Slovnaft končí s 98 oktany, bude mít vlastní „stovku”

Slovenská rafinérská společnost Slovnaft, která provozuje síť čerpacích stanic i v České republice a navíc dodává palivo i dalším čerpacím stanicím, se rozhodla ukončit výrobu 98oktanového benzínu. Výroba bude nahrazena tzv. palivem EVO, které má 100 oktanů.

Důvodem tohoto rozhodnutí jsou trendy na evropských trzích a také lepší vlastnosti paliva EVO proti 98oktanovému. Rozdíl v palivech není jen v oktanech, ale také v přísadách, které Slovnaft do EVA dává. Ty jednak čistí motor, snižují spotřebu a dokáží mírně navýšit výkon.

Dle vedení Slovnaftu navíc zákazníci výrazně preferují 95oktanový benzín a zájem o 98oktanový je minimální. Palivo EVO je navíc vhodné i do speciálních vozů, které vyžadují více, než 100 oktanů. Nové palivo tak odkáže uspokojit jak ty, kteří musí čepovat benzín s devadesáti osmi, i sto oktany.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Minitest Subaru Forester 2.0i-L: Vylepšený kmet dostal dvě oči navíc

Subaru Forester 2.0iL (minitest)

Forester chce v letošním roce k poctivému podvozku nabídnout i porci aktivní bezpečnosti. Přesvědčí matador kategorie i ty "bezpečně smýšlející"?

včera | Milan Lažanský | 1 příspěvek
Minitest Mitsubishi ASX 1,6 MIVEC: Jsou vylepšení znát?

Mitsubishi ASX 1,6 MIVEC (minitest )

Mitsubishi ASX se v provedení modelového roku 2018 nezměnilo po technické stránce, zapracovalo ale na designu.

13.  1.  2018 | Radek Pecák | 15 příspěvků
TEST Kia Stinger GT 3.3 T-GDI AWD: Díky, Alberte!

Kia Stinger GT 3.3 T-GDI AWD

Trvalo více než pět let, než Kia přetavila fantastický koncept GT v produkční auto. Najala na to ty správné lidi a výsledkem je gran turismo, který nemá v historii značky obdoby.

11.  1.  2018 | Jan Mička | 114 příspěvků