Slovensko: nová Škoda Octavia vč. DSG, automatu a 2.0 FSI (ceník)

Náhodný pohled do slovenského ceníku nové Octavie na webu slovenské Škody mne velmi překvapil. Oproti Česku zde totiž najdete už i ceny s šestistupňovým automatem Tiptronic (benzínové motory) a automatickou šestistupňovou sekvenční převodovkou DSG (pro naftové motory) - příplatek činí 65 tisíc Sk (u nás 55 tisíc Kč; to ale oficiální web Škody CZ neuvádí).

Slováci už rovněž znají ceny s motorem 2.0 FSI (Ambiente, Elegance), která je o 50 tisíc vyšší než v případě 1.6 FSI. Pokud bychom podobný přepočet aplikovali u nás, vyjde verze 2.0 FSI Ambiente na cca 584 900 Kč a Elegance pak 624 900 Kč (+45 tisíc oproti 1.6 FSI).

Poznámka: To, že uvedené modely jsou v ceníku, ovšem ještě nemusí znamenat jejich reálnou dostupnost na trhu. Podle našich informací se mají v Česku verze s automatem začít prodávat těsně po prázdninách, 2.0 FSI pak až na podzim.

Motor

Převodovka

Classic

Ambiente Elegance
1.4 55 kW 5st. manuál 499 990 554 990 614 990
1.6 75 kW 5st. manuál 544 990 599 990 659 990
1.6 75 kW 6st. automat 609 990 664 990 724 990
1.6 FSI 85 kW 5st. manuál - 649 990 709 990
1.6 FSI 85 kW 6st. automat - 714 990 774 990
2.0 FSI 110 kW 6st. manuál - 699 990 759 990
2.0 FSI 110 kW 6st. automat - 764 990 824 990
1.9 TDI 77 kW 5st. manuál 604 990 659 990 719 990
1.9 TDI 77 kW

6st. DSG

669 990 724 990 784 990
2.0 TDI 103 kW 6st. manuál - 739 990 799 990
2.0 TDI 103 kW 6st. DSG - 804 990 864 990

Poznámka: Letmým srovnáním českého a slovenského ceníku se zdá, že základní výbavy jsou na obou trzích shodné. Mimochodem, zatímco v Česku se Octavia druhé generace jmenuje "nová Octavia" a stará jen "Octavia", na Slovensku přijala novinka označení "Octavia" a stará pak "Octavia Tour".

Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

21.  10.  2017 | David Rusol | 1 příspěvek
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků