Slováci si vozy Mahindra kupují, my ne. Zkoumali jsme, zda je to chyba

Na autosalonu v Barceloně vystavuje i indická Mahindra. Prohlédli jsme její nová SUV.

Značka Mahindra sice pro českého zákazníka může působit exoticky, jde však o tradičního výrobce terénních automobilů. Je součástí stejnojmenného koncernu a v Indii svádí prodejní boje s Maruti Suzuki či Tata Motors.

Seat v Barceloně představuje Atecu FR. Prozkoumali jsme ji

Seat v Barceloně představuje Atecu FR. Prozkoumali jsme ji

Mahindra má své zastoupení i v Evropě. Krátce bylo její auta možné koupit i v České republice. Oblíbenější jsou však zejména ve středomořských státech jako například v Itálii či Španělsku, dokonce i na Slovensku. Na barcelonském autosalonu stánek indického výrobce nechyběl, a tak jsme neváhali prozkoumat aktuální modelovou řadu i budoucnost automobilky:

Pro kompletní fotogalerii konkrétního modelu klikněte na jednu ze tří miniatur.

Mahindra Goa

Nejprve jsme zamířili k pětimístnému pick-upu Goa. Ten vychází z off-roadu, který na trzích mimo Evropu nese název Scorpio a představen byl už před patnácti lety. Během toho období však prošel několika modernizacemi a musíme uznat, že příď nevypadá vůbec špatně. Pohání jej dieselový čtyřválec o objemu 2,2 litru a výkonu 88 kW. Na výběr je verze s pohonem zadních či všech kol.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Jinde už stáří poznáte, ovšem pracovnímu pick-upu jsme schopni odpustit ledacos, i strohý a špatně zpracovaný interiér se zvláštně lesklými plasty. Odér lepidla vám pak zkazí poslední iluze. Vzhledem k poslání a stáří vozu však naše statické hodnocení není tak špatné. Alespoň auto nepůsobí jako pěst na oko a uvnitř nebijí do očí nesmysly. To se už o dalších vystavených kouscích úplně říci nedá...

Mahindra XUV 500

Toto civilní SUV se vyrábí od roku 2011 a na stánku bylo taktéž vystaveno ve faceliftované podobě. Modernizace přinesla lesklé "hokejky" pod předními světlomety, které dřív bývaly z plastu. To tvořilo o něco estetičtější dojem. Pohání jej opět 2,2 litrový motor, tentokrát však s výkonem 103 kW.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Naživo vůz působí o poznání moderněji než Goa, ale v přímém porovnání s evropskými konkurenty jde stále trochu o kulturní šok. Zvenčí si na design možná zvyknete, ale interiér znovu není nic pro náročné. Varuje už zvláštní a chatrná klika. Materiály jsou opět tvrdé a lesklé, navíc s velkými mezerami ve zpracování, doslova mezerami - podívejte se do galerie.

Barcelona a neautomobilová krása: Podívejte se na galerii modelek z autosalonu

Barcelona a neautomobilová krása: Podívejte se na galerii modelek z autosalonu

Zaujme i vyosené madlo ruční brzdy a manžeta řadicí páky na cvoček. Po pár minutách sezení se opět dusíme "vůní" lepidla. Cenou se přitom nepodbízí - v základní výbavě startuje v přepočtu na 550 tisících korun.

Mahindra KUV 100

Jedná se o novinku městského SUV, které nahrazuje malé off-roady. Nabídne dvojici dvanáctistovek. Zážehová disponuje výkonem 61 kW, vznětová 57 kW. Motory jsou vždy spárovány s pětistupňovou manuální převodovkou a pohonem předních kol.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Nejmenší Mahindra byla na počátku výstavy zahalena pod plášť a možná by bylo lépe, kdyby tam i zůstala. Kdyby dostala větší kola a širší karoserii, jednalo by se přitom o moderní a pohledný crossover s několika hezkými detaily. Jenže takto z boku vypadá jako nákupní košík a zezadu připomíná tramvaj. Škoda.

Zato interiér překvapí. Rozhodně neurazí a má nápad. Do očí ale opět uhodí zvláštně umístěná řadicí páka převodovky.

Mahindra XUV Aero Concept

Budoucnost Mahindra vidí v konceptu XUV Aero. Svoji výstavní premiéru si odbyl loni na autosalonu V Dillí. Pohání jej opět dieselová 2,2. Tentokrát však se slušným výkonem 210 koní a šestistupňovým automatem.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Nejedná se o kdovíjak futuristický koncept, a tak se čile spekuluje o brzké sériové podobě. Na designu se podílelo studio Pininfarina. Nám však zepředu připomíná Range Rovery, zbytek je pak variací na téma kupé-SUV BMW X6. Zpracování detailů neohromí. Do interiéru jsme se již pochopitelně nedostali.

TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

včera | Jan Mička | 7 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 21 příspěvků