Smart Fortwo Cabrio se svléká před frankfurtskou premiérou

Od uzavřeného modelu se Smart Fortwo Cabrio liší odnímatelnými bočními panely střechy, které můžete schovat do víka kufru.
Seznam kapitol
  1. Smart Fortwo Cabrio
  2. Fotogalerie: Smart Fortwo Cabrio

Smart přiveze na autosalon ve Frankfurtu otevřenou verzi městského supermini Fortwo. Jen připomeneme, že Smart je technickým příbuzným Renaultu Twingo. Sdílí s ním platformu i motor umístěný vzadu s pohonem zadních kol.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Karoserie musela být vyztužena, aby se auto nekroutilo. Látková střecha se složí za 12 sekund, ale musíte také sundat dva boční panely. Pro ně je připravené místo ve víku kufru

Kvůli potřebě zesílit konstrukci kabrioletu byly přidány výztuhy k A-sloupkům a do podlahy. Výsledkem je o 15 % vyšší torzní tuhost karoserie, ale vzrostla i hmotnost a musel být přenastaven podvozek, aby si s nárůstem hmotnosti poradil.

Od uzavřeného modelu se Smart Fortwo Cabrio liší odnímatelnými bočními panely střechy, které můžete schovat do víka kufru, a také látkovou střechou, která se elektricky složí za 12 sekund. Přesto zůstanou na svých místech zadní boční okna a sloupky.

Nový Smart vs Mercedes třídy S: Kdo vyhraje vzájemný crashtest?

Nový Smart vs Mercedes třídy S: Kdo vyhraje vzájemný crashtest?

Smart využil znalostí Mercedesu a střechu testoval na 20 000 cyklů. Měla by spolehlivě fungovat od -15 do +80°C. Pokud je střecha zamrzlá nebo je na ní překážka, ochranný mechanismus pohonu systém vypne.

Vzadu mohou být dva motory. Buď dostanete tříválec 0,9 l o výkonu 71 koní a točivém momentu 91 Nm, nebo s parametry 90 koní a 135 Nm. Základem je pětistupňový manuál, ale lze si připlatit za dvouspojkový automat. Do prodeje půjde Smart Fortwo Cabrio v listopadu a první dodávky zákazníkům začnou v únoru 2016.

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Smart Fortwo Cabrio
  2. Fotogalerie: Smart Fortwo Cabrio
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Minitest Mazda 6 Wagon Skyactiv-D184 AT Revolution Top: Pohlazení po duši

Mazda 6 Wagon Skyactiv-D AT

Současná generace Mazdy 6 je tady s námi už od roku 2013. Její poslední facelift byl tak důsledný, že by se snad dalo hovořit o mezigenerační obměně, tyto úvahy si ale dnes odpustíme. Pojďme si místo toho popovídat o tom, proč je Mazda 6 stále prostě „jen“ moc, moc dobré auto.

19.  11.  2019 | Petr Schnagl | 66 příspěvků
Minitest BMW 440i xDrive Cabrio: Jízda s panem Dokonalým. Možná už naposledy

BMW 440i xDrive Cabrio

Kabriolety střední velikosti se už pomalu stávají ohroženým druhem. Buďme rádi za každého zástupce této dokonalé třídy!

16.  11.  2019 | Vladimír Kadera | 14 příspěvků
TEST SsangYong Korando 1.6XDI 4x4 AT: Zákaznicí, koukejte. Konkurenti, učte se!

SsangYong Korando 1.6XDI 4x4 AT

Naftový motor, automatická převodovka, pohon všech kol a více než slušná výbava. Korando je na souboj s evropskými konkurenty perfektně připraveno.

14.  11.  2019 | Vladimír Kadera | 36 příspěvků