Smart končí se spalovacími motory. Už nabízí jen elektřinu, v Česku to bude mít těžké

U známého výrobce mikroaut do města přichází velká změna. Smart už neseženete se spalovacím motorem, nabídka byla seškrtána na pouhou trojici elektromobilů.

Odvážný krok Smartu nabízet výhradně jen elektromobily má bezpochyby co do činění s nedávným odkoupením celé poloviny společnosti čínským koncernem Geely. Ten se bude o značku dělit s dosavadním vlastníkem, koncernem Daimler. Právě čínská strana měla v plánu udělat z jaksi umírající značky automobilku, nabízející výhradně miniaturní elektromobily do města.

Tento směr ostatně nyní oznamuje i české zastoupení Smartu, které zveřejňuje cenovky modernizovaných verzí dvoudveřových modelů EQ fortwo kupé, EQ fortwo kabriolet a čtyřdveřového EQ forfour. A při pohledu do nabídky Smartu v Česku již přitom verze se spalovacími motory k mání vůbec nenajdete.

Smart utekl hrobníkovi z lopaty. Polovinu ovládne Čína a čekají ho velké změny

Smart utekl hrobníkovi z lopaty. Polovinu ovládne Čína a čekají ho velké změny

Kromě kosmetických změn na karoseriích modelů, nových příplatkových full-LED světlometů, nového infotainmentu s rozšířenou konektivitou a menších změn na praktičnosti interiéru se však elektrické Smarty nadále spoléhají na starší techniku, která se navíc s požadovanými cenami oproti konkurenci například Škody Citigoe iV či VW e-up!, může zdát vskutku nedostatečná.

Všechny modely Smartu tak používají elektromotor o výkonu 60 kW (82 koní) a točivém momentu 160 N.m, který dokáže zajistit maximální rychlost 130 km/h. Bateriový modul o kapacitě 17,6 kWh je schopný pro dojezd až 159 kilometrů na jedno nabití, ale to podle staršího testovacího cyklu NEDC. V reálných podmínkách a podle novějšího WLTP bude tedy dojezd elektrických Smartů ještě nižší.

Škoda Citigoe iV vs. VW e-up!: Dražší sourozenec má v rukávu zajímavé eso

Škoda Citigoe iV vs. VW e-up!: Dražší sourozenec má v rukávu zajímavé eso

Cenovky u fortwo kupé a forfour začínají na 591.690 Kč, zatímco fortwo kabriolet vyjde minimálně na 664.290 Kč. Oproti starým verzím se tak ceny ještě o něco zvýšily, a to počítejte ještě se zvolením jedné ze tří úrovní výbavy: Advanced, Premium nebo Exclusive.

Modely Smart EQ 2019 – technická data a české ceny
Model fortwo kupé fortwo kabriolet forfour
Pohon elektromotor elektromotor elektromotor
Největší výkon [kW] 60 60 60
Točivý moment [N.m] 160 160 160
Max. rychlost [km/h] 130 130 130
Zrychlení 0-100 km/h [s] 11,6 11,8 12,7
Akumulátor [kapacita] 17,6 kWh 17,6 kWh 17,6 kWh
Max. dojezd [km] 159 (NEDC) 153 (NEDC) 157 (NEDC)
Nabíjení 22 kW/10-80 % [min] cca 40 cca 40 cca 40
Základní cena [Kč] 591.690 664.290 591.690
TEST Seat Leon 1.5 eTSI (110 kW) DSG: Můj brácha má prima bráchu

Seat Leon 1.5 eTSI (110 kW) DSG

S kompakty na platformě MQB Evo se v posledních měsících roztrhl pytel. Dnes si řekneme více o novém Seatu Leon, který dorazil do testu v podobné konfiguraci jako nedávno Volkswagen Golf. Mohou se oba sourozenci v zásadních věcech vůbec lišit?

12.  7.  2020 | Jan Mička | 33 příspěvků
TEST Audi A3 Sportback 30 TDI S line: Náročné ho získat, snadné s ním žít

Audi A3 30 TDI S line

Čtvrtá generace Audi A3 oficiálně dorazila na český trh. Do testu jsme si vzali zajímavou verzi - kombinaci sportovní výbavy S Line a základního vznětového motoru 30 TDI (85 kW).

10.  7.  2020 | Vladimír Kadera | 87 příspěvků
TEST Ford Kuga 2.5 PHEV: Velmi dobrý plug-in hybrid, jen šitý horkou jehlou

Ford Kuga 2.5 PHEV

Ford oddaloval vývoj nové generace hybridů pro evropské trhy jako ošetření bolavého zubu a na jednom z jeho nejnovějších přírůstků je chvatná práce bohužel tak trochu znát. Stojí ale kvůli tomu vrcholná benzín-elektrická verze nové Kugy nutně za starou belu? Pojďte se podívat.

7.  7.  2020 | Miro Mihálik | 34 příspěvků