Smart už má také své hybridy, dieselové

Experimentovat s hybridními pohony je v dnešní době snad nezbytnou činností každé automobilky. Ani Smart nechce zůstat stranou a připravil dvě studie poháněné hybridními motory. Na tom by nebylo až zas tolik zvláštního, kdyby nešlo o naftové jednotky, které se dnes v hybridních studiích automobilek objevují velmi zřídka.

Smart implantoval hybridní pohon pod kapotu modelu ForTwo a světlo světa tak spatřily dojčata ForTwo CDI mild hybrid a ForTwo CDI hybrid. Pro verzi mild hybrid je charakteristické, že naftový motor a elektromor neumějí pracovat samostatně a fungují vždy pouze dohromady. Kromě samotného hybridního pohonu se o úsporu paliva stará systém „stop and start“, který při zastavení vozu vypne motor a opět jej nastartuje při zmáčknutí plynového pedálu. „Jemný hybrid“ se díky těmto technologiím může pochlubit úsporou paliva o pět procent oproti běznému ForTwo CDI.

„Plnohodnotný“ ForTwo CDI hybrid se může dvěma plně nezávislými motory, klasickým turbodieselem s výkonem 30 kW a poměrně silným elektromotorem s 23 kW. Smart v případě tohoto vozu udává kombinovanou spotřebu 2,9 litru nafty na sto km a k tomu lepší dynamické parametry než u běžného ForTwo CDI – o dvě sekundy lepší zrychlení stovku (za 17,8 sekundy) a pružné zrychlení z 80 na 120 km/h rychlejší o 10 procent.

Smart zatím nedospěl k rozhodnutí, zda se hybridní pohon objeví v sériovém provedení modelu ForTwo nebo ForFour, ale lecos může naznačit prohlášení automobilky, která při poředstavení hybridních studií konstatovala, že v případě verzí CDI již nabízí dostatečně úsporné vozy...

 


Smart ForTwo hybrid a mild hybrid
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 29 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Minitest Renault Espace 1.8 TCe

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků
TEST Volkswagen Polo 1.0 TSI Highline – Golfův revír

Volkswagen Polo 1.0 TSI

Segment malých vozů pomalu dorůstá modely nižší střední třídy. Nový Volkswagen Polo je toho důkazem, z vyšších tříd si navíc půjčil i několik užitečných technologií.

7.  12.  2017 | Jan Mička | 30 příspěvků