Smart FourJoy: veselá budoucnost pro čtyři, a na elektriku

Značka Samrt se letos na autosalonu ve Frankfurtu připomněla novou koncepční studií FourJoy, jež by měla naznačit, jak budou vozy Smart vypadat v dohledné budoucnosti.
Seznam kapitol
  1. Smart FourJoy
  2. Fotogalerie

Podíváte-li se pozorně na nový Smart FourJoy a odmyslíte-li si futuristický interiér s extravagantními sedadly a chybějící střechu, zadní okno a dveře, máte před sebou příklad toho, jak by mohly vypadat sériové Smarty v následujících letech. Představitelé Smartu totiž slibují, že „proporce exteriéru naznačují hodně o podobě (našeho) sériového čtyřsedadlového Smartu, který bude představen na konci roku 2014.“

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Smart FourJoy v centru stánku značky Smart na autosalonu ve Frankfurtu

Svými rozměry se studie Smart FourJoy řadí k vozům nižší třídy (segment B), neboť je 3 494 mm dlouhá, 1 978 mm široká a 1 494 mm vysoká. Co ale zřejmě o povaze Smartů nové generace vypovídá nejvíce, to je tvarování přední a zadní části karoserie včetně pojetí světlometů, složených bez výjimky z LED. Hned na první pohled je to typický Smart, všimneme si totiž obnažených částí jednodílné ochranné struktury karoserie Tridion a kol vestavěných v samotných rozích karoserie.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Přední sedadla mají jednodílné sedáky a opěráky zatočené na způsob šnečí ulity, vzadu najdeme jednodílné dvoumístné sedadlo (sedět se tam nejspíš nebude nejpohodlněji). Před jednoramenným volantem najdeme jednodílný sdružený přístrojový štít. Smart FourJoy je samozřejmě elektromobilem. Osazen je motorem s výkonem 45 koní (55 kW) a li-ionovými akumulátory 17,6 kWh. Z běžné sítě je lze naplno dobít za nějakých 7 hodin, o dojezdu výrobce zatím mlčí.

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Smart FourJoy
  2. Fotogalerie
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

dnes | Jan Mička | 2 příspěvky
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 21 příspěvků