochlubit úsporou paliva o pět procent oproti běznému ForTwo CDI.

„Plnohodnotný“ ForTwo CDI hybrid se může dvěma plně nezávislými motory, klasickým turbodieselem s výkonem 30 kW a poměrně silným elektromotorem s 23 kW. Smart v případě tohoto vozu udává kombinovanou spotřebu 2,9 litru nafty na sto km a k tomu lepší dynamické parametry než u běžného ForTwo CDI – o dvě sekundy lepší zrychlení stovku (za 17,8 sekundy) a pružné zrychlení z 80 na 120 km/h rychlejší o 10 procent.

Smart zatím nedospěl k rozhodnutí, zda se hybridní pohon objeví v sériovém provedení modelu ForTwo nebo ForFour, ale lecos může naznačit prohlášení automobilky, která při poředstavení hybridních studií konstatovala, že v případě verzí CDI již nabízí dostatečně úsporné vozy...

 


Smart ForTwo hybrid a mild hybrid
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků