Slovenské statistiky: Kia v Žilině vyrobila už 3 miliony aut, 4 miliony motorů

Kia se chlubí třemi miliony vyprodukovaných aut v Žilině.

Kia se v prvních letech jednadvacátého století začala mohutně měnit. V rámci nové strategie se korejský koncern začal soustředit na evropského zákazníka. A to nikoli z Koreje - vývoj a designérské studio postavili v Německu, výrobu i ve Slezsku a na Slovensku. Nyní v Žilině slaví jubileum.

Z linek zde sjelo už tři miliony aut. Vozem s pořadovým číslem tři miliony, byl cee’d. Konkrétně jde o bílý pětidveřový hatchback ve výbavě GT Line, vyrobený pro zákazníka z Islandu. Pohání jej motor 1,0 litru T-GDi. Jde o již odcházející generaci, kterou brzy vystřídá novinka. Tu jsme se již prohlédli do detailu, stejně jako kombi.

Kie Sportage už je 25 let. Brzy přezbrojí, čeká ji elektrická revoluce

Kie Sportage už je 25 let. Brzy přezbrojí, čeká ji elektrická revoluce

V roce 2017 zde bylo vyrobeno 335 600 vozidel a 539 987 motorů, které putovaly do více než 80 zemí celého světa. Nejoblíbenějším motorem byl vloni naftový agregát 1,7 litru CRDi. Krom tří karosářských variant odcházející cee´du ještě s apostrofem zde vzniká také SUV Sportage a malé MPV Venga.

Díky dvěma motorárnám v prostorách závodu zde automobilka dokázala od roku 2006 vyrobit více než čtyři miliony pohonných jednotek. Závod odpovídá za výrobu celé řady benzínových a naftových motorů (benzínové: 1,4 litru MPI, 1,6 litru GDI, resp. 1,6 litru T-GDI o výkonu 204 k – pro modely GT; naftové: 1,4 litru, 1,6 litru a 1,7 litru CRDi a 2,0 litru ‘R’). V uvedeném závodu se též vyrábí nový naftový motor Kia ‘U3’ 1,6 litru, který v příštích letech uvidíme v řadě různých modelů.

První jízda se Suzuki Swift Sport: Je to žlutý ďábel za super peníze!

Suzuki Swift Sport (první svezení)

„No konečně, ty malej rošťáku“, vypadlo ze mě ihned po nasednutí. Tohle auto je totiž naprosto skvělý způsob, jak utratit půl milionu.

14.  4.  2019 | Vladimír Kadera | 35 příspěvků
TEST BMW M850i xDrive Coupé: Do klubu rváčů v rukavičkách

BMW M850i xDrive

Lexus LC je možná zábavnější a lépe se poslouchá a Mercedes S Coupé je pravděpodobně o chloupek komfortnější. Lepší definice třídy gran turismo však na silnice snad ještě nevyjela.

13.  4.  2019 | Miro Mihálik | 15 příspěvků
Minitest Citroën C5 Aircross 2.0 BlueHDi EAT8: Sto lidí, sto názorů

Citroën C5 Aircross 2.0 BlueHDi (minitest)

Role vlajkové lodi je poměrně složitá. Zákazníci za své nemalé peníze chtějí to nejlepší a kompromisy jim moc nevoní. Dokázal nás vůbec nejdražší Citroën C5 Aircross přesvědčit o svých kvalitách?

10.  4.  2019 | Jan Mička | 7 příspěvků