ked stavebne firmy sa stazuju, ze moze dojst k cene vyssej ako doteraz -:) . Ja som si myslel, ze stavebna firma vzdy bude chciet stavat za co najvyssiu cenu.
autor je do znacnej miery diletant, jednak neexistuje ziadna Slovenska dialnicna spolocnost,ale narodna dialnicna spolocnost. a toto nie je prvy krat, bezne pouziva fotografie z inych webov ako aj prebera informacie a neuvadza copyright, alebo zdroj.
Chyba v názvu společnosti je již opravena. A ohledně fotografií - velmi často jsou fotografie součástí tiskových zpráv, proto se pak velmi často stane, že jsou jedny fotografie na více webech. Je to vcelku běžné a u tiskových materiálu se zdroje neuvádí.
ja obycajne nekritizujem, ale tie fotografie neboli z tlacovych sprav ale z webu, najma zo stranky www.highways.sk ja nemam nic proti linkovaniu fotografii, ale je vhodne uviest zdroj. a ako som spominal, nestalo sa to jeden krat. viem ze tunak http://www.autorevue.cz/Magazin/Ar.asp?ARI=7056 a este minimalne raz sa podobne nieco stalo. ide o detaily, ale na tych zalezi :)
to závisí od toho, aká vysoká sa ta pevná cena stanoví. ale myslím, že horšie ako teraz to nebude. v súčastnosti sme nie jeden ale dva kroky vedľa /veľmi pomalá výstavba, vysoké ceny, ktoré sa vo fáze výstavby ešte ďalej navyšujú/. keď vidím, čo postavili Chorváti za 2-3 roky, je jasné, že u nás nie je niečo v poriadku.
Treba to regulovat, lebo ceny sa KM dialnice boli vacsie ako v Nemecku. Je vidiet, ze sa tu viditelne kradlo, pretoze naklady musia byt podstatne nizsie ako na zapade. Material je o par percent lacnejsi a pracovna sila je u nas niekolko-nasobne lacnejsia.
'pretoze naklady musia byt podstatne nizsie ako na zapade'Ne nutne. Km dalnice na rovince v Nemecku prirozene stoji min nez km dalnice slozite naskladane do kopcu.
stavebna firma podhodnoti cenu, vyhra sutaz a potom len tak zdvihne naklady o peknych par % .......ale asi az buducnost ukaze
Tohle je ovšem zcela standardní postup 99,999% stavebních "uchazečů" o veřejnou zakázku. Stavební firmy vždy vydělávají nikoli na prvotní zakázce ale na vícepracích a na vydírání subdodavatelů.Pevná cena - i když zcela jistě bude vyšší než současné podtržené nabídkové ceny - by toto mohla vyřešit jen částečně.T.j. za předpokladu, že investor či jeho zřizovatel nebo poskytovatel investiční dotace - ministertsvo, VÚSC, obec, ŘSD nebude dotován od zhotovitele takzvanou vlnou v obvyklé sazbě 2-5% a tedy i "on" má zájem na navýšení ceny. Nic to ovšem nemění na tom, že přebujení nákladů na výstavbu dálnic vzniká už v územním řízení ze zájmu majitelů pozemků, kteří je nabyli shodou okolností krátce před rozhodnutím kudy dálnice povede, betonových lobby (dálnice musí být co nejkomplikovanější s co největším počtem nesmyslných mostů - viz nový úsek D11 u Chýště a monstrózních křížení ve stylu Plzeň-Černice) a projektantů, kteří ruku v ruce s dodavatelem a investorem rovněž hrabou svůj podílek z nákladů dle hesla "čím dražší, tím víc dostanu".
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.