Slováci připravují vlastní superauto na vodík. Představí ho už brzy v Dubaji

Koncept bude prezentovat vodíkové technologie ze Slovenska na výstavě EXPO ve Spojených arabských emirátech.

Rozsáhlejšímu využití vodíkových technologií nevěří s novou strategií pouze česká vláda, ale plány vodíkové budoucnosti mají rovněž na Slovensku. Na šest měsíců trvající světové výstavě EXPO 2020, která začíná už 1. října v Dubaji, bude Slovensko ukazovat své vodíkové technologie a součástí prezentace bude i koncept supersportu.

Koncept prezentující nejen budoucí technologie vodíkového pohonu má označení MH2 a prozatím se ukazuje na hrstce upoutávek. Za vznikem vozu stojí známý slovenský průmyslový gigant Matador Group ve spolupráci s Technickou univerzitou v Košicích (TUKE). Design, konstrukci a výrobu zajistil Matador, zatímco vodíkový pohon vyvinul tým z košické univerzity.

Design z upoutávek láká na klasickou nízkou siluetu supersportu s pohonným ústrojím uprostřed. Koncept se má vyznačovat nízkým koeficientem odporu vzduchu Cx jen 0,2. Supersport představí i vlastní techniku infotainmentu a dalších moderních prvků z vývoje Matador Group.

Toyota Mirai je konečně krásná! Prohlédli jsme si ji naživo, její čas snad brzo přijde

Toyota Mirai je konečně krásná! Prohlédli jsme si ji naživo, její čas snad brzo přijde

„V prípade Hydrogen Concept Car-u je ako pohon použitý palivový článok, pričom samotný vodík je uskladnený v tlakových dvojplášťových nádobách, vyplnený unikátnymi metalhydridovými zliatinami vyvinutými v TUKE – Strojnícka fakulta. Avšak treba dodať, že v prípade potreby je možné do tohto vozidla implementovať aj iné formy pohonu,“ stojí v tiskové zprávě projektu, kterou přinesl web FonTech.sk.

Hyundai věří vodíku. Představuje několik konceptů, včetně sporťáku o výkonu 680 koní

Hyundai věří vodíku. Představuje několik konceptů, včetně sporťáku o výkonu 680 koní

Oficiální premiéry konceptu MH2 se dočkáme už 1. října při otevření výstavy. EXPO 2020 v Dubaji mělo původně otevřít již loni v říjnu, kvůli pandemii byla nicméně výstava odložena na současný termín 1. října 2021 až 31. března 2022. Výstavy se bude účastnit přes 180 zemí, organizátoři předpokládají příjezd 25 milionů návštěvníků.

TEST VW Caddy Maxi California 2.0 TDI: Boží chatka na kolech za super peníze

VW Caddy Maxi California 2.0 TDI DSG

Základními lidskými potřebami je mít kde se vyspat, zůstat v teple a najíst se. S Californií to jde snadno a každý den jinde.

24.  10.  2021 | Richard Herbich | 16 příspěvků
Za volantem Chevrolet Corvette C1: Je to kousavá mrcha, nebo pohodlné GT?

Chevrolet Corvette C1

Chevrolet Corvette 1. generace je skutečná kráska. Po nastartování ale vymění něžnost za získání respektu širokého okolí. Je třeba se této nespoutané elegance bát?

23.  10.  2021 | Vladimír Kadera
TEST Mercedes-Benz EQA 250: Zlatíčko do zásuvky jen pro holky? Tak to pozor!

Mercedes-Benz EQA 250

Nejlevnější model rodiny EQ automobilky Mercedes-Benz působí spíše jako auto pro holky. Byla by ale škoda ho takhle povrchně škatulkovat. Obzvláště, když jeho vlastnosti ocení i chlapáci.

22.  10.  2021 | Jan Mička | 6 příspěvků