Slovenské létající auto AirCar poprvé přeletělo mezi městy. Vznikne i výkonnější verze

Dvacet let tvrdé práce, 142 zkušebních letů a přes 40 hodin ve vzduchu. Sen o kombinaci jízdy a létání je nyní ještě blíže realitě.

Společnost Klein Vision má za sebou další úspěch. Prototyp létajícího vozu AirCar, pilotovaný zakladatelem Štefanem Kleinem, úspěšně zvládl cestu z Nitry do Bratislavy. Ve slovenské metropoli pak složil křídla a odjel do centra města.

Létající auto je poháněno motorem BMW s výkonem 118 kW (160 k). Při tomto letu dosáhlo cestovní rychlosti 170 km/h (maximem je 190 km/h). V rámci zkoušky letěl pan Klein ve výšce přibližně 2,5 kilometru. Křídla a ocasní plochy lze složit stiskem tlačítka během 135 sekund.

Izrael míří do nebe. Létající automobil CityHawk už našel ten správný pohon

Izrael míří do nebe. Létající automobil CityHawk už našel ten správný pohon

V přípravě je nová verze s výkonem 221 kW (300 k), která by měla získat certifikaci CS-23 pro běžná, akrobatická, užitková a akrobatická letadla. Silniční certifikace by měla spadat pod kategorii M1. Maximální cestovní rychlost by se měla posunout až k 300 km/h a dolet by měl činit až 1000 kilometrů.

První létající auto certifikované agenturou EASA s názvem PAL-V vyrobila nizozemská společnost. Jeho cena je stanovena na 300.000 euro, dodávky mají být spuštěny již v letošním roce.

BMW

BMW (zkratka z Bayerische Motoren Werke AG) je německá automobilka, které vznikla v roce 1916. Sídlí v Mnichově. BMW vlastní také značku Mini a patří pod ní i Rolls-Royce Motor Cars.

BMW Řada 1 • BMW Řada 2 • BMW Řada 3 • BMW Řada 4 • BMW Řada 5 • BMW Řada 6/6 GTBMW Řada 7BMW X1 • BMW X2BMW X3BMW X4BMW X5BMW X6BMW X7BMW Z4

První jízda s Hyundaiem Ioniq 5: Tajemný krasavec může převálcovat konkurenci

Hyundai Ioniq 5

Hyundai podobně jako další značky přijíždí s vlastní rodinou elektrických aut. Jmenuje se Ioniq a jejím prvním zástupcem je kompaktní crossover s krásným retro designem. Už jsme ho vyzkoušeli.

22.  7.  2021 | David Bureš | 36 příspěvků
TEST Audi Q2 35 TFSI (110 kW) S tronic: Otázka za milion. Těžká, nebo lehká?

Audi Q2 35 TFSI S tronic

Sudá série Audi začínajících na písmeno Q se utěšeně rozrůstá. Pokud nás paměť nešálí, Q2 byla v roce 2016 vlastně první věcička značky tohoto formátu dostupná v Evropě. Pět let je v autosvětě věčnost, obstojí technika i dnes, byť po faceliftu?

20.  7.  2021 | Richard Herbich | 4 příspěvky
Minitest SsangYong Rexton 2.2 e-XDI 8AT 4x4: Levný all inclusive bez konkurence

SsangYong Rexton 2.2 e-XDI

Přestože je na našich silnicích téměř nevídáme a asi se ani nikdy neokouká, po čtyřech letech kariéry se největší SUV nejmenší korejské automobilky dočkalo modernizace. A to velmi nápadné!

15.  7.  2021 | Michal Beneš | 14 příspěvků