Smart ForTwo hybrid, šílenost pro ekology

Hybridy začínají vévodit světu. Kdo nemá v nabídce alespoň jeden takový model, téměř jako by nebyl. Holt kvalitní PR dokázalo veřejnost přesvědčit, že hybridní pohon je budoucnosti dopravy.

I když nikdo z výrobců nechce zveřejnit celkovou energetickou bilanci takového vozu, dá se hybridní pohon pochopit u vozů, které se často pohybují po městě a v příměstském provozu. Takové vozy taxi jsou ideálními kandidáty pro tuto „zelenou hračku”.

Jenže jaký má význam dát takový pohon do malého městského vozu, které samo o sobě dosahuje extrémně nízké spotřeby a tedy i emisí škodlivých látek?

Každopádně malý Smart ForTwo se dočká hybridního pohonu. Ten bude určen jak pro benzínovou, tak pro naftovou verzi vozu. Základem pohonu bude 20 kW elektromotor, který např. s naftovým motorem 0,8 o výkonu 33 kW, dosáhne spotřeby až 2,9 l na 100 km. Zdá se vám to málo? Je to zhruba o 12 procent méně, než kolik spotřebuje čistě naftová verze, jenže 12 procent z ničeho je úspora blížící se nule.

Dá se tedy říci, že celý záměr, přivést hybridní Smart ForTwo je jen reklamní záležitostí, protože se bude moci výrobce chlubit nejmenším a nejzbytečnějším hybridním vozem na trhu.

TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

včera | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků