Smart ForTwo ED: elektromobil potřetí

Automobilka Mercedes – Benz předběžně představila třetí generaci svého elektromobilu vycházející stále z téhož základu v podobě původního modelu Smart ForTwo. Nový ForTwo ED by se měl veřejnosti poprvé ukázat již ve Frankfurtu a nabídne zcela novou pohonnou soustavu se silnějším elektromotorem Bosch a li-ionovými akumulátory s vyšší kapacitou. Nejvyšší výkon narostl v porovnání s poslední verzí bezmála dvojnásobně na výsledných 74 koní (54 kW), zatímco točivý moment poskočil o 9,5 Nm na celkových 130 Nm. Zrychlení z klidu na 100 km/h se zkrátilo na rovných 13 s a nejvyšší rychlost narostla na 120 km/h.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Akumulátory 17,6 kWh nově namísto Tesly (14 kWh) dodává německá firma Deutsche Accumotive, dceřiná společnost koncernu DaimlerBenz a Evoniku, specialisty na alternativní energie. Díky nim má průměrný dojezd na jedno nabití stoupnout o 25 km na 140 km. Zatímco v druhé generaci Smartu ForTwo ED vzniklo 2 000 vozů, v té třetí jich má být již 10 000. K mání mají být na 30 (namísto 18 dosavadních) světových trzích.

V souvislosti s třetí generací vozidla ForTwo ED má být zahájena také výroba nového a dosti jednoduše vypadajícího bicyklu s elektrickým pohonem a jménem eBike. Představí se po boku výše popsaného vozu ve Frankfurtu, disponovat má elektromotorem BionX v náboji zadního kola, li-ionovým akumulátorem 400 Wh v rámu a řídicí jednotkou na řidítcích.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG: Opravdu má spotřebu dieselu?

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG

Volkswagen dopřál motoru 1.5 TSI Evo Bluemotion řadu systémů, které dnes stále nejsou úplně běžné. Výsledkem má být zážehový agregát se spotřebou vznětového. Platí to i mimo laboratoře?

19.  6.  2018 | Jan Mička | 68 příspěvků
Minitest Renault Twingo GT: Rošťák svázaný svou vlastní koncepcí

Renault Twingo GT (minitest)

Renault Sport si tentokrát v rámci své kúry GT posvítil na toho nejmenšího. Co přináší oproti standardní verzi?

14.  6.  2018 | Milan Lažanský | 9 příspěvků
TEST Toyota Yaris GRMN: Tryskomyš ze staré školy

Toyota Yaris GRMN

Co se stane, když do Yarisu namontujete kompresorovou osmnáctistovku Toyoty dodávanou pro Lotus Elise? Když je za tím Gazoo Racing, který staví auta pro Le Mans i WRC, tak možná tušíte.

12.  6.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků