Slovnaft končí s 98 oktany, bude mít vlastní „stovku”

Slovenská rafinérská společnost Slovnaft, která provozuje síť čerpacích stanic i v České republice a navíc dodává palivo i dalším čerpacím stanicím, se rozhodla ukončit výrobu 98oktanového benzínu. Výroba bude nahrazena tzv. palivem EVO, které má 100 oktanů.

Důvodem tohoto rozhodnutí jsou trendy na evropských trzích a také lepší vlastnosti paliva EVO proti 98oktanovému. Rozdíl v palivech není jen v oktanech, ale také v přísadách, které Slovnaft do EVA dává. Ty jednak čistí motor, snižují spotřebu a dokáží mírně navýšit výkon.

Dle vedení Slovnaftu navíc zákazníci výrazně preferují 95oktanový benzín a zájem o 98oktanový je minimální. Palivo EVO je navíc vhodné i do speciálních vozů, které vyžadují více, než 100 oktanů. Nové palivo tak odkáže uspokojit jak ty, kteří musí čepovat benzín s devadesáti osmi, i sto oktany.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

21.  10.  2017 | David Rusol | 3 příspěvky
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků