Tak já to měl ve 105S už v 96 roce, uprostřed loga Škody (oko šípu) byla 2 barevná LED. Při světlech svítila zeleně, při brzdění červeně. Ovšem nebylo to kvůli bezpečnosti chodců, prostě jsem chtěl machrovat :-D
...a stale stretavam vecer/v noci auta s dennym osvetlenim. Ok, ked jazdite na osobaku, potom ok, dajme tomu, robte co chcete.Lenze ked mam plne nalozeny moj stary ale dobry R Magnum dokelu preboha toto ma dokaze nasrat. Velmi si vazim cyklistov, ktori su riadne osvetleni, oznaceni, spravaju sa zodpovedne. Nemal by som, ale ked poznam cestu, dam naves do stredu pred zatackou, nech je viac miesta a nikoho nenapadne sa tam sr.t. slusny vodic, dobry vodic
Denní svícení v podobě LED je mnohem lépe viditelné než standardní světlo, ta bílá je nepřirozená, výrazná. A u aut normálních výrobců k tomu svítí i zadní světla, takže auto je krásně vidět i za tmy.Jo, pokud si někdo "denní svícení" domontuje formou bludiček někam na spodek nárazníku...
To je docela prdel.Tady ten nápad jsem měl před cca 20 lety. Dokonce jsem ho posílal jedné automobilce ke zvážení. Měl jsem to namyšlené tak, že by v předním nárazníku byl /sic/ zelený svetelny napis BRAKE /ideálně po obou stranách SPZ/, který by svítil před přechodem, případně na křižovatce, tak aby i motorkáři viděli, jestli auto z vedlejší brzdí a nebo ne.Dokonce už tehdy jsem uvažoval, že by to kvůli rychlosti reakce bylo z LED /tehdy začínaly ty Led žárovičky do SpZ a podobne/.Tak je to celkem prča...., Pokud se to dostane až do realizace...A popravdě myslim že už tehdy to byl můj originální nápad, protože ačkoliv jsem od 90. roku chodil na web, tak jsem nikdy podobný nápad nikde nezaznamenal /ale nemusím mít pravdu, na světě jsou miliardy lidí/.
Ide to jednoduchsie.Tak napriklad v dobe dnesnych LED svetiel by mohlo stacit ked predne denne pri brzdeni do krizovatky zablikaju. Tym je jasne naznacene ze auto spomaluje a brzdi. A hlavne, co je este dolezitejsie, je to ze Vas vodic toho auta vidi a registruje. A vie, co prave robite. Pripadne nejaky signal s LED, tu sa otvaraju velke moznosti. Ja by som to ocenil, ked napr. sa valim s mojim Magnumom do kruhaca. Ked vidim ze auto zastane, som rad ze to znovu a zas nemusim rozbiehat. Reni slape krasne ale aj tak...v tomto smere su fini a estonci extratrieda. Pusti, pocka, spravi miesto, zamava, tam jazdim rad :)
Teď...teď tu byl, nějaký ehm....Edison :-)Stává se mi to také, ale holt kdo dřív přijde na patentový úřad...:-)
A az mu nekdo prozradi, ze to bylo asi tak pred ctyriceti lety v Indii na nakladacich bezne... jsem si vzpomnel, jak kterasi nase vyprava (nevim, jestli to bylo vyslovene "Tatra kolem sveta" nebo neco jineho) si to tam poridila na auto a kdyz se vraceli zpatky, dostali za to v Rakousku flastr od policajtu.
Nápad to vůbec není špatný. Jen by si lidé museli zvyknou, že zelená znamená můžete jít a ne že řidič si vynucuje právo jet.
Ridic BMW co pusti na prechodu chodce ... to je dobry :)))
Jezdím v BMW, a stejně jako petrumr chodce na přechodu pouštím (ale ne cyklisty co z kola neslezou, dtto). I když musím říct, že někteří na to koukají nedůvěřivě, jestli to není nějaká past, a váhají, zda před auto vstoupit, aby to "velkééé zlééé bééé-em-vééé" najednou zlovolně nevyrazilo a nerozjelo je jako ježka.Jo a taky důsledně blikám, když už tu nadstandardní výbavu v BMW mám. :-D
já jsem měl bramboru čtyřkolovou i dvoukolovou a vždy jsem chodce pouštěl, nepouštím cyklisty co nesesednou.
Pokud je to zelené vpředu opravdu další brzdové světlo, pak je to čtvrté,a ne třetí, že by někdo neuměl počítat ani do čtyř?
Jdi ty brepto, copak to neumíš přeskočit, já ti řeknu, že u některých je to páté nebo šesté, druhé, prostě je to přední brzdové světlo. Já tohle bych podpořil, hlavně by chodci měli přehled i když většina nenaváže ani oční kontakt s řidičem.
Já jsem pro, ale více bych ocenil, kdyby intenzita brzdění se převedla na intenzitu světla. Je rozdíl, když se někdo lehce dotkne pedálu nebo to zadupne.
Myslím, že to zbytečně komplikujete. Kdo bude stanovovat jaká intenzita světla odpovídá jaké intenzitě brzdění ? Jak by to posuzovali různí lidé různého věku ? Myslím, že ten nápad je o tom aby chodce ujistil, že o něm řidič ví a bere ho na vědomí.
Tak intenzita světla se dá znormovat. Stejně jako máte normy na zadní světla, abyste rozlišil zadní červené světlo při rozsvícených světlech a zadní brzdové světlo.Ale jinak souhlasím, že rozlišení dle intenzity je zbytečné. Stačí aby chodec věděl, že řidič o něm ví.
Heh zelenu moc nevidno cez denA kto sa pozera na prechode dole na masku auta?Mohli dat aspon oranzovu to lepsie vidiet
"A kto sa pozera na prechode dole na masku auta?" - Každý, kdo je obezřetný a před vstupem na silnici se podívá, zda něco nejede?"Mohli dat aspon oranzovu to lepsie vidiet" - Na jednu stranu se ptáš, kdo se bude koukat na přijíždějící auto, když chce vstoupit do silnice a na druhou stranu bys preferoval oranžovou? Není to jedno, když se domníváš, že na auto nikdo z chodců nekouká?
Opatrní čumí a poznaj jestli dostávají přednost a debili jdou - těm nic nepomůže.
Souhlasím. Ale to světlo může mít jakousi "potvrzovací" funkci pro chodce, že se tak děje.To byste jinak mohl argumentovat i pro zrušení brzdových světel, že opatrní čumí a poznaj, jestli řidič před nimi brzdí
No a když brzdovky nefungujou tak máš opravneni nabourat?
Ne. Nic takového netvrdím.
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.