Slovnaft začal na Slovensku s predajom bionafty

Od pondelku 2. októbra je na čerpacích staniciach Slovnaftu na predaj bionafta. Tá nahrádza klasickú naftu, okrem nej zostáva k dispozícii len aditivovaný Evo Diesel.

Bionafta od Slovnaftu obsahuje maximálne 5% biozložky MERO (metylester repky olejnej). Slovnaft pristúpil k jej distribúcii, pretože týmto spôsobom plní zámer vlády stanovený v Národnom programe o implementácii biopalív. Podľa neho by mala nafta v roku 2006 obsahovať minimálne 2% MERO z celého energetického obsahu, postupne sa však bude táto hranica zvyšovať. Pre Slovnaft nie je výroba bionafty novinkou, pretože jej výrobu zahájil už v minulom roku. Vývoz smeroval najmä do Rakúska a Nemecka.

Čo koncového zákazníka zaujíma najviac, je bezpochyby cena. Tá zostane v dohľadnej dobe na úrovni klasickej nafty, pretože nižšie daňové zaťaženie biozložky vykompenzuje vyššia cena MERO na medzinárodných trhoch. Vývoj cien sa tak môže v budúcnosti vďaka druhému faktoru výraznejšie meniť. 

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

včera | David Rusol | 25 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Minitest Renault Espace 1.8 TCe

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 10 příspěvků
TEST Volkswagen Polo 1.0 TSI Highline – Golfův revír

Volkswagen Polo 1.0 TSI

Segment malých vozů pomalu dorůstá modely nižší střední třídy. Nový Volkswagen Polo je toho důkazem, z vyšších tříd si navíc půjčil i několik užitečných technologií.

7.  12.  2017 | Jan Mička | 30 příspěvků