Slova šéfa Škody se naplňují. V Česku startuje elektrická revoluce

184 komentářů

puk123
18. března • 2:50

Takové baťovské řešení. Škoda má vlastní elektrárnu. Z obchodu s tekutými palivy nemá nic.

Zub
17. března • 18:16

Jak bude nasávat eletriku osazenstvo poneláků je mi záhadou.
já si připravil 380v pod pergolou.

Tommy
19. března • 9:50

Nevím. Asi stejně jako parkujou, ačkoli nemají garáže?

puk123
18. března • 2:52

Asi ze zásuvek na parkovišti.

Miroslav
17. března • 17:48

Ziju v zemi, kde je nejvetsi koncetrace aut s elektromotorem, tj Norsko. Ja sam mam diesel. Motivace lidu je byt trendy a kupovat neokoukana auta a dale ekonomicke : neplaceni casti mýtného na dalnici a měst, drahe trajekty, roční silnicni dan 3600 NOK/ diesel a rok , drahe palivo 15 NOK/ litr. Proč by meli cesi takova kupovat auta, kdyz na to nemaji nabijeci stanice, rozvodnou sit? Platite v Cesku rocni dane za privátní auta, mytne na kazdem kroku, trajekty?. Vzdyt není motivace v Cesku. Kupujte auta na CNG popr pozdeji na vodik. Nechtejte si zpusobit vypadek elektriny a hlavně jeji zdrazeni pro vsechny pri zvysene spotřebě. Jak si myslite, ze se budou platit dane za pouzivani silnice? Budete mit v aute satelit sledování a urad dle vaseho pohybu budou fakturu posilat , tak jak to navrhuji norove u sebe? To se budou pak prodavat udaje o vas dale jinym zájemcům. Je nesmyl si koupit auto 2 tuny těžké diky baterii a zvysit soitrebu energie s posunutim do oblasti, kde je elektrarna. Vzdyzlt tam neni zdroj vidni energie. Chodite snad s celou spajzkou jidka na voziku za sebou l. To se musi secist vsechny energie od vyrobeno přes distribuci a na auta vazici o polovini vice nez běžné auto. Auto s baterii prakticky nikdo neuhasi, tak domyslete srazku v zemi, kde jsou bezne jizdy jak na divokem západě. V Norsku se bezne nejezdi jako zavodnik a nedekaji katamboly jako v Cesku.

Petr
17. března • 0:57

ještě před rokem jsem měl stejně pochybnosti ,jako velká část místního publika, v říjnu jsem si sedl do Jaguáru IPace a můj svět motorismu se otočil o 180" . Moje měsíční úspora je 12tis Kč, fantastické jízdní vlastnosti , ale hlavně fakt dojedete všude a dobíjení zadarmo -no zatím . Platí se jen u ČEZU.

Marek71
17. března • 11:18

A co sis koupil za EV? A ta úspora je v porovnání s čím? Počítáš celkové náklady i pořizovací cenu a nebo jenom náklady na palivo?

runner42
17. března • 10:17

Velmi rád bych viděl tu kalkulaci úspory 12 tisíc měsíčně.

jozka
17. března • 13:30

Ale on nepsal, ze je usetril diky iPace, jen ze je usetril. Zrejme se snazi spocist za jak dlouho na nej naspori...

Rembaz
17. března • 11:38

Podobne. Ak si správne pamätám tak písal, že bere Jaguara kvôli tomu, že jazdi okolo baraku. Ale možno to bol niekto iný.Ušetriť 450e mesačne by znamenalo tak 40-50tis km ročne.

Kuk Vykuk
17. března • 2:29

Pssst hlavně to nikomu neřikej :-D

Pavel Medek
16. března • 17:19

Nastat má pozvolná, vývoji technologií odpovídající EVOLUCE, nikoliv REVOLUCE pod diktátem ouřadů a nesmyslných nařízení z EU a podobného xindlu. Plně elektrická vozidla, do kterých musíte elektřinu "dostávat" sebou nesou nekonečnou řadu problémů, kterou se nikomu nepodařilo doposud vyřešit. Ke zhroucení rozvodné sítě stačí pár tisícovek takovýhle elektronesmyslů. Budoucnost vidím spíš ve vodíku (horší varianta je zemní plyn), ze kterého si auto elektřinu vyrobí.

Kuk Vykuk
17. března • 2:25

Blábolíš z cesty.

luban
16. března • 11:39

hm dobry tady kde je infrastktura 100 let za opicema a lidi maj tak na ojetiny budem dělat elektromobilni revoluci neni 1 dubna

Kuk Vykuk
17. března • 2:15

Jo ty furt ještě kradeš elktřinu do svý chýše z pouliční lampy?
ČR který je jeden z největší pch vývozců elektřiny v Evropě je určtě ve svý předimenzovaný infrastruktuře 100 let za vopicema. :-D

Joe Doe
16. března • 7:50

Len par poznamok.1. Skoda do elektrickej revolucie prichadza medzi poslednymi a ako privesok materskeho koncernu.2. Bude celkom praca presvedcit 'konzervativneho' ceskeho vodica (diesel, manual, rozhladenost az po znacku 'koniec rodnej obce'), aby zmenil svoje navyky.3. Odporcovia elektromobilov (a hybridov) na tomto fore su v pozicii 'expertov', ktori tvrdili, ze clovek sa vo vlaku pri rychlosti 60 km/h zadusi. Skratka intelektualne na urovni antivaxerov ci moon landing hoaxerov.

Fic
16. března • 8:10

Jako dlouholetému majiteli EV, jsou mi tyto 3 body celkem uplně jedno.
Ale je jisté, že výpadek 60% daně z PHM, se bude stát po navýšení počtu elektromobilistů řešit... No doufám, že mne již tato situace zastihne, až budu mít tolik ušetřeno, že mi to bude jedno....:-D Horší to bude s lidma, který si za pár let budou MUSET koupit EV, protože spalovací už v nabídce nebude.... Ty lituju.

Marek71
16. března • 16:26

Za pár let? Klidně se vsadím, že za pár let budou spalovaky pořád převažovat.

Kaa
16. března • 10:19

Garantuji, že za těch pár let bude prodej aut se spalovacím motorem stále převyšovat prodej těch na elektriku.

Kuk Vykuk
17. března • 2:00

A začnou zavírat jednu benzíku za druhou a ne těch zbylejch se začnou dělat fronty.

Marek71
17. března • 11:13

A to jako proč?

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Tommy
17. března • 17:00

Protože už teď se sotva uživí, živí je především firemní flotily s CCS kartami a ty budou první, které k EV přeběhnou. A pak se bude spousta lidí divit, že na pumpu jezdi 20km :-D
Já si vzpomínám, jak jsem před cca 15 lety kupoval svůj první digitální foťák. A ten smích analogových fotografů, že je to jen hračka, že to nikdy nebude mít takové rozlišení jako analog a za pár let to zmizí. Hlavně Češi byli v takových kecech mistři :-D

Marek71
17. března • 19:57

Jasně... sotva se uživí a proto máme tady v ČR jednu z nejhustších sítí benzinek :-) Pokud tady budou spalováky, budou i benzinky, to je logické a každému, kdo uvažuje jasné. A na rozdíl od nabíjení, tam nestrávím hodinu, ale několik minut.Jako, já fandím EV, ale ten přechod bude pomalý apostupný, spalovací auta a s nimi i benzinky tady s námi budou ještě dlouho, bez ohledu na to co si myslí nějaký kuk :-)

Tommy
17. března • 20:36

Ano, máme jednu z nejhustších sítí, protože se to tu povolovalo jako na běžícím pásu (to by třeba Němci nikdy nedovolili). A proto pumpy sotva přežívají. Lidi jsou tady na to zvyklí a proto argumentují, jak je tankování časově dostupné. Obecně ale, nejen u nás, si musí pomáhat doplňkovým prodejem. Takže buď si přihodí dobíječku, aby si přilepšili, nebo je z trhu vytlačí dobíječky u nákupáků a v areálech firem. A ono to přijde, protože se firmy budou snažit snížit své flotilové emise.

Marek71
17. března • 22:05

Ale to nic nemění na tom, co jsem napsal. Pokud budou spalovaky, bude i dostatek benzinek. Nebo proč by benzinky měly zmizet když tady pořád budou spalovací auta jako zdroj jejich příjmů ? To nedává smysl, ne?Jistě, až bude spalovacích aut méně bude méně benzinek, logické. Ale pořád bude na cestách větší komfort natankovat než nabít.

Tommy
19. března • 9:54

Protože ti, co dělají obraty, budou postupně jezdit na jiná paliva. A věř tomu, že ten útok na flotilové vozy začne. Ony si i ty společnosti rychle uvědomí, že pro jejich účely má EV řadu výhod.Snad si nemyslíš, že ty pumpy žijí z toho, že Eva s Vaškem jedou jednou za měsíc za vnoučaty?

runner42
16. března • 9:54

Hele nezapomněl jsi včera připojit auto do zásuvky? Běž si to radši zkontrolovat.

PanHajzl
16. března • 0:12

V cesku startuje leda tak p..ica s c..urakem. Jediny co tady nastartovalo jsou zlodejiny, uplatky a jak si nahrabat kapsy. Vylizana "ekologie" . Tu vybuchne sopka a do vzduchu vyleti tolik s..racek, ze se z toho ekologove v..oprcaj

Jan
15. března • 22:44

To není žádná budoucnost. Tvl. Jen to nabíjení. Tvl jen si to představte. 5 aut před vámi a strávíte tam půl dne. Dobrá nabíjecí stanici si můžu udělat doma v baráku ale co pak lidí z města. Předělat fáze v paneláku a pak prodlužky z oken😀 Ale taky pak jak se budou točit hodiny. Zvednot zálohu na El.Tvl 😁. 🦟

Fic
16. března • 8:02

Fosilové, ať Jan, nebo anonym či onan, bývají mistry v katastrofických scénářích, a konspirační teorie je jejich veliké hobby. Je s podivem, kam ta láska k odevzdávání daně (60%) u benzínky vede...

Jan
17. března • 19:00

🙄🙄🙄

...
16. března • 22:44

Neboj se, však se daleko většího zdanění zanedlouho dočkají i elektrofilové. Stačí pár let, několik desítek tisíc prodaných elektroaut a budou se hodně divit. A nepomůže jim ani svěcená voda, natož solárko na střeše. Vidím to na online načítání při nabíjení přímo v baterii auta. Jó, spotřební daň a solidarita je krutá.
A státy musejí z něčeho opravovat infrastrukturu, stavět nemocnice, školy, dálnice, ......😉

Kuk Vykuk
17. března • 1:54

Stát bude celej štastnej že nemusí stavět nemocnice pro lidi otrávený vejfukovejma plynama. B-]

Elektriker
17. března • 8:57

Jenže on je bude muset stavět dál, pro ty lidi otrávené zplodinami z nařízené (EU) předčasné likvidace aut na fosilní paliva, z výroby ohromného množství elektroaut (s neekologickou výrobou/likvidací baterií) a jejich neekologického nabíjení z fosilních elektráren, případně solárních, které mají taky veliký problém s neekologickou výrobou článků. Tak by se mohlo pokračovat dál a dál.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
bzzz
17. března • 10:53

Solary v nasich zemepisnych sirkach spise jako lokalni doplnek. Ze si z toho skupina vyvolenych s podporou zakonodarcu udelala regionalni byznys - to je jina. Zadna nova fosilni auta se predcasne rizene likvidovat nebudou. Vetsina (a nutno rici s kidkutabilni kvalitou) solarnich panelu pro FVE u nas se dovazi z Ciny. Ekeologicky se da likvidovat kde co, akorat to neco stoji a musi se chtit - coz pri dnesnim konzumu, nezajmu a neskutecne omezenosti/hlouposti vetsiny lidi... skoda mluvit.

Elektriker
17. března • 11:47

Tady nejde jen o naší malou zemičku, ale o celý svět a právě tu Čínu.
Netvrdím, že se budou likvidovat úplně nová auta, ale zánovní auta, která by sloužila po mnoho let, nebýt "chytrých" rozhodnutí úředníků z Bruselu, kterým je jedno, že nám zasviní planetu bateriemi (i solárními) a novými EV. Jó, uhlíková stopa je sviňa.

Kuk Vykuk
18. března • 22:33

Nejdřív zlikvidujou tebe protože žvaníš jednu kravinu za druhou jak na běžícím pásu.

Marek
15. března • 19:42

Škoda chytá kočku za ocas, protože zaspala. Zatím mají smysl ( technický i ekonomický ) pouze hybridy. Šéf Toyoty to vysvětlil. Kapacity pro výrobu baterii nejsou dostačující, takže pravé elektromobily jsou nyní pouze otázkou prestiže, jak infrastruktura, tak vzrůst ceny pro nabíjení je zásadním problémem pro masové nasazení ne pouze nyní, ale i na dalších 40 let. Po 20 letech zkušenosti Toyoty s Priusem, Japonci o tom již něco ví. Jak výroba baterii tak posílení přenosové i distribuční sítě není zadarmo. ( nemluvě o samotné výrobě ). Takže hurá na to, pak si pořídíme krásné fotky jak na sídlištích visí z paneláku 300 kabelů dobíjejících malé prdítka na parkovišti.

Fic
16. března • 8:00

Fosilové bývají mistry v katastrofických scénářích, a konspirační teorie je jejich veliké hobby. Je s podivem, kam ta láska k odevzdávání daně (60%) u benzínky vede...

Marty M
15. března • 19:18

Mě hrozně zajímá, jak si lidi z panelaku na Jižním městě budou přes noc nabíjet auta 😂😉

Tommy
15. března • 21:30

Ano, konečně si lidé uvědomí, že byt na Jižáku opravdu není nemovitost za 6 mega…
Takže to bude mít i postranní pozitivní efekty :-D

R2
15. března • 21:05

Lide, kteri nemaji na poradne bydleni s garazi, obvykle nemaji ani na elektromobil. Takze zadny problem s nabijenim nelze cekat, proste pretoci kalendare o 100 let zpet a zacnou cestovat pesky a vlakem.

Kuk Vykuk
15. března • 19:53

Nebudou budou pořád jezdit v rakovinometu a pak chodit pěšky.

pirate
15. března • 20:56

Takže budeš chodit pěšky, smutné.

Kuk Vykuk
17. března • 1:47

A ty budeš jezdit v elektrice, veselé. B-]

Zelí
15. března • 18:49

Toto je zpráva, na kterou Andrej čekal. Problém s jádrem za něj vyřeší někdo jiný. Atomovku postaví Skoda. Začnou totiž z gruntu od elektrárny.
Rozestavět stojany po republice umí kdejaký jouda, ale škoda na to půjde komplexně.
Tak to má být.

cbf
15. března • 18:34

A ty dobíječky budou mít stálou ostrahu, nebo po dobu dobíjení tam u toho auta budu muset být a ten měděný kabel si hlídat sám? Chápejte moje obavy, Chánov mám na dohled.

Kuk Vykuk
15. března • 19:52

A voni to pak vozit tobě a ty to prodáváš viď. :-D

Tadeus
15. března • 17:59

Automobilky. které přejdou masově na elektromobilitu čeká krach. A u nás to bude ekonomická katastrofa.

josephko
15. března • 17:04

Stále sme len na začiatku a vývoj ide dopredu veľmi rýchlo. Elektromobilom zatiaľ chýba jedna podstatná technológia - indukčné nabíjanie. Ale aj to už je vo veľmi rozpracovanom štádiu vývoja u rôznych výrobcov.
Indukčné nabíjanie bude vecička, ktorou sa z nabíjania stane takmer nepodstatná záležitosť (ak nepočítame náklady na elektrinu). Priemerné auto 95 % svojho "života" stojí. A ten čas sa dá veľmi pekne využiť na - indukčné dobíjanie.
Podľa vývojárov dosahuje účinnosť 90-93 % či dokonca viac a medzi káblovým a indukčným dobíjaním je z pohľadu efektívnosti nabíjania len minimálny rozdiel, ak vôbec. Ale pohodlie poskytuje neporovnateľne väčšie ako dobíjanie káblom.
Navyše indukčné nabíjačky budú podstatne lacnejšie (žiadne káble, žiadne stojany), budú prakticky neviditeľné a budú môcť byť takmer všade. Aj na mnohých miestach, kde sa o postavení benzínky nedá vôbec uvažovať. Napr. v podzemných garážach (firmy, obch. centrá, záchytné parkoviska), na veľkoplošných parkoviskách pri obchodných domoch, firmách, nemocniciach, úradoch, dokonca aj na sídliskách pred panelákmi na plochách určených pre parkovanie áut. Ďalej môžu byť umiestnené pred rodinným domom, na jeho dvore či v garáži rodinného domu.
Budú mať síce podstatne menší výkon (rádovo desiatky kW - priemerne možno 20 kW), ale komu to bude vadiť? Na dobitie 100 kWh batérie bude stačiť 4-5 hodín (nikto nebude jazdiť úplne na doraz, aj pri spaľovákoch sa tankuje už, keď svieti kontrolka). A to stačí na dobitie doma cez noc, pred panelákom či na parkoviskách pred obchodnými domami - veľa z nich je priamo na sídliskách). Navyše jedna takáto indukčná nabíjačka obslúži 10x viac áut ako rýchlonabíjačka, aj keď za dlhší čas. Ale to je z hľadiska energetických výkyvov lepšie.
Okrem toho, veľa ľudí, ale aj firiem či obchodných stredísk si bude elektrinu vyrábať vo vlastnej réžii, a o to menej bude zaťažovaná sieť. Doma to môže pokryť aj 100 % potreby elektriny či dokonca viac (prebytok sa môže predávať). U ďalších subjektov to síce pokryje potreby len čiastočne, ale pri stovkách a tisíckach takýchto subjektov to výrazne odľahčí rozvodovej sieti. Len predajní LIDL je v ČR vyše 230.
Takže si to zhrňme: budú existovať 2 základné typy dobíjacích staníc - pomalé, indukčné nabíjanie a rýchlonabíjačky. Plus k tomu jeden bonusový spôsob nabíjania - všade tam, kde existuje elektrická zástrčka.:-) Česi sú národ chatárov a chalupárov a existuje asi len málo takýchto objektov bez elektriny. A aj keď bude nabíjací výkon veľmi malý - napr. 2 či 3 kW, tak komu to bude pri víkendovom pobyte vadiť?
Rýchlonabíjanie bude pravdepodobne drahšie ako indukčné a bude sa vyskytovať hlavne pri hlavných dopravných ťahoch /tazích/. A keďže bude drahšie, nebude oň až taký veľký záujem a nebude ich treba tak veľa. Bežný motorista radšej bude tankovať lacnejšie na pomalších nabíjačkách. Stačí sa porovnať dnes D1-ku z Prahy do Brna - na to, aké veľké množstvo áut po nej jazdí, tak benzínky nie sú ani zďaleka preplnené. A pritom ich nie je až tak veľa. Pretože sú drahšie ako benzínky v meste.

Fic
16. března • 7:56

7% z např 16 kW nabíječky, je 1120W ztráty. Tak to dík, já zůstanu na kabelu...

Hyundai YES!👍
16. března • 22:28

Indukční nabíjení je ještě větší nesmysl než bateriové elektromobily, právě kvůli velkým ztrátám v přenosu. Ekologové brzy prosadí plošný zákaz výroby takovýchto nesmyslů.

R2
15. března • 18:06

Pro masove pouziti tech technologii chybi cela rada, kdyz se pridrzime nabijeni, tak zejmena chybi rychle dobijeni. Stejne jako indukcni nabijeni je to samozrejme rozpracovane, ale stejne jako indukcni nabijeni to ma sve potize a proto se s opravdovym rychlodobijenim zatim nepotkavame. Jednim z duvodu, proc nejsou benzinky na D1 na trase Praha-Brno neustale plne je ten, ze bezne auto dokaze dojet z Prahy do Brna a obvykle i zpet na jednu nadrz, druhym je ten, ze tankujici auto z benzinky do 5 minut zmizi. Elektromobil schopny zvladnout cestu Praha-Brno-Praha dalnicni rychlosti neexistuje, rychlonabijeni z 20 na 80 % trva kolem 30 minut u lepsich modelu. Tedy, pokud nedojde k nejakemu zasadnimu prulomu v kapacite baterii nebo rychlosti dobijeni, tak musite tankovat zhruba 5x casteji a zhruba 5x dele. Pokud dojde k pomerne rychlemu rozsireni elektromobility, tak je realne ocekavat, zejmena na hlavnich tazich, ze bude potreba dobijecek mnohem vyssi nez je potreba tankovacich stojanu, samozrejme v pomeru k mnozstvi vozidel.

josephko
15. března • 18:48

Vy poznáte ľudí, ktorí jazdia trasu Praha-Brno (alebo naopak) na otočku? Teda, že sa zdržia v Brne/v Prahe pár sekúnd a hneď cestujú späť?

SUV jedině s dieslem
16. března • 0:26

..běžně jedu z Brna ráno na meeting a večer z Prahy zpět..tankuji zásadně v Brně.

R2
15. března • 20:16

Ano, nechci tvrdit, ze je to uplne bezna cesta, ale takove pripady znam. Mnohem vice lidi cestuje na delsi dobu, ale to na tom mnoho nemeni, za par desitek minut az hodin mate stale problem, na pomale nabijecce toho mnoho nedobijete a na rychle zase obvykle nemuzete nechat auto stat o mnoho dele, nez je nezbytne pro dobiti (pripadne muzete, ale patricne za to zaplatite). Nemluve o tom, ze ponechani auta u nabijecky behem vyrizeni ucelu navstevy daneho mesta obnasi resit dopravu po meste alternativnim zpusobem, coz je v pripade, ze prepravujete i naklad casto nerealne a i pokud jedete nalehko, tak je to krajne neprakticke a nepohodlne.

JirkaX
15. března • 16:57

Spalovací motor Škodovka vyrobit neumí, tak bude dělat elektrické motory. Sám doufám, že si je raději nechají od někoho vyrobit, aby to nedopadlo jak s těmi spalovacími.:-/

..-
15. března • 20:43

Opět se tenhle člověk vydává za někoho jiného. Tak ho neberte vážně.

Bimbo
15. března • 15:08

Elektromobilita není cesta!
Toto je začátek dost velkého průšvihu.

Elektriker
15. března • 20:42

Bingo! Bimbo. Elektromobilita je nesmysl!!!
Naprostá většina elektromobilů se nikdy nedožije chvíle, kdy budou ekologické. To nastane až ve chvíli, kdy vůz najede téměř 700 tisíc kilometrů. Něco takového naprostá většina aut nezvládá dnes a nezvládne to ani v budoucnu, z provozu jsou a budou vyřazována mnohem dříve. Aby elektromobil začal být ekologický, musel by normální člověk jezdit s jedním autem 47 let. To je utopie.
http://www.autoforum.cz/zajimavosti/naprosta-vets... ...

Kuk Vykuk
17. března • 1:44

Sračky z autokokotfóra, tomu musíš věřit. B-]

Elektriker
17. března • 8:10

Ty můžeš mluvit o sračk*ch. Máš plnou hlavu elektrofilních srač*k, ano, na to jsi odborník.
V tom článku píší o studii týmu vědců profesora Damiena Ernsta z univerzity v Lutychu. Stačí umět číst a chápat souvislosti.

Kuk Vykuk
18. března • 22:29

Ä hele ty slyšíš slovo profesor a hned se zesereš strachy. Běž radší chápat svojí starou to ti půjde líp než to tvoje matlání souvislotí, kterejm rozumíš jak koza pertrželi. B-]

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Elektriker
19. března • 21:06

:-D Jsi vedle jak ta jedle. Strachy ser*š ty, že tu někdo poukazuje na nesmysly spojené s elektromobilitou a s fanatickým prosazováním EV za každou cenu.
Ten tým vědců jen potvrdil to, co dlouhou dobu říkám.

josephko
15. března • 16:26

Budoucnost patří koním, a ne automobilům! (Jistá banka na začátku 20.století)

BB
15. března • 15:44

To se uvidí tak za 20-30 let? Také mě elektromobilita zatím nějak nebere.

...
15. března • 15:23

Jiná cena NENÍ. Vše bude jen na elektřinu. A já jsem tomu rád. Miluji elektromobilitu. Mám tři elektrokoloběžky (no spíš skútry, protože na odrážení to rozhodně není) s dojezdem 100 km na jedno nabití.

FR
18. března • 10:55

Někdo tu elektřinu musí nejdřív vyrobit a nadbytky pro nabíjení tisíců elektroaut na trhu nejsou. Možná se bude nabíjet jen když bude svítit slunce nebo foukat vítr, teda když si postavíš na balkon solární panel nebo vrtuli.

Kuk Vykuk
18. března • 22:10

Jedinej nadbytek by potřeba aby se ti trochu zlepšila inteligence, který máš značnej úbytek. Radši jdi zase šťourat klackem do hnoje a přestaň si hrát na energetika. B-]

Petr
15. března • 16:28

Koloběžka z dojezdem 100 Km? Nech se vyšetřít.

...
15. března • 18:38

Zagoogluj a najdi českou firmu Perut, koloběžka Trek s největší baterií Lion 26 Ah, motor 1 KW (ve skutečnosti 1.250W). ......... tak co, kdo je tady za blbce. Mám 120 kg a s koloběžkou jsem byl ze Špindlu až u pramene Labe přes Hormí Mísečky. Na Šumavě 70 km na jedno nabití bez rekuperace (ničí to baterii a je to nebezpečné) z toho 3 výjezdy nad 1.200 m.n.m. Koloběžky budu mít již tři roky a max spokojenost. Jen ta cena, jedna mě stála i rychlodoječkou a další výbavou 50 litrů.

SUV jedině s dieslem
16. března • 0:24

To by byl lacinější šerpa co tě ze Špindlu k prameni donese ! :-D

Lukáš
15. března • 18:54

Tak uz aspon vime, proc vazis 120 kg. Kup si normalni kolobrndu na nozni pohon, jezdi s ni stejne vzdalenosti a do pul roku budes mit 30 kg dole;-)

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
...
15. března • 19:17

Taky mám skoro 2 metry. Na to radu nemáš?

Lukáš
15. března • 22:30

Ale jo, mam. Trpis obezitou (pokud nejsi fakt hrana a nemas to vse jen ve svalech), takze abyses dostal aspon jen na nadvahu, potreboval byses zbavit 20 kg. Pokud chces mit “normalni” hmotnost ke sve vysce, mel bys jit dolu o 30. Takze zpet, kup si normal kolobrndu a zacni se odrazet nohama. Hodit se ti to bude i v aute. Pohodlneji se pak vejdes do sedacky a diky nizsi celkove hmotnosti budes rychlejsi;-)

...
16. března • 10:26

Na klasický kolobrndě 70 km na horách na Šumavě??? Myslíš, že běhám maraton? Jedu v pohodě a hlavně nesmrdím potem v hospodě na občerstvení. Tuhle jsem jel v Brdech a cyklista (mladá rodina) smrděl 100 metrů za sebou. Bylo bezvětří a já okolo nich projel na plný plyn bez dechu.

Fic
16. března • 7:51

Nejhorší vlastnost blbce je, že cpe někomu rady, i když o to ostatní nestojí.
Pán má koloběžku ke své spokojenosti, ale najde se dement, co mu cpe svoje hadry... Chytrý člověk spíš pocítí zvědavost, a vyptá se na okolnosti, aby pochopil tu spoustu výhod i třebas nevýhod, které s tímto pohonem souvisí... Ale to je pro blbce zcela nepochopitelné.

Lukáš
16. března • 10:21

Takze jsi blbec? Cpes nam svoje nazory a neprojevujes zadnou zvidavost, proc jsem mu to napsal.

Tommy
19. března • 12:25

Protože seš blbec a máš komplexy? B-]

BB
15. března • 15:41

To si vozis ty dvě vždy na rameni, aby jsi někam dojel? Nebo proč tři?

...
15. března • 15:40

Miluji benzínová auta s nejméně 6 válci patřičným objemem.

puch
15. března • 15:12

Dokazu si představit, že úplně totéž vykřikovali majitele koní a výrobci dostavníků před více než stoletím. Smradlavý a hlučný motor není cesta!

SUV jedině s dieslem
16. března • 0:22

souhlas....cesta není elektřína v autech ale vodík !

Kuk Vykuk
17. března • 1:11

Jo tak honem si bež koupit to auto na vodík ty cesto :-D

Rembaz
16. března • 10:22

Keby to bola cesta tak už dávno auta na vodík jazdia.

LOL
18. března • 15:30

však taky jezdí.
Toyota Mirai, Hyundai Nexo, Honda Clarity. Taky si můžeš pořídit ojetého Tucsona FCEV (ten byl první komerčně dostupný v roce 2013 a už se nevyrábí)

bzzz
16. března • 10:42

A taky uz bychom davno kolonizovali ocean a vesmir a tak... CZ/SK skolstvi je fakt v zalostnem stavu.

Fic
16. března • 7:46

Tak si to tam dej, když je to tak výhodný. Ale nevotravuj ostatní.

Jig
15. března • 16:26

Třeba nějakou trhlinku na tlačené elektrifikaci si dovedu představit
- kapacita přenosové sítě... pro přechod nějaké kritické masy uživatelů k elektroautům bude třeba opravdu velkých investic na straně distributora
- výpadek spotřební daně do rozpočtu... s expiriementama, kterých jsme svědky, se dočkáme velmi rychlého zdanění v jiných oblastech aby se výpadek spotřební daně na PHM a DPH vyrovnal
- nabíjení aut rezidentů na sídlištích, bytových domech, ale i centrech měst bez vlastního stálého parkovacího místa (není to dealbreaker, ale je to nemalá bariéra)

Tommy
15. března • 21:25

Milion elektroaut klidně zítra. Je na to nachystaná jak síť, tak kapacity.

Elektriker
17. března • 7:34

Pěkná blbost. Síť na to připravená není (hlavně ta koncová) a kapacity do budoucna taky ne. V Evropě bude potřeba výstavby 27 nových Temelínů...https://www.denik.cz/ekonomika/elektromobily-m... ...

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Tommy
17. března • 16:54

Takže nám v celé Evropě s 500 mil obyvatel chybí jen 27 elektráren typu Temelín? Jen u nás jich má 10 výkon vyšší než 800 MW. Hoši, váš problém je, že vůbec neumíte uvažovat v proporcích. Doprava ve skutečnosti představuje jen cca 14% evropské spotřeby energií. Tak jak to nespasí klima, nerozvrátí to energetickou soustavu. Ale může to zásadně zlepšit životní prostředí ve městech a snížit závislost na dovozu energetických surovin.

Kuk Vykuk
18. března • 22:04

Naopak elektrárny se zrušej protože už od nich nebudou ropný rafinérie odebírat enrgii B-]

iPace
15. března • 17:07

proc maj lidi potrebu porad psat o vecech, ktere davno byli vyvracene a vypsane jak veskutecnosti jsou a budou v nejakem scenari?kapacita prenosove site, dane, nabijeni na sidlistich, vsechno davno mnohokrat popsane a nekde bezproblemu funkcnico nekterym neni jasne na tom si to jinde dohledat a maji potrebu se na to ptat v diskuzich po milionte?

jozka
15. března • 19:36

Napriklad?

...
15. března • 15:06

1. Tak nějak jsem neviděl ani jednu dobíjecí stanici alespoň na hlavních tazích. Elektro auto si koupím, až bude umět v zimě ujet 400 km a nabije se za 30 minut.
2. Umíte si představit, jak to zahýbá s cenou elektřiny???

Alien5
15. března • 15:10

Ja si to koupim az se to nabije za 2 vteriny a ujede to 5000km . :D

Mrdokvas
21. března • 8:59

:-D jo! ale srhne ti to z konta 1000 ojro B-]

Rembaz
15. března • 16:31

No neviem. Bude ti to stačiť?

Marek71
15. března • 18:23

Ono bude úplně stačit když ten komfort nabíjení a dojezdu bude srovnatelný se spalovacím autem. O tom přeci pokrok je, ne? Že totiž auta a i jiné výrobky mají být z generace na generaci lepší a uživatelsky příjemnější. O EV to zatím neplatí, chce to čas a pokrok ohledně baterií a nabíjení. A samozřejmě masovou výrobu a přijatelnou cenu.

Rembaz
15. března • 20:43

EV nie je o pokroku ale o tom aby ti nesmrdeli výfuky pod oknom a ako alternatíva k tomu keď raz dojde ropa.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Marek71
16. března • 16:09

O tom rozhoduje trh. Zákazník ten komfort požaduje a bez toho se EV výrazně neprosadi.Ta ropa dojde kdy? Protože to, že dojde slyším už min 30 let a že už to bude vo nevidět a že už bude jen a jen dražší a pod. Zatím to tak nevypadá.

homer
16. března • 20:01

ropa nedojde nikdy, technologie tezby a zpracovani ma trvale naskok a umi se se ziskem vratit i na "vytezena" a opustena pole

Marek71
17. března • 11:08

Před pár lety jsem slyšel zaručené předpovědi odborníků, že ropa bude už jenom dražší, cena 200 za barel tady měla být už dávno a pořád stoupat. Nic takového se neděje.Takže tu elektromobilitu je potřeba protlačit násilím, když to teda nejde přirozeně přes drahou ropu.

Tommy
19. března • 9:49

Teď jsi uhodil hřebíček. Ergo kladívko, nevěř fámám, že elektřina bude už jen dražší a že distributor není schopen průběžně posilovat distribuční soustavu...

Marek71
21. března • 9:09

To já jsem nepsal, kdes to vzal z mého příspěvku? Píšu o ropě, která měla dávno dojít a měla už dávno být za astronomickou cenu. A ono furt nic.

Kuk Vykuk
17. března • 1:02

Rope bude nejlíp když zůstane pod zemí.

Marek71
17. března • 11:05

Tak se zkus zamyslet co by to znamenalo, kdyby se najednou přestala těžit ropa. Ne všechna ropa se pálí jako zdroj energie.

Kuk Vykuk
18. března • 22:00

Pane wachmajstr vy ste hlava. :-D Tak šup hodˇ sem kolik % ropy se spálí a kolik % ne? To bude zajímavý ty mysliteli,

Marek71
21. března • 9:08

A k čemu? Jak to změní význam toho, co jsem napsal? A tedy, že ne všechan ropa se spálí.

Elektriker
17. března • 12:02

Na to mu jeho elektrofílií zatemněný mozek nestačí. On si ani neuvědomuje, že by si nekoupil prakticky vůbec nic, od žvýkačky po EV.

puch
15. března • 15:10

"2. Umíte si představit, jak to zahýbá s cenou elektřiny???"Neumíme, vzhledem k tomu, že ta elektrina (ten potřebný nadbytek) tu už dávno je a přeprodává se někam jinam. Ale klidne vzrůst může, neni duvod, aby elektromobily jezdily za 0,7 Kc / km, zatimco ostatní 2-2,50 Kc / km.

Petr
18. března • 9:14

Za 2-2,5 kč/km..Není třeba jezdit tak draho.Já jezdím velkou károu za 10 litrů lpg na 100 km.Tak jezdím za 1.4 kč/km.Elektromobil mě vůbec neláká.Elektřina bude další roky díky Nměcům,kteří zavírají jaderné a uhelné elektrárny hodně zdražovat.Ty plynové auta budou jezdit levněji než elektrické.....

kluc
16. března • 8:38

Zapomínáš na to, že zatím není elektřina pro auta zatížena daněmi jako benzín a nafta. Stát si na těchto daních z paliv přijde na cca 100 miliard Kč. A je neúnosné, aby majitelé aut se spalovákem věčně dotovali elektroauta.

Kuk Vykuk
17. března • 1:00

Jo stát vybere 100 miliard z daní za paliva aby obratem zase vypláznul 300 miliard za zdravotnictví z čehož jde 60 miliard na problémy způsobené emisemi na kterých má doprava čili provozování spalovacích poplenic a naftovejch rakovinometů nemalý podíl. Stát bude moc rád až se toho sajrajtu zbaví a bude mít víc zdravějších daňovejch poplatníků, který nemusí nákladně léčit.

Marek71
17. března • 11:10

Tak na to jsem opravdu zvědavý. Já si spíš myslím, že stát ten výpadek nahradí jinde, nějakým způsobem postupně zdání i tu elektromobilitu.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Kuk Vykuk
18. března • 21:56

Stát nejdřív zdaní blbost a ty se nedoplatíš :-D

já.
16. března • 1:31

Elektřiny je nadbytek, zatim. Němci chtěj rušit atomové elektrárny a hned jí bude málo a zdraží. Problém je jí dostat k lidem, tam nejsou kapacity. V německu jsou kapacity 3.5kW na domácnost, tim by se auto nabijelo přes 30h.

...
15. března • 15:20

nadbytek??? Ano trochu nyní. Dobíječky budou mít výkon 150 kW i více, vynásob třeba 20.000 přípojených automobilů (dejme tomu za 7-10 let) a budeš potřebovat kapacitu 3 TW, to je 1 a půl Temelína při plném výkonu jen pro auta. Myslím, že v Norsku s tím už mají obrovský problém nyní.

Omasta
27. března • 12:20

My tady s dodávkou elektřiny problém mít nebudeme. Přenosné baterie se budou nabíjet automaticky jedna po druhé na benzínové pumpě. Budou využívat jak noční proud. Tak budou mít generátor vodíku z plynu a palivové články s účinností 70%.
Nebudou se muset zavádět na parkovištích přípojky proudu, protože bude mít jednu přípojku benzínová pumpa. A k nabíjení zbývajících baterií bude stačit plynové potrubí. Teď se mě někdo zeptá, proč nebudou rovnou auta na plyn s palivovým článkem. Nebudou proto, že jednak generátor plynu a palivový článek jsou těžké a mohou být jen v nákladních autech. A za 2. je potřeba, aby to bylo využité na 100%. Osobní auta jezdí v průměru 1/20 dne a zbytek doby bez užitku stojí - to by se jim investice do palivového článku nevyplatila. I ty přenosné baterie bude mít na starosti firma, která je bude dobíjet a půjčovat. Platit se bude za dobu půjčení i vloženou energii. Přenosné baterie budou využité alespoň 2 krát víc času, než vnitřní baterie v elektromobilech. Tím se sníží náklady na pořízení elektromobilu.

iPace
15. března • 17:02

no tak aby bylo mozne nabijet 20 tisic elektromobilu 150kW, muselo by tu nejdrive bejt tech 20 tisic nabijecek s vykonem 150kW, a samozrejme vsechny nabijecky tak jako kazde jine odberne misto ma jisteni, tedy takova ta vec ktera ditributorum a vyrobcum energie rika, kolik asi tak te elektriny muze bejt v danou chvili potrebaa ted mala cisla na zaver, CR vyvazi rocne cca 13TWh elektriny, coz je celkem hodne a procentualne patri CR k nejvetsim vyvozcum elektriny v EU, a to ceske vyrobni kapacity (mimo obnovitelnych zdroju, tedy jen ty ostatni zdroje) podle CEZ jedou priblizne na ctvrtinu instalovaneho vykonu ;-) realne se totiz vyvoz elektriny nevyplaci, protoze se prodava za burzovni ceny, ktere jsou cca okolo 900-1000korun za MWh, kdesto domacim spotrebitelum se prodava od 2 do cca 5 tisicu za MWh ze kterych priblizne 20-40% schramstnou jeste ditributori, realne tedy za 12 set az 4 tisice za MWh, coz je porad vice nez ona necela tisicovka za MWh ;-)take je nesmysl aby se vsechny elektroauta dobijeli ve stejny cas a navic tema 150kW, realnejsi je spise celodenni mix s pomalejsim nabijenim, asi tak jako ze ted uderem 5 hodiny vsechny auta proste nezamirej na cerpaci stanice a nezahlti je ;-)

bzzz
15. března • 18:31

Spousta se jich bude dobijet 'doma', pomaleji, pres noc (mimo hospodarskou spicku).

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
SUV jedině s dieslem
16. března • 0:21

už vidím ty paneláky jak mají natažený stovky prodlužek k parkovišti...:-D:-O

Rembaz
16. března • 19:21

Píšeš ako keby sa teraz masovo prechádzalo na EV.

bzzz
16. března • 9:43

Doma v GARAZI nebo na vyhrazenem parkovacim miste (mivaj moderni 'panelaky', indoor i outdoor). Zmena bude postupna, nikoli skokova.

...
16. března • 7:05

Já vidím rozkopaný sídliště a natahování silných kabelů a realizaci nabíječek u parkovacích míst.

...
15. března • 18:30

Ale já to říkám od začátku, nejsme připraveni a pokud budeš dobíjet doma na 16A celou noc, myslíš, že to se nebude jako počítat do odběru??? Zajímavá a bohužel zcela zcestná úvaha. Je jedno, jestli budeš na rychlonabíječce nebo budeš doma na 16A. Nabít to musíš tak jako tak. Já jsem vzal v úvahu rychlonabíječky, protože ty budou potřeba u dálnic a silnic prvních tříd.
Strach mám z toho, že přijedu na rychlonabíječku a bude tam fronta. Bavíme se o době za 10 let. Myslím, že to budou u dálnic muset být celá parkoviště s extra pro elektromobily.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Tommy
15. března • 21:24

Proč by se to nemělo počítat do odběru? Ale když nepřekročíš svůj rezervovaný příkon, je jedno, jestli nabíjíš, jede ti mrazák nebo pračka. Navíc to nabíjení bude zhusta probíhat v noci, kdy má celá sít výrazně nižší odběr a řeší regulaci a útlum zdrojů. Hledáš problém, kde jednoduše není.

...
16. března • 7:03

Alespoň ještě jednou si přečti o čem píšu a na co reaguji. Pak dlouho přemýšlej, protože krátce to u tebe asi nepůjde. Je vidět, že doma nabíjíš akorát mobil a možná notebook a vůbec nemáš přehled o kapacitách (nutných rezervách) přenosových sítí. Dále určitě bude zřízen tarif pro elektroauta, ale budeme potřebovat nové měření (rozuměj elektroměr a jištění) doma v RD. Manželka přijede z nákupu a určitě bude strkat auto na dobíječku hned, co kdyby potřebovala nutně odjet někam dál a měla nabito jen na 70-80 %. Už vidím ty kabely na sídlištích k dobíječkám třeba v Mostu, Chomutově, Ústí. Takže i nějaké zabezpečení proti krádežím. :-D:-D:-D

Tommy
16. března • 22:34

Co furt máte s těma sídlištěma? :-D V ČR je milion rodinných domů a i když budeme počítat, že ne každý je obýván někým, kdo si bude pořizovat EV, tak zase ne každý byt je sídlištní špeluňka bez garáže... A ne každý, kdo bydlí na sídlišti, nemá garáž. Takže cca milion EV klidně zítra, pokud zlevní a postaví se víc veřejných dobíjecích stanic.

Elektriker
17. března • 9:46

Je krásně vidět, že elektrice vůbec nerozumíš, protože ti třeba koeficient soudobosti (soudobý maximální příkon Pb k instalovanému výkonu Pi) vůbec nic neříká a nepsal bys takové blbosti. Protože kdyby ti to něco říkalo, tak bys věděl, že EV nelze nabíjet v jednom okamžiku (např. v noci v celé ulici v RD, garážích) při současném stavu el. rozvodné sítě. Není na to stavěná a musela by se vyměnit za daleko výkonnější (tzn. rozkopat celá města, vesnice atd., hlavně do budoucna) s vyšším instalovaným výkonem. Současné el. rozvodné sítě nejsou připravené na plošné rozšíření EV. Veřejné dobíjecí stanice nic nevyřeší, muselo by jich být ohromné množství (přípojných míst).

Tommy
17. března • 16:32

A kdo kde tvrdil, že se v každé garáži bude každou noc nabíjet elektromobil? Průměrný automobil má nájezd 15000 km ročně. To je 41 km denně. Takže nabíjet budeš cca 1 za 4 - 10 dní. Kdybys té soudobosti skutečně rozuměl (jakože jí nerozumíš), věděl bys, že v drtivé většině garáží za celou jejich dobu existence svítí tak leda žárovka 5 min denně, přestože mají rezervovány mnohem větší příkony. To nemluvíme o tom, že např. rodinné domy mají u nás tradičně vysoce naddimenzované jističe a to do té míry, že to chtěli distributoři zpoplatnit, aby si tak uvolnili kapacity sítě a mohli ušetřit za jejich rozšiřování.

LOL
18. března • 15:21

Takže podle tebe nemůže nastat blackout nebo brownout? :-D

Elektriker
17. března • 20:58

Vidím, že jsi to jen ty, který soudobosti nerozumíš. Psal jsem o soudobosti rozvodné sítě v ulicích, městech... A instalovaný výkon (součet proudu jističů jednotlivých RD, garáží) není totéž, co maximální současný odběr. Na maximální současný odběr není rozvodná síť dimenzovaná. Počítá právě jen s tím, že nenastane současný odběr na hranici maximálního proudu jednotlivých jističů. Což při hromadném rozvoji EV běžně nastane. Lehce se potom přetíží poddimenzovaná síť se všemi důsledky. Když to budu brát konkrétně, tak např. na výstupu z trafostanice pro napájení několika ulic s RD je třeba 400A jistič. V jednotlivých RD jsou pojistky 40A a těch RD v těchto ulicích je klidně 20-30. Což znamená současný max. odběr až 1200A. A nikdo doposud nepředpokládal, že se běžně bude odebírat ve všech a ani v části RD proud na hranici 40A. Ale v případě rozšíření EV (souběh nabíjení EV v noci byť jen v polovině těchto RD 15x40A=600A) tato situace běžně nastane a ten jistič v trafostanici bude vypadávat. Podotýkám, že jistič je dimenzovaný na max. proud kabelů v ulicích. Tudíž bude nutná výměna jak jističů, ale i transformátorů a kabelů v ulicích. A to jsme jen u rodinných domů. Co potom síť rychlonabíječek, které mají několikanásobně vyšší proudové nároky.

Tommy
18. března • 15:34

Já chápu, že máš s těma počtama problémy, ale běžný elektromobil se bez problému napájí z 16A zásuvky. Přes noc ti dobije jednofázová elektro-zásuvka 16A v garáži 20-24kWh, tedy 150km jízdy. Vzhledem k průměrným nájezdům v ČR bude případů, kdy bude někdo potřebovat přes noc nadojit plnou jen zlomek. To vše v situaci, kdy odběr v ulici v noci klesá skoro k nule, protože v 10 většina zhasne, vypne televizi a občas někde zavrčí lednice. Zajímalo by mě, kde ty děláš elektrikáře... Jestli tvrdíš, že vaše rozvodná síť neutáhne jednu standardní zásuvku v každém domě, pak nevím kde bydlíš? V Rumunsku?

runner42
19. března • 21:58

ano, klesne k nule... než se zapne 16A bojler :-D

Tommy
20. března • 14:00

Ano, a ty bojlery sepnou všechny v ulici zaráz. BTW, když se stará chystá zapnout sporák, běžíš upozornit sousedy, abyste neshodili trafačku? :-D

Zelí
17. března • 21:34

Je to přesně jak píšeš. Podvod ze strany správce síě je ten, že oni prodávají výkonovou rezervaci, kterou vůbec nemají. V jednotlivých lokalitách to může být i desetinásobek a protože většina tu kapacitu vůbec nevyužívá, tak to funguje. Roláci stále připojujou a připojujou a samozřejmě, že časem to dojde na strop a roláci oznámí, že to chce posílit trafo v dané lokalitě. Ale v tu chvíli je kapacita 400A trafa prodána např. desetkrát !!!!
Kdybychom sečetli výkony placené a rezervované od všech připojených v čr, tak bychom zjistili, že je už dnes překročena kapacita všech instalovaných zdrojů (temelínů...) dvakrát nebo třikrát !!! Žádný přebytek neexistuje.
Takže kdyby si všichni majitelé rodiných domků do té třífázové zásuvky strčili nabíječku své elektrokáry, tak se celá síť zhroutí. Black out.
Proto žvaní stále dokola o inteligentní síti, protože nechtějí, aby se ta lež provalila. Inteligentní síť znamená, že ty si budeš stále platit třífáz. 16A, ale když si všichni v ulici připojí svého elektrického miláčka inteligentní síť pustí do zásuvky každému např.jen 2A.
Na víc nemáš nárok.... hahaha.

Rad
18. března • 11:31

Ale to není žádný podvod. Je to normální ekonomicky vedený kompromis mezi nutnými investičními náklady a jejich praktickým využitím. Jenom ignorant by natahal dráty jak noha a nadimenzoval transformátory na součet všech podřízených jističů a pak chtěl za fixní platbu za "ampéry na jističi na plotě" 3x tolik než teď s tím, že 99,9% času by celej ten werk byl zatíženej pod 30%. Statisticky to za současné situace prostě stačí a žádné blackouty nenastávají. Nic není přeplaceno 10x, prostě ten současný poplatek za rezervovaný příkon už počítá s tím, že jej nebudou využívat vždy všichni zároveň.Mohl byste trochu rozvést ty Vaše představy o tom jak inteligentní síť pouští do zásuvky jen 2A místo 16A ?Smysl iteligentní sítě je v řízení odběru v distribuční takovým způsobem, aby se po stávajícich drátech dalo přenést co nejvíc energie bez toho, aby byli spotřebitelé výrazně omezeni v možnosti jejího využívání. Třeba tak, že bude umět "inteligentně" spínat zásuvky k nabíjení elektroaut způsobem, který vyloučí ty nežádoucí souběhy. Tolik k vizím.
Jak bude vypadat realizace a hlavně standardizace způsobu, jak se koordinuje spotřeba bych si tipnul se dovíme, až dojde k nějakým reálným výpadkům a volení spasitelé to budou muset začít řešit. A tento vítr k nám přivane ze západu.

Marek71
19. března • 22:09

Hm... takže je celkem možné, že ne všechny EV v ulici se nabijí za noc do plna, je to tak? A jak ta inteligence určí, který EV se má nabít a který ne? Protože někdo bude nutně potřebovat ráno "plnou", protože se někam chystá a zrovna jemu se to nenabije.

LOL
18. března • 15:26

Samozřejmě, jen pak ale padá představa, že z 3x25A zásuvky budu schopen za noc nabít celou vymlácenou baterku, protože ta bude "inteligentně" degradována třeba na 3x3A, což odpovídá jednofázové 10A zásuvce.

Zelí
18. března • 18:21

Tak jest. Pitomečkům vnutíme elektrokáry a oni pak budou rádi, když si připlatí za to, že v zásuvce budou mít výkon, který potřebují. Budou jezdit dráž jako na benál, ale to bylo jasné už od samého začátku.
Správná strana se napakuje vždy. To nám před 150lety popsal už jakýsi Marx. Ten se nemýlil v ničem.

runner42
17. března • 21:53

Smutné, leč pravdivé. Na začátku zimy jsme byli na horách opět tři dny bez proudu, protože chlapci na sjezdovkách pustili v noci sněžná děla a i když mají teoreticky rezervovaný výkon, celá trasa až na velkou trafostanici se doslova roztekla. Opakovaný problém po třech letech, prostě nakoupili další techniku a chlapci z distribuce jim to schválili. Jenže ta technika má takovou blbou vlastnost - pouští ji všude najednou.

LOL
18. března • 15:23

Ale elektrozvěsti ti budou tvrdit, že všechno je sluníčkové a v pohodě. :-D

EIektriker
17. března • 11:57

Na tvou obranu ale musím dodat, že taky ničemu nerozumím. Díky své kólii jsem však pronikl do tajů kamufláže a umím se tvářit, že jsem chytřejší než všichni ti Muskové a jiní a ty jejich internety, na které bych se ti mohl vykakat, ale raději dělám KUKU!

Pravý a jediný Elektriker
17. března • 12:33

Hochu, koukám, že ti mé antielektrofilní názory leží hodně v žaludku. Kdybys je četl pozorně, nenapsal bys takovou blbost, že jsem elektrofil. A to tě jednoznačně prozrazuje z toho, že se vydáváš za mě. Lidé nejsou tak hloupí jako ty, tvé dementní příspěvky lehce rozeznají od mých originálních.
Uber trošku z toho fetu.

Kuk Vykuk
18. března • 21:54

To tady dobrej schizofrenickej mejdan :-D

Fic
16. března • 7:45

Hele, těhle sejčků bylo a bude.... A tací maj pocit, že zřejmě tim plašením a vyhrožováním nějakou ohromnou katastrofou zachráněj civilizaci....
Ne, jen mají stejný hemzy jako jejich předci s tvrzenm, že když pojede vlak rychleji než 40km/h, tak v něm všichni bez vzduchu umřou.
Takže si ty kecy strčte víte kam.... Nabíjím už asi 5 let, a krom cca 2 případů před asi 3 rokama, (Kolín + OC Štěrboholy ) jsem z veřejné nabíječky nenabíjel. Vždy v noci doma... Mám tedy čip PRE, platím za něj 10kč/měsíc, ale ještě jsem ho nepoužil/krom zmíněné zkoušku v OC/
Chtěl bych teda vidět ty ohromný blekouty, leda tak v hlavě těch plašanů.

josephko
15. března • 16:30

Matematicky to máš síce správne, ale logicky úplne na houno...:-D
Vychádzaš totiž z toho, že všetky elektromobily budú tankovať (súčasne) a na rýchlonabíjačkách. Ale to je, slovami klasika "hluboké nedorozumění"...

Anonym
19. března • 8:49

On to nemá ani matematicky správně. Počítejte se mnou : 150 x 20 000 = 3 000 000 KWh=3 000 Mwh = 3 Gwh = 0,003 Twh.

...
15. března • 18:22

Jen hlupák podceňuje lidi, možná na to jednou přijdeš.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Kuk Vykuk
15. března • 19:45

A hele ten hoax o Norských problémech, který vtvořilo autokokotforum se šíří vesele dál a každej trouba ho vesele papouškuje :-D

pirate
15. března • 21:00

Nejenže to není hoax o norských problémech, ale není to hoax ani o německých problémech nebo britských problémech. Aktuální produkce elektřiny nepřesahuje spotřebu o tolik, aby pokryla nárůst který se se dostaví s masovým nástupem vozidel na elektřinu. Můžeš tady prskat svoje elektrofilní žblepty, můžeš si za každý svůj příspěvek dát jakýkoliv dětinský smajlík, ale realitu nezměníš.

SUV jedině s dieslem
16. března • 0:20

Hlavně už nyní se valná většina elektřiny vyrábí opravdu ekologicky spalováním uhlí...
Pak náklady na výrobu a následně ekologickou likvidaci baterií...
Fakt světlá budoucnost. :-D

Fic
16. března • 7:33

Ještě tu chybí blekoty o věkem zesláblejch baterkách + duchaplnou starost o recyklaci, a budete mít fosilovou mantru komplet.

pirate
16. března • 14:29

Takže kapacita baterií se s uplynulým časem nesnižuje a recyklace je bezpečně vyřešená ve všech koutech světa?

Kuk Vykuk
17. března • 0:42

Ano, recyklace tvýho mozku je bezpečně vyřešená ve všech koutech světa. Neboj. :-D:-D:-D

mariov8
18. března • 10:37

Recyklace je aktuálně vyřešena úplně krásně, prodá se to za zbytkovou cenu do zemí s menším ekologickým uvědoměním a ještě menší vymahatelností práva. B-] Užívejte si ekologie!

Kuk Vykuk
18. března • 20:48

recyklace je vyřešena flotací a tebe už neprodaj ani za zbytkovou cenu. B-]

Elektriker
15. března • 21:36

Přesně tak. Kuk je jen militantně omezený elektrofil, který si navíc před lety přivlastnil můj nick, protože by nic takového nevymyslel. Jediné co zvládá, je do každého rozumně uvažujícího rýt a osočovat.

EIektriker
16. března • 7:29

Moc se omlouvám, že jsem napsal "militantně omezený elektrofil", protože mi asi po patnácti hodinách došlo, že ten retardovaný slovosled naznačuje, že Kuk je omezený armádou. Vysvětlila mi to má kolie s IQ 45. Ve skutečnosti jsem myslel "omezený a militantní elektrofil". Ale stejně furt nevím, co to vlastně povídám :-D Píše to za mě pes. Tak pac a haf!

Elektriker
16. března • 15:15

KUKu, moc vtipné... vydávat se za mě. Ale jediné, s čím lze s tebou souhlasit je to, že jsi omezený militantní elektrofil.

EIektriker
17. března • 11:52

Rád dělám "KUKU!" Kukačky jsou totiž TOP! Jako elektromobily.Je to moc vtipné, vydávat se za mě a nadávat sám sobě. A opravovat své chyby a dělat je pak znovu. KUKU! KUKU!A proč kukačka? Protože v zeleném lesíku, seděla kukačka, a já jsem ekoterorista, elektrofil, ekotraktorista a volím zelené. Proto se taky jmenuju EIektriker. A navíc můj dědeček, který žil v zeleném lesíku jako děda Macháč a kukačka, měl hodiny s kukačkou, která dělalaKUKU!

Pravý a jediný Elektriker
17. března • 12:19

Hochu, koukám, že ti mé antielektrofilní názory leží hodně v žaludku. Kdybys je četl pozorně, nenapsal bys takovou blbost, že jsem elektrofil. A to tě jednoznačně prozrazuje z toho, že se vydáváš za mě. Lidé nejsou tak hloupí jako ty, tvé dementní příspěvky lehce rozeznají od mých originálních.
Takové srandičky můžeš zkoušet na tobě podobným.

Pravý a jediný EIektriker
17. března • 12:28

A ještě dodávám, že tě to jasně prozrazuje z toho, že se nevydáváš za nikoho jiného. Takže tvé dementní hlody mě nikdy neohrozí. Protože jsi hlupák, myslíš, že jsou hloupí všichni kolem. Ale to se šeredně pleteš. Vrána k vráně sedá, tak si konečně najdi svou větev a nezáviď opravdu inteligentním lidem, kteří vědí, o čem píší.

Pravý a jediný EIektriker
17. března • 12:32

A abys věděl chlapče, takové perly jako "srandičky můžeš zkoušet na tobě podobným" neznamenají, že neumím skloňovat!To znamená, že trpím klasickým nešvarem mimořádně, mimořádně mimořádně nadaných lidí -- roztržitostí. Takže na mě vůbec nezkoušej žádné finty chlapečku. Nebo na tebe pošlu ropné šejky. Já mám totiž konexe až v Kataru. Katar na tebe!

Jediný pravý EIektriker
17. března • 12:34

Hochu ty asi musíš mít velký problém, že se tak zuřivě snažíš tady někoho ztrapnit (a vůbec ti nevadí, že ztrapňuješ akorát sám sebe). Kup si pořádné auto a najdi si ženskou.

Jediný pravý Elektriker
17. března • 12:39

Píše debílek, kterému se postaví a dostaví poluce, kdykoli se mu do snů vkrade číslovka 3,14.

JirkaX
16. března • 20:21

Kdo ví, za koho se ještě vydává. Já mám taky dvojníka, naštěstí se snadno pozná. Podle těch hloupostí které píše a hlavně podle gramatiky. S tou se vůbec nekamarádí.

Kuk Vykuk
17. března • 0:16

Ještě tu nic nenapsal můj dvojník. :-D

Kuk Vykuk
17. března • 0:36

Koukám že se zoufalci drží toho norskýho autokokothoaxu jako hovno košile. Úplně se do toho zamilovali a hroutí se, když to někdo zpochybní. Pro ty musí bejt úplný neštěstí že se nemůžou vyblejt na autokokotforumu, protože jim tam zrušili ty kokotský diskuze :-D:-P

Smith
16. března • 16:04

To máš jedno, Kuk ani nezná význam slova militantní, když si myslí, že to znamená armádní. Ale co jiného čekat od značně omezeného elektrofila.

EIektriker
17. března • 22:35

Možná (si myslíš, že) znáš význam slova "militantní", ale se syntézou textu už máš celkem problém. Nic z toho, co napsal, nenaznačuje, že si myslí, že "militantní" znamená "armádní". Pokud o něčem nebo někom napíšeš, že jest omezen militantně, plyne z toho, že myslíš, že je omezen někým. A jako příklad toho principu armáda posloužila docela výstižně. Pakliže by si sám myslel, že militantní=armádní, asi by to neopravil tím způsobem, že by z příslovce "militantně" udělal přídavné jméno "militantní". Takže zase prrr, přičinlivý, ovšem natvrdlý oslíku.

Ludek_II
15. března • 17:27

Někdy je lepší mlčet a být považován za hloupého, než mluvit a odstranit všechny pochybnosti.

runner42
15. března • 15:02

To je boží fór na víkend. 7000 nabíjecích míst. V areálu Škodovky. Revoluce :D :D:-D Díky!!

Elektriker
16. března • 15:23

Elektromobilita, hlavně ta čistě bateriová, je nesmysl!!!
Naprostá většina elektromobilů se nikdy nedožije chvíle, kdy budou ekologické. To nastane až ve chvíli, kdy vůz najede téměř 700 tisíc kilometrů. Něco takového naprostá většina aut nezvládá dnes a nezvládne to ani v budoucnu, z provozu jsou a budou vyřazována mnohem dříve. Aby elektromobil začal být ekologický, musel by normální člověk jezdit s jedním autem 47 let. To je utopie.
http://www.autoforum.cz/zajimavosti/naprosta-vets... ...

Elektriker orig.
17. března • 15:33

Lide, který budeš číst tuto diskusi věz, že to individuum, co se vydává za mě a jiné, přitáhlo z Autofóra, kde byla zrušena diskuse právě kvůli takovým zkrachovalým zamindrákovaným nulám, které si hrály na jak si říkají, "mimořádně nadané lidi", viz
EIektriker | 16. 03. 2019 07:29;
EIektriker 17. 03. 2019 11:52;
Pravý a jediný EIektriker | 17. 03. 2019 12:28;
Pravý a jediný EIektriker | 17. 03. 2019 12:32;
Jediný pravý EIektriker | 17. 03. 2019 12:34;
Jediný pravý Elektriker | 17. 03. 2019 12:39;
EIektriker | 17. 03. 2019 11:57.
A k tématu diskuse nemají co napsat, protože jejich "nadání" jim to neumožní.
Seznam útočných příspěvků popř. doplním a čekám, že i tento napadne.

Tyvole
19. března • 8:04

Tak na to nereaguj. Tímhle akorát podněcuješ další reakce a podporuješ ten odklon od tématu. Zas to tak nežer a nebreč. Když to tak čtu, ty vlastně furt fňukáš. Fňukáš, jak je všechno špatně, všichni jsou hloupí, zamindrákovaní, výroba baterií je neekologická, likvidace neekologická, o recyklaci nepíšeš, protože se ohledně ní nedá brečet. Plačky nejsou pro debatu o nic přínosnější než trollové. Naopak. S plačkou vždycky přilezou trollové, kteří se na ní baví. Tak nebreč.

bzzz
16. března • 21:44

... při současném způsobu generování elektrické energie ...
... relativně rychlý ekologický provoz by nastal až v momentě širokého využití obnovitelných zdrojů s minimální produkcí emisí a jiného odpadu ...Pokud nekde prevlada jadro, hydro, obnovitelne zdroje, tak elektromobily v takove zemi jezdi rozhodne ekologicteji nez ropaci. A o tom to je, kazdy at se zaridi podle svych moznosti.

Elektriker
16. března • 23:17

"... jiného odpadu, což je ale zatím naprosto nereálná představa neinformovaných lidí, kteří bohužel určují vývoj automobilového trhu." A o jiné odpady jde především. Je to hlavně velmi neekologická výroba solárních nebo vodních
elektráren, baterií aj. Chce to číst i dál a nejen to, co se ti líbí.

bzzz
16. března • 21:44

... při současném způsobu generování elektrické energie ...
... relativně rychlý ekologický provoz by nastal až v momentě širokého využití obnovitelných zdrojů s minimální produkcí emisí a jiného odpadu ...Pokud nekde prevlada jadro, hydro, obnovitelne zdroje, tak elektromobily v takove zemi jezdi rozhodne ekologicteji nez ropaci. A o tom to je, kazdy at se zaridi podle svych moznosti.

Elektriker
16. března • 23:18

"... jiného odpadu, což je ale zatím naprosto nereálná představa neinformovaných lidí, kteří bohužel určují vývoj automobilového trhu."A o jiné odpady jde především. Je to hlavně velmi neekologická výroba solárních nebo vodních
elektráren, baterií aj. Chce to číst i dál a nejen to, co se ti líbí.

Omasta
27. března • 11:38

Stojany, o kterých se píše, nebudou stojany, na které jste zvyklí. Představte si situaci: Někdo přijede, zapojí auto do stojanu. A i když bude nabité za hodinu, přijde až za 2 hodiny. Mezitím budou u stojanu čekat další, jenže stojan byl blokovaný o hodinu víc. Druzí buď by museli přijít ke stojanu ještě jednou navíc a zapojit auto, nebo by byl stojan zase nějakou dobu nevyužitý.
Proto elektromobily spějí k reformě, která bude spočívat v poloviční až třetinové kapacitě baterií. Proč? No protože je málo lithia a kobaltu.
A taky budou nové elektromobily obsahovat normalizovaný kastlík na vkládání přenosných baterií. Proč?
Protože není dost nabíjecích stojanů, ani čas. A tak si přenosné baterie nechají přes noc nabít na pumpě nočním proudem (levnějším). Anebo si do kastlíku budou moct vložit elektrocentrálu na benzín z půjčovny.
Nové elektromobily budou mít zařízení, které přečerpá (za jízdy) proud z přenosné baterie do vnitřní baterie.
Proč jste se to nedozvěděli v žádném článku?.
Protože takový elektromobil bude lehčí, levnější a nebude se muset čekat u nabíječky.
A co z toho plyne? Že kdyby vám to řekli, tak by už neprodali ani jeden elektromobil - ležák. Vy se to dozvíte až tedy, když budou elektromobily s normalizovaným kastlíkem připravené na prodej.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Marek71
27. března • 11:42

Koukám, že ty svoje nesmysly cpeš do každé diskuse o EV :-)

Doporučujeme

Články odjinud