Smart Fortwo Cabrio se svléká před frankfurtskou premiérou

Od uzavřeného modelu se Smart Fortwo Cabrio liší odnímatelnými bočními panely střechy, které můžete schovat do víka kufru.
Seznam kapitol
  1. Smart Fortwo Cabrio
  2. Fotogalerie: Smart Fortwo Cabrio

Smart přiveze na autosalon ve Frankfurtu otevřenou verzi městského supermini Fortwo. Jen připomeneme, že Smart je technickým příbuzným Renaultu Twingo. Sdílí s ním platformu i motor umístěný vzadu s pohonem zadních kol.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Karoserie musela být vyztužena, aby se auto nekroutilo. Látková střecha se složí za 12 sekund, ale musíte také sundat dva boční panely. Pro ně je připravené místo ve víku kufru

Kvůli potřebě zesílit konstrukci kabrioletu byly přidány výztuhy k A-sloupkům a do podlahy. Výsledkem je o 15 % vyšší torzní tuhost karoserie, ale vzrostla i hmotnost a musel být přenastaven podvozek, aby si s nárůstem hmotnosti poradil.

Od uzavřeného modelu se Smart Fortwo Cabrio liší odnímatelnými bočními panely střechy, které můžete schovat do víka kufru, a také látkovou střechou, která se elektricky složí za 12 sekund. Přesto zůstanou na svých místech zadní boční okna a sloupky.

Nový Smart vs Mercedes třídy S: Kdo vyhraje vzájemný crashtest?

Nový Smart vs Mercedes třídy S: Kdo vyhraje vzájemný crashtest?

Smart využil znalostí Mercedesu a střechu testoval na 20 000 cyklů. Měla by spolehlivě fungovat od -15 do +80°C. Pokud je střecha zamrzlá nebo je na ní překážka, ochranný mechanismus pohonu systém vypne.

Vzadu mohou být dva motory. Buď dostanete tříválec 0,9 l o výkonu 71 koní a točivém momentu 91 Nm, nebo s parametry 90 koní a 135 Nm. Základem je pětistupňový manuál, ale lze si připlatit za dvouspojkový automat. Do prodeje půjde Smart Fortwo Cabrio v listopadu a první dodávky zákazníkům začnou v únoru 2016.

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Smart Fortwo Cabrio
  2. Fotogalerie: Smart Fortwo Cabrio
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Audi Q8 50 TDI quattro: Mohlo být dokonalé, ale přišlo WLTP

Audi Q8 50 TDI quattro

Své velké SUV-kupé uvedlo Audi jako poslední z trojice luxusních německých značek. Dalo mu to, co konkurence nemá a vyladilo jej téměř k dokonalosti.

11.  10.  2018 | Jan Mička | 21 příspěvků
TEST Volvo V60 D4 Polestar: Zpomalí vám tep, vyžehlí děravé okresky!

Volvo V60 D4 Polestar

Nová generace Volva V60 těží z moderní platformy a bere si to podstatné z větších modelů. Možná je to také poslední dieselová generace. Což je škoda.

9.  10.  2018 | Milan Lažanský | 24 příspěvků
Minitest Ford Focus 1.5 EcoBlue: Jízdně extra třída. Ale co uvnitř?

Ford Focus 1.5 EcoBlue (minitest)

Focus s přibývajícími generacemi postupně ztratil své postavení řidičsky výjimečného vozu, ve svém nejnovějším provedení však opět dostal prvotřídní podvozek. Jak do toho zapadá diesel a automat?

7.  10.  2018 | Miro Mihálik | 32 příspěvků