Smart ForTwo hybrid, šílenost pro ekology

Hybridy začínají vévodit světu. Kdo nemá v nabídce alespoň jeden takový model, téměř jako by nebyl. Holt kvalitní PR dokázalo veřejnost přesvědčit, že hybridní pohon je budoucnosti dopravy.

I když nikdo z výrobců nechce zveřejnit celkovou energetickou bilanci takového vozu, dá se hybridní pohon pochopit u vozů, které se často pohybují po městě a v příměstském provozu. Takové vozy taxi jsou ideálními kandidáty pro tuto „zelenou hračku”.

Jenže jaký má význam dát takový pohon do malého městského vozu, které samo o sobě dosahuje extrémně nízké spotřeby a tedy i emisí škodlivých látek?

Každopádně malý Smart ForTwo se dočká hybridního pohonu. Ten bude určen jak pro benzínovou, tak pro naftovou verzi vozu. Základem pohonu bude 20 kW elektromotor, který např. s naftovým motorem 0,8 o výkonu 33 kW, dosáhne spotřeby až 2,9 l na 100 km. Zdá se vám to málo? Je to zhruba o 12 procent méně, než kolik spotřebuje čistě naftová verze, jenže 12 procent z ničeho je úspora blížící se nule.

Dá se tedy říci, že celý záměr, přivést hybridní Smart ForTwo je jen reklamní záležitostí, protože se bude moci výrobce chlubit nejmenším a nejzbytečnějším hybridním vozem na trhu.

TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

dnes | Milan Lažanský | 2 příspěvky
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 33 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků