Automobilky prováděly v posledních dvou letech výzkum a jeho výsledkem je nasazení rádií do fabriky v Solihullu, přičemž další závody budou následovat. Zdroj: Dall-e

Automobilky prováděly v posledních dvou letech výzkum a jeho výsledkem je nasazení rádií do fabriky v Solihullu, přičemž další závody budou následovat. | Zdroj: Dall-e

Automobilka Jaguar jde jistým krokem vstříc elektrické budoucnosti. Přirozeně jí v tom tedy překáží modely  se spalovacími motory , se kterými se bohužel budeme muset rozloučit. Zdroj: Jaguar

Automobilka Jaguar jde jistým krokem vstříc elektrické budoucnosti. Přirozeně jí v tom tedy překáží modely se spalovacími motory, se kterými se bohužel budeme muset rozloučit. | Zdroj: Jaguar

Ty ale pořád tvoří drtivou většinu modelového portfolia značky. Jak moc dobrý, nebo spíš špatný je to nápad, se dozvíme až časem. Jedním z dotyčných, který musí z kola ven, je bohužel i model F-Type. Zdroj: Jaguar

Ty ale pořád tvoří drtivou většinu modelového portfolia značky. Jak moc dobrý, nebo spíš špatný je to nápad, se dozvíme až časem. Jedním z dotyčných, který musí z kola ven, je bohužel i model F-Type. | Zdroj: Jaguar

Tohle velmi dobré auto se chystá na odchod již brzy, čeká ho totiž poslední modelový rok. Zdroj: Jaguar

Tohle velmi dobré auto se chystá na odchod již brzy, čeká ho totiž poslední modelový rok. | Zdroj: Jaguar

Je tak na čase vytáhnout se s něčím speciálním, Jaguar představuje edice F-Type 75 a F-Type R 75, které připomínají 75. výročí poválečných sportovních vozů Jaguar. Prvním z nich byl model XK 120. Zdroj: Jaguar

Je tak na čase vytáhnout se s něčím speciálním, Jaguar představuje edice F-Type 75 a F-Type R 75, které připomínají 75. výročí poválečných sportovních vozů Jaguar. Prvním z nich byl model XK 120. | Zdroj: Jaguar

Navíc dostanete možnost pokrýt auto zelenou metalízou Giola Green, která na zveřejněných fotografiích bohužel vůbec neprokoukne. Zdroj: Jaguar

Navíc dostanete možnost pokrýt auto zelenou metalízou Giola Green, která na zveřejněných fotografiích bohužel vůbec neprokoukne. | Zdroj: Jaguar

Zvenku pak vůz doplňují ještě kola v černé barvě. Uvnitř najdete prahy z nerezové oceli, sportovní sedadla čalouněná kůží Windsor, paket černé optiky nebo semišovou stropnici. Zdroj: Jaguar

Zvenku pak vůz doplňují ještě kola v černé barvě. Uvnitř najdete prahy z nerezové oceli, sportovní sedadla čalouněná kůží Windsor, paket černé optiky nebo semišovou stropnici. | Zdroj: Jaguar

Opět v té tmě z toho ale moc nevidíme. Pak je na autě samozřejmě pár znázornění toho, že jde o speciální edici, třeba obrázek siluety vozu na středovém tunelu. Zdroj: Jaguar

Opět v té tmě z toho ale moc nevidíme. Pak je na autě samozřejmě pár znázornění toho, že jde o speciální edici, třeba obrázek siluety vozu na středovém tunelu. | Zdroj: Jaguar

F-Type bude dostupný se čtyřválcem i osmiválcem. Přeplňovaný čtyřválcový dvoulitr produkuje výkon 221 kW (300 koní), osmiválcový pětilitr zase 331 kW (450 koní). Zdroj: Jaguar

F-Type bude dostupný se čtyřválcem i osmiválcem. Přeplňovaný čtyřválcový dvoulitr produkuje výkon 221 kW (300 koní), osmiválcový pětilitr zase 331 kW (450 koní). | Zdroj: Jaguar

Vrcholná verze R má osmiválec naladěný na 423 kW (575 koní) a točivý moment 700 N.m. Akcelerace z 0 na 96 km/h v tomto případě proběhne za 3,5 sekundy. Zdroj: Jaguar

Vrcholná verze R má osmiválec naladěný na 423 kW (575 koní) a točivý moment 700 N.m. Akcelerace z 0 na 96 km/h v tomto případě proběhne za 3,5 sekundy. | Zdroj: Jaguar

Verze 75 budou mít mimo jiné v základu adaptivní tlumiče a elektronicky řízený diferenciál. Zdroj: Jaguar

Verze 75 budou mít mimo jiné v základu adaptivní tlumiče a elektronicky řízený diferenciál. | Zdroj: Jaguar

K dispozici budou varianty kupé i kabriolet. V českém konfigurátoru vůz zatím není, o jeho dostupnosti vás budeme informovat. Zdroj: Jaguar

K dispozici budou varianty kupé i kabriolet. V českém konfigurátoru vůz zatím není, o jeho dostupnosti vás budeme informovat. | Zdroj: Jaguar

 Zdroj: Jaguar

| Zdroj: Jaguar

 Zdroj: Jaguar

| Zdroj: Jaguar

 Zdroj: Jaguar

| Zdroj: Jaguar

 Zdroj: Jaguar

| Zdroj: Jaguar

 Zdroj: Jaguar

| Zdroj: Jaguar

 Zdroj: Jaguar

| Zdroj: Jaguar

 Zdroj: Jaguar

| Zdroj: Jaguar

 Zdroj: Jaguar

| Zdroj: Jaguar

 Zdroj: Jaguar

| Zdroj: Jaguar

 Zdroj: Jaguar

| Zdroj: Jaguar

 Zdroj: Jaguar

| Zdroj: Jaguar

 Zdroj: Jaguar

| Zdroj: Jaguar

Automobilka Jaguar jde jistým krokem vstříc elektrické budoucnosti. Přirozeně jí v tom tedy překáží modely  se spalovacími motory , se kterými se bohužel budeme muset rozloučit. Zdroj: Jaguar
Ty ale pořád tvoří drtivou většinu modelového portfolia značky. Jak moc dobrý, nebo spíš špatný je to nápad, se dozvíme až časem. Jedním z dotyčných, který musí z kola ven, je bohužel i model F-Type. Zdroj: Jaguar
Tohle velmi dobré auto se chystá na odchod již brzy, čeká ho totiž poslední modelový rok. Zdroj: Jaguar
Je tak na čase vytáhnout se s něčím speciálním, Jaguar představuje edice F-Type 75 a F-Type R 75, které připomínají 75. výročí poválečných sportovních vozů Jaguar. Prvním z nich byl model XK 120. Zdroj: Jaguar
24
Fotogalerie

Slunce, seno, Jaguar? Automobilka zkusila Pláničkovu metodu v továrnách, opravdu funguje!

Vliv kultury prostředí na užitkovost dojnic – akorát pro automobilový průmysl. Britská značka nasadila hudbu i kvalitní oděvy.

Z klasické české komedie Slunce, seno, jahody a jejích pokračování si můžete pamatovat experiment, při němž krávy dostaly sluchátka s hudbou a zvýšila se jejich dojivost. Muzika a obecně příjemné prostředí má samozřejmě vliv i na lidské bytosti, v tomto konkrétním případě zaměstnance značek Jaguar a Land Rover.

Automobilky prováděly v posledních dvou letech výzkum a jeho výsledkem je nasazení rádií do fabriky v Solihullu, přičemž další závody budou následovat. Dle výzkumu se při poslechu hudby zlepšuje kvalita produktů, produktivita i morálka pracovníků.

„Provedli jsme řadu zkoušek a testů, abychom zajistili, že zdraví a bezpečnost, kvalita a produktivita zůstanou nejvyšší prioritou,“ uvedl Matt Walker, projektový manažer výrobního týmu JLR. „Více než 90 % zaměstnanců nám (v rámci zkoušek) sdělilo, že se zvýšila jejich morálka, práce je mnohem příjemnější a zaznamenali zlepšení své pohody,“ vysvětluje.

Součástí péče o blaho zaměstnanců jsou také nové pracovní stejnokroje. Ty byly vyvinuty přímo ve spolupráci s pracovníky, vyrobeny jsou z bavlny a recyklovaného polyesteru, čímž je zajištěno pohodlí a dobrá regulace tělesné teploty. „Kvalita je úžasná a mám pocit, že do plánování a navrhování opravdu zapojili ženy, jako jsem já,“ řekla Jen Deemingová, vedoucí analytička společnosti JLR. Střih materiálu podle ní přesahuje rámec „malých, středních nebo velkých velikostí“, což „dodává pocit větší personalizace rostoucímu počtu žen ve společnosti JLR. Cítit se v práci pohodlně je něco, co všichni považujeme za samozřejmost, ale velmi to ovlivňuje prožitek při práci,“ uvedla.

Jaguar

Britský Jaguar vznikl v roce 1922 jak Swallow Sidecars Company, v roce 1945 dostal svůj současný název Jaguar Cars Limited.

Výrobce sportovních a luxusních automobilů byl v roce 1989 koupen Fordem. Od roku 2008 ho vlastní indická Tata Motors.

Jaguar F-Pace • Jaguar E-Pace • Jaguar I-Pace • Jaguar F-Type • Jaguar XE  •Jaguar XF

Doporučujeme

Články odjinud