Smart a Twingo dají vzniknout malému SUV. Potřebují vytížit továrnu

Smart a Twingo dají vzniknout malému SUV. Potřebují vytížit továrnu

Slovinská továrna, která chrlí společný počin Mercedesu a Renaultu, tedy nový Renault Twingo a příbuzný Smart na shodné platformě, se potácí na hranici výdělečnosti. Potřebuje tedy další model, který by přilákal zákazníky a pomohl továrnu vytížit.

Renault byl schopný udávat zatím jen asi sedm tisíc vozů Twingo měsíčně, teprve v únoru a březnu 2015 se odbyt zvedl na 10 000 vozů. Smart je na tom ještě hůře a každý měsíc se ho prodaly necelé čtyři tisíce. Továrna by přitom měla vyrábět 300 000 aut ročně, uvádí britský Autocar.

Test Renault Twingo 1.0 SCe: Co je malé, to je hezké

Test Renault Twingo 1.0 SCe: Co je malé, to je hezké

S odbytem by právě mělo pomoci malé SUV. Protože si musí Smart a Renault pospíšit, technika pod povrchem bude zřejmě úplně stejná a změní se maximálně jen tvar karoserie. I interiér bude pravděpodobně převzatý ze současných modelů, takže nečekejme žádnou revoluci.

Motor opět zůstane vzadu, což je mezi crossovery velmi neobvyklé řešení. Vzezření „terénního“ Smartu a Renautlu bude umocněno přizvednutým podvozkem, oplastováním blatníků a prahů a podobnými detaily. Cena by měla být rozumná a trh dnes malým levným crossoverům přeje. Novinka by mohla dorazit už v roce 2017.

Minitest Nissan Qashqai 1,6 DIG-T: Po faceliftu s hezčí tváří

Nissan Qashqai DIG-T 160 (minitest)

Co nabízí populární crossover po faceliftu a jaká je kombinace vbrcholné benzinové motorizace s manuální převodovkou a pohonem předních kol.

dnes | Milan Lažanský
TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků