Smart ForTwo slaví desáté narozeniny

Známý drobek, který v současnosti neodmyslitelně patří ke koloritu mnoha světových metropolí, a který se stal jakýmsi symbolem pro malé městské vozidlo, se tento měsíc „dožívá“ svých desátých narozenin.\

První model, tehdy ještě označován jen jako Smart, sjel z výrobní linky ve francouzském Hambachu přesně 2. července 1998. Stalo se tak po čtyřech letech vývoje, kdy automobilka Mercedes-Benz hledala vhodný kompromis pro malé vozidlo do města, které navíc bude i stylové. Dnes můžeme konstatovat, že se jim to povedlo a vůz si za krátký čas získal zejména v Německu dostatek příznivců.

Od roku 2007 se vyrábí už druhá generace modelu ForTwo, přičemž tento model se ukázal jako jediný úspěšný projekt a modely ForFour a Roadster-coupé už tak světlá budoucnost nečekala. O úspěšnosti svědčí i čísla, od roku 1998 se vyrobilo přes 900 tisíc kusů, před pár lety se začaly prodeje v Severní Americe a z vyhlídek do budoucnosti bychom mohli jmenovat třeba vývoj Smartu ForTwo, který budou pohánět li-ion baterie.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
Smart ForTwo
TEST Fiat 500 1.2 8v Collezione: Jen mu zkuste odolat!

Fiat 500 1.2 8v Collezione

Pětistovka oslavila v loňském roce šedesátiny. Fiat se ale výrobou nejrůznějších speciálních a limitovaných verzí vytrvale stará o to, aby novodobá generace nezestárla ani o den.

dnes | Jan Mička | 4 příspěvky
TEST BMW M140i: Dokonalost odsouzená k záhubě

BMW M140i

Pokud toužíte po nejlepším ostrém hatchbacku na trhu, zapomeňte na Civic Type-R nebo Golf R. Chtějte M140i s manuálem a samosvorem a peněz nelitujte. Tohle je poslední příležitost k nákupu.

23.  9.  2018 | Miro Mihálik | 31 příspěvků
Minitest Volvo S90 T8: Je vrcholná motorizace skutečně nejlepší?

Volvo S90 T8 AWD Polestar (minitest)

Tentokrát jsme vyzkoušeli Volvo S90 se vším, co mu je možné nadělit. Jak funguje hybridní provedení?

18.  9.  2018 | Milan Lažanský | 26 příspěvků