Legendární Slovenskou strelu postihla porucha. Její představení se musí odložit

Příjezd vlaku do Kopřivnice se sice odkládá, všechno zlé ale může být k něčemu dobré.

Renovace legendárního vlaku Slovenská strela míří do finále, zaznělo asi před dvěma měsíci od Tatry a společnosti ČMŽO – elektronika, která má návrat červeného veterána na starosti. Bohužel, ze stejné strany nyní přichází informace, že slavnostní představení bude muset ještě chvíli počkat. Při zkouškách techniky totiž došlo k problému.

Slavnostní akce u příležitosti příjezdu motorového vozu M290.002 do nového pavilonu muzea Tatry v Kopřivnici měla totiž proběhnout už dnes 15. prosince. Při nedělních provozních testech nicméně došlo k poškození pryžových, tzv. Hardyho spojek, které zajišťují pružné spojení souosých hřídelí, přenášejících kroutící moment od pohonných jednotek do podvozku.

Unikátní hasičská Tatra vznikla pro boj s požáry v těžkém terénu. Váží 26.000 kg

Unikátní hasičská Tatra vznikla pro boj s požáry v těžkém terénu. Váží 26.000 kg

„Vzhledem k tomu, že se jedná o historický exponát, využívající dnes ne běžně používaná konstrukční řešení, jsou důkladné provozní zkoušky jedinou cestou, jak předejít případným budoucím poruchám. Oprava zabere několik týdnů,“ uvedla k problému Tatra Trucks na svém Facebooku. Obě společnosti chtějí zajistit, že Strela bude schopna bezpečného provozu, včetně dosažení maximální rychlosti 130 km/h.

Tatra ovšem zmiňuje, že odsunutí představení vlaku může být k něčemu dobré: „Vzhledem k aktuální situaci s koronavirem by byla akce velice komorní jen s pozvanými hosty, neboť limit osob dle nařízení vlády je pouhých 50.“ Nový termín příjezdu vlaku do muzea Tatry je prozatím vyhlížen na přelom února a března 2021.

Tatra 700 Miloše Zemana pořád jezdí. Je nádherná, dochovala se i unikátní výbava

Tatra 700 Miloše Zemana pořád jezdí. Je nádherná, dochovala se i unikátní výbava

Jedinečný hybridní motorový vlak by si ovšem zasloužil mnohem rozsáhlejší událost s účastí veřejnosti. U Tatry tak pevně věří, že do nového termínu již budou vládní opatření volnější a stroj bude možné předvést se vší parádou fanouškům.

Červený vlak, který jste mohli v dřívějších letech spatřit vystavený právě u muzea Tatry v Kopřivnici, prochází kompletní renovací už dva roky. Podle ČMŽO – elektronika dosud práce zabraly na 60 tisíc hodin a rukama pracovníků prošel doslova každý šroub vozidla. Detailnější pohled do historie Slovenská strely jsme už nabídli dříve.

TEST SsangYong Korando 1.5 T-GDI 4x4: Vše, co potřebujete. Za míň, než čekáte

SsangYong Korando 1.5 TGDI

SsangYong Korando se hlásí v redakční garáží počtvrté. Tentokrát v plné náloži jako borec se čtyřkolkou a automatem.

včera | Vladimír Kadera | 1 příspěvek
TEST Volkswagen Golf 1.5 eTSI DSG R-Line Variant: Nejlepší jízda na trhu?

VW Golf 1.5 eTSI DSG R-Line Variant

Volkswagen Golf Variant prodělal mezigeneračně více změn, než se může na první pohled zdát. Vyzkoušeli jsme sportovněji střiženou verzi R-Line se 150koňovým turbobenzinem a popravdě toho není moc ke kritizování.

14.  4.  2021 | Jan Mička
TEST Citroën C4 1.5 BlueHDi EAT8: Originál, kapitola druhá

Citroën C4 1.5 BlueHDi EAT8

Nová generace C4 zcela odhodila zátěž minulosti a přichází s vlastním odlišným pojetím kompaktního hatchbacku. Novoty jsou v tomto případě vítané.

11.  4.  2021 | Richard Herbich | 13 příspěvků