Smart příjíždí s Roadsterem a Roadsterem Coupé

Zatímco dosud byla autíčka Smart pouze pojízdnými nákupními taškami do města, jejichž hlavní výhoda spočívala, že mohla zaparkovat kdekoliv, brzy se v nabídce této mini-automobilky objeví další modely: Roadster a Roadster Coupé.

Autíčka vyjedou na patnáctipalcových (185/55) či šestnáctipalcových (205/45) litých kolech, jejich délka je shodná: 3427 mm, tedy o něco méně než Daewoo Matiz a o metr více než Smart City. Šířka kupátka je 1615 mm a výška pouhých 1192 mm. Hmotnost Roadsteru bude 865 kg a Roadsteru Coupé 890 kg. Rozložení hmotnosti na nápravách je 44:56.

Pod kapotou Smartu najdete tříválec o objemu 698 ccm stejně jako u Smartu City; jeho výkon však činí rovných 80 koní, přičemž točivý moment je rovných 110 Nm! S tímto motorem a lehkou hmotností 865 resp. 890 kg (Coupé) zrychlí smart za 10,9 resp. 11,2 sekundy a udělá 175 km/h. Spotřeba je přitom jen 5,5 litrů na 100 km. Palivová nádrž pojme 35 litrů paliva, zavazadlový prostor pak 86 resp. 196 litrů (druhá hodnota je vždy pro Coupé).

Cena by se měla pohybovat okolo 20 tisíce eur, tedy na stejné úrovni, jako Mini Cooper.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

včera | Jan Mička | 2 příspěvky
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 21 příspěvků