Smart Fortwo: the imagemaker (megatest)

Městské vozítko Smart Fortwo mne mile překvapilo. Ač se zvenku jeví jako angličák nepoužitelný pro běžnou jízdu, opak je pravdou. Fortwo je špičkové auto pro dva cestující s výbornou manipulovatelností a dobrou dynamikou. Uvnitř je více místa a pohodlí, než byste čekali. (video, desítky obrázků)
Smart Fortwo: the imagemaker (megatest)
Seznam kapitol
  1. Historie a filozofie smartu
  2. Smartem zaujmete okolí a projedete všude
  3. Zavazadlový prostor, pohodlí uvnitř
  4. Interiér překvapil: místa je v něm dost
  5. Odkládací prostory, motory, dynamika
  6. Automatická převodovka, spotřeba, jízdní vlastnosti
  7. Hodnocení, parametry, přehled výbav, ceník
  8. Fotogalerie (publikované i nepublikované fotografie)

Kůže ve výbavě nechybí

Sedačky nelze nastavovat výškově, opěradlo spolujezdce dokonce nelze ani sklopit dozadu. Nicméně ničemu to nevadí, protože sklon je přesně takový, jaký vyhovoval mým zádům. Opěradlo řidiče už sklopit lze. Důvodem, proč nelze manipulovat s opěradlem spolujezdce je možnost jej sklopit vpřed tak, aby bylo možné převážet rozměrné předměty. Využitelnost zavazadlového prostoru ale ani pak není nijak velká, navíc předměty položené na sklopené opěradlo budou kvůli kovovému povrchu klouzat; ostatně o tom jsem už psal. Čalounění sedaček je i v základní verzi Pure velmi příjemné, za příplatek je možné samozřejmě pořídit i kůži. Opěradlo je odvětrávané (má perforovaný potah), teplo je dováděno otvorem vzadu. Šikovné. 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Různé varianty interiéru --- Nechybí ani kůže (na posledním obrázku)

Protože je Fortwo docela úzké, sedí spolujezdec o něco dále od palubní desky, aby měl ramena v jiné poloze než řidič. Díky tomuto řešení se tak cestující navzájem nešťouchají. V testovaném voze byl automat, což přispívá k jízdnímu pohodlí. Řidič nemusí „šátrat“ řadicí pákou a nevadí mu tedy stehna spolujezdce. Ten sedí více vzadu i z dalšího důvodu: pod podlahou před ním je totiž skryta sada na opravu pneumatik, která zabírá určitý prostor. Za tuto sadu doporučuji připlatit, protože jak jsem zmiňoval, nemá smart rezervní kolo.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Detaily: ukotvení ruční brzdy a ovládání sklonu opěradla řidiče --- Pedály brzdy a plynu
--- Zpětné zrcátko má tvar připomínající srdíčko

Marťánci

Přístrojová deska má atraktivní tvar a pokud se dobře podíváte, najdete určitou podobnost s palubovkou v Mercedesu třídy A. Sloupek řízení není nastavitelný, nicméně  ničemu to nevadí, pozici za volantem najdete bezpečně a velmi rychle. Na palubní desce jsou odkládací prostory, které „fikaně“ skrývají také reproduktory a výdechy topení, kterými vzduch odmlžuje a vyhřívá sklo. Středová konzola společně s natáčecími budíky (otáčkoměr a hodiny) trochu připomínají mimozemšťana s tykadly, zajímavě jsou řešené také výdechy klimatizace, které připomínají malé ufony. Zkrátka celá přístrojovka je stylová, funky.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 
Palubní deska je jako celek futuristická; na obrázku možná odradí, skutečnost je ale daleko lepší

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Tvar palubovky je spolujezdce velmi zajímavý --- Ovládání topení a rádia
--- Budíky připomínají mimozemšťana

Volant má optimální průměr, menší už být vzhledem k absenci posilovače nemohl. Ve standardu je volant dvouramenný, ve vyšší výbavě už má ramena tři, připlatit si můžete za řazení páčkami za volantem. Na přístrojovém štítu chybí otáčkoměr, který byl společně s hodinami v modelovém roce 2003 dostupný za příplatek (dnes je již ve standardu i s hodinami, čímž ušetříte cca 4500 korun). Rychloměr je podobně jako u vozů Mercedesu přes celý štít a je cejchován do 140 km/h; ve 135 km/h má smart omezovač. Uprostřed se zobrazuje zařazený stupeň, případně A při zvoleném automatu, a stav nádrže a teploty motory. Obojí je digitální, což v případě stavu paliva není právě vhodné. Ukazatel má totiž jen pět dílků, takže pravý stav paliva budete jen hádat. Rezerva činí pět litrů.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Volant je v základu dvouramený a na obrázku se zdá větší, než ve skutečnosti
--- Tachometr je cejchován jen do 140 km/h

Předchozí kapitola Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Historie a filozofie smartu
  2. Smartem zaujmete okolí a projedete všude
  3. Zavazadlový prostor, pohodlí uvnitř
  4. Interiér překvapil: místa je v něm dost
  5. Odkládací prostory, motory, dynamika
  6. Automatická převodovka, spotřeba, jízdní vlastnosti
  7. Hodnocení, parametry, přehled výbav, ceník
  8. Fotogalerie (publikované i nepublikované fotografie)
TEST Opel Astra 1.4 Turbo CVT: Tříválec + CVT = Drahá poukázka na průšvih?

Opel Astra 1.4 Turbo CVT

Kompaktní Opel se při aktuálním faceliftu velmi výrazně změnil, jakkoli to tak na první pohled nevypadá. Všechny motory jsou nyní výhradně tříválcové a ten nejsilnější se pojí s převodovkou CVT. Zní to vám to jako zaručený recept na mizérii na kolech?

včera | Petr Schnagl | 34 příspěvků
Minitest Honda HR-V 1.5 VTEC Sport: Uhájí vyšší cenu slušnou dynamikou?

Honda HR-V 1.5 VTEC Sport

Honda se rozhodla ještě více zatraktivnit svůj crossover HR-V a jeho nabídku rozšířila i o verzi Sport. Podívali jsme se jí na zoubek s převodovkou CVT i s klasickou šaltpákou.

17.  10.  2019 | Vladimír Kadera | 20 příspěvků
TEST BMW M2 Competition M-DCT: Jednoduše to nejlepší

BMW M2 Competition M-DCT

S německými výkonovými válkami podpořenými opulentním luxusem a bezpečností se ze scény potichu vypařil důraz kladený na tu nejdůležitější esenci sportovních aut – lehkost. M2 Competition tento trend vysloveně neboří, protože je ale u BMW nejmenší, na odkaz staré školy úplně nezapomněla.

15.  10.  2019 | Miro Mihálik | 1 příspěvek