Slováci si vozy Mahindra kupují, my ne. Zkoumali jsme, zda je to chyba

Na autosalonu v Barceloně vystavuje i indická Mahindra. Prohlédli jsme její nová SUV.
Slováci si vozy Mahindra kupují, my ne. Zkoumali jsme, zda je to chyba

Značka Mahindra sice pro českého zákazníka může působit exoticky, jde však o tradičního výrobce terénních automobilů. Je součástí stejnojmenného koncernu a v Indii svádí prodejní boje s Maruti Suzuki či Tata Motors.

Seat v Barceloně představuje Atecu FR. Prozkoumali jsme ji

Seat v Barceloně představuje Atecu FR. Prozkoumali jsme ji

Mahindra má své zastoupení i v Evropě. Krátce bylo její auta možné koupit i v České republice. Oblíbenější jsou však zejména ve středomořských státech jako například v Itálii či Španělsku, dokonce i na Slovensku. Na barcelonském autosalonu stánek indického výrobce nechyběl, a tak jsme neváhali prozkoumat aktuální modelovou řadu i budoucnost automobilky:

Pro kompletní fotogalerii konkrétního modelu klikněte na jednu ze tří miniatur.

Mahindra Goa

Nejprve jsme zamířili k pětimístnému pick-upu Goa. Ten vychází z off-roadu, který na trzích mimo Evropu nese název Scorpio a představen byl už před patnácti lety. Během toho období však prošel několika modernizacemi a musíme uznat, že příď nevypadá vůbec špatně. Pohání jej dieselový čtyřválec o objemu 2,2 litru a výkonu 88 kW. Na výběr je verze s pohonem zadních či všech kol.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Jinde už stáří poznáte, ovšem pracovnímu pick-upu jsme schopni odpustit ledacos, i strohý a špatně zpracovaný interiér se zvláštně lesklými plasty. Odér lepidla vám pak zkazí poslední iluze. Vzhledem k poslání a stáří vozu však naše statické hodnocení není tak špatné. Alespoň auto nepůsobí jako pěst na oko a uvnitř nebijí do očí nesmysly. To se už o dalších vystavených kouscích úplně říci nedá...

Mahindra XUV 500

Toto civilní SUV se vyrábí od roku 2011 a na stánku bylo taktéž vystaveno ve faceliftované podobě. Modernizace přinesla lesklé "hokejky" pod předními světlomety, které dřív bývaly z plastu. To tvořilo o něco estetičtější dojem. Pohání jej opět 2,2 litrový motor, tentokrát však s výkonem 103 kW.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Naživo vůz působí o poznání moderněji než Goa, ale v přímém porovnání s evropskými konkurenty jde stále trochu o kulturní šok. Zvenčí si na design možná zvyknete, ale interiér znovu není nic pro náročné. Varuje už zvláštní a chatrná klika. Materiály jsou opět tvrdé a lesklé, navíc s velkými mezerami ve zpracování, doslova mezerami - podívejte se do galerie.

Barcelona a neautomobilová krása: Podívejte se na galerii modelek z autosalonu

Barcelona a neautomobilová krása: Podívejte se na galerii modelek z autosalonu

Zaujme i vyosené madlo ruční brzdy a manžeta řadicí páky na cvoček. Po pár minutách sezení se opět dusíme "vůní" lepidla. Cenou se přitom nepodbízí - v základní výbavě startuje v přepočtu na 550 tisících korun.

Mahindra KUV 100

Jedná se o novinku městského SUV, které nahrazuje malé off-roady. Nabídne dvojici dvanáctistovek. Zážehová disponuje výkonem 61 kW, vznětová 57 kW. Motory jsou vždy spárovány s pětistupňovou manuální převodovkou a pohonem předních kol.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Nejmenší Mahindra byla na počátku výstavy zahalena pod plášť a možná by bylo lépe, kdyby tam i zůstala. Kdyby dostala větší kola a širší karoserii, jednalo by se přitom o moderní a pohledný crossover s několika hezkými detaily. Jenže takto z boku vypadá jako nákupní košík a zezadu připomíná tramvaj. Škoda.

Zato interiér překvapí. Rozhodně neurazí a má nápad. Do očí ale opět uhodí zvláštně umístěná řadicí páka převodovky.

Mahindra XUV Aero Concept

Budoucnost Mahindra vidí v konceptu XUV Aero. Svoji výstavní premiéru si odbyl loni na autosalonu V Dillí. Pohání jej opět dieselová 2,2. Tentokrát však se slušným výkonem 210 koní a šestistupňovým automatem.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Nejedná se o kdovíjak futuristický koncept, a tak se čile spekuluje o brzké sériové podobě. Na designu se podílelo studio Pininfarina. Nám však zepředu připomíná Range Rovery, zbytek je pak variací na téma kupé-SUV BMW X6. Zpracování detailů neohromí. Do interiéru jsme se již pochopitelně nedostali.

bazar

BMW X5 3
Rok výroby: 2010
Stav: 234 087 km
Cena: 440 000 Kč
BMW X1 2
Rok výroby: 2012
Stav: 120 517 km
Cena: 360 000 Kč
BMW 3 2
Rok výroby: 2002
Stav: 238 083 km
Cena: 100 000 Kč
BMW 3 2
Rok výroby: 2010
Stav: 168 957 km
Cena: 260 000 Kč
BMW 1 2
Rok výroby: 2005
Stav: 148 700 km
Cena: 150 000 Kč
BMW 5 2
Rok výroby: 2008
Stav: 223 827 km
Cena: 187 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test: Ford Fiesta je stále řidičskou volbou, univerzálem bez vad ale ne

Ford Fiesta

Naší recenzí tentokrát prošla nová generace Fordu Fiesta.

včera | Milan Lažanský | 12 příspěvků
Kabriolet versus kupé: O kolik se zvýší spotřeba při jízdě s otevřenou střechou?

Test spotřeby kabrioletu

Přemýšleli jste někdy nad tím, jestli se spotřeba paliva dramaticky zvýší při jízdě s otevřenou střechou? Vyzkoušeli jsme to.

18.  9.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků
Test krátkých sprintů: Je lepší motorka, elektrovůz, nebo BMW 760i?

Test krátkých sprintů

Ne vždy musí být motocykl při startu od semaforů rychlejší než auto. Při testu redaktoři Autorevue.cz proti sobě postavili dva rozdílné typy motocyklů, elektromobil a auto s výkonem přes šest stovek koní.

8.  9.  2017 | Radek Pecák | 19 příspěvků