Slovensko: nafta dražší benzínu

Slovenský deník Sme.sk informoval o dalším zvýšení ceny nafty, které provedla společnost Slovnaft, a to o 90 haléřů na litr. Ceny benzínu přitom zůstávají na původní hladině. Nafta bude stát 36,80 Sk, zatímco běžný natural 95 jen 35,20 Sk, natural 91 pak 34,80 Sk. Rozdíl mezi naftou a benzínem tak činí 1,60 Sk, což rozhodně není málo. Cena nafty a benzínu se sbližuje i v Česku, v průměru je ale nafta stále o něco levnější.

Přesto si nemyslím, že tento trend nějak výrazně ovlivní prodeje vozů s naftovými motory. Ty mají stále o nějaké tři litry menší spotřebu než benzínové motory se srovnatelným výkonem; to znamená, že na každých sto km ušetří majitel vozu s naftovým motorem cca 75 Kč (a až 100 Sk); zdražení nafty o pár korun zde nehraje téměř žádnou roli. Naftový motor má navíc díky turbu také odlišnou charakteristiku, která, zdá se, více vyhovuje běžnému řidiči - motor není nutné pro vysoký výkon tolik vytáčet jako atmosférický benzín.

TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 17 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 21 příspěvků
TEST Lada Vesta SW Cross: Mnohem lepší, než by měla být!

Lada Vesta SW Cross

Přestože jsou vozy Lada na českých silnicích jako doma už celá desetiletí, potkat, nebo ještě lépe řídit nejnovější modely, není zase tak snadné. A víte co? Je to velká škoda…

10.  7.  2018 | Jan Mička | 207 příspěvků