Smart ForTwo slaví desáté narozeniny

Známý drobek, který v současnosti neodmyslitelně patří ke koloritu mnoha světových metropolí, a který se stal jakýmsi symbolem pro malé městské vozidlo, se tento měsíc „dožívá“ svých desátých narozenin.\

První model, tehdy ještě označován jen jako Smart, sjel z výrobní linky ve francouzském Hambachu přesně 2. července 1998. Stalo se tak po čtyřech letech vývoje, kdy automobilka Mercedes-Benz hledala vhodný kompromis pro malé vozidlo do města, které navíc bude i stylové. Dnes můžeme konstatovat, že se jim to povedlo a vůz si za krátký čas získal zejména v Německu dostatek příznivců.

Od roku 2007 se vyrábí už druhá generace modelu ForTwo, přičemž tento model se ukázal jako jediný úspěšný projekt a modely ForFour a Roadster-coupé už tak světlá budoucnost nečekala. O úspěšnosti svědčí i čísla, od roku 1998 se vyrobilo přes 900 tisíc kusů, před pár lety se začaly prodeje v Severní Americe a z vyhlídek do budoucnosti bychom mohli jmenovat třeba vývoj Smartu ForTwo, který budou pohánět li-ion baterie.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
Smart ForTwo
TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG: Opravdu má spotřebu dieselu?

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG

Volkswagen dopřál motoru 1.5 TSI Evo Bluemotion řadu systémů, které dnes stále nejsou úplně běžné. Výsledkem má být zážehový agregát se spotřebou vznětového. Platí to i mimo laboratoře?

dnes | Jan Mička | 14 příspěvků
Minitest Renault Twingo GT: Rošťák svázaný svou vlastní koncepcí

Renault Twingo GT (minitest)

Renault Sport si tentokrát v rámci své kúry GT posvítil na toho nejmenšího. Co přináší oproti standardní verzi?

14.  6.  2018 | Milan Lažanský | 9 příspěvků
TEST Toyota Yaris GRMN: Tryskomyš ze staré školy

Toyota Yaris GRMN

Co se stane, když do Yarisu namontujete kompresorovou osmnáctistovku Toyoty dodávanou pro Lotus Elise? Když je za tím Gazoo Racing, který staví auta pro Le Mans i WRC, tak možná tušíte.

12.  6.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků