Slovenský diaľničný úsek Ladce – Sverepec konečne hotový

Vodiči sa v piatok 9. decembra konečne dočkajú oficiálneho otvorenia úseku diaľnice D1 Ladce – Sverepec, ktorý je vo výstavbe už od decembra roku 1997. Na tomto pomerne dlhom čase sa podpísal najmä stavebne náročný terén, na úseku dĺžky 9,94 km sa nachádza až 34 mostných objektov o celkovej dĺžke 7210 metrov.

Kto týmto úsekom aspoň občas prechádza, určite mi dá za pravdu, že diaľnica je tu priam nevyhnutná. Na dennom poriadku sú dlhé kolóny tvorené kamiónovou dopravou, mnoho nehôd a dopravné preťaženie obcí Visolaje a Sverepec je enormné.

Spolu s nedávno otvoreným bratislavským úsekom tak budú vodiči mať k dispozícii súvislých 172 km diaľnice D1 od Bratislavy po Sverepec (smer Žilina).

TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 29 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 21 příspěvků