Slovenské statistiky: Kia v Žilině vyrobila už 3 miliony aut, 4 miliony motorů

Kia se chlubí třemi miliony vyprodukovaných aut v Žilině.

Kia se v prvních letech jednadvacátého století začala mohutně měnit. V rámci nové strategie se korejský koncern začal soustředit na evropského zákazníka. A to nikoli z Koreje - vývoj a designérské studio postavili v Německu, výrobu i ve Slezsku a na Slovensku. Nyní v Žilině slaví jubileum.

Z linek zde sjelo už tři miliony aut. Vozem s pořadovým číslem tři miliony, byl cee’d. Konkrétně jde o bílý pětidveřový hatchback ve výbavě GT Line, vyrobený pro zákazníka z Islandu. Pohání jej motor 1,0 litru T-GDi. Jde o již odcházející generaci, kterou brzy vystřídá novinka. Tu jsme se již prohlédli do detailu, stejně jako kombi.

Kie Sportage už je 25 let. Brzy přezbrojí, čeká ji elektrická revoluce

Kie Sportage už je 25 let. Brzy přezbrojí, čeká ji elektrická revoluce

V roce 2017 zde bylo vyrobeno 335 600 vozidel a 539 987 motorů, které putovaly do více než 80 zemí celého světa. Nejoblíbenějším motorem byl vloni naftový agregát 1,7 litru CRDi. Krom tří karosářských variant odcházející cee´du ještě s apostrofem zde vzniká také SUV Sportage a malé MPV Venga.

Díky dvěma motorárnám v prostorách závodu zde automobilka dokázala od roku 2006 vyrobit více než čtyři miliony pohonných jednotek. Závod odpovídá za výrobu celé řady benzínových a naftových motorů (benzínové: 1,4 litru MPI, 1,6 litru GDI, resp. 1,6 litru T-GDI o výkonu 204 k – pro modely GT; naftové: 1,4 litru, 1,6 litru a 1,7 litru CRDi a 2,0 litru ‘R’). V uvedeném závodu se též vyrábí nový naftový motor Kia ‘U3’ 1,6 litru, který v příštích letech uvidíme v řadě různých modelů.

Minitest VW Polo GTI s manuálem: Jednou se o něj ještě porveme!

VW Polo GTI (minitest)

Polo je díky dvoulitru zjevem mezi malými ostrými hatchbacky. Ke štěstí nám chyběla akorát maličkost. Manuál. Rádi bychom jásali, ale jediné, co můžeme nyní říci, je, že byl a už není. Po pár měsících ve výrobě GTI se spojkovým pedálem a řadicí pákou skončilo. Hádejte, komu můžete děkovat.

dnes | Miro Mihálik | 1 příspěvek
TEST Royal Enfield Interceptor 650 Twin: Jednou zkusíš a už musíš!

Royal Enfield Interceptor 650 Twin

Nové twiny od indického Enfieldu jsou pro svoji značku bez diskuse revolucí a po zásluze vzbudily enormní globální zájem. Efektní retro design, legendární znáček, zbrusu nový motor a více než dobrá cena jsou pádné argumenty. Dá se ale věřit radikální průlom značce, která až donedávna sveřepě bušila jediný model, vyráběný s drobnými změnami od poloviny padesátých let?

23.  6.  2019 | Petr Schnagl | 10 příspěvků
TEST Toyota Corolla TS 2.0 Hybrid: Dost dobrá i pro Lexus

Toyota Corolla TS 2.0 Hybrid

Nová Toyota Corolla se přiřítila na český trh hned ve třech karosářských verzích. Pro první test jsme zvolili tu nejpraktičtější, navíc s nejvýkonnějším hybridním pohonem. Dokáže opodstatnit vyšší cenu? A bavíme se vůbec ještě o mainstreamovém modelu?

19.  6.  2019 | Jan Mička | 154 příspěvků