Smart #5 Zdroj: Smart

Smart #5 | Zdroj: Smart

Smart #5 Zdroj: Smart

Smart #5 | Zdroj: Smart

Smart #5 Zdroj: Smart

Smart #5 | Zdroj: Smart

Smart #5 Zdroj: Smart

Smart #5 | Zdroj: Smart

Smart #5 Zdroj: Smart

Smart #5 | Zdroj: Smart

Smart #5 Zdroj: Smart

Smart #5 | Zdroj: Smart

Smart #5 Zdroj: Smart

Smart #5 | Zdroj: Smart

Smart #5 Zdroj: Smart

Smart #5 | Zdroj: Smart

Smart #5 Zdroj: Smart

Smart #5 | Zdroj: Smart

Smart #5 Zdroj: Smart

Smart #5 | Zdroj: Smart

Smart #5 Zdroj: Smart

Smart #5 | Zdroj: Smart

Smart #5 Zdroj: Smart

Smart #5 | Zdroj: Smart

Smart #5 Zdroj: Smart

Smart #5 | Zdroj: Smart

Smart #5 Zdroj: Smart

Smart #5 | Zdroj: Smart

Smart #5 Zdroj: Smart

Smart #5 | Zdroj: Smart

Smart #5 Zdroj: Smart

Smart #5 | Zdroj: Smart

Smart #5 Zdroj: Smart

Smart #5 | Zdroj: Smart

Smart #5 Zdroj: Smart

Smart #5 | Zdroj: Smart

Smart #5 Zdroj: Smart

Smart #5 | Zdroj: Smart

Smart #5 Zdroj: Smart

Smart #5 | Zdroj: Smart

Smart #5 Zdroj: Smart

Smart #5 | Zdroj: Smart

Smart #5 Zdroj: Smart

Smart #5 | Zdroj: Smart

Smart #5 Zdroj: Smart

Smart #5 | Zdroj: Smart

Smart #5 Zdroj: Smart

Smart #5 | Zdroj: Smart

Smart #5 Zdroj: Smart

Smart #5 | Zdroj: Smart

Smart #5 Zdroj: Smart

Smart #5 | Zdroj: Smart

Smart #5 Zdroj: Smart

Smart #5 | Zdroj: Smart

Smart #5 Zdroj: Smart

Smart #5 | Zdroj: Smart

Smart #5 Zdroj: Smart

Smart #5 | Zdroj: Smart

Smart #5 Zdroj: Smart
Smart #5 Zdroj: Smart
Smart #5 Zdroj: Smart
Smart #5 Zdroj: Smart
29
Fotogalerie

Smart řadí zpátečku s elektromobilitou. Jeho největší model dostane plug-in hybrid

Znovuzrozená značka se doposud profilovala jako výrobce výhradně bateriových vozů, kvůli obavám o prodeje nyní chystá i auto se spalovacím motorem.

Miniauta Smart byla výhradně německou záležitostí pod křídly Mercedesu mezi lety 1998 a 2014, poté přišl na trh třetí generace modelu ForTwo a a druhá modelu ForFour, které využívaly techniku třetí generace Renaultu Twingo. Od roku 2019 pak došlo k dohodě s čínským Geely, jejímž výsledkem jsou nové modely Smart #1 z roku 2022, Smart #3 z roku 2023 a loňský Smart #5.

Jednička a trojka stojí na čínské platformě SEA2 (stejně jako například Volvo EX30), pětka využívá konstrukci PMA2+, která rovněž patří pod rodinu architektur SEA (Sustainable Experience Architecture). Právě u Smartu #5 je potvrzeno, že dostane i plug-in hybrid.

Rozhodnutí zřejmě padlo kvůli popularitě tohoto typu pohonu na domácím čínském trhu, která zde má spíše podobu elektromobilů se spalovacím prodlužovačem dojezdu. Jako vysoce pravděpodobné se jeví nasazení pohonného ústrojí s názvem Thor od mateřského Geely – to je nyní například v SUV Galaxy Starship 7 EM-i.

Jednotka kombinuje atmosferický benzinový 1,5litrový motor o výkonu 82 kW s elektromotorem a startér-generátorem, které dávají 160 kW. Energie je uložena v bateriích o kapacitě 8,5 kWh nebo 19 kWh, které poskytují 55 nebo 120 kilometrů čistě elektrického dojezdu dle čínského cyklu CLTC. Celkový dojezd je s 51litrovou nádrží až 1420 kilometrů při spotřebě 3,75 l/100 km.

Přípravu plug-in hybridní verze modelu #5 potvrdili magazínu Autocar zástupci evropské sekce značky Smart: „Individuální mobilitu s pohonem spalovacími motory a zejména hybridními pohony považujeme za přechodovou technologii k čistě elektrickému pohonu. Je důležité reagovat na stále rozmanitější požadavky a přání zákazníků. Smart nemůže v současné době vyloučit žádné technologické řešení pro budoucnost,“ uvedli.

Smart

Smart je německý výrobce malých automobilů. Myšlenka na tak malý vůz vznikla koncem osmdesátých let v hlavě šéfa Swatch, který se v roce 1994 spojil se značkou Mercedes-Benz a o čtyři roky později bylo na světě první auto.

Smart fortwo • Smart fortwo kabrio •​ Smart forfour

Doporučujeme

Články odjinud