Slovensko je magnet pro automobilky, ve hře jsou i BMW a Bentley

Za pozitivními čísly slovenské ekonomiky v krizových časech stojí automobilový průmysl, který táhne HDP neustále vzhůru. Podle posledních údajů statistického úřadu opět narostl o 8,3 procenta. Po automobilkách KIA, Volkswagen a Peugeot chtějí do země zamířit i další výrobci. Ve hře jsou dokonce exkluzivní jména BMW a Bentley.
Slovensko je magnet pro automobilky, ve hře jsou i BMW a Bentley

Zatímco dosud automobilky přicházely na západ republiky, v případě BMW se hovoří i o východu. „Můžeme potvrdit, že jsme slyšeli o zájmu jisté automobilky přijít na východní Slovensko. Přes společnosti, které zajišťují etablování těchto firem u nás,“ vyjádřil se pro deník Hospodárske noviny primátor Prešova Pavel Hagyari.

Slavná automobilka se zájmem o továrnu v některé ze zemí s levnější pracovní silou netají. Slovensku hraje do karet proklamovaná investice vlády do dopravní infrastruktury i blízkost dodavatelských firem. Nedaleko Prešova totiž sídlí Howe, Elektroconnect a Getrag Ford, které pro BMW vyrábějí díly.

V souvislosti se Slovenskem se v poslední době mluví také o exkluzivní značce Bentley z rodiny VW. Šéf Bentley Wolfgang Schrieber minulý měsíc potvrdil zájem o závod v Bratislavě. Vyrábět by tam chtěl nový model Falcon. Kdyby jednání dopadla pozitivně, došlo by na historický unikát. Vůbec poprvé by se vůz luxusní značky vyráběl mimo Velkou Británii.

„Slovenské trumfy jsou nižší výrobní náklady a zkušenosti s produkcí Porsche Cayenne či VW Touareg, tedy s vozy využívajícími stejnou platformu, jakou by měl i nový Falcon. Naproti tomu pro ponechání výroby v Británii mluví tradice a prestiž spojená s označením Made in Crewe, England“, hodnotí slovenské šance analytik Cyrrus Jiří Šimara.

Tak, či onak, pod Tatrami svítá na lepší časy v boji s nezaměstnaností. Pokud by na Slovensko zamířila byť jedna ze zmíněných firem, přineslo by to práci tisícům lidí. „Pokud by v budoucnu přišla další nabídka, tak se jí určitě budeme zabývat. Automobilový průmysl považujeme za velmi důležitý pilíř slovenského hospodářství,“ dodává mluvčí ministerstva hospodářství SR Stanislav Jurikovič.

Zdroj: E15.cz
 

bazar

BMW 1 2
Rok výroby: 2005
Stav: 148 656 km
Cena: 160 000 Kč
BMW 5 2
Rok výroby: 2008
Stav: 223 602 km
Cena: 193 000 Kč
BMW X5 3
Rok výroby: 2017
Stav: 7 836 km
Cena: 1 900 000 Kč
BMW X1 2
Rok výroby: 2017
Stav: 7 128 km
Cena: 1 000 000 Kč
BMW 6 3
Rok výroby: 2012
Stav: 63 755 km
Cena: 900 000 Kč
BMW 5 2,5
Rok výroby: 2005
Stav: 256 543 km
Cena: 160 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků