Slovenská silniční čtyřkolka Engler F.F dostane motor pro Audi R8

Již příští měsíc zažije světovou premiéru slovenská čtyřkolka Engler F.F. My jsme o ní zjišťovali více. Její technické parametry vás rozhodně dostanou.

Zrychlení z nuly na sto za pouhých 2,5 vteřiny. Maximální rychlost 350 km/h. Váha jen 850 kg. To je novinka v podobě silniční čtyřkolky od slovenské společnosti Engler Automotive Limited.

Pod kapotou tohoto vozu najdete stejný motor jako v Audi R8. Jen je ještě trochu vylepšený... „Samozřejmě jsme jej použili se souhlasem výrobce. Už i tak silný motor jsme ale ještě více "zbrutálnili" o dalších 300 koní, abychom dosáhli vysněného poměru váha/výkon 1:1,“ vysvětluje Victor Engler, ředitel a zakladatel společnosti. 

Exkluzivní návštěva. Podívejte se s námi do sídla slovenského AeroMobilu

Exkluzivní návštěva. Podívejte se s námi do sídla slovenského AeroMobilu

To ale nevypadá úplně na typické slovenské jméno. Zjišťovali jsme proto, jestli se opravdu jedná o slovenský projekt. „Vozidlo jsme vyvinuli na Slovensku, i já jsem původem Slovák. Takže vozidlo má slovenský původ. Spolupracovali jsme také s firmami z Itálie, Německa a Velké Británii. V poslední z těchto zemí jsem několik let žil a pracoval. Právě můj pozitivní vztah a zázemí, které mám ve Velké Británii rozhodlo o tom, že mé vozidlo bude i britské. I z hlediska financování projektu jsme se rozhodli, že ho budeme vyrábět ve Velké Británii pod britskou značkou. Tento projekt je tedy slovensko-anglický. I nadále budou některé práce na jeho montáži realizované na Slovensku, máme tu šikovné lidi. Finální montáž se ale bude realizovat ve Velké Británii.“ 

Netradiční čtyřkolka připomínající Batmobile má zaplnit díru na trhu. Jako vášnivý motorkář se již Victor Engler nemohl koukat na některé modely na trhu. „Jednoho dne jsem si všiml jedné známé tříkolky. Řekl jsem si, že pokud někdo dokázal navrhnout něco tak neatraktivního, proč bych já nemohl vylepšit kategorii, na kterou jiní s prominutím "kašlou".

Takto vznikl nápad udělat silniční čtyřkolku. "Každý staví terénní čtyřkolky. Tak proč bych já nemohl postavit silniční? Chtěl jsem vyplnit díru na trhu a nabídnout svým zákazníkům vozidlo, které bude rychlé a krásné jako Lambo, ale zároveň dá svému majiteli svobodu, jakou dává pouze jízda na motorce."  Vozidlo nezapadá do žádné z běžných kategorií, certifikace je proto obtížnější. Výrobce ale slibuje také legální jízdu po veřejných komunikacích. 

Test krátkých sprintů: Je lepší motorka, elektrovůz, nebo BMW 760i?

Test krátkých sprintů: Je lepší motorka, elektrovůz, nebo BMW 760i?

Společnost plánuje velkou světovou premiéru 14. listopadu na mezinárodním autosalonu v Dubaji. Co bude následovat pak? „Po oficiálním představení vozu spustíme prodej. V současnosti máme několik předobjednávek, takže tyto budou realizovány jako první. Předpokládáme, že první vozidlo dorazí ke svému majiteli v druhé polovině roku 2018.“ Rozhodně se ale nebude jednat o masový produkt. Během prvního roku výroby je cílem vyprodukovat 10 vozidel. Následně chceme množství navyšovat. Každý rok se má vyrobit dvouciferný počet. 

Při takovém omezeném množství bude cena rozhodně vysoká. Přesnou částku jsme se ale nedozvěděli. „Naše vozidlo je jediné svého druhu, je to nejrychlejší vozidlo svého druhu a vyrobíme malý počet těchto vozidel. Každé bude vyrobené dle požadavků klienta. Ani jeden Engler F.F nebude stejný, takže cena bude odpovídat charakteru vozidla. Jelikož nabízí parametry hypersportu, cena bude adekvátní této kategorii.“

Samozřejmě nás zajímala také budoucnost. Rozhodně nemá zůstat jen u jednoho modelu. Ředitel automobilky prozradil, že další model již má dokonce i svůj vzhled. Nejbližších několik let se jej ale nedočkáme. „Prozradím jen tolik, že to bude znovu jedinečné vozidlo a bude odlišné od toho současného. Bude dosahovat extrémních parametrů a bude to znovu úlet. Příštích několik let budeme vyrábět pouze současný model F.F a bude to jediný model v naší nabídce,“ uzavírá rozhovor Victor Engler. 

Více fotografií v naší galerii:

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Minitest Suzuki Vitara 1.4 BoosterJet 4×4: Pořád jako pírko!

Suzuki Vitara 1.4 BoosterJet 4×4 (minitest)

Aktuální Vitara už nějakou dobu spoléhá výlučně na benzínové turbomotory a nedávno k nim nově přibylo i více bezpečnostních systémů. Jak jezdí se čtrnáctistovkou, manuálem a pohonem všech kol?

13.  12.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků
Minitest Nissan Altima 2.5 CVT SV: Mnohem lepší, než se může zdát

Nissan Altima 2.5 CVT SV (minitest)

Větší japonské sedany Evropa téměř ignoruje, z vlastní zkušenosti z amerických cest vám ale můžeme říci, že je to docela škoda. Třeba Nissan Altima je skvělý vůz s neskutečnou spotřebou!

11.  12.  2018 | Miro Mihálik | 67 příspěvků
Minitest Mini Cooper S E Countryman All4: Nabíjejte, jinak smysl nedává

Mini Cooper S E Countryman All4 (minitest)

Bruselští byrokraté nám připravili podmínky, které už brzy spustí lavinu hybridů. Pojďte se s námi skrze benzin-elektrický Countryman podívat, jak bude vypadat všední realita příštích let.

8.  12.  2018 | Miro Mihálik | 12 příspěvků