Smart ForTwo ED: elektromobil potřetí

Automobilka Mercedes – Benz předběžně představila třetí generaci svého elektromobilu vycházející stále z téhož základu v podobě původního modelu Smart ForTwo. Nový ForTwo ED by se měl veřejnosti poprvé ukázat již ve Frankfurtu a nabídne zcela novou pohonnou soustavu se silnějším elektromotorem Bosch a li-ionovými akumulátory s vyšší kapacitou. Nejvyšší výkon narostl v porovnání s poslední verzí bezmála dvojnásobně na výsledných 74 koní (54 kW), zatímco točivý moment poskočil o 9,5 Nm na celkových 130 Nm. Zrychlení z klidu na 100 km/h se zkrátilo na rovných 13 s a nejvyšší rychlost narostla na 120 km/h.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Akumulátory 17,6 kWh nově namísto Tesly (14 kWh) dodává německá firma Deutsche Accumotive, dceřiná společnost koncernu DaimlerBenz a Evoniku, specialisty na alternativní energie. Díky nim má průměrný dojezd na jedno nabití stoupnout o 25 km na 140 km. Zatímco v druhé generaci Smartu ForTwo ED vzniklo 2 000 vozů, v té třetí jich má být již 10 000. K mání mají být na 30 (namísto 18 dosavadních) světových trzích.

V souvislosti s třetí generací vozidla ForTwo ED má být zahájena také výroba nového a dosti jednoduše vypadajícího bicyklu s elektrickým pohonem a jménem eBike. Představí se po boku výše popsaného vozu ve Frankfurtu, disponovat má elektromotorem BionX v náboji zadního kola, li-ionovým akumulátorem 400 Wh v rámu a řídicí jednotkou na řidítcích.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

17.  2.  2018 | Radek Pecák | 13 příspěvků
Minitest Ford Fiesta Vignale 1.0 EcoBoost: V čem je ta prémie?

Ford Fiesta 1.0 EB Vignale (minitest)

Vyplatí se koupě té nejvíce vyšňořené Fiesty? Vyzkoušeli jsme ji s litrovým motorem EcoBoost o výkonu 103 kW.

15.  2.  2018 | Milan Lažanský | 25 příspěvků
TEST Volkswagen T-Roc 2.0 TDI DSG 4Motion: Pouliční směska

VW T-Roc 2.0 TDI DSG 4Motion

Rostoucí segment SUV byl loni rozšířen o stylový Volkswagen T-Roc. Vypadá fantasticky, přináší však i řadu těžko pochopitelných řešení. Pro první test jsme zvolili verzi s turbodieselem, převodovkou DSG a pohonem všech kol.

13.  2.  2018 | Jan Mička | 23 příspěvků