Smart elektrifikuje všechny modely. Dokonce i kabrio

Dnes již ikonická autíčka s německou krví od Daimleru se ve své třetí generaci opět představují ve verzích Electric Drive. Smart to vzal od podlahy a elektrifikoval všechny verze.

Další pařížskou premiéru nového elektromobilu připravuje Smart pro vozy, u kterých tento pohon dává přecijen smysl. Tříválcové jednotky tak v modelech ForTwo, ForTwo Cabrio a příbuzence Renaultu Twingo, ForFour, tak doplní verze s elektromotorem, který má taktéž francouzské kořeny. Jednotka pochází z modelu Renault Zoe, který je nejprodávanějším elektromobilem v Evropské unii. Všechny karosářské verze dostanou stejnou verzi motoru s maximálním výkonem 82 koňských sil a nejvyšším točivým momentem 160 newtonmetrů.

Test Smart ForFour 1.0 52 kW: Jaký smysl dává drahé Twingo?  

Test Smart ForFour 1.0 52 kW: Jaký smysl dává drahé Twingo?  

Automobilka u výchozí verze ForTwo uvádí zrychlení z nuly na sto kilometrů v hodině za 11,5 sekundy, Cabrio to zvládne o tři desetiny pomaleji a ForFour stovku pokoří za 12,7 vteřiny. Maximální rychlost všech verzí pak činí 130 kilometrů za hodinu.

Velký pokrok je vidět v nabíjení. Vždyť oproti předchůdci, který se plně nabil za 5,5 hodiny a mimochodem sloužil i u pražské záchranné služby, se novinka dokáže zcela dobít již za dvě a půl hodiny. K dispozici je eko mód, který zvýrazní rekuperaci brzdné energie, „otupí“ akcelerátor a dbá na šetření energie palubních přístrojů.V souladu s dnešní dobou připravil Smart i aplikaci pro, ehm, smartphony. Toto vskutnu chytré spojení dovolí uživatelům dohlížet na stav nabíjení, zapnout na dálku topení a poskytnout veškeré informace o voze.

Ani nový Smart v Paříži nechybí. Prodávat se začne už brzy

Ani nový Smart v Paříži nechybí. Prodávat se začne už brzy

Uvedení těchto vozů s sebou nese i zajímavosti. Smart je jediná automobilka, která u všech svých modelů nabízí jak spalovací motory, tak elektrické verze. Cabrio je pak jediným elektromobilem se stahovací střechou na trhu. Všechny tři verze se na našem trhu objeví začátkem příštího roku. Tuzemské ceny zatím nejsou známé, v sousedním Německu stojí Smart ForTwo ED 21.940 eur, za kabriolet zaplatíte 25.200 eur a čtyřmístný ForFour vyjde za 22.600 eur.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Test Renaultu Clio R.S. po faceliftu: Je to opravdu ztracená generace?

Renault Clio R.S. 2017

Někteří odklon od jednoduššího pohonného ústrojí Renaultu neodpustí. Není to ale škoda? Jaké je Clio R.S. po faceliftu?

dnes | Milan Lažanský | 8 příspěvků
Test: Volkswagen Arteon nechce být Passatem. Obhájí ale svoji cenovku?

Volkswagen Arteon

Volkswagen Arteon do třídních škatulí nezapadá. Na trh manažerských sedanů vstupuje jako černý kůň. Je dobré se rozhodnout právě pro tento model?

21.  7.  2017 | Milan Lažanský | 26 příspěvků
Test: Nissan Micra zpět na vrcholu své třídy! Má ale jednu zásadní vadu

Nissan Micra

Po předchozí nevýrazné generaci je Nissan Micra zpátky v plné síle. Vyzkoušeli jsme jej s motorem 0,9 I-GT.

13.  7.  2017 | Milan Lažanský | 15 příspěvků