Slovenský Aeromobil dostane konkurenta. Auto s křídly Transition přiletí za rok

Dočkáme se létajícího auta v běžném provozu jíž příští rok? To slibuje společnost Terrafugia se svým projektem Transition. Prototypy již prý mají nalétané stovky hodin.

V souvislosti s dopravou budoucnosti se čím dál více mluví také o létajících autech, stávají se dokonce i skutečností. Po slovenském Aeromobilu se začali objevovat další modely.  Americká společnost Samson Motors se například pochlubila prvním létajícím sporťákem. Dalším kouskem je létající vůz s označením Transition.

Ten má na svědomí společnost Terrafugia, která tento vůz poprvé světu ukázala před více než šesti lety. Následně to vypadalo, že celý projekt půjde k vodě. A to až do minulého roku. Tehdy dostala společnost slušnou finanční injekci po tom, co jí koupilo Geely. 

První létající sporťák je na světě. Na svědomí jej má Samson Motors

První létající sporťák je na světě. Na svědomí jej má Samson Motors

Terrafugia tvrdí, že létající vůz byl navržen tak, aby létal jako typická sportovní letadla ve vzduchu. Zároveň se má na zemi řídit jako typické auto. I při leteckém režimu Transition využívá typický automobilový benzin. Na jedno natankování s ním zvládnete 400 mil (643 km) při nejvyšší rychlostí 160 km/h. Na silnici bude zřejmě nejvyšší rychlost menší. Létající vůz má být ale pořád schopný jízdy na dálnicích. 

Prototypy již podle společnosti mají za sebou stovky hodin letu. To by mohlo z cíle uvést vůz na trh v roce 2019 dosažitelný cíl. Už se musíme jen nechat překvapit, jestli jej příští rok uvidíme v běžném provozu.

TEST Jaguar E-Pace D180 AWD: Sentimentální cesta

Jaguar E-Pace D180

V novodobé historii Jaguaru je E-Pace jedním z nejdůležitějších milníků. Půjčili si techniku od Land Roveru a snažili se do populárního segmentu malých SUV vnést sportovního ducha. Povedlo se?

16.  8.  2018 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Minitest Volkswagen Caddy Maxi 1.4 TGI: Spořivému plyn nesmrdí

VW Caddy Maxi 1.4 TGI (minitest)

VW láká na model Caddy poháněný zemním plynem nízkými provozními náklady. Stačí ale ceny CNG na to, aby se do německé dodávky zamilovali nejen zapřisáhlí skrblíci?

14.  8.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků
TEST Renault Mégane R.S.: Hraboš přetáčivý

Renault Mégane R.S.

Renault Sport si s novým Méganem vyhrál docela jinak než u předchozích generací. Kvůli tomu jej ale ještě netřeba zatracovat.

9.  8.  2018 | Milan Lažanský | 28 příspěvků