Smart je ztrátový, banka doporučuje zavření divize

Smart je ztrátový, banka doporučuje zavření divize

Americká banka Morgan Stanley doporučuje koncernu DaimlerChrysler, aby zavřel svou ztrátovou divizi Smart. Banka ukazuje jako příklad BMW, jehož akcie po „rozchodu“ s britským Roverem v roce 2000 vzrostly o 35 procent. Náklady na ukončení činnosti by činily odhadem 1,9 miliard liber, to je ale stejná částka, jakou Smart prodělá za pouhé dva roky.

V loňském roce prodal Smart pouze 155 tisíc vozů. Aby byly finanční výsledky alespoň na nule, musel by Smart prodat minimálně 200 tisíc vozů. Plán, který s takovým počtem počítal, byl sice stanoven už na rok 2004, po přehodnoicení situace na trhu byl ale posunut až na rok 2006. Šéf Mercedes-Benzu si je problémů Smartu vědom, proto pozastavil vývoj SUV Formore, nicméně značce stále věří. Uvidíme, jak to nakonec dopadne...

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

bazar

Smart Fortwo 0,7
Rok výroby: 2003
Stav: 132 399 km
Cena: 55 000 Kč
Smart Fortwo 1
Rok výroby: 2010
Stav: 76 880 km
Cena: 100 000 Kč
Smart Fortwo 0,8
Rok výroby: 2003
Stav: 141 901 km
Cena: 58 000 Kč
BMW 1 2
Rok výroby: 2005
Stav: 148 656 km
Cena: 160 000 Kč
BMW 5 2
Rok výroby: 2008
Stav: 223 602 km
Cena: 193 000 Kč
BMW 5 3
Rok výroby: 2004
Stav: 200 675 km
Cena: 166 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 33 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků
Test Alfy Romeo Stelvio: Italové naučili SUV jezdit! A kde je problém?

Alfa Romeo Stelvio

První sportovně-užitkový vůz od Alfy Romeo má poctivý základ, díky kterému nabízí skvělé jízdní vlastnosti. Jak si ale stojí v dalších disciplínách?

8.  8.  2017 | Milan Lažanský | 13 příspěvků