Slovenské statistiky: Kia v Žilině vyrobila už 3 miliony aut, 4 miliony motorů

Kia se chlubí třemi miliony vyprodukovaných aut v Žilině.

Kia se v prvních letech jednadvacátého století začala mohutně měnit. V rámci nové strategie se korejský koncern začal soustředit na evropského zákazníka. A to nikoli z Koreje - vývoj a designérské studio postavili v Německu, výrobu i ve Slezsku a na Slovensku. Nyní v Žilině slaví jubileum.

Z linek zde sjelo už tři miliony aut. Vozem s pořadovým číslem tři miliony, byl cee’d. Konkrétně jde o bílý pětidveřový hatchback ve výbavě GT Line, vyrobený pro zákazníka z Islandu. Pohání jej motor 1,0 litru T-GDi. Jde o již odcházející generaci, kterou brzy vystřídá novinka. Tu jsme se již prohlédli do detailu, stejně jako kombi.

Kie Sportage už je 25 let. Brzy přezbrojí, čeká ji elektrická revoluce

Kie Sportage už je 25 let. Brzy přezbrojí, čeká ji elektrická revoluce

V roce 2017 zde bylo vyrobeno 335 600 vozidel a 539 987 motorů, které putovaly do více než 80 zemí celého světa. Nejoblíbenějším motorem byl vloni naftový agregát 1,7 litru CRDi. Krom tří karosářských variant odcházející cee´du ještě s apostrofem zde vzniká také SUV Sportage a malé MPV Venga.

Díky dvěma motorárnám v prostorách závodu zde automobilka dokázala od roku 2006 vyrobit více než čtyři miliony pohonných jednotek. Závod odpovídá za výrobu celé řady benzínových a naftových motorů (benzínové: 1,4 litru MPI, 1,6 litru GDI, resp. 1,6 litru T-GDI o výkonu 204 k – pro modely GT; naftové: 1,4 litru, 1,6 litru a 1,7 litru CRDi a 2,0 litru ‘R’). V uvedeném závodu se též vyrábí nový naftový motor Kia ‘U3’ 1,6 litru, který v příštích letech uvidíme v řadě různých modelů.

Minitest Volvo S90 T8: Je vrcholná motorizace skutečně nejlepší?

Volvo S90 T8 AWD Polestar (minitest)

Tentokrát jsme vyzkoušeli Volvo S90 se vším, co mu je možné nadělit. Jak funguje hybridní provedení?

18.  9.  2018 | Milan Lažanský | 26 příspěvků
Minitest Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC: Hravý asketa

Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC (minitest)

Dieselové motory jsou v kurzu především díky své efektivitě, co když chce ale auto s nízkou spotřebou třeba nadšený řidič a netouží zrovna po starší mnichovské ojetině v naftě?

16.  9.  2018 | Miro Mihálik | 44 příspěvků
TEST Nissan Leaf: Začneme už elektromobily brát vážně?

Nissan Leaf

Nissan je prvním mainstreamovým výrobcem, který nabízí svůj relativně dostupný elektromobil ve druhé generaci. Jedná se o konkurenční výhodu?

11.  9.  2018 | Milan Lažanský | 145 příspěvků