Slovensko je magnet pro automobilky, ve hře jsou i BMW a Bentley

Za pozitivními čísly slovenské ekonomiky v krizových časech stojí automobilový průmysl, který táhne HDP neustále vzhůru. Podle posledních údajů statistického úřadu opět narostl o 8,3 procenta. Po automobilkách KIA, Volkswagen a Peugeot chtějí do země zamířit i další výrobci. Ve hře jsou dokonce exkluzivní jména BMW a Bentley.
Slovensko je magnet pro automobilky, ve hře jsou i BMW a Bentley

Zatímco dosud automobilky přicházely na západ republiky, v případě BMW se hovoří i o východu. „Můžeme potvrdit, že jsme slyšeli o zájmu jisté automobilky přijít na východní Slovensko. Přes společnosti, které zajišťují etablování těchto firem u nás,“ vyjádřil se pro deník Hospodárske noviny primátor Prešova Pavel Hagyari.

Slavná automobilka se zájmem o továrnu v některé ze zemí s levnější pracovní silou netají. Slovensku hraje do karet proklamovaná investice vlády do dopravní infrastruktury i blízkost dodavatelských firem. Nedaleko Prešova totiž sídlí Howe, Elektroconnect a Getrag Ford, které pro BMW vyrábějí díly.

V souvislosti se Slovenskem se v poslední době mluví také o exkluzivní značce Bentley z rodiny VW. Šéf Bentley Wolfgang Schrieber minulý měsíc potvrdil zájem o závod v Bratislavě. Vyrábět by tam chtěl nový model Falcon. Kdyby jednání dopadla pozitivně, došlo by na historický unikát. Vůbec poprvé by se vůz luxusní značky vyráběl mimo Velkou Británii.

„Slovenské trumfy jsou nižší výrobní náklady a zkušenosti s produkcí Porsche Cayenne či VW Touareg, tedy s vozy využívajícími stejnou platformu, jakou by měl i nový Falcon. Naproti tomu pro ponechání výroby v Británii mluví tradice a prestiž spojená s označením Made in Crewe, England“, hodnotí slovenské šance analytik Cyrrus Jiří Šimara.

Tak, či onak, pod Tatrami svítá na lepší časy v boji s nezaměstnaností. Pokud by na Slovensko zamířila byť jedna ze zmíněných firem, přineslo by to práci tisícům lidí. „Pokud by v budoucnu přišla další nabídka, tak se jí určitě budeme zabývat. Automobilový průmysl považujeme za velmi důležitý pilíř slovenského hospodářství,“ dodává mluvčí ministerstva hospodářství SR Stanislav Jurikovič.

Zdroj: E15.cz
 

TEST Lexus LS 500h: Měl být dokonalý. Jenže...

Lexus LS 500h

Nový Lexus LS mi ze všech testovacích aut způsobil největší pomatení mysli. V některých ohledech tak neuvěřitelně fascinuje, jinde ale může i zklamat. Nebo jej prostě jen nechápu?

včera | Milan Lažanský | 27 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Minitest Škoda Karoq 1.0 TSI: Dělám, co můžu! Stačí to?

Škoda Karoq 1.0 TSI (minitest)

Zázraky od malého litrového tříválce v poměrně velkém crossoveru raději nečekejte, poněkud překvapivě však základní motor z Karoqu nepoužitelnou brzdu provozu nedělá.

12.  5.  2018 | Miro Mihálik | 86 příspěvků