Slovnaft začal na Slovensku s predajom bionafty

Od pondelku 2. októbra je na čerpacích staniciach Slovnaftu na predaj bionafta. Tá nahrádza klasickú naftu, okrem nej zostáva k dispozícii len aditivovaný Evo Diesel.

Bionafta od Slovnaftu obsahuje maximálne 5% biozložky MERO (metylester repky olejnej). Slovnaft pristúpil k jej distribúcii, pretože týmto spôsobom plní zámer vlády stanovený v Národnom programe o implementácii biopalív. Podľa neho by mala nafta v roku 2006 obsahovať minimálne 2% MERO z celého energetického obsahu, postupne sa však bude táto hranica zvyšovať. Pre Slovnaft nie je výroba bionafty novinkou, pretože jej výrobu zahájil už v minulom roku. Vývoz smeroval najmä do Rakúska a Nemecka.

Čo koncového zákazníka zaujíma najviac, je bezpochyby cena. Tá zostane v dohľadnej dobe na úrovni klasickej nafty, pretože nižšie daňové zaťaženie biozložky vykompenzuje vyššia cena MERO na medzinárodných trhoch. Vývoj cien sa tak môže v budúcnosti vďaka druhému faktoru výraznejšie meniť. 

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Citroën C4 Cactus 1.2 PureTech 110: Lehká krize identity

Citroën C4 Cactus 1.2 PureTech 110

Nejdříve to měl být crossover pro masy, teď si to v Citroënu rozmysleli a tvrdí, že jde o normální hatchback. Takže jsme společně s Cactusem vyrazili na cestu poznání, najít jeho místo pod sluncem.

24.  5.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků
TEST Lexus LS 500h: Měl být dokonalý. Jenže...

Lexus LS 500h

Nový Lexus LS mi ze všech testovacích aut způsobil největší pomatení mysli. V některých ohledech tak neuvěřitelně fascinuje, jinde ale může i zklamat. Nebo jej prostě jen nechápu?

22.  5.  2018 | Milan Lažanský | 27 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 10 příspěvků