Smart ForTwo facelift: kolibřík v novém

Po dvanácti letech výroby se první z rodu Smartů konečně dočkal výraznější modernizace. Pro rok 2011 se tak představuje v nové podobě.

Modernizovaný Smart ForTwo přichází na svět shodou okolností krátce poté, co jej opustil duchovní otec Smartu, Švýcar Nicolas Hayek. Majitel největšího hodinářského impéria Swatch byl posedlý ekologií a ke svým plánům na výrobu hospodárného minivozu kdysi přizval koncern DaimlerBenz. Když nakonec ale bylo rozhodnuto, že se Smart nebude vyrábět jako hybrid, projekt opustil.

Malému Smartu se přesto daří, od roku 1998 se vyrobilo nezanedbatelných 1,2 milionu těchto dvoumístných strojů. V současnosti se prodávají ve 43 zemích světa na pěti kontinentech, ještě letos přibudou zastoupení v Argentině a Indonésii. 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Původní Smart ForTwo zůstává stále páteří své značky, jeho modernizovaná verze se má ofciálně představit na autosalonu v Paříži s letošním podzimem (prodeje budou zahájeny v zápětí). Již nyní si však můžeme udělat první obrázek o tom, jak má novinka vypadat.

Do palety dostupných barevných odstínů přibude světle zelená metalza s matným povrchem, na výběr bude trojice nových litých ráfků. Na přední části karoserie si všimneme dnes již značně zprofanovaných denních světel složených z LED, zatímco masku chladiče, kryty zrcátek a ochrannou klec lze nově objednávat v bílém, stříbrném nebo černém zbarvení.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

K dispozici stále budou dvě základní pohonné jednotky, jež ale prošly modernizací s ohledem na další snižování spotřeby a tedy i emisí CO2. Vznětový motor CDI dává 40 kW a produkuje CO2 ve výši 86 g/km. Zážehové jednotky ve výkonových verzích 45 a 52 kW se pak vyznačují průměrnou spotřebou 4,2 l/100 km a emisemi 97 g/km, provedení s výkonem 62 kW si pak řekne v průměru o 4,9 l/100 km a životní prostředí zahltí 114 gramy CO2 na kilometr jízdy. Sportovně střižená verze Brabus dostala výkon zvýšený z 72 na 75 kW, emise C02 jsou v tomto případě 119 g/km.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Připlatit s bude možno za dotykový monitor s úhlopříčkou 16,5 mm, s jehož pomocí lze snadno ovládat všechny potřebné soustavy včetně rádia, navigace nebo Bluetoothu. Na palubě si též všimneme nového volantu s koženým obšitím, středové loketní opěrky nebo modernizovaného přístrojvého štítu. Vzhled celé palubní desky a použité materiály byly rovněž vylepšeny.

Zda facelift pomůže i prodejům vozu v našich podmínkách, můžeme zatím jen hádat, dá se ovšem očekávat, že nikoli. Tedy pokud výrobce značně „nezfaceliftuje” i jeho ceník...

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Smart ForTwo s faceliftem pro rok 2011
Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

21.  10.  2017 | David Rusol
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků