Smart a Twingo dají vzniknout malému SUV. Potřebují vytížit továrnu

Smart a Twingo dají vzniknout malému SUV. Potřebují vytížit továrnu

Slovinská továrna, která chrlí společný počin Mercedesu a Renaultu, tedy nový Renault Twingo a příbuzný Smart na shodné platformě, se potácí na hranici výdělečnosti. Potřebuje tedy další model, který by přilákal zákazníky a pomohl továrnu vytížit.

Renault byl schopný udávat zatím jen asi sedm tisíc vozů Twingo měsíčně, teprve v únoru a březnu 2015 se odbyt zvedl na 10 000 vozů. Smart je na tom ještě hůře a každý měsíc se ho prodaly necelé čtyři tisíce. Továrna by přitom měla vyrábět 300 000 aut ročně, uvádí britský Autocar.

Test Renault Twingo 1.0 SCe: Co je malé, to je hezké

Test Renault Twingo 1.0 SCe: Co je malé, to je hezké

S odbytem by právě mělo pomoci malé SUV. Protože si musí Smart a Renault pospíšit, technika pod povrchem bude zřejmě úplně stejná a změní se maximálně jen tvar karoserie. I interiér bude pravděpodobně převzatý ze současných modelů, takže nečekejme žádnou revoluci.

Motor opět zůstane vzadu, což je mezi crossovery velmi neobvyklé řešení. Vzezření „terénního“ Smartu a Renautlu bude umocněno přizvednutým podvozkem, oplastováním blatníků a prahů a podobnými detaily. Cena by měla být rozumná a trh dnes malým levným crossoverům přeje. Novinka by mohla dorazit už v roce 2017.

TEST BMW M5: Supersport ve smokingu. Může tohle fungovat?

BMW M5

Ano, nová M5 je čtyřkolka, s přepňovaným motorem a masážními sedačkami. Je nejtěžší a nejvýkonnější z modelů M. A takové parametry já osobně neupřednostňuji. Jenže nic není tak, jak se zdá.

včera | Milan Lažanský | 40 příspěvků
Minitest Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line: Potěšení s vůní nafty

Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line (minitest)

Z nafty se stalo politické téma a zdá se, že její dny jsou sečteny. To je ideální moment dát si špetku nekorektnosti v podobě úsporného dieselu, který navíc hrabe těmi správnými koly a… je z Koreje.

16.  10.  2018 | Miro Mihálik | 25 příspěvků
TEST Audi Q8 50 TDI quattro: Mohlo být dokonalé, ale přišlo WLTP

Audi Q8 50 TDI quattro

Své velké SUV-kupé uvedlo Audi jako poslední z trojice luxusních německých značek. Dalo mu to, co konkurence nemá a vyladilo jej téměř k dokonalosti.

11.  10.  2018 | Jan Mička | 21 příspěvků