Slovenské statistiky: Kia v Žilině vyrobila už 3 miliony aut, 4 miliony motorů

Kia se chlubí třemi miliony vyprodukovaných aut v Žilině.

Kia se v prvních letech jednadvacátého století začala mohutně měnit. V rámci nové strategie se korejský koncern začal soustředit na evropského zákazníka. A to nikoli z Koreje - vývoj a designérské studio postavili v Německu, výrobu i ve Slezsku a na Slovensku. Nyní v Žilině slaví jubileum.

Z linek zde sjelo už tři miliony aut. Vozem s pořadovým číslem tři miliony, byl cee’d. Konkrétně jde o bílý pětidveřový hatchback ve výbavě GT Line, vyrobený pro zákazníka z Islandu. Pohání jej motor 1,0 litru T-GDi. Jde o již odcházející generaci, kterou brzy vystřídá novinka. Tu jsme se již prohlédli do detailu, stejně jako kombi.

Kie Sportage už je 25 let. Brzy přezbrojí, čeká ji elektrická revoluce

Kie Sportage už je 25 let. Brzy přezbrojí, čeká ji elektrická revoluce

V roce 2017 zde bylo vyrobeno 335 600 vozidel a 539 987 motorů, které putovaly do více než 80 zemí celého světa. Nejoblíbenějším motorem byl vloni naftový agregát 1,7 litru CRDi. Krom tří karosářských variant odcházející cee´du ještě s apostrofem zde vzniká také SUV Sportage a malé MPV Venga.

Díky dvěma motorárnám v prostorách závodu zde automobilka dokázala od roku 2006 vyrobit více než čtyři miliony pohonných jednotek. Závod odpovídá za výrobu celé řady benzínových a naftových motorů (benzínové: 1,4 litru MPI, 1,6 litru GDI, resp. 1,6 litru T-GDI o výkonu 204 k – pro modely GT; naftové: 1,4 litru, 1,6 litru a 1,7 litru CRDi a 2,0 litru ‘R’). V uvedeném závodu se též vyrábí nový naftový motor Kia ‘U3’ 1,6 litru, který v příštích letech uvidíme v řadě různých modelů.

TEST Opel Astra 1.4 Turbo CVT: Tříválec + CVT = Drahá poukázka na průšvih?

Opel Astra 1.4 Turbo CVT

Kompaktní Opel se při aktuálním faceliftu velmi výrazně změnil, jakkoli to tak na první pohled nevypadá. Všechny motory jsou nyní výhradně tříválcové a ten nejsilnější se pojí s převodovkou CVT. Zní to vám to jako zaručený recept na mizérii na kolech?

dnes | Petr Schnagl | 5 příspěvků
Minitest Honda HR-V 1.5 VTEC Sport: Uhájí vyšší cenu slušnou dynamikou?

Honda HR-V 1.5 VTEC Sport

Honda se rozhodla ještě více zatraktivnit svůj crossover HR-V a jeho nabídku rozšířila i o verzi Sport. Podívali jsme se jí na zoubek s převodovkou CVT i s klasickou šaltpákou.

17.  10.  2019 | Vladimír Kadera | 20 příspěvků
TEST BMW M2 Competition M-DCT: Jednoduše to nejlepší

BMW M2 Competition M-DCT

S německými výkonovými válkami podpořenými opulentním luxusem a bezpečností se ze scény potichu vypařil důraz kladený na tu nejdůležitější esenci sportovních aut – lehkost. M2 Competition tento trend vysloveně neboří, protože je ale u BMW nejmenší, na odkaz staré školy úplně nezapomněla.

15.  10.  2019 | Miro Mihálik