Smart Fortwo: the imagemaker (megatest)

Pavel  |  15. 03. 2004 08:17

Skutečně nevypadá zle, pro manželku ideální. S tím by se jí možná i podařilo zaparkovat

Odpovědět  |   | 
LK  |  15. 03. 2004 10:38

Taky jsem si myslel, že velký auta dělaj ženským problémy. Když jsem ale tuhle viděl ženskou v C3 (což je opravdu malé auto), jak zkoušela zaparkovat (s trochou nadsázky) tam, kam by se nevešel ani Smart, byla tam našikmo zaklíněná, nemohla ani dopředu, ani dozadu, blokovala celou ulici (jednosměrka), tak jsem si uvědomil, že ženskejm zkrátka chybí odhad a je jedno, jestli řídí 2m bobečka nebo 5m limuzínu.

Odpovědět  |   | 
Petr Broža  |  15. 03. 2004 12:10

Přítelkyně v pohodě zaparkuje kamkoliv s Ka, ale s Octavií ani ránu. Záleží spíše na konkrétní řidičce.

Odpovědět  |   | 
Drrrak.2  |  15. 03. 2004 13:04

Zato moje pritelkyne zaparkuje jedine na velkokapacitnim parkovisti ala Tesco v nejzazsim moznem koute a k tomu jeste nakrivo pres parkovaci cary...

Odpovědět  |   | 
Dira nedira  |  15. 03. 2004 08:27

Vzpominam jak tehda pred lety ve Francii zaparkovala mila slecna napric chodniku pred meho Patrola.... Docela sranda..... pak jsem si vsimnul ze tak Smarti casto parkuji. Proste vjedou mezi dve auta a vymalovano. Ani moc neprecuhoval.

 

Odpovědět  |   | 
Petr Broža  |  15. 03. 2004 11:58

Já tak se Smartem také několikrát parkoval, je to vážně skvělé

Odpovědět  |   | 
Peter Polák  |  15. 03. 2004 11:58

Smart Fortwo je vraj jediné vozidlo, ktoré takto parkovať môže, pretože jeho dĺžka je menšia, ako najvyššia povolená šírka. Neviem, či je to pravda, takto som počul...

Odpovědět  |   | 
Sch  |  15. 03. 2004 20:12

To je celkem zajimavy problem. V Nemecku je pricne parkovani v podelne rade jiz zakazane.
Muj  nazor na situaci v Cechach je tento:
pokud je parkovani oznaceno dopravni znackou napr. podelne stani, sikme stani, navic treba castecne na chodniku atd. tak je urceno jak parkovat a stani smartem napric na podelnem stani je jednoznacne prestupek.
Ve meste ale vetsinou neni v ulicich podelne stani urceno dopravni znackou a tam nevidim problem.
Na druhou stranu smart je pak 2,5m "siroky" zastavi pred vami treba 5cm aniz by si toho vsimnul (pravou stranou) a jak pak vy mate vyjet, kdyz si nemuzete ani bez obav drknout. Samo 5cm pred vami muze zastavit jakykoliv bezohledny ridic, ale do toho si v nehorsim drknete.

Odpovědět  |   | 
méďa  |  16. 03. 2004 11:43

Minulý týden jsem byl v Bruselu a smartíci tam takhle parkují normálně. A je jich tam požehnaně. Do města supr autíčko.

Odpovědět  |   | 
Petr Broža  |  15. 03. 2004 20:28

Podle mého názoru to není možné ani se Smartem; nicméně protože potřebuje k podélnému zaparkování jen něco málo přes tři metry, není to většinou ani nutné.

Odpovědět  |   | 
ondras  |  15. 03. 2004 08:29

37kW je nějak málo na 0.7 turbo. Není to skutečně atmosférický motor? Matiz 0.8 (0.796) atmosférický má 38kW a turbo 60kW. To jsem si myslel, že má Smart sofistikovanější motory...

Odpovědět  |   | 
Niemand  |  16. 03. 2004 23:02

Take se mi to zda nejak malo. Z litru atmosferickeho dostane Toyota 48kW. Pokud by turbo zvedlo vykon jenom o 1/3, pak by mel byt vykon cca 62,5 kW. Jenze zase na druhou stranu, by byla spotreba asi o nejaky ten chlup vyssi a nutno si priznat, na co. Pokud to auto jezdi jenom ve meste, tak jde hlavne o tu spotrebu. Jestlize je pravda to co pise autor, ze je auto do 80ky celkem svizne, tak to bohate staci. Navic s 60kW motorem by mohla byt maximalka jiste nekde u 170 km/h, coz by bylo zase moc na podvozek, takze myslim, ze je ten vykon akorat.

Me akorat zarazi fakt, ze auto nema standardne rezervu, ani kit na opravu pneu. Jak to mohlo projit homologaci?

Take by me na tom aute stval fakt, ze pokud jedu kolem 100ky tak neuslysim ani radio, ani spolujezdce. To je v tom aute takovy hluk?

Jeste by me zajimalo, jak je na tom auto se zabezpecenim. Zamykani rychlosti tady namontovat nejde, alarm to asi nema a zamky dnes odradi asi jenom nahodneho opilce.

Ve smartu jsem jenom sedel a nebylo to spatne, ale za ty penize si dokazi predstavit minimalne Opel Corsa, Nissan Micra, Toyotu Yaris, Renault Twingo, Hyundai Getz, nebo Ford Fiesa. Sice nebudou mit takovou vybavu, ani s nimi nezaparkuji napric, ani me nebudou okukovat lidi, ale zavazadelnik bude vetsi, podvozek bude lepsi, variabilita interieru, odvezu az 5 lidi, v aute bude mozne i pri vyssich rychlostech mluvit.  

Odpovědět  |   | 
Petr Broža  |  17. 03. 2004 08:00

Jenže Smart je auto právě pro lidi, co nepotřebují jezdit po dálnici a odvézt pět lidí. Je to auto do města a tak je nutné se na to dívat. Ideální stav je, když je v rodině běžné auto plus Smart.

Odpovědět  |   | 
Niemand  |  17. 03. 2004 21:30

Asi mam pokrivene mysleni, ale za ty penize mohu dostat u konkurence jednoznacne vic. Tak proc kupovat tohle auto. Take jezdim vetsinou sam a po meste a v rodine mame velky vuz, ale i tak bych toto auto nekoupil ani jako treti vuz do rodiny.

Odpovědět  |   | 
Petr Broža  |  17. 03. 2004 21:43

Ale to vás přece nikdo nenutí

Já mít zbytečných tři sta tisíc, beru ho hned. Proč jezdit do města autem, když můžu jet smartem.

Odpovědět  |   | 
Dp.man  |  29. 07. 2009 18:24

Protože Matiz je 4 válec a Smart jen 3 válec. Takže vlastně vede Smart.

Odpovědět  |   | 
Vaclav  |  15. 03. 2004 10:58

Jezdim Smartem uz rok a pul a uz bych ho nedal, skvele prakticke vozidlo, i delsi trasy na dalnici nejsou problem, spotreba okolo 5 litru, poruchy zadne (mam 60'000 najeto), jenom servis se mi zda drahy.

Odpovědět  |   | 
aquila  |  15. 03. 2004 13:42

mno to je "dan" za to ze podiel MB je 51% a servisuju ho ti isty ludia ako MB .. a tam je servis kusok drahsi

Odpovědět  |   | 
Miroslav Blazevic  |  15. 03. 2004 14:25

preco je to auto image - pretoze je to male, mozem si kupit predsa polski Fiat 128 a mozem mat tiez image. Zaroven je ovela lacnejsie aj ked ovela starsie. Male je male.

Odpovědět  |   | 
Lada Motl  |  22. 11. 2011 01:00

polski Fiat 128?????? Asi tam melo byt Fiat 126...ne? Jenze tohle se neda srovnavat se SMARTEM !!!!! Pane Miroslave probudte se

Odpovědět  |   | 
Mulder  |  15. 03. 2004 15:37

Male mozna, ale jak tady nekdo psal, polski fiat je skutecne maly Jinak byt za 300 tis Smart Roadster coupe, tak bych ho bral, je to opravdu pekne sportovni auto a ma prave uz tu image, ale dvojnasobek (600) ? Za to ze fortwo usekli strechu a dali ji mezi kola ? nachapu ... technika je stejna ...

Odpovědět  |   | 
DAVE  |  15. 03. 2004 15:50

Je sice pekne ze to ma velmi vyspelou techniku ale prijde mi pomerne drahe.. Asi je to auto predevsim pro image...

Odpovědět  |   | 
Jája  |  15. 03. 2004 21:59

teda pane Brožo, dneska na mě těch překlepů je nějak moc

Odpovědět  |   | 
Fíša  |  16. 03. 2004 09:01

Ahojky, mame Smarta ve firme k dispozici a je to fakt supr auticko, do mesta nic idealnejsiho neni, velky kufr, male rozmery, zivy motor, jednoduche razeni...hodne mich znamych ohrnovalo nos nad nim, ze to pry neni auto, ale vsichni se do nej po prvni jizde zamilovaly...verte!

Hlucny motor bych jako minus nevidel, naopak, ten zvuk se blizi zvuku Carrery, potvrdil mi to i jeden automobilovy odbornik...kazdemu bych pral svezeni :))

By,
H.

Odpovědět  |   | 
LK  |  16. 03. 2004 11:27

A líbí se i chlapům?

Odpovědět  |   | 
Petr Broža  |  18. 03. 2004 10:00

Určitě; každý, kdo viděl smarta naživo, koukal a koukal

Odpovědět  |   | 
wip  |  05. 05. 2004 20:30

mam smart roadster a mozem vam povedat, ze ten motor je maximalne postacujuci hlavne pri hmotnosti 750 kg, verte ze ked zabere to turbo tak je to naozaj citit. smart to riesi hlavne dobre prapracovanymi stupnami  prevodovky (u mna je to 6stupnova sekvencna)

Odpovědět  |   | 
Dp.man  |  29. 07. 2009 18:25

A poloměr otáčení není 8 metrů ale skoro 9.

Odpovědět  |   | 


Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu:

Minitest Honda HR-V 1.5 VTEC Sport: Uhájí vyšší cenu slušnou dynamikou?

Honda HR-V 1.5 VTEC Sport

Honda se rozhodla ještě více zatraktivnit svůj crossover HR-V a jeho nabídku rozšířila i o verzi Sport. Podívali jsme se jí na zoubek s převodovkou CVT i s klasickou šaltpákou.

17.  10.  2019 | Vladimír Kadera | 20 příspěvků
TEST BMW M2 Competition M-DCT: Jednoduše to nejlepší

BMW M2 Competition M-DCT

S německými výkonovými válkami podpořenými opulentním luxusem a bezpečností se ze scény potichu vypařil důraz kladený na tu nejdůležitější esenci sportovních aut – lehkost. M2 Competition tento trend vysloveně neboří, protože je ale u BMW nejmenší, na odkaz staré školy úplně nezapomněla.

15.  10.  2019 | Miro Mihálik
TEST Peugeot 508 SW GT 2.0 BlueHDi EAT8: Cena za design

Peugeot 508 SW GT 2.0 HDi EAT8

Kombi varianta nové 508 je pohledný a jemně avantgardní vůz, však také po zásluze získal letos ocenění Red Dot Design Award. Není to ale jediná jeho cena za design. Cenu za design totiž zaplatí i zákazníci. Jak fakticky, tak především v přeneseném významu.

13.  10.  2019 | Petr Schnagl | 105 příspěvků

Nejčtenější články

Čínská Dacia Duster dorazí už příští rok. Luxus za pakatel si budete moci i půjčit

Čínská Dacia Duster dorazí už příští rok. L…

Bezdrátové nabíjení telefonu, automatická klimatizace, LED světlomety, elektricky nastavitelná sedadla a armáda USB portů. S tím vším dorazí Lynk & Co do Evropy.

8.  10.  2019 | | 66 N/A
Nový SsangYong Korando se ukázal v ČR. Konkurenty potrápí cenou i kufrem

Nový SsangYong Korando se ukázal v ČR. Konk…

Konkurent Škody Karoq se nyní již oficiálně pohybuje po našem území. Své konkurenty trápí i nízkou cenou.

11.  10.  2019 | | 68 N/A
Hyundai i30 nově koupíte nejlevněji v historii. Scala by se měla ještě učit

Hyundai i30 nově koupíte nejlevněji v histo…

Někteří lidé neprahnou po výbavě, ale chtějí prostě jenom obyčejné auto za skvělé peníze. Řada značek to dnes nechce chápat. Hyundai mezi ně ale nepatří.

4.  10.  2019 | | 255 N/A
Čekání na novou Octavii se nemusí vyplatit. Ještě dlouho vám nenabídne vše

Čekání na novou Octavii se nemusí vyplatit.…

Nová generace Škody Octavia klepe na dveře. Ale teď už doopravdy. Testovacích prototypů se na cestách hemží spousta, věřit se jim ale nedá prakticky v ničem.

22.  9.  2019 | | 74 N/A
Tesla Model 3 má české ceny. Na našem trhu v podstatě nemá konkurenci

Tesla Model 3 má české ceny. Na našem trhu …

Tesla Model 3 by měla k prvním českým zákazníkům dorazit na začátku příštího roku. Elektromobil s obdobnými parametry za tyto peníze tu zatím nemáme.

3.  10.  2019 | | 147 N/A