Slovensko je magnet pro automobilky, ve hře jsou i BMW a Bentley

Za pozitivními čísly slovenské ekonomiky v krizových časech stojí automobilový průmysl, který táhne HDP neustále vzhůru. Podle posledních údajů statistického úřadu opět narostl o 8,3 procenta. Po automobilkách KIA, Volkswagen a Peugeot chtějí do země zamířit i další výrobci. Ve hře jsou dokonce exkluzivní jména BMW a Bentley.
Slovensko je magnet pro automobilky, ve hře jsou i BMW a Bentley

Zatímco dosud automobilky přicházely na západ republiky, v případě BMW se hovoří i o východu. „Můžeme potvrdit, že jsme slyšeli o zájmu jisté automobilky přijít na východní Slovensko. Přes společnosti, které zajišťují etablování těchto firem u nás,“ vyjádřil se pro deník Hospodárske noviny primátor Prešova Pavel Hagyari.

Slavná automobilka se zájmem o továrnu v některé ze zemí s levnější pracovní silou netají. Slovensku hraje do karet proklamovaná investice vlády do dopravní infrastruktury i blízkost dodavatelských firem. Nedaleko Prešova totiž sídlí Howe, Elektroconnect a Getrag Ford, které pro BMW vyrábějí díly.

V souvislosti se Slovenskem se v poslední době mluví také o exkluzivní značce Bentley z rodiny VW. Šéf Bentley Wolfgang Schrieber minulý měsíc potvrdil zájem o závod v Bratislavě. Vyrábět by tam chtěl nový model Falcon. Kdyby jednání dopadla pozitivně, došlo by na historický unikát. Vůbec poprvé by se vůz luxusní značky vyráběl mimo Velkou Británii.

„Slovenské trumfy jsou nižší výrobní náklady a zkušenosti s produkcí Porsche Cayenne či VW Touareg, tedy s vozy využívajícími stejnou platformu, jakou by měl i nový Falcon. Naproti tomu pro ponechání výroby v Británii mluví tradice a prestiž spojená s označením Made in Crewe, England“, hodnotí slovenské šance analytik Cyrrus Jiří Šimara.

Tak, či onak, pod Tatrami svítá na lepší časy v boji s nezaměstnaností. Pokud by na Slovensko zamířila byť jedna ze zmíněných firem, přineslo by to práci tisícům lidí. „Pokud by v budoucnu přišla další nabídka, tak se jí určitě budeme zabývat. Automobilový průmysl považujeme za velmi důležitý pilíř slovenského hospodářství,“ dodává mluvčí ministerstva hospodářství SR Stanislav Jurikovič.

Zdroj: E15.cz
 

bazar

BMW 5 2
Rok výroby: 2008
Stav: 223 827 km
Cena: 187 000 Kč
BMW X5 3
Rok výroby: 2017
Stav: 7 836 km
Cena: 1 900 000 Kč
BMW X1 2
Rok výroby: 2017
Stav: 7 128 km
Cena: 990 000 Kč
BMW 6 3
Rok výroby: 2012
Stav: 63 755 km
Cena: 900 000 Kč
BMW 5 2,5
Rok výroby: 2005
Stav: 256 543 km
Cena: 150 000 Kč
BMW X5 3
Rok výroby: 2010
Stav: 234 087 km
Cena: 440 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test: Ford Fiesta je stále řidičskou volbou, univerzálem bez vad ale ne

Ford Fiesta

Naší recenzí tentokrát prošla nová generace Fordu Fiesta.

20.  9.  2017 | Milan Lažanský | 25 příspěvků
Kabriolet versus kupé: O kolik se zvýší spotřeba při jízdě s otevřenou střechou?

Test spotřeby kabrioletu

Přemýšleli jste někdy nad tím, jestli se spotřeba paliva dramaticky zvýší při jízdě s otevřenou střechou? Vyzkoušeli jsme to.

18.  9.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků
Test krátkých sprintů: Je lepší motorka, elektrovůz, nebo BMW 760i?

Test krátkých sprintů

Ne vždy musí být motocykl při startu od semaforů rychlejší než auto. Při testu redaktoři Autorevue.cz proti sobě postavili dva rozdílné typy motocyklů, elektromobil a auto s výkonem přes šest stovek koní.

8.  9.  2017 | Radek Pecák | 19 příspěvků