Slovenské statistiky: Kia v Žilině vyrobila už 3 miliony aut, 4 miliony motorů

Kia se chlubí třemi miliony vyprodukovaných aut v Žilině.

Kia se v prvních letech jednadvacátého století začala mohutně měnit. V rámci nové strategie se korejský koncern začal soustředit na evropského zákazníka. A to nikoli z Koreje - vývoj a designérské studio postavili v Německu, výrobu i ve Slezsku a na Slovensku. Nyní v Žilině slaví jubileum.

Z linek zde sjelo už tři miliony aut. Vozem s pořadovým číslem tři miliony, byl cee’d. Konkrétně jde o bílý pětidveřový hatchback ve výbavě GT Line, vyrobený pro zákazníka z Islandu. Pohání jej motor 1,0 litru T-GDi. Jde o již odcházející generaci, kterou brzy vystřídá novinka. Tu jsme se již prohlédli do detailu, stejně jako kombi.

Kie Sportage už je 25 let. Brzy přezbrojí, čeká ji elektrická revoluce

Kie Sportage už je 25 let. Brzy přezbrojí, čeká ji elektrická revoluce

V roce 2017 zde bylo vyrobeno 335 600 vozidel a 539 987 motorů, které putovaly do více než 80 zemí celého světa. Nejoblíbenějším motorem byl vloni naftový agregát 1,7 litru CRDi. Krom tří karosářských variant odcházející cee´du ještě s apostrofem zde vzniká také SUV Sportage a malé MPV Venga.

Díky dvěma motorárnám v prostorách závodu zde automobilka dokázala od roku 2006 vyrobit více než čtyři miliony pohonných jednotek. Závod odpovídá za výrobu celé řady benzínových a naftových motorů (benzínové: 1,4 litru MPI, 1,6 litru GDI, resp. 1,6 litru T-GDI o výkonu 204 k – pro modely GT; naftové: 1,4 litru, 1,6 litru a 1,7 litru CRDi a 2,0 litru ‘R’). V uvedeném závodu se též vyrábí nový naftový motor Kia ‘U3’ 1,6 litru, který v příštích letech uvidíme v řadě různých modelů.

TEST Ford Mustang Bullitt: Všechno nejlepší, Franku!

Ford Mustang Bullitt

Bylo by fajn se v testu Fordu Mustang vyhnout otřepaným frázím o amerických svalech a podobně. Obávám se ale, že dnes to nevyjde. Obzvláště, když tady máme ikonický Bullitt!

15.  11.  2018 | Jan Mička | 60 příspěvků
TEST Peugeot 508 GT PureTech 225 : Nejlepší obranou střední třídy je útok!

Peugeot 508 GT PureTech 225

Peugeot se ve střední třídě rozhodl k opravdu radikálnímu kroku. Je to lék na umírající segment, nebo už zašli příliš daleko?

10.  11.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
TEST Mercedes-Benz S 560 kabrio: Bez střechy až do posledních paprsků

Mercedes-Benz S 560 kabrio

S faceliftem Mercedesu třídy S přišly na řadu i verze kupé a kabriolet. Testování sice připadlo na říjen, nemáte ale jediný důvod k obavám.

6.  11.  2018 | Milan Lažanský | 15 příspěvků