Slovensko je magnet pro automobilky, ve hře jsou i BMW a Bentley

Za pozitivními čísly slovenské ekonomiky v krizových časech stojí automobilový průmysl, který táhne HDP neustále vzhůru. Podle posledních údajů statistického úřadu opět narostl o 8,3 procenta. Po automobilkách KIA, Volkswagen a Peugeot chtějí do země zamířit i další výrobci. Ve hře jsou dokonce exkluzivní jména BMW a Bentley.
Slovensko je magnet pro automobilky, ve hře jsou i BMW a Bentley

Zatímco dosud automobilky přicházely na západ republiky, v případě BMW se hovoří i o východu. „Můžeme potvrdit, že jsme slyšeli o zájmu jisté automobilky přijít na východní Slovensko. Přes společnosti, které zajišťují etablování těchto firem u nás,“ vyjádřil se pro deník Hospodárske noviny primátor Prešova Pavel Hagyari.

Slavná automobilka se zájmem o továrnu v některé ze zemí s levnější pracovní silou netají. Slovensku hraje do karet proklamovaná investice vlády do dopravní infrastruktury i blízkost dodavatelských firem. Nedaleko Prešova totiž sídlí Howe, Elektroconnect a Getrag Ford, které pro BMW vyrábějí díly.

V souvislosti se Slovenskem se v poslední době mluví také o exkluzivní značce Bentley z rodiny VW. Šéf Bentley Wolfgang Schrieber minulý měsíc potvrdil zájem o závod v Bratislavě. Vyrábět by tam chtěl nový model Falcon. Kdyby jednání dopadla pozitivně, došlo by na historický unikát. Vůbec poprvé by se vůz luxusní značky vyráběl mimo Velkou Británii.

„Slovenské trumfy jsou nižší výrobní náklady a zkušenosti s produkcí Porsche Cayenne či VW Touareg, tedy s vozy využívajícími stejnou platformu, jakou by měl i nový Falcon. Naproti tomu pro ponechání výroby v Británii mluví tradice a prestiž spojená s označením Made in Crewe, England“, hodnotí slovenské šance analytik Cyrrus Jiří Šimara.

Tak, či onak, pod Tatrami svítá na lepší časy v boji s nezaměstnaností. Pokud by na Slovensko zamířila byť jedna ze zmíněných firem, přineslo by to práci tisícům lidí. „Pokud by v budoucnu přišla další nabídka, tak se jí určitě budeme zabývat. Automobilový průmysl považujeme za velmi důležitý pilíř slovenského hospodářství,“ dodává mluvčí ministerstva hospodářství SR Stanislav Jurikovič.

Zdroj: E15.cz
 

BMW Řada 5 2.993
Rok výroby: 2008
Stav: 169 044 km
Cena: 240 000 Kč
BMW Řada 5 2.993
Rok výroby: 2008
Stav: 177 810 km
Cena: 204 000 Kč
BMW Řada 3 1.995
Rok výroby: 2007
Stav: 125 554 km
Cena: 125 000 Kč
Test: Audi A5 Coupé je moderní a vyspělé GT. Pár výhrad ale máme...

Audi A5 Coupé

Vyzkoušeli jsme nejnovější kupé od Audi. Nová A5 jde opět proti Mercedesu třídy C a BMW řady 4. Jakého zákazníka může zaujmout?

18.  5.  2017 | Milan Lažanský | 45 příspěvků
Návrat Fiatu do nižší střední třídy. Čím při testu zaujalo vrcholné Tipo?

Fiat Tipo 1.6 MultiJet (6M)

Fiat Tipo ve variantě hatchback jsme otestovali s motorem 1.6 MultiJet a šestistupňovým manuálem. Čím překvapil a kde jsou jeho slabá místa?

13.  5.  2017 | Stanislav Kolman | 17 příspěvků
Test Citroënu Grand C4 Picasso: Pro rodinu stále lepší volba než SUV

Citroën Grand C4 Picasso

Proti módním SUV jde Citroën s modernizovaným Grand C4 Picasso. Vyzkoušeli jsme jej s netradiční benzinovou motorizací 1,6 THP a automatickou převodovkou.

4.  5.  2017 | Milan Lažanský | 73 příspěvků