Smart FourJoy: veselá budoucnost pro čtyři, a na elektriku

Značka Samrt se letos na autosalonu ve Frankfurtu připomněla novou koncepční studií FourJoy, jež by měla naznačit, jak budou vozy Smart vypadat v dohledné budoucnosti.
Seznam kapitol
  1. Smart FourJoy
  2. Fotogalerie

Podíváte-li se pozorně na nový Smart FourJoy a odmyslíte-li si futuristický interiér s extravagantními sedadly a chybějící střechu, zadní okno a dveře, máte před sebou příklad toho, jak by mohly vypadat sériové Smarty v následujících letech. Představitelé Smartu totiž slibují, že „proporce exteriéru naznačují hodně o podobě (našeho) sériového čtyřsedadlového Smartu, který bude představen na konci roku 2014.“

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Smart FourJoy v centru stánku značky Smart na autosalonu ve Frankfurtu

Svými rozměry se studie Smart FourJoy řadí k vozům nižší třídy (segment B), neboť je 3 494 mm dlouhá, 1 978 mm široká a 1 494 mm vysoká. Co ale zřejmě o povaze Smartů nové generace vypovídá nejvíce, to je tvarování přední a zadní části karoserie včetně pojetí světlometů, složených bez výjimky z LED. Hned na první pohled je to typický Smart, všimneme si totiž obnažených částí jednodílné ochranné struktury karoserie Tridion a kol vestavěných v samotných rozích karoserie.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Přední sedadla mají jednodílné sedáky a opěráky zatočené na způsob šnečí ulity, vzadu najdeme jednodílné dvoumístné sedadlo (sedět se tam nejspíš nebude nejpohodlněji). Před jednoramenným volantem najdeme jednodílný sdružený přístrojový štít. Smart FourJoy je samozřejmě elektromobilem. Osazen je motorem s výkonem 45 koní (55 kW) a li-ionovými akumulátory 17,6 kWh. Z běžné sítě je lze naplno dobít za nějakých 7 hodin, o dojezdu výrobce zatím mlčí.

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Smart FourJoy
  2. Fotogalerie
Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

včera | David Rusol
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků