Smart ForTwo facelift: kolibřík v novém

Po dvanácti letech výroby se první z rodu Smartů konečně dočkal výraznější modernizace. Pro rok 2011 se tak představuje v nové podobě.

Modernizovaný Smart ForTwo přichází na svět shodou okolností krátce poté, co jej opustil duchovní otec Smartu, Švýcar Nicolas Hayek. Majitel největšího hodinářského impéria Swatch byl posedlý ekologií a ke svým plánům na výrobu hospodárného minivozu kdysi přizval koncern DaimlerBenz. Když nakonec ale bylo rozhodnuto, že se Smart nebude vyrábět jako hybrid, projekt opustil.

Malému Smartu se přesto daří, od roku 1998 se vyrobilo nezanedbatelných 1,2 milionu těchto dvoumístných strojů. V současnosti se prodávají ve 43 zemích světa na pěti kontinentech, ještě letos přibudou zastoupení v Argentině a Indonésii. 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Původní Smart ForTwo zůstává stále páteří své značky, jeho modernizovaná verze se má ofciálně představit na autosalonu v Paříži s letošním podzimem (prodeje budou zahájeny v zápětí). Již nyní si však můžeme udělat první obrázek o tom, jak má novinka vypadat.

Do palety dostupných barevných odstínů přibude světle zelená metalza s matným povrchem, na výběr bude trojice nových litých ráfků. Na přední části karoserie si všimneme dnes již značně zprofanovaných denních světel složených z LED, zatímco masku chladiče, kryty zrcátek a ochrannou klec lze nově objednávat v bílém, stříbrném nebo černém zbarvení.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

K dispozici stále budou dvě základní pohonné jednotky, jež ale prošly modernizací s ohledem na další snižování spotřeby a tedy i emisí CO2. Vznětový motor CDI dává 40 kW a produkuje CO2 ve výši 86 g/km. Zážehové jednotky ve výkonových verzích 45 a 52 kW se pak vyznačují průměrnou spotřebou 4,2 l/100 km a emisemi 97 g/km, provedení s výkonem 62 kW si pak řekne v průměru o 4,9 l/100 km a životní prostředí zahltí 114 gramy CO2 na kilometr jízdy. Sportovně střižená verze Brabus dostala výkon zvýšený z 72 na 75 kW, emise C02 jsou v tomto případě 119 g/km.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Připlatit s bude možno za dotykový monitor s úhlopříčkou 16,5 mm, s jehož pomocí lze snadno ovládat všechny potřebné soustavy včetně rádia, navigace nebo Bluetoothu. Na palubě si též všimneme nového volantu s koženým obšitím, středové loketní opěrky nebo modernizovaného přístrojvého štítu. Vzhled celé palubní desky a použité materiály byly rovněž vylepšeny.

Zda facelift pomůže i prodejům vozu v našich podmínkách, můžeme zatím jen hádat, dá se ovšem očekávat, že nikoli. Tedy pokud výrobce značně „nezfaceliftuje” i jeho ceník...

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Smart ForTwo s faceliftem pro rok 2011
TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 8 příspěvků
Minitest Škoda Karoq 1.0 TSI: Dělám, co můžu! Stačí to?

Škoda Karoq 1.0 TSI (minitest)

Zázraky od malého litrového tříválce v poměrně velkém crossoveru raději nečekejte, poněkud překvapivě však základní motor z Karoqu nepoužitelnou brzdu provozu nedělá.

12.  5.  2018 | Miro Mihálik | 85 příspěvků
Minitest BMW 630d xDrive Gran Turismo: Rudý samet

BMW 630d xDrive GT (minitest)

Třílitrový šestiválce s jedním turbodmychadlem byl ještě donedávna základním vznětovým agregátem BMW 6 GT. Výkon 195 kW není malý, dost možná ani více nepotřebujete.

8.  5.  2018 | Jan Mička | 12 příspěvků