Renovace legendárního vlaku Slovenská strela míří do finále, zaznělo asi  před dvěma měsíci  od Tatry a společnosti ČMŽO – elektronika, která má návrat červeného veterána na starosti. Zdroj: Tatra Trucks/ČMŽO – elektronika

Renovace legendárního vlaku Slovenská strela míří do finále, zaznělo asi před dvěma měsíci od Tatry a společnosti ČMŽO – elektronika, která má návrat červeného veterána na starosti. | Zdroj: Tatra Trucks/ČMŽO – elektronika

Bohužel, ze stejné strany nyní přichází informace, že slavnostní představení bude muset ještě chvíli počkat. Při zkouškách techniky totiž došlo k problému. Zdroj: Tatra Trucks/ČMŽO – elektronika

Bohužel, ze stejné strany nyní přichází informace, že slavnostní představení bude muset ještě chvíli počkat. Při zkouškách techniky totiž došlo k problému. | Zdroj: Tatra Trucks/ČMŽO – elektronika

Slavnostní akce u příležitosti příjezdu motorového vozu M290.002 do nového pavilonu muzea Tatry v Kopřivnici měla totiž proběhnout už dnes 15. prosince. Zdroj: Tatra Trucks/ČMŽO – elektronika

Slavnostní akce u příležitosti příjezdu motorového vozu M290.002 do nového pavilonu muzea Tatry v Kopřivnici měla totiž proběhnout už dnes 15. prosince. | Zdroj: Tatra Trucks/ČMŽO – elektronika

Při nedělních provozních testech nicméně došlo k poškození pryžových, tzv. Hardyho spojek, které zajišťují pružné spojení souosých hřídelí, přenášejících kroutící moment od pohonných jednotek do podvozku. Zdroj: Tatra Trucks/ČMŽO – elektronika

Při nedělních provozních testech nicméně došlo k poškození pryžových, tzv. Hardyho spojek, které zajišťují pružné spojení souosých hřídelí, přenášejících kroutící moment od pohonných jednotek do podvozku. | Zdroj: Tatra Trucks/ČMŽO – elektronika

„Vzhledem k tomu, že se jedná o historický exponát, využívající dnes ne běžně používaná konstrukční řešení, jsou důkladné provozní zkoušky jedinou cestou, jak předejít případným budoucím poruchám. Oprava zabere několik týdnů,“ uvedla k problému Tatra Trucks  na svém Facebooku . Zdroj: Tatra Trucks/ČMŽO – elektronika

„Vzhledem k tomu, že se jedná o historický exponát, využívající dnes ne běžně používaná konstrukční řešení, jsou důkladné provozní zkoušky jedinou cestou, jak předejít případným budoucím poruchám. Oprava zabere několik týdnů,“ uvedla k problému Tatra Trucks na svém Facebooku. | Zdroj: Tatra Trucks/ČMŽO – elektronika

Obě společnosti chtějí zajistit, že Strela bude schopna bezpečného provozu, včetně dosažení maximální rychlosti 130 km/h. Zdroj: Tatra Trucks/ČMŽO – elektronika

Obě společnosti chtějí zajistit, že Strela bude schopna bezpečného provozu, včetně dosažení maximální rychlosti 130 km/h. | Zdroj: Tatra Trucks/ČMŽO – elektronika

Tatra ovšem zmiňuje, že odsunutí představení vlaku může být k něčemu dobré: „Vzhledem k aktuální situaci s koronavirem by byla akce velice komorní jen s pozvanými hosty, neboť limit osob dle nařízení vlády je pouhých 50.“ Zdroj: Tatra Trucks/ČMŽO – elektronika

Tatra ovšem zmiňuje, že odsunutí představení vlaku může být k něčemu dobré: „Vzhledem k aktuální situaci s koronavirem by byla akce velice komorní jen s pozvanými hosty, neboť limit osob dle nařízení vlády je pouhých 50.“ | Zdroj: Tatra Trucks/ČMŽO – elektronika

Nový termín příjezdu vlaku do muzea Tatry je prozatím vyhlížen na přelom února a března 2021. Jedinečný hybridní motorový vlak by si ovšem zasloužil mnohem rozsáhlejší událost s účastí veřejnosti. Zdroj: Tatra Trucks/ČMŽO – elektronika

Nový termín příjezdu vlaku do muzea Tatry je prozatím vyhlížen na přelom února a března 2021. Jedinečný hybridní motorový vlak by si ovšem zasloužil mnohem rozsáhlejší událost s účastí veřejnosti. | Zdroj: Tatra Trucks/ČMŽO – elektronika

U Tatry tak pevně věří, že do nového termínu již budou vládní opatření volnější a stroj bude možné předvést se vší parádou fanouškům. Zdroj: Tatra Trucks/ČMŽO – elektronika

U Tatry tak pevně věří, že do nového termínu již budou vládní opatření volnější a stroj bude možné předvést se vší parádou fanouškům. | Zdroj: Tatra Trucks/ČMŽO – elektronika

Červený vlak, který jste mohli v dřívějších letech spatřit vystavený právě u muzea Tatry v Kopřivnici, prochází kompletní renovací už dva roky. Zdroj: Tatra Trucks/ČMŽO – elektronika

Červený vlak, který jste mohli v dřívějších letech spatřit vystavený právě u muzea Tatry v Kopřivnici, prochází kompletní renovací už dva roky. | Zdroj: Tatra Trucks/ČMŽO – elektronika

Podle ČMŽO – elektronika dosud práce zabraly na 60 tisíc hodin a rukama pracovníků prošel doslova každý šroub vozidla. Detailnější pohled do historie Slovenská strely  jsme už nabídli dříve . Zdroj: Tatra Trucks/ČMŽO – elektronika

Podle ČMŽO – elektronika dosud práce zabraly na 60 tisíc hodin a rukama pracovníků prošel doslova každý šroub vozidla. Detailnější pohled do historie Slovenská strely jsme už nabídli dříve. | Zdroj: Tatra Trucks/ČMŽO – elektronika

 Zdroj: Tatra Trucks/ČMŽO – elektronika

| Zdroj: Tatra Trucks/ČMŽO – elektronika

 Zdroj: Tatra Trucks/ČMŽO – elektronika

| Zdroj: Tatra Trucks/ČMŽO – elektronika

 Zdroj: Tatra Trucks/ČMŽO – elektronika

| Zdroj: Tatra Trucks/ČMŽO – elektronika

 Zdroj: Tatra Trucks/ČMŽO – elektronika

| Zdroj: Tatra Trucks/ČMŽO – elektronika

 Zdroj: Tatra Trucks/ČMŽO – elektronika

| Zdroj: Tatra Trucks/ČMŽO – elektronika

Bohužel, ze stejné strany nyní přichází informace, že slavnostní představení bude muset ještě chvíli počkat. Při zkouškách techniky totiž došlo k problému. Zdroj: Tatra Trucks/ČMŽO – elektronika
Slavnostní akce u příležitosti příjezdu motorového vozu M290.002 do nového pavilonu muzea Tatry v Kopřivnici měla totiž proběhnout už dnes 15. prosince. Zdroj: Tatra Trucks/ČMŽO – elektronika
Při nedělních provozních testech nicméně došlo k poškození pryžových, tzv. Hardyho spojek, které zajišťují pružné spojení souosých hřídelí, přenášejících kroutící moment od pohonných jednotek do podvozku. Zdroj: Tatra Trucks/ČMŽO – elektronika
„Vzhledem k tomu, že se jedná o historický exponát, využívající dnes ne běžně používaná konstrukční řešení, jsou důkladné provozní zkoušky jedinou cestou, jak předejít případným budoucím poruchám. Oprava zabere několik týdnů,“ uvedla k problému Tatra Trucks  na svém Facebooku . Zdroj: Tatra Trucks/ČMŽO – elektronika
16
Fotogalerie

Legendární Slovenskou strelu postihla porucha. Její představení se musí odložit

Příjezd vlaku do Kopřivnice se sice odkládá, všechno zlé ale může být k něčemu dobré.

Renovace legendárního vlaku Slovenská strela míří do finále, zaznělo asi před dvěma měsíci od Tatry a společnosti ČMŽO – elektronika, která má návrat červeného veterána na starosti. Bohužel, ze stejné strany nyní přichází informace, že slavnostní představení bude muset ještě chvíli počkat. Při zkouškách techniky totiž došlo k problému.

Slavnostní akce u příležitosti příjezdu motorového vozu M290.002 do nového pavilonu muzea Tatry v Kopřivnici měla totiž proběhnout už dnes 15. prosince. Při nedělních provozních testech nicméně došlo k poškození pryžových, tzv. Hardyho spojek, které zajišťují pružné spojení souosých hřídelí, přenášejících kroutící moment od pohonných jednotek do podvozku.

„Vzhledem k tomu, že se jedná o historický exponát, využívající dnes ne běžně používaná konstrukční řešení, jsou důkladné provozní zkoušky jedinou cestou, jak předejít případným budoucím poruchám. Oprava zabere několik týdnů,“ uvedla k problému Tatra Trucks na svém Facebooku. Obě společnosti chtějí zajistit, že Strela bude schopna bezpečného provozu, včetně dosažení maximální rychlosti 130 km/h.

Tatra ovšem zmiňuje, že odsunutí představení vlaku může být k něčemu dobré: „Vzhledem k aktuální situaci s koronavirem by byla akce velice komorní jen s pozvanými hosty, neboť limit osob dle nařízení vlády je pouhých 50.“ Nový termín příjezdu vlaku do muzea Tatry je prozatím vyhlížen na přelom února a března 2021.

Jedinečný hybridní motorový vlak by si ovšem zasloužil mnohem rozsáhlejší událost s účastí veřejnosti. U Tatry tak pevně věří, že do nového termínu již budou vládní opatření volnější a stroj bude možné předvést se vší parádou fanouškům.

Červený vlak, který jste mohli v dřívějších letech spatřit vystavený právě u muzea Tatry v Kopřivnici, prochází kompletní renovací už dva roky. Podle ČMŽO – elektronika dosud práce zabraly na 60 tisíc hodin a rukama pracovníků prošel doslova každý šroub vozidla. Detailnější pohled do historie Slovenská strely jsme už nabídli dříve.

Doporučujeme

Články odjinud