Smart končí se spalovacími motory. Už nabízí jen elektřinu, v Česku to bude mít těžké

U známého výrobce mikroaut do města přichází velká změna. Smart už neseženete se spalovacím motorem, nabídka byla seškrtána na pouhou trojici elektromobilů.

Odvážný krok Smartu nabízet výhradně jen elektromobily má bezpochyby co do činění s nedávným odkoupením celé poloviny společnosti čínským koncernem Geely. Ten se bude o značku dělit s dosavadním vlastníkem, koncernem Daimler. Právě čínská strana měla v plánu udělat z jaksi umírající značky automobilku, nabízející výhradně miniaturní elektromobily do města.

Tento směr ostatně nyní oznamuje i české zastoupení Smartu, které zveřejňuje cenovky modernizovaných verzí dvoudveřových modelů EQ fortwo kupé, EQ fortwo kabriolet a čtyřdveřového EQ forfour. A při pohledu do nabídky Smartu v Česku již přitom verze se spalovacími motory k mání vůbec nenajdete.

Smart utekl hrobníkovi z lopaty. Polovinu ovládne Čína a čekají ho velké změny

Smart utekl hrobníkovi z lopaty. Polovinu ovládne Čína a čekají ho velké změny

Kromě kosmetických změn na karoseriích modelů, nových příplatkových full-LED světlometů, nového infotainmentu s rozšířenou konektivitou a menších změn na praktičnosti interiéru se však elektrické Smarty nadále spoléhají na starší techniku, která se navíc s požadovanými cenami oproti konkurenci například Škody Citigoe iV či VW e-up!, může zdát vskutku nedostatečná.

Všechny modely Smartu tak používají elektromotor o výkonu 60 kW (82 koní) a točivém momentu 160 N.m, který dokáže zajistit maximální rychlost 130 km/h. Bateriový modul o kapacitě 17,6 kWh je schopný pro dojezd až 159 kilometrů na jedno nabití, ale to podle staršího testovacího cyklu NEDC. V reálných podmínkách a podle novějšího WLTP bude tedy dojezd elektrických Smartů ještě nižší.

Škoda Citigoe iV vs. VW e-up!: Dražší sourozenec má v rukávu zajímavé eso

Škoda Citigoe iV vs. VW e-up!: Dražší sourozenec má v rukávu zajímavé eso

Cenovky u fortwo kupé a forfour začínají na 591.690 Kč, zatímco fortwo kabriolet vyjde minimálně na 664.290 Kč. Oproti starým verzím se tak ceny ještě o něco zvýšily, a to počítejte ještě se zvolením jedné ze tří úrovní výbavy: Advanced, Premium nebo Exclusive.

Modely Smart EQ 2019 – technická data a české ceny
Model fortwo kupé fortwo kabriolet forfour
Pohon elektromotor elektromotor elektromotor
Největší výkon [kW] 60 60 60
Točivý moment [N.m] 160 160 160
Max. rychlost [km/h] 130 130 130
Zrychlení 0-100 km/h [s] 11,6 11,8 12,7
Akumulátor [kapacita] 17,6 kWh 17,6 kWh 17,6 kWh
Max. dojezd [km] 159 (NEDC) 153 (NEDC) 157 (NEDC)
Nabíjení 22 kW/10-80 % [min] cca 40 cca 40 cca 40
Základní cena [Kč] 591.690 664.290 591.690
Poprvé za volantem nového Hyundaie i10 1.2 MPi: Když se chce, všechno jde!

Hyundai i10 1.2 MPi

Hyundai představil třetí generaci nejmenšího modelu i10. Nabízí ji s dvěma zážehovými motory a manuální či robotizovanou převodovkou. Kromě designu chce lákat i racionálním zaměřením a stále příznivou cenou.

23.  1.  2020 | Svět motorů | 13 příspěvků
TEST Škoda Superb Scout 2.0 TSI 4x4 DSG: Hodně rychlá horská turistika

Škoda Superb Scout 2.0 TSI 4x4 DSG

Nabídka verzí Škody Superb je teď nejširší v historii. Jednou z nich je i oplastovaný Scout, který u tohoto modelu slaví premiéru. Vyplatí se o něm uvažovat, nebo jsou lehce přizvednuté kombíky v době vzestupu vozů SUV už přežitkem?

21.  1.  2020 | Jan Mička | 76 příspěvků
Minitest Audi Q3 Sportback 45 TFSI quattro: Oko potěší. Ale co další smysly?

Audi Q3 Sportback 45 TFSI quattro

Trh SUV-kupé se rychle rozrůstá. Svého dalšího zástupce teď sype z rukávu Audi.

16.  1.  2020 | Vladimír Kadera | 19 příspěvků