Slovnaft končí s 98 oktany, bude mít vlastní „stovku”

Slovenská rafinérská společnost Slovnaft, která provozuje síť čerpacích stanic i v České republice a navíc dodává palivo i dalším čerpacím stanicím, se rozhodla ukončit výrobu 98oktanového benzínu. Výroba bude nahrazena tzv. palivem EVO, které má 100 oktanů.

Důvodem tohoto rozhodnutí jsou trendy na evropských trzích a také lepší vlastnosti paliva EVO proti 98oktanovému. Rozdíl v palivech není jen v oktanech, ale také v přísadách, které Slovnaft do EVA dává. Ty jednak čistí motor, snižují spotřebu a dokáží mírně navýšit výkon.

Dle vedení Slovnaftu navíc zákazníci výrazně preferují 95oktanový benzín a zájem o 98oktanový je minimální. Palivo EVO je navíc vhodné i do speciálních vozů, které vyžadují více, než 100 oktanů. Nové palivo tak odkáže uspokojit jak ty, kteří musí čepovat benzín s devadesáti osmi, i sto oktany.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

včera | Miro Mihálik | 17 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 21 příspěvků
TEST Lada Vesta SW Cross: Mnohem lepší, než by měla být!

Lada Vesta SW Cross

Přestože jsou vozy Lada na českých silnicích jako doma už celá desetiletí, potkat, nebo ještě lépe řídit nejnovější modely, není zase tak snadné. A víte co? Je to velká škoda…

10.  7.  2018 | Jan Mička | 207 příspěvků