Slova šéfa Škody se naplňují. V Česku startuje elektrická revoluce

runner42  |  15. 03. 2019 15:02

To je boží fór na víkend. 7000 nabíjecích míst. V areálu Škodovky. Revoluce :D :D Díky!!

Odpovědět  |   | 
Elektriker  |  16. 03. 2019 15:23

Elektromobilita, hlavně ta čistě bateriová, je nesmysl!!!
Naprostá většina elektromobilů se nikdy nedožije chvíle, kdy budou ekologické. To nastane až ve chvíli, kdy vůz najede téměř 700 tisíc kilometrů. Něco takového naprostá většina aut nezvládá dnes a nezvládne to ani v budoucnu, z provozu jsou a budou vyřazována mnohem dříve. Aby elektromobil začal být ekologický, musel by normální člověk jezdit s jedním autem 47 let. To je utopie.
http://www.autoforum.cz/zajimavosti/naprosta-vets... ...

Odpovědět  |   | 
bzzz  |  16. 03. 2019 21:44

... při současném způsobu generování elektrické energie ...
... relativně rychlý ekologický provoz by nastal až v momentě širokého využití obnovitelných zdrojů s minimální produkcí emisí a jiného odpadu ...

Pokud nekde prevlada jadro, hydro, obnovitelne zdroje, tak elektromobily v takove zemi jezdi rozhodne ekologicteji nez ropaci. A o tom to je, kazdy at se zaridi podle svych moznosti.

Odpovědět  |   | 
Elektriker  |  16. 03. 2019 23:18

"... jiného odpadu, což je ale zatím naprosto nereálná představa neinformovaných lidí, kteří bohužel určují vývoj automobilového trhu."

A o jiné odpady jde především. Je to hlavně velmi neekologická výroba solárních nebo vodních
elektráren, baterií aj. Chce to číst i dál a nejen to, co se ti líbí.

Odpovědět  |   | 
Omasta  |  27. 03. 2019 11:38

Stojany, o kterých se píše, nebudou stojany, na které jste zvyklí. Představte si situaci: Někdo přijede, zapojí auto do stojanu. A i když bude nabité za hodinu, přijde až za 2 hodiny. Mezitím budou u stojanu čekat další, jenže stojan byl blokovaný o hodinu víc. Druzí buď by museli přijít ke stojanu ještě jednou navíc a zapojit auto, nebo by byl stojan zase nějakou dobu nevyužitý.
Proto elektromobily spějí k reformě, která bude spočívat v poloviční až třetinové kapacitě baterií. Proč? No protože je málo lithia a kobaltu.
A taky budou nové elektromobily obsahovat normalizovaný kastlík na vkládání přenosných baterií. Proč?
Protože není dost nabíjecích stojanů, ani čas. A tak si přenosné baterie nechají přes noc nabít na pumpě nočním proudem (levnějším). Anebo si do kastlíku budou moct vložit elektrocentrálu na benzín z půjčovny.
Nové elektromobily budou mít zařízení, které přečerpá (za jízdy) proud z přenosné baterie do vnitřní baterie.
Proč jste se to nedozvěděli v žádném článku?.
Protože takový elektromobil bude lehčí, levnější a nebude se muset čekat u nabíječky.
A co z toho plyne? Že kdyby vám to řekli, tak by už neprodali ani jeden elektromobil - ležák. Vy se to dozvíte až tedy, když budou elektromobily s normalizovaným kastlíkem připravené na prodej.

Odpovědět  |   | 
Marek71  |  27. 03. 2019 11:42

Koukám, že ty svoje nesmysly cpeš do každé diskuse o EV

Odpovědět  |   | 
bzzz  |  16. 03. 2019 21:44

... při současném způsobu generování elektrické energie ...
... relativně rychlý ekologický provoz by nastal až v momentě širokého využití obnovitelných zdrojů s minimální produkcí emisí a jiného odpadu ...

Pokud nekde prevlada jadro, hydro, obnovitelne zdroje, tak elektromobily v takove zemi jezdi rozhodne ekologicteji nez ropaci. A o tom to je, kazdy at se zaridi podle svych moznosti.

Odpovědět  |   | 
Elektriker  |  16. 03. 2019 23:17

"... jiného odpadu, což je ale zatím naprosto nereálná představa neinformovaných lidí, kteří bohužel určují vývoj automobilového trhu."

A o jiné odpady jde především. Je to hlavně velmi neekologická výroba solárních nebo vodních
elektráren, baterií aj. Chce to číst i dál a nejen to, co se ti líbí.

Odpovědět  |   | 
Elektriker orig.  |  17. 03. 2019 15:33

Lide, který budeš číst tuto diskusi věz, že to individuum, co se vydává za mě a jiné, přitáhlo z Autofóra, kde byla zrušena diskuse právě kvůli takovým zkrachovalým zamindrákovaným nulám, které si hrály na jak si říkají, "mimořádně nadané lidi", viz
EIektriker | 16. 03. 2019 07:29;
EIektriker 17. 03. 2019 11:52;
Pravý a jediný EIektriker | 17. 03. 2019 12:28;
Pravý a jediný EIektriker | 17. 03. 2019 12:32;
Jediný pravý EIektriker | 17. 03. 2019 12:34;
Jediný pravý Elektriker | 17. 03. 2019 12:39;
EIektriker | 17. 03. 2019 11:57.
A k tématu diskuse nemají co napsat, protože jejich "nadání" jim to neumožní.
Seznam útočných příspěvků popř. doplním a čekám, že i tento napadne.

Odpovědět  |   | 
Tyvole  |  19. 03. 2019 08:04

Tak na to nereaguj. Tímhle akorát podněcuješ další reakce a podporuješ ten odklon od tématu.

Zas to tak nežer a nebreč.

Když to tak čtu, ty vlastně furt fňukáš. Fňukáš, jak je všechno špatně, všichni jsou hloupí, zamindrákovaní, výroba baterií je neekologická, likvidace neekologická, o recyklaci nepíšeš, protože se ohledně ní nedá brečet.

Plačky nejsou pro debatu o nic přínosnější než trollové. Naopak. S plačkou vždycky přilezou trollové, kteří se na ní baví. Tak nebreč.

Odpovědět  |   | 
...  |  15. 03. 2019 15:06

1. Tak nějak jsem neviděl ani jednu dobíjecí stanici alespoň na hlavních tazích. Elektro auto si koupím, až bude umět v zimě ujet 400 km a nabije se za 30 minut.
2. Umíte si představit, jak to zahýbá s cenou elektřiny???

Odpovědět  |   | 
puch  |  15. 03. 2019 15:10

"2. Umíte si představit, jak to zahýbá s cenou elektřiny???"

Neumíme, vzhledem k tomu, že ta elektrina (ten potřebný nadbytek) tu už dávno je a přeprodává se někam jinam. Ale klidne vzrůst může, neni duvod, aby elektromobily jezdily za 0,7 Kc / km, zatimco ostatní 2-2,50 Kc / km.

Odpovědět  |   | 
...  |  15. 03. 2019 15:20

nadbytek??? Ano trochu nyní. Dobíječky budou mít výkon 150 kW i více, vynásob třeba 20.000 přípojených automobilů (dejme tomu za 7-10 let) a budeš potřebovat kapacitu 3 TW, to je 1 a půl Temelína při plném výkonu jen pro auta. Myslím, že v Norsku s tím už mají obrovský problém nyní.

Odpovědět  |   | 
josephko  |  15. 03. 2019 16:30

Matematicky to máš síce správne, ale logicky úplne na houno...
Vychádzaš totiž z toho, že všetky elektromobily budú tankovať (súčasne) a na rýchlonabíjačkách. Ale to je, slovami klasika "hluboké nedorozumění"...

Odpovědět  |   | 
Ludek_II  |  15. 03. 2019 17:27

Někdy je lepší mlčet a být považován za hloupého, než mluvit a odstranit všechny pochybnosti.

Odpovědět  |   | 
...  |  15. 03. 2019 18:22

Jen hlupák podceňuje lidi, možná na to jednou přijdeš.

Odpovědět  |   | 
kuk  |  15. 03. 2019 19:45

A hele ten hoax o Norských problémech, který vtvořilo autokokotforum se šíří vesele dál a každej trouba ho vesele papouškuje

Odpovědět  |   | 
pirate  |  15. 03. 2019 21:00

Nejenže to není hoax o norských problémech, ale není to hoax ani o německých problémech nebo britských problémech. Aktuální produkce elektřiny nepřesahuje spotřebu o tolik, aby pokryla nárůst který se se dostaví s masovým nástupem vozidel na elektřinu. Můžeš tady prskat svoje elektrofilní žblepty, můžeš si za každý svůj příspěvek dát jakýkoliv dětinský smajlík, ale realitu nezměníš.

Odpovědět  |   | 
Elektriker  |  15. 03. 2019 21:36

Přesně tak. Kuk je jen militantně omezený elektrofil, který si navíc před lety přivlastnil můj nick, protože by nic takového nevymyslel. Jediné co zvládá, je do každého rozumně uvažujícího rýt a osočovat.

Odpovědět  |   | 
EIektriker  |  16. 03. 2019 07:29

Moc se omlouvám, že jsem napsal "militantně omezený elektrofil", protože mi asi po patnácti hodinách došlo, že ten retardovaný slovosled naznačuje, že Kuk je omezený armádou. Vysvětlila mi to má kolie s IQ 45.

Ve skutečnosti jsem myslel "omezený a militantní elektrofil". Ale stejně furt nevím, co to vlastně povídám Píše to za mě pes. Tak pac a haf!

Odpovědět  |   | 
Elektriker  |  16. 03. 2019 15:15

KUKu, moc vtipné... vydávat se za mě. Ale jediné, s čím lze s tebou souhlasit je to, že jsi omezený militantní elektrofil.

Odpovědět  |   | 
Smith  |  16. 03. 2019 16:04

To máš jedno, Kuk ani nezná význam slova militantní, když si myslí, že to znamená armádní. Ale co jiného čekat od značně omezeného elektrofila.

Odpovědět  |   | 
EIektriker  |  17. 03. 2019 22:35

Možná (si myslíš, že) znáš význam slova "militantní", ale se syntézou textu už máš celkem problém. Nic z toho, co napsal, nenaznačuje, že si myslí, že "militantní" znamená "armádní".

Pokud o něčem nebo někom napíšeš, že jest omezen militantně, plyne z toho, že myslíš, že je omezen někým. A jako příklad toho principu armáda posloužila docela výstižně.

Pakliže by si sám myslel, že militantní=armádní, asi by to neopravil tím způsobem, že by z příslovce "militantně" udělal přídavné jméno "militantní".

Takže zase prrr, přičinlivý, ovšem natvrdlý oslíku.

Odpovědět  |   | 
JirkaX  |  16. 03. 2019 20:21

Kdo ví, za koho se ještě vydává. Já mám taky dvojníka, naštěstí se snadno pozná. Podle těch hloupostí které píše a hlavně podle gramatiky. S tou se vůbec nekamarádí.

Odpovědět  |   | 
kuk  |  17. 03. 2019 00:16

Ještě tu nic nenapsal můj dvojník.

Odpovědět  |   | 
kuk  |  17. 03. 2019 00:36

Koukám že se zoufalci drží toho norskýho autokokothoaxu jako hovno košile. Úplně se do toho zamilovali a hroutí se, když to někdo zpochybní. Pro ty musí bejt úplný neštěstí že se nemůžou vyblejt na autokokotforumu, protože jim tam zrušili ty kokotský diskuze

Odpovědět  |   | 
EIektriker  |  17. 03. 2019 11:52

Rád dělám "KUKU!"

Kukačky jsou totiž TOP! Jako elektromobily.

Je to moc vtipné, vydávat se za mě a nadávat sám sobě. A opravovat své chyby a dělat je pak znovu.

KUKU! KUKU!

A proč kukačka? Protože v zeleném lesíku, seděla kukačka, a já jsem ekoterorista, elektrofil, ekotraktorista a volím zelené. Proto se taky jmenuju EIektriker. A navíc můj dědeček, který žil v zeleném lesíku jako děda Macháč a kukačka, měl hodiny s kukačkou, která dělala

KUKU!

Odpovědět  |   | 
Pravý a jediný Elektriker  |  17. 03. 2019 12:19

Hochu, koukám, že ti mé antielektrofilní názory leží hodně v žaludku. Kdybys je četl pozorně, nenapsal bys takovou blbost, že jsem elektrofil. A to tě jednoznačně prozrazuje z toho, že se vydáváš za mě. Lidé nejsou tak hloupí jako ty, tvé dementní příspěvky lehce rozeznají od mých originálních.
Takové srandičky můžeš zkoušet na tobě podobným.

Odpovědět  |   | 
Pravý a jediný EIektriker  |  17. 03. 2019 12:28

A ještě dodávám, že tě to jasně prozrazuje z toho, že se nevydáváš za nikoho jiného. Takže tvé dementní hlody mě nikdy neohrozí. Protože jsi hlupák, myslíš, že jsou hloupí všichni kolem. Ale to se šeredně pleteš.

Vrána k vráně sedá, tak si konečně najdi svou větev a nezáviď opravdu inteligentním lidem, kteří vědí, o čem píší.

Odpovědět  |   | 
Pravý a jediný EIektriker  |  17. 03. 2019 12:32

A abys věděl chlapče, takové perly jako "srandičky můžeš zkoušet na tobě podobným" neznamenají, že neumím skloňovat!

To znamená, že trpím klasickým nešvarem mimořádně, mimořádně mimořádně nadaných lidí -- roztržitostí. Takže na mě vůbec nezkoušej žádné finty chlapečku. Nebo na tebe pošlu ropné šejky. Já mám totiž konexe až v Kataru. Katar na tebe!

Odpovědět  |   | 
Jediný pravý EIektriker  |  17. 03. 2019 12:34

Hochu ty asi musíš mít velký problém, že se tak zuřivě snažíš tady někoho ztrapnit (a vůbec ti nevadí, že ztrapňuješ akorát sám sebe).

Kup si pořádné auto a najdi si ženskou.

Odpovědět  |   | 
Jediný pravý Elektriker  |  17. 03. 2019 12:39

Píše debílek, kterému se postaví a dostaví poluce, kdykoli se mu do snů vkrade číslovka 3,14.

Odpovědět  |   | 
Reakce pod tímto příspěvkem se již nevětví
SUV jedině s dieslem  |  16. 03. 2019 00:20

Hlavně už nyní se valná většina elektřiny vyrábí opravdu ekologicky spalováním uhlí...
Pak náklady na výrobu a následně ekologickou likvidaci baterií...
Fakt světlá budoucnost.

Odpovědět  |   | 
Fic  |  16. 03. 2019 07:33

Ještě tu chybí blekoty o věkem zesláblejch baterkách + duchaplnou starost o recyklaci, a budete mít fosilovou mantru komplet.

Odpovědět  |   | 
pirate  |  16. 03. 2019 14:29

Takže kapacita baterií se s uplynulým časem nesnižuje a recyklace je bezpečně vyřešená ve všech koutech světa?

Odpovědět  |   | 
kuk  |  17. 03. 2019 00:42

Ano, recyklace tvýho mozku je bezpečně vyřešená ve všech koutech světa. Neboj.

Odpovědět  |   | 
mariov8  |  18. 03. 2019 10:37

Recyklace je aktuálně vyřešena úplně krásně, prodá se to za zbytkovou cenu do zemí s menším ekologickým uvědoměním a ještě menší vymahatelností práva. Užívejte si ekologie!

Odpovědět  |   | 
kuk  |  18. 03. 2019 20:48

recyklace je vyřešena flotací a tebe už neprodaj ani za zbytkovou cenu.

Odpovědět  |   | 
Anonym  |  19. 03. 2019 08:49

On to nemá ani matematicky správně. Počítejte se mnou : 150 x 20 000 = 3 000 000 KWh=3 000 Mwh = 3 Gwh = 0,003 Twh.

Odpovědět  |   | 
iPace  |  15. 03. 2019 17:02

no tak aby bylo mozne nabijet 20 tisic elektromobilu 150kW, muselo by tu nejdrive bejt tech 20 tisic nabijecek s vykonem 150kW, a samozrejme vsechny nabijecky tak jako kazde jine odberne misto ma jisteni, tedy takova ta vec ktera ditributorum a vyrobcum energie rika, kolik asi tak te elektriny muze bejt v danou chvili potreba

a ted mala cisla na zaver, CR vyvazi rocne cca 13TWh elektriny, coz je celkem hodne a procentualne patri CR k nejvetsim vyvozcum elektriny v EU, a to ceske vyrobni kapacity (mimo obnovitelnych zdroju, tedy jen ty ostatni zdroje) podle CEZ jedou priblizne na ctvrtinu instalovaneho vykonu realne se totiz vyvoz elektriny nevyplaci, protoze se prodava za burzovni ceny, ktere jsou cca okolo 900-1000korun za MWh, kdesto domacim spotrebitelum se prodava od 2 do cca 5 tisicu za MWh ze kterych priblizne 20-40% schramstnou jeste ditributori, realne tedy za 12 set az 4 tisice za MWh, coz je porad vice nez ona necela tisicovka za MWh

take je nesmysl aby se vsechny elektroauta dobijeli ve stejny cas a navic tema 150kW, realnejsi je spise celodenni mix s pomalejsim nabijenim, asi tak jako ze ted uderem 5 hodiny vsechny auta proste nezamirej na cerpaci stanice a nezahlti je

Odpovědět  |   | 
...  |  15. 03. 2019 18:30

Ale já to říkám od začátku, nejsme připraveni a pokud budeš dobíjet doma na 16A celou noc, myslíš, že to se nebude jako počítat do odběru??? Zajímavá a bohužel zcela zcestná úvaha. Je jedno, jestli budeš na rychlonabíječce nebo budeš doma na 16A. Nabít to musíš tak jako tak. Já jsem vzal v úvahu rychlonabíječky, protože ty budou potřeba u dálnic a silnic prvních tříd.
Strach mám z toho, že přijedu na rychlonabíječku a bude tam fronta. Bavíme se o době za 10 let. Myslím, že to budou u dálnic muset být celá parkoviště s extra pro elektromobily.

Odpovědět  |   | 
Tommy  |  15. 03. 2019 21:24

Proč by se to nemělo počítat do odběru? Ale když nepřekročíš svůj rezervovaný příkon, je jedno, jestli nabíjíš, jede ti mrazák nebo pračka. Navíc to nabíjení bude zhusta probíhat v noci, kdy má celá sít výrazně nižší odběr a řeší regulaci a útlum zdrojů. Hledáš problém, kde jednoduše není.

Odpovědět  |   | 
...  |  16. 03. 2019 07:03

Alespoň ještě jednou si přečti o čem píšu a na co reaguji. Pak dlouho přemýšlej, protože krátce to u tebe asi nepůjde. Je vidět, že doma nabíjíš akorát mobil a možná notebook a vůbec nemáš přehled o kapacitách (nutných rezervách) přenosových sítí. Dále určitě bude zřízen tarif pro elektroauta, ale budeme potřebovat nové měření (rozuměj elektroměr a jištění) doma v RD. Manželka přijede z nákupu a určitě bude strkat auto na dobíječku hned, co kdyby potřebovala nutně odjet někam dál a měla nabito jen na 70-80 %.

Už vidím ty kabely na sídlištích k dobíječkám třeba v Mostu, Chomutově, Ústí. Takže i nějaké zabezpečení proti krádežím.

Odpovědět  |   | 
Fic  |  16. 03. 2019 07:45

Hele, těhle sejčků bylo a bude.... A tací maj pocit, že zřejmě tim plašením a vyhrožováním nějakou ohromnou katastrofou zachráněj civilizaci....
Ne, jen mají stejný hemzy jako jejich předci s tvrzenm, že když pojede vlak rychleji než 40km/h, tak v něm všichni bez vzduchu umřou.
Takže si ty kecy strčte víte kam....

Nabíjím už asi 5 let, a krom cca 2 případů před asi 3 rokama, (Kolín + OC Štěrboholy ) jsem z veřejné nabíječky nenabíjel. Vždy v noci doma... Mám tedy čip PRE, platím za něj 10kč/měsíc, ale ještě jsem ho nepoužil/krom zmíněné zkoušku v OC/
Chtěl bych teda vidět ty ohromný blekouty, leda tak v hlavě těch plašanů.

Odpovědět  |   | 
Tommy  |  16. 03. 2019 22:34

Co furt máte s těma sídlištěma? V ČR je milion rodinných domů a i když budeme počítat, že ne každý je obýván někým, kdo si bude pořizovat EV, tak zase ne každý byt je sídlištní špeluňka bez garáže... A ne každý, kdo bydlí na sídlišti, nemá garáž. Takže cca milion EV klidně zítra, pokud zlevní a postaví se víc veřejných dobíjecích stanic.

Odpovědět  |   | 
Elektriker  |  17. 03. 2019 09:46

Je krásně vidět, že elektrice vůbec nerozumíš, protože ti třeba koeficient soudobosti (soudobý maximální příkon Pb k instalovanému výkonu Pi) vůbec nic neříká a nepsal bys takové blbosti. Protože kdyby ti to něco říkalo, tak bys věděl, že EV nelze nabíjet v jednom okamžiku (např. v noci v celé ulici v RD, garážích) při současném stavu el. rozvodné sítě. Není na to stavěná a musela by se vyměnit za daleko výkonnější (tzn. rozkopat celá města, vesnice atd., hlavně do budoucna) s vyšším instalovaným výkonem. Současné el. rozvodné sítě nejsou připravené na plošné rozšíření EV. Veřejné dobíjecí stanice nic nevyřeší, muselo by jich být ohromné množství (přípojných míst).

Odpovědět  |   | 
EIektriker  |  17. 03. 2019 11:57

Na tvou obranu ale musím dodat, že taky ničemu nerozumím. Díky své kólii jsem však pronikl do tajů kamufláže a umím se tvářit, že jsem chytřejší než všichni ti Muskové a jiní a ty jejich internety, na které bych se ti mohl vykakat, ale raději dělám

KUKU!

Odpovědět  |   | 
Pravý a jediný Elektriker  |  17. 03. 2019 12:33

Hochu, koukám, že ti mé antielektrofilní názory leží hodně v žaludku. Kdybys je četl pozorně, nenapsal bys takovou blbost, že jsem elektrofil. A to tě jednoznačně prozrazuje z toho, že se vydáváš za mě. Lidé nejsou tak hloupí jako ty, tvé dementní příspěvky lehce rozeznají od mých originálních.
Uber trošku z toho fetu.

Odpovědět  |   | 
kuk  |  18. 03. 2019 21:54

To tady dobrej schizofrenickej mejdan

Odpovědět  |   | 
Tommy  |  17. 03. 2019 16:32

A kdo kde tvrdil, že se v každé garáži bude každou noc nabíjet elektromobil? Průměrný automobil má nájezd 15000 km ročně. To je 41 km denně. Takže nabíjet budeš cca 1 za 4 - 10 dní. Kdybys té soudobosti skutečně rozuměl (jakože jí nerozumíš), věděl bys, že v drtivé většině garáží za celou jejich dobu existence svítí tak leda žárovka 5 min denně, přestože mají rezervovány mnohem větší příkony. To nemluvíme o tom, že např. rodinné domy mají u nás tradičně vysoce naddimenzované jističe a to do té míry, že to chtěli distributoři zpoplatnit, aby si tak uvolnili kapacity sítě a mohli ušetřit za jejich rozšiřování.

Odpovědět  |   | 
Elektriker  |  17. 03. 2019 20:58

Vidím, že jsi to jen ty, který soudobosti nerozumíš. Psal jsem o soudobosti rozvodné sítě v ulicích, městech... A instalovaný výkon (součet proudu jističů jednotlivých RD, garáží) není totéž, co maximální současný odběr. Na maximální současný odběr není rozvodná síť dimenzovaná. Počítá právě jen s tím, že nenastane současný odběr na hranici maximálního proudu jednotlivých jističů. Což při hromadném rozvoji EV běžně nastane. Lehce se potom přetíží poddimenzovaná síť se všemi důsledky. Když to budu brát konkrétně, tak např. na výstupu z trafostanice pro napájení několika ulic s RD je třeba 400A jistič. V jednotlivých RD jsou pojistky 40A a těch RD v těchto ulicích je klidně 20-30. Což znamená současný max. odběr až 1200A. A nikdo doposud nepředpokládal, že se běžně bude odebírat ve všech a ani v části RD proud na hranici 40A. Ale v případě rozšíření EV (souběh nabíjení EV v noci byť jen v polovině těchto RD 15x40A=600A) tato situace běžně nastane a ten jistič v trafostanici bude vypadávat. Podotýkám, že jistič je dimenzovaný na max. proud kabelů v ulicích. Tudíž bude nutná výměna jak jističů, ale i transformátorů a kabelů v ulicích. A to jsme jen u rodinných domů. Co potom síť rychlonabíječek, které mají několikanásobně vyšší proudové nároky.

Odpovědět  |   | 
Zelí  |  17. 03. 2019 21:34

Je to přesně jak píšeš. Podvod ze strany správce síě je ten, že oni prodávají výkonovou rezervaci, kterou vůbec nemají. V jednotlivých lokalitách to může být i desetinásobek a protože většina tu kapacitu vůbec nevyužívá, tak to funguje. Roláci stále připojujou a připojujou a samozřejmě, že časem to dojde na strop a roláci oznámí, že to chce posílit trafo v dané lokalitě. Ale v tu chvíli je kapacita 400A trafa prodána např. desetkrát !!!!
Kdybychom sečetli výkony placené a rezervované od všech připojených v čr, tak bychom zjistili, že je už dnes překročena kapacita všech instalovaných zdrojů (temelínů...) dvakrát nebo třikrát !!! Žádný přebytek neexistuje.
Takže kdyby si všichni majitelé rodiných domků do té třífázové zásuvky strčili nabíječku své elektrokáry, tak se celá síť zhroutí. Black out.
Proto žvaní stále dokola o inteligentní síti, protože nechtějí, aby se ta lež provalila. Inteligentní síť znamená, že ty si budeš stále platit třífáz. 16A, ale když si všichni v ulici připojí svého elektrického miláčka inteligentní síť pustí do zásuvky každému např.jen 2A.
Na víc nemáš nárok.... hahaha.

Odpovědět  |   | 
runner42  |  17. 03. 2019 21:53

Smutné, leč pravdivé. Na začátku zimy jsme byli na horách opět tři dny bez proudu, protože chlapci na sjezdovkách pustili v noci sněžná děla a i když mají teoreticky rezervovaný výkon, celá trasa až na velkou trafostanici se doslova roztekla. Opakovaný problém po třech letech, prostě nakoupili další techniku a chlapci z distribuce jim to schválili. Jenže ta technika má takovou blbou vlastnost - pouští ji všude najednou.

Odpovědět  |   | 
LOL  |  18. 03. 2019 15:23

Ale elektrozvěsti ti budou tvrdit, že všechno je sluníčkové a v pohodě.

Odpovědět  |   | 
Rad  |  18. 03. 2019 11:31

Ale to není žádný podvod. Je to normální ekonomicky vedený kompromis mezi nutnými investičními náklady a jejich praktickým využitím. Jenom ignorant by natahal dráty jak noha a nadimenzoval transformátory na součet všech podřízených jističů a pak chtěl za fixní platbu za "ampéry na jističi na plotě" 3x tolik než teď s tím, že 99,9% času by celej ten werk byl zatíženej pod 30%. Statisticky to za současné situace prostě stačí a žádné blackouty nenastávají. Nic není přeplaceno 10x, prostě ten současný poplatek za rezervovaný příkon už počítá s tím, že jej nebudou využívat vždy všichni zároveň.

Mohl byste trochu rozvést ty Vaše představy o tom jak inteligentní síť pouští do zásuvky jen 2A místo 16A ?

Smysl iteligentní sítě je v řízení odběru v distribuční takovým způsobem, aby se po stávajícich drátech dalo přenést co nejvíc energie bez toho, aby byli spotřebitelé výrazně omezeni v možnosti jejího využívání. Třeba tak, že bude umět "inteligentně" spínat zásuvky k nabíjení elektroaut způsobem, který vyloučí ty nežádoucí souběhy. Tolik k vizím.
Jak bude vypadat realizace a hlavně standardizace způsobu, jak se koordinuje spotřeba bych si tipnul se dovíme, až dojde k nějakým reálným výpadkům a volení spasitelé to budou muset začít řešit. A tento vítr k nám přivane ze západu.

Odpovědět  |   | 
LOL  |  18. 03. 2019 15:26

Samozřejmě, jen pak ale padá představa, že z 3x25A zásuvky budu schopen za noc nabít celou vymlácenou baterku, protože ta bude "inteligentně" degradována třeba na 3x3A, což odpovídá jednofázové 10A zásuvce.

Odpovědět  |   | 
Zelí  |  18. 03. 2019 18:21

Tak jest. Pitomečkům vnutíme elektrokáry a oni pak budou rádi, když si připlatí za to, že v zásuvce budou mít výkon, který potřebují. Budou jezdit dráž jako na benál, ale to bylo jasné už od samého začátku.
Správná strana se napakuje vždy. To nám před 150lety popsal už jakýsi Marx. Ten se nemýlil v ničem.

Odpovědět  |   | 
Marek71  |  19. 03. 2019 22:09

Hm... takže je celkem možné, že ne všechny EV v ulici se nabijí za noc do plna, je to tak? A jak ta inteligence určí, který EV se má nabít a který ne? Protože někdo bude nutně potřebovat ráno "plnou", protože se někam chystá a zrovna jemu se to nenabije.

Odpovědět  |   | 
Tommy  |  18. 03. 2019 15:34

Já chápu, že máš s těma počtama problémy, ale běžný elektromobil se bez problému napájí z 16A zásuvky. Přes noc ti dobije jednofázová elektro-zásuvka 16A v garáži 20-24kWh, tedy 150km jízdy. Vzhledem k průměrným nájezdům v ČR bude případů, kdy bude někdo potřebovat přes noc nadojit plnou jen zlomek. To vše v situaci, kdy odběr v ulici v noci klesá skoro k nule, protože v 10 většina zhasne, vypne televizi a občas někde zavrčí lednice. Zajímalo by mě, kde ty děláš elektrikáře... Jestli tvrdíš, že vaše rozvodná síť neutáhne jednu standardní zásuvku v každém domě, pak nevím kde bydlíš? V Rumunsku?

Odpovědět  |   | 
runner42  |  19. 03. 2019 21:58

ano, klesne k nule... než se zapne 16A bojler

Odpovědět  |   | 
Tommy  |  20. 03. 2019 14:00

Ano, a ty bojlery sepnou všechny v ulici zaráz. BTW, když se stará chystá zapnout sporák, běžíš upozornit sousedy, abyste neshodili trafačku?

Odpovědět  |   | 
LOL  |  18. 03. 2019 15:21

Takže podle tebe nemůže nastat blackout nebo brownout?

Odpovědět  |   | 
bzzz  |  15. 03. 2019 18:31

Spousta se jich bude dobijet 'doma', pomaleji, pres noc (mimo hospodarskou spicku).

Odpovědět  |   | 
SUV jedině s dieslem  |  16. 03. 2019 00:21

už vidím ty paneláky jak mají natažený stovky prodlužek k parkovišti...

Odpovědět  |   | 
...  |  16. 03. 2019 07:05

Já vidím rozkopaný sídliště a natahování silných kabelů a realizaci nabíječek u parkovacích míst.

Odpovědět  |   | 
bzzz  |  16. 03. 2019 09:43

Doma v GARAZI nebo na vyhrazenem parkovacim miste (mivaj moderni 'panelaky', indoor i outdoor). Zmena bude postupna, nikoli skokova.

Odpovědět  |   | 
Rembaz  |  16. 03. 2019 19:21

Píšeš ako keby sa teraz masovo prechádzalo na EV.

Odpovědět  |   | 
Omasta  |  27. 03. 2019 12:20

My tady s dodávkou elektřiny problém mít nebudeme. Přenosné baterie se budou nabíjet automaticky jedna po druhé na benzínové pumpě. Budou využívat jak noční proud. Tak budou mít generátor vodíku z plynu a palivové články s účinností 70%.
Nebudou se muset zavádět na parkovištích přípojky proudu, protože bude mít jednu přípojku benzínová pumpa. A k nabíjení zbývajících baterií bude stačit plynové potrubí.

Teď se mě někdo zeptá, proč nebudou rovnou auta na plyn s palivovým článkem. Nebudou proto, že jednak generátor plynu a palivový článek jsou těžké a mohou být jen v nákladních autech. A za 2. je potřeba, aby to bylo využité na 100%. Osobní auta jezdí v průměru 1/20 dne a zbytek doby bez užitku stojí - to by se jim investice do palivového článku nevyplatila.

I ty přenosné baterie bude mít na starosti firma, která je bude dobíjet a půjčovat. Platit se bude za dobu půjčení i vloženou energii. Přenosné baterie budou využité alespoň 2 krát víc času, než vnitřní baterie v elektromobilech. Tím se sníží náklady na pořízení elektromobilu.

Odpovědět  |   | 
já.  |  16. 03. 2019 01:31

Elektřiny je nadbytek, zatim. Němci chtěj rušit atomové elektrárny a hned jí bude málo a zdraží. Problém je jí dostat k lidem, tam nejsou kapacity. V německu jsou kapacity 3.5kW na domácnost, tim by se auto nabijelo přes 30h.

Odpovědět  |   | 
kluc  |  16. 03. 2019 08:38

Zapomínáš na to, že zatím není elektřina pro auta zatížena daněmi jako benzín a nafta. Stát si na těchto daních z paliv přijde na cca 100 miliard Kč. A je neúnosné, aby majitelé aut se spalovákem věčně dotovali elektroauta.

Odpovědět  |   | 
kuk  |  17. 03. 2019 01:00

Jo stát vybere 100 miliard z daní za paliva aby obratem zase vypláznul 300 miliard za zdravotnictví z čehož jde 60 miliard na problémy způsobené emisemi na kterých má doprava čili provozování spalovacích poplenic a naftovejch rakovinometů nemalý podíl. Stát bude moc rád až se toho sajrajtu zbaví a bude mít víc zdravějších daňovejch poplatníků, který nemusí nákladně léčit.

Odpovědět  |   | 
Marek71  |  17. 03. 2019 11:10

Tak na to jsem opravdu zvědavý. Já si spíš myslím, že stát ten výpadek nahradí jinde, nějakým způsobem postupně zdání i tu elektromobilitu.

Odpovědět  |   | 
kuk  |  18. 03. 2019 21:56

Stát nejdřív zdaní blbost a ty se nedoplatíš

Odpovědět  |   | 
Petr  |  18. 03. 2019 09:14

Za 2-2,5 kč/km..Není třeba jezdit tak draho.Já jezdím velkou károu za 10 litrů lpg na 100 km.Tak jezdím za 1.4 kč/km.Elektromobil mě vůbec neláká.Elektřina bude další roky díky Nměcům,kteří zavírají jaderné a uhelné elektrárny hodně zdražovat.Ty plynové auta budou jezdit levněji než elektrické.....

Odpovědět  |   | 
Alien5  |  15. 03. 2019 15:10

Ja si to koupim az se to nabije za 2 vteriny a ujede to 5000km . :D

Odpovědět  |   | 
Rembaz  |  15. 03. 2019 16:31

No neviem. Bude ti to stačiť?

Odpovědět  |   | 
Marek71  |  15. 03. 2019 18:23

Ono bude úplně stačit když ten komfort nabíjení a dojezdu bude srovnatelný se spalovacím autem. O tom přeci pokrok je, ne? Že totiž auta a i jiné výrobky mají být z generace na generaci lepší a uživatelsky příjemnější. O EV to zatím neplatí, chce to čas a pokrok ohledně baterií a nabíjení. A samozřejmě masovou výrobu a přijatelnou cenu.

Odpovědět  |   | 
Rembaz  |  15. 03. 2019 20:43

EV nie je o pokroku ale o tom aby ti nesmrdeli výfuky pod oknom a ako alternatíva k tomu keď raz dojde ropa.

Odpovědět  |   | 
Marek71  |  16. 03. 2019 16:09

O tom rozhoduje trh. Zákazník ten komfort požaduje a bez toho se EV výrazně neprosadi.

Ta ropa dojde kdy? Protože to, že dojde slyším už min 30 let a že už to bude vo nevidět a že už bude jen a jen dražší a pod. Zatím to tak nevypadá.

Odpovědět  |   | 
homer  |  16. 03. 2019 20:01

ropa nedojde nikdy, technologie tezby a zpracovani ma trvale naskok a umi se se ziskem vratit i na "vytezena" a opustena pole

Odpovědět  |   | 
kuk  |  17. 03. 2019 01:02

Rope bude nejlíp když zůstane pod zemí.

Odpovědět  |   | 
Marek71  |  17. 03. 2019 11:05

Tak se zkus zamyslet co by to znamenalo, kdyby se najednou přestala těžit ropa. Ne všechna ropa se pálí jako zdroj energie.

Odpovědět  |   | 
Elektriker  |  17. 03. 2019 12:02

Na to mu jeho elektrofílií zatemněný mozek nestačí. On si ani neuvědomuje, že by si nekoupil prakticky vůbec nic, od žvýkačky po EV.

Odpovědět  |   | 
kuk  |  18. 03. 2019 22:00

Pane wachmajstr vy ste hlava. Tak šup hodˇ sem kolik % ropy se spálí a kolik % ne? To bude zajímavý ty mysliteli,

Odpovědět  |   | 
Marek71  |  21. 03. 2019 09:08

A k čemu? Jak to změní význam toho, co jsem napsal? A tedy, že ne všechan ropa se spálí.

Odpovědět  |   | 
Marek71  |  17. 03. 2019 11:08

Před pár lety jsem slyšel zaručené předpovědi odborníků, že ropa bude už jenom dražší, cena 200 za barel tady měla být už dávno a pořád stoupat. Nic takového se neděje.

Takže tu elektromobilitu je potřeba protlačit násilím, když to teda nejde přirozeně přes drahou ropu.

Odpovědět  |   | 
Tommy  |  19. 03. 2019 09:49

Teď jsi uhodil hřebíček. Ergo kladívko, nevěř fámám, že elektřina bude už jen dražší a že distributor není schopen průběžně posilovat distribuční soustavu...

Odpovědět  |   | 
Marek71  |  21. 03. 2019 09:09

To já jsem nepsal, kdes to vzal z mého příspěvku? Píšu o ropě, která měla dávno dojít a měla už dávno být za astronomickou cenu. A ono furt nic.

Odpovědět  |   | 
Mrdokvas  |  21. 03. 2019 08:59

jo! ale srhne ti to z konta 1000 ojro

Odpovědět  |   | 
Bimbo  |  15. 03. 2019 15:08

Elektromobilita není cesta!
Toto je začátek dost velkého průšvihu.

Odpovědět  |   | 
puch  |  15. 03. 2019 15:12

Dokazu si představit, že úplně totéž vykřikovali majitele koní a výrobci dostavníků před více než stoletím. Smradlavý a hlučný motor není cesta!

Odpovědět  |   | 
Jig  |  15. 03. 2019 16:26

Třeba nějakou trhlinku na tlačené elektrifikaci si dovedu představit
- kapacita přenosové sítě... pro přechod nějaké kritické masy uživatelů k elektroautům bude třeba opravdu velkých investic na straně distributora
- výpadek spotřební daně do rozpočtu... s expiriementama, kterých jsme svědky, se dočkáme velmi rychlého zdanění v jiných oblastech aby se výpadek spotřební daně na PHM a DPH vyrovnal
- nabíjení aut rezidentů na sídlištích, bytových domech, ale i centrech měst bez vlastního stálého parkovacího místa (není to dealbreaker, ale je to nemalá bariéra)

Odpovědět  |   | 
iPace  |  15. 03. 2019 17:07

proc maj lidi potrebu porad psat o vecech, ktere davno byli vyvracene a vypsane jak veskutecnosti jsou a budou v nejakem scenari?

kapacita prenosove site, dane, nabijeni na sidlistich, vsechno davno mnohokrat popsane a nekde bezproblemu funkcni

co nekterym neni jasne na tom si to jinde dohledat a maji potrebu se na to ptat v diskuzich po milionte?

Odpovědět  |   | 
jozka  |  15. 03. 2019 19:36

Napriklad?

Odpovědět  |   | 
Tommy  |  15. 03. 2019 21:25

Milion elektroaut klidně zítra. Je na to nachystaná jak síť, tak kapacity.

Odpovědět  |   | 
Elektriker  |  17. 03. 2019 07:34

Pěkná blbost. Síť na to připravená není (hlavně ta koncová) a kapacity do budoucna taky ne. V Evropě bude potřeba výstavby 27 nových Temelínů...https://www.denik.cz/ekonomika/elektromobily-m... ...

Odpovědět  |   | 
Tommy  |  17. 03. 2019 16:54

Takže nám v celé Evropě s 500 mil obyvatel chybí jen 27 elektráren typu Temelín? Jen u nás jich má 10 výkon vyšší než 800 MW. Hoši, váš problém je, že vůbec neumíte uvažovat v proporcích. Doprava ve skutečnosti představuje jen cca 14% evropské spotřeby energií. Tak jak to nespasí klima, nerozvrátí to energetickou soustavu. Ale může to zásadně zlepšit životní prostředí ve městech a snížit závislost na dovozu energetických surovin.

Odpovědět  |   | 
kuk  |  18. 03. 2019 22:04

Naopak elektrárny se zrušej protože už od nich nebudou ropný rafinérie odebírat enrgii

Odpovědět  |   | 
SUV jedině s dieslem  |  16. 03. 2019 00:22

souhlas....cesta není elektřína v autech ale vodík !

Odpovědět  |   | 
Fic  |  16. 03. 2019 07:46

Tak si to tam dej, když je to tak výhodný. Ale nevotravuj ostatní.

Odpovědět  |   | 
Rembaz  |  16. 03. 2019 10:22

Keby to bola cesta tak už dávno auta na vodík jazdia.

Odpovědět  |   | 
bzzz  |  16. 03. 2019 10:42

A taky uz bychom davno kolonizovali ocean a vesmir a tak... CZ/SK skolstvi je fakt v zalostnem stavu.

Odpovědět  |   | 
LOL  |  18. 03. 2019 15:30

však taky jezdí.
Toyota Mirai, Hyundai Nexo, Honda Clarity. Taky si můžeš pořídit ojetého Tucsona FCEV (ten byl první komerčně dostupný v roce 2013 a už se nevyrábí)

Odpovědět  |   | 
kuk  |  17. 03. 2019 01:11

Jo tak honem si bež koupit to auto na vodík ty cesto

Odpovědět  |   | 
...  |  15. 03. 2019 15:23

Jiná cena NENÍ. Vše bude jen na elektřinu. A já jsem tomu rád. Miluji elektromobilitu. Mám tři elektrokoloběžky (no spíš skútry, protože na odrážení to rozhodně není) s dojezdem 100 km na jedno nabití.

Odpovědět  |   | 
...  |  15. 03. 2019 15:40

Miluji benzínová auta s nejméně 6 válci patřičným objemem.

Odpovědět  |   | 
BB  |  15. 03. 2019 15:41

To si vozis ty dvě vždy na rameni, aby jsi někam dojel? Nebo proč tři?

Odpovědět  |   | 
Petr  |  15. 03. 2019 16:28

Koloběžka z dojezdem 100 Km? Nech se vyšetřít.

Odpovědět  |   | 
...  |  15. 03. 2019 18:38

Zagoogluj a najdi českou firmu Perut, koloběžka Trek s největší baterií Lion 26 Ah, motor 1 KW (ve skutečnosti 1.250W). ......... tak co, kdo je tady za blbce. Mám 120 kg a s koloběžkou jsem byl ze Špindlu až u pramene Labe přes Hormí Mísečky. Na Šumavě 70 km na jedno nabití bez rekuperace (ničí to baterii a je to nebezpečné) z toho 3 výjezdy nad 1.200 m.n.m. Koloběžky budu mít již tři roky a max spokojenost. Jen ta cena, jedna mě stála i rychlodoječkou a další výbavou 50 litrů.

Odpovědět  |   | 
Lukáš  |  15. 03. 2019 18:54

Tak uz aspon vime, proc vazis 120 kg. Kup si normalni kolobrndu na nozni pohon, jezdi s ni stejne vzdalenosti a do pul roku budes mit 30 kg dole

Odpovědět  |   | 
...  |  15. 03. 2019 19:17

Taky mám skoro 2 metry. Na to radu nemáš?

Odpovědět  |   | 
Lukáš  |  15. 03. 2019 22:30

Ale jo, mam. Trpis obezitou (pokud nejsi fakt hrana a nemas to vse jen ve svalech), takze abyses dostal aspon jen na nadvahu, potreboval byses zbavit 20 kg. Pokud chces mit “normalni” hmotnost ke sve vysce, mel bys jit dolu o 30. Takze zpet, kup si normal kolobrndu a zacni se odrazet nohama. Hodit se ti to bude i v aute. Pohodlneji se pak vejdes do sedacky a diky nizsi celkove hmotnosti budes rychlejsi

Odpovědět  |   | 
Fic  |  16. 03. 2019 07:51

Nejhorší vlastnost blbce je, že cpe někomu rady, i když o to ostatní nestojí.
Pán má koloběžku ke své spokojenosti, ale najde se dement, co mu cpe svoje hadry... Chytrý člověk spíš pocítí zvědavost, a vyptá se na okolnosti, aby pochopil tu spoustu výhod i třebas nevýhod, které s tímto pohonem souvisí... Ale to je pro blbce zcela nepochopitelné.

Odpovědět  |   | 
Lukáš  |  16. 03. 2019 10:21

Takze jsi blbec? Cpes nam svoje nazory a neprojevujes zadnou zvidavost, proc jsem mu to napsal.

Odpovědět  |   | 
Tommy  |  19. 03. 2019 12:25

Protože seš blbec a máš komplexy?

Odpovědět  |   | 
...  |  16. 03. 2019 10:26

Na klasický kolobrndě 70 km na horách na Šumavě??? Myslíš, že běhám maraton? Jedu v pohodě a hlavně nesmrdím potem v hospodě na občerstvení. Tuhle jsem jel v Brdech a cyklista (mladá rodina) smrděl 100 metrů za sebou. Bylo bezvětří a já okolo nich projel na plný plyn bez dechu.

Odpovědět  |   | 
SUV jedině s dieslem  |  16. 03. 2019 00:24

To by byl lacinější šerpa co tě ze Špindlu k prameni donese !

Odpovědět  |   | 
FR  |  18. 03. 2019 10:55

Někdo tu elektřinu musí nejdřív vyrobit a nadbytky pro nabíjení tisíců elektroaut na trhu nejsou. Možná se bude nabíjet jen když bude svítit slunce nebo foukat vítr, teda když si postavíš na balkon solární panel nebo vrtuli.

Odpovědět  |   | 
kuk  |  18. 03. 2019 22:10

Jedinej nadbytek by potřeba aby se ti trochu zlepšila inteligence, který máš značnej úbytek. Radši jdi zase šťourat klackem do hnoje a přestaň si hrát na energetika.

Odpovědět  |   | 
BB  |  15. 03. 2019 15:44

To se uvidí tak za 20-30 let? Také mě elektromobilita zatím nějak nebere.

Odpovědět  |   | 
josephko  |  15. 03. 2019 16:26

Budoucnost patří koním, a ne automobilům! (Jistá banka na začátku 20.století)

Odpovědět  |   | 
Elektriker  |  15. 03. 2019 20:42

Bingo! Bimbo. Elektromobilita je nesmysl!!!
Naprostá většina elektromobilů se nikdy nedožije chvíle, kdy budou ekologické. To nastane až ve chvíli, kdy vůz najede téměř 700 tisíc kilometrů. Něco takového naprostá většina aut nezvládá dnes a nezvládne to ani v budoucnu, z provozu jsou a budou vyřazována mnohem dříve. Aby elektromobil začal být ekologický, musel by normální člověk jezdit s jedním autem 47 let. To je utopie.
http://www.autoforum.cz/zajimavosti/naprosta-vets... ...

Odpovědět  |   | 
kuk  |  17. 03. 2019 01:44

Sračky z autokokotfóra, tomu musíš věřit.

Odpovědět  |   | 
Elektriker  |  17. 03. 2019 08:10

Ty můžeš mluvit o sračk*ch. Máš plnou hlavu elektrofilních srač*k, ano, na to jsi odborník.
V tom článku píší o studii týmu vědců profesora Damiena Ernsta z univerzity v Lutychu. Stačí umět číst a chápat souvislosti.

Odpovědět  |   | 
kuk  |  18. 03. 2019 22:29

Ä hele ty slyšíš slovo profesor a hned se zesereš strachy. Běž radší chápat svojí starou to ti půjde líp než to tvoje matlání souvislotí, kterejm rozumíš jak koza pertrželi.

Odpovědět  |   | 
Elektriker  |  19. 03. 2019 21:06

Jsi vedle jak ta jedle. Strachy ser*š ty, že tu někdo poukazuje na nesmysly spojené s elektromobilitou a s fanatickým prosazováním EV za každou cenu.
Ten tým vědců jen potvrdil to, co dlouhou dobu říkám.

Odpovědět  |   | 
JirkaX  |  15. 03. 2019 16:57

Spalovací motor Škodovka vyrobit neumí, tak bude dělat elektrické motory. Sám doufám, že si je raději nechají od někoho vyrobit, aby to nedopadlo jak s těmi spalovacími.

Odpovědět  |   | 
..-  |  15. 03. 2019 20:43

Opět se tenhle člověk vydává za někoho jiného. Tak ho neberte vážně.

Odpovědět  |   | 
josephko  |  15. 03. 2019 17:04

Stále sme len na začiatku a vývoj ide dopredu veľmi rýchlo. Elektromobilom zatiaľ chýba jedna podstatná technológia - indukčné nabíjanie. Ale aj to už je vo veľmi rozpracovanom štádiu vývoja u rôznych výrobcov.
Indukčné nabíjanie bude vecička, ktorou sa z nabíjania stane takmer nepodstatná záležitosť (ak nepočítame náklady na elektrinu). Priemerné auto 95 % svojho "života" stojí. A ten čas sa dá veľmi pekne využiť na - indukčné dobíjanie.
Podľa vývojárov dosahuje účinnosť 90-93 % či dokonca viac a medzi káblovým a indukčným dobíjaním je z pohľadu efektívnosti nabíjania len minimálny rozdiel, ak vôbec. Ale pohodlie poskytuje neporovnateľne väčšie ako dobíjanie káblom.
Navyše indukčné nabíjačky budú podstatne lacnejšie (žiadne káble, žiadne stojany), budú prakticky neviditeľné a budú môcť byť takmer všade. Aj na mnohých miestach, kde sa o postavení benzínky nedá vôbec uvažovať. Napr. v podzemných garážach (firmy, obch. centrá, záchytné parkoviska), na veľkoplošných parkoviskách pri obchodných domoch, firmách, nemocniciach, úradoch, dokonca aj na sídliskách pred panelákmi na plochách určených pre parkovanie áut. Ďalej môžu byť umiestnené pred rodinným domom, na jeho dvore či v garáži rodinného domu.
Budú mať síce podstatne menší výkon (rádovo desiatky kW - priemerne možno 20 kW), ale komu to bude vadiť? Na dobitie 100 kWh batérie bude stačiť 4-5 hodín (nikto nebude jazdiť úplne na doraz, aj pri spaľovákoch sa tankuje už, keď svieti kontrolka). A to stačí na dobitie doma cez noc, pred panelákom či na parkoviskách pred obchodnými domami - veľa z nich je priamo na sídliskách). Navyše jedna takáto indukčná nabíjačka obslúži 10x viac áut ako rýchlonabíjačka, aj keď za dlhší čas. Ale to je z hľadiska energetických výkyvov lepšie.
Okrem toho, veľa ľudí, ale aj firiem či obchodných stredísk si bude elektrinu vyrábať vo vlastnej réžii, a o to menej bude zaťažovaná sieť. Doma to môže pokryť aj 100 % potreby elektriny či dokonca viac (prebytok sa môže predávať). U ďalších subjektov to síce pokryje potreby len čiastočne, ale pri stovkách a tisíckach takýchto subjektov to výrazne odľahčí rozvodovej sieti. Len predajní LIDL je v ČR vyše 230.
Takže si to zhrňme: budú existovať 2 základné typy dobíjacích staníc - pomalé, indukčné nabíjanie a rýchlonabíjačky. Plus k tomu jeden bonusový spôsob nabíjania - všade tam, kde existuje elektrická zástrčka. Česi sú národ chatárov a chalupárov a existuje asi len málo takýchto objektov bez elektriny. A aj keď bude nabíjací výkon veľmi malý - napr. 2 či 3 kW, tak komu to bude pri víkendovom pobyte vadiť?
Rýchlonabíjanie bude pravdepodobne drahšie ako indukčné a bude sa vyskytovať hlavne pri hlavných dopravných ťahoch /tazích/. A keďže bude drahšie, nebude oň až taký veľký záujem a nebude ich treba tak veľa. Bežný motorista radšej bude tankovať lacnejšie na pomalších nabíjačkách. Stačí sa porovnať dnes D1-ku z Prahy do Brna - na to, aké veľké množstvo áut po nej jazdí, tak benzínky nie sú ani zďaleka preplnené. A pritom ich nie je až tak veľa. Pretože sú drahšie ako benzínky v meste.

Odpovědět  |   | 
R2  |  15. 03. 2019 18:06

Pro masove pouziti tech technologii chybi cela rada, kdyz se pridrzime nabijeni, tak zejmena chybi rychle dobijeni. Stejne jako indukcni nabijeni je to samozrejme rozpracovane, ale stejne jako indukcni nabijeni to ma sve potize a proto se s opravdovym rychlodobijenim zatim nepotkavame.

Jednim z duvodu, proc nejsou benzinky na D1 na trase Praha-Brno neustale plne je ten, ze bezne auto dokaze dojet z Prahy do Brna a obvykle i zpet na jednu nadrz, druhym je ten, ze tankujici auto z benzinky do 5 minut zmizi. Elektromobil schopny zvladnout cestu Praha-Brno-Praha dalnicni rychlosti neexistuje, rychlonabijeni z 20 na 80 % trva kolem 30 minut u lepsich modelu. Tedy, pokud nedojde k nejakemu zasadnimu prulomu v kapacite baterii nebo rychlosti dobijeni, tak musite tankovat zhruba 5x casteji a zhruba 5x dele. Pokud dojde k pomerne rychlemu rozsireni elektromobility, tak je realne ocekavat, zejmena na hlavnich tazich, ze bude potreba dobijecek mnohem vyssi nez je potreba tankovacich stojanu, samozrejme v pomeru k mnozstvi vozidel.

Odpovědět  |   | 
josephko  |  15. 03. 2019 18:48

Vy poznáte ľudí, ktorí jazdia trasu Praha-Brno (alebo naopak) na otočku? Teda, že sa zdržia v Brne/v Prahe pár sekúnd a hneď cestujú späť?

Odpovědět  |   | 
R2  |  15. 03. 2019 20:16

Ano, nechci tvrdit, ze je to uplne bezna cesta, ale takove pripady znam. Mnohem vice lidi cestuje na delsi dobu, ale to na tom mnoho nemeni, za par desitek minut az hodin mate stale problem, na pomale nabijecce toho mnoho nedobijete a na rychle zase obvykle nemuzete nechat auto stat o mnoho dele, nez je nezbytne pro dobiti (pripadne muzete, ale patricne za to zaplatite). Nemluve o tom, ze ponechani auta u nabijecky behem vyrizeni ucelu navstevy daneho mesta obnasi resit dopravu po meste alternativnim zpusobem, coz je v pripade, ze prepravujete i naklad casto nerealne a i pokud jedete nalehko, tak je to krajne neprakticke a nepohodlne.

Odpovědět  |   | 
SUV jedině s dieslem  |  16. 03. 2019 00:26

..běžně jedu z Brna ráno na meeting a večer z Prahy zpět..tankuji zásadně v Brně.

Odpovědět  |   | 
Fic  |  16. 03. 2019 07:56

7% z např 16 kW nabíječky, je 1120W ztráty. Tak to dík, já zůstanu na kabelu...

Odpovědět  |   | 
Hyundai YES!👍  |  16. 03. 2019 22:28

Indukční nabíjení je ještě větší nesmysl než bateriové elektromobily, právě kvůli velkým ztrátám v přenosu. Ekologové brzy prosadí plošný zákaz výroby takovýchto nesmyslů.

Odpovědět  |   | 
Tadeus  |  15. 03. 2019 17:59

Automobilky. které přejdou masově na elektromobilitu čeká krach. A u nás to bude ekonomická katastrofa.

Odpovědět  |   | 
cbf  |  15. 03. 2019 18:34

A ty dobíječky budou mít stálou ostrahu, nebo po dobu dobíjení tam u toho auta budu muset být a ten měděný kabel si hlídat sám? Chápejte moje obavy, Chánov mám na dohled.

Odpovědět  |   | 
kuk  |  15. 03. 2019 19:52

A voni to pak vozit tobě a ty to prodáváš viď.

Odpovědět  |   | 
Zelí  |  15. 03. 2019 18:49

Toto je zpráva, na kterou Andrej čekal. Problém s jádrem za něj vyřeší někdo jiný. Atomovku postaví Skoda. Začnou totiž z gruntu od elektrárny.
Rozestavět stojany po republice umí kdejaký jouda, ale škoda na to půjde komplexně.
Tak to má být.

Odpovědět  |   | 
Marty M  |  15. 03. 2019 19:18

Mě hrozně zajímá, jak si lidi z panelaku na Jižním městě budou přes noc nabíjet auta 😂😉

Odpovědět  |   | 
kuk  |  15. 03. 2019 19:53

Nebudou budou pořád jezdit v rakovinometu a pak chodit pěšky.

Odpovědět  |   | 
pirate  |  15. 03. 2019 20:56

Takže budeš chodit pěšky, smutné.

Odpovědět  |   | 
kuk  |  17. 03. 2019 01:47

A ty budeš jezdit v elektrice, veselé.

Odpovědět  |   | 
R2  |  15. 03. 2019 21:05

Lide, kteri nemaji na poradne bydleni s garazi, obvykle nemaji ani na elektromobil. Takze zadny problem s nabijenim nelze cekat, proste pretoci kalendare o 100 let zpet a zacnou cestovat pesky a vlakem.

Odpovědět  |   | 
Tommy  |  15. 03. 2019 21:30

Ano, konečně si lidé uvědomí, že byt na Jižáku opravdu není nemovitost za 6 mega…
Takže to bude mít i postranní pozitivní efekty

Odpovědět  |   | 
Marek  |  15. 03. 2019 19:42

Škoda chytá kočku za ocas, protože zaspala. Zatím mají smysl ( technický i ekonomický ) pouze hybridy. Šéf Toyoty to vysvětlil. Kapacity pro výrobu baterii nejsou dostačující, takže pravé elektromobily jsou nyní pouze otázkou prestiže, jak infrastruktura, tak vzrůst ceny pro nabíjení je zásadním problémem pro masové nasazení ne pouze nyní, ale i na dalších 40 let. Po 20 letech zkušenosti Toyoty s Priusem, Japonci o tom již něco ví. Jak výroba baterii tak posílení přenosové i distribuční sítě není zadarmo. ( nemluvě o samotné výrobě ). Takže hurá na to, pak si pořídíme krásné fotky jak na sídlištích visí z paneláku 300 kabelů dobíjejících malé prdítka na parkovišti.

Odpovědět  |   | 
Fic  |  16. 03. 2019 08:00

Fosilové bývají mistry v katastrofických scénářích, a konspirační teorie je jejich veliké hobby. Je s podivem, kam ta láska k odevzdávání daně (60%) u benzínky vede...

Odpovědět  |   | 
Jan  |  15. 03. 2019 22:44

To není žádná budoucnost. Tvl. Jen to nabíjení. Tvl jen si to představte. 5 aut před vámi a strávíte tam půl dne. Dobrá nabíjecí stanici si můžu udělat doma v baráku ale co pak lidí z města. Předělat fáze v paneláku a pak prodlužky z oken😀 Ale taky pak jak se budou točit hodiny. Zvednot zálohu na El.Tvl 😁. 🦟

Odpovědět  |   | 
Fic  |  16. 03. 2019 08:02

Fosilové, ať Jan, nebo anonym či onan, bývají mistry v katastrofických scénářích, a konspirační teorie je jejich veliké hobby. Je s podivem, kam ta láska k odevzdávání daně (60%) u benzínky vede...

Odpovědět  |   | 
...  |  16. 03. 2019 22:44

Neboj se, však se daleko většího zdanění zanedlouho dočkají i elektrofilové. Stačí pár let, několik desítek tisíc prodaných elektroaut a budou se hodně divit. A nepomůže jim ani svěcená voda, natož solárko na střeše. Vidím to na online načítání při nabíjení přímo v baterii auta. Jó, spotřební daň a solidarita je krutá.
A státy musejí z něčeho opravovat infrastrukturu, stavět nemocnice, školy, dálnice, ......😉

Odpovědět  |   | 
kuk  |  17. 03. 2019 01:54

Stát bude celej štastnej že nemusí stavět nemocnice pro lidi otrávený vejfukovejma plynama.

Odpovědět  |   | 
Elektriker  |  17. 03. 2019 08:57

Jenže on je bude muset stavět dál, pro ty lidi otrávené zplodinami z nařízené (EU) předčasné likvidace aut na fosilní paliva, z výroby ohromného množství elektroaut (s neekologickou výrobou/likvidací baterií) a jejich neekologického nabíjení z fosilních elektráren, případně solárních, které mají taky veliký problém s neekologickou výrobou článků. Tak by se mohlo pokračovat dál a dál.

Odpovědět  |   | 
bzzz  |  17. 03. 2019 10:53

Solary v nasich zemepisnych sirkach spise jako lokalni doplnek. Ze si z toho skupina vyvolenych s podporou zakonodarcu udelala regionalni byznys - to je jina. Zadna nova fosilni auta se predcasne rizene likvidovat nebudou. Vetsina (a nutno rici s kidkutabilni kvalitou) solarnich panelu pro FVE u nas se dovazi z Ciny. Ekeologicky se da likvidovat kde co, akorat to neco stoji a musi se chtit - coz pri dnesnim konzumu, nezajmu a neskutecne omezenosti/hlouposti vetsiny lidi... skoda mluvit.

Odpovědět  |   | 
Elektriker  |  17. 03. 2019 11:47

Tady nejde jen o naší malou zemičku, ale o celý svět a právě tu Čínu.
Netvrdím, že se budou likvidovat úplně nová auta, ale zánovní auta, která by sloužila po mnoho let, nebýt "chytrých" rozhodnutí úředníků z Bruselu, kterým je jedno, že nám zasviní planetu bateriemi (i solárními) a novými EV. Jó, uhlíková stopa je sviňa.

Odpovědět  |   | 
kuk  |  18. 03. 2019 22:33

Nejdřív zlikvidujou tebe protože žvaníš jednu kravinu za druhou jak na běžícím pásu.

Odpovědět  |   | 
Jan  |  17. 03. 2019 19:00

🙄🙄🙄

Odpovědět  |   | 
PanHajzl  |  16. 03. 2019 00:12

V cesku startuje leda tak p..ica s c..urakem. Jediny co tady nastartovalo jsou zlodejiny, uplatky a jak si nahrabat kapsy. Vylizana "ekologie" . Tu vybuchne sopka a do vzduchu vyleti tolik s..racek, ze se z toho ekologove v..oprcaj

Odpovědět  |   | 
Joe Doe  |  16. 03. 2019 07:50

Len par poznamok.

1. Skoda do elektrickej revolucie prichadza medzi poslednymi a ako privesok materskeho koncernu.

2. Bude celkom praca presvedcit 'konzervativneho' ceskeho vodica (diesel, manual, rozhladenost az po znacku 'koniec rodnej obce'), aby zmenil svoje navyky.

3. Odporcovia elektromobilov (a hybridov) na tomto fore su v pozicii 'expertov', ktori tvrdili, ze clovek sa vo vlaku pri rychlosti 60 km/h zadusi. Skratka intelektualne na urovni antivaxerov ci moon landing hoaxerov.

Odpovědět  |   | 
Fic  |  16. 03. 2019 08:10

Jako dlouholetému majiteli EV, jsou mi tyto 3 body celkem uplně jedno.
Ale je jisté, že výpadek 60% daně z PHM, se bude stát po navýšení počtu elektromobilistů řešit... No doufám, že mne již tato situace zastihne, až budu mít tolik ušetřeno, že mi to bude jedno.... Horší to bude s lidma, který si za pár let budou MUSET koupit EV, protože spalovací už v nabídce nebude.... Ty lituju.

Odpovědět  |   | 
runner42  |  16. 03. 2019 09:54

Hele nezapomněl jsi včera připojit auto do zásuvky? Běž si to radši zkontrolovat.

Odpovědět  |   | 
Kaa  |  16. 03. 2019 10:19

Garantuji, že za těch pár let bude prodej aut se spalovacím motorem stále převyšovat prodej těch na elektriku.

Odpovědět  |   | 
kuk  |  17. 03. 2019 02:00

A začnou zavírat jednu benzíku za druhou a ne těch zbylejch se začnou dělat fronty.

Odpovědět  |   | 
Marek71  |  17. 03. 2019 11:13

A to jako proč?

Odpovědět  |   | 
Tommy  |  17. 03. 2019 17:00

Protože už teď se sotva uživí, živí je především firemní flotily s CCS kartami a ty budou první, které k EV přeběhnou. A pak se bude spousta lidí divit, že na pumpu jezdi 20km
Já si vzpomínám, jak jsem před cca 15 lety kupoval svůj první digitální foťák. A ten smích analogových fotografů, že je to jen hračka, že to nikdy nebude mít takové rozlišení jako analog a za pár let to zmizí. Hlavně Češi byli v takových kecech mistři

Odpovědět  |   | 
Marek71  |  17. 03. 2019 19:57

Jasně... sotva se uživí a proto máme tady v ČR jednu z nejhustších sítí benzinek Pokud tady budou spalováky, budou i benzinky, to je logické a každému, kdo uvažuje jasné. A na rozdíl od nabíjení, tam nestrávím hodinu, ale několik minut.

Jako, já fandím EV, ale ten přechod bude pomalý apostupný, spalovací auta a s nimi i benzinky tady s námi budou ještě dlouho, bez ohledu na to co si myslí nějaký kuk

Odpovědět  |   | 
Tommy  |  17. 03. 2019 20:36

Ano, máme jednu z nejhustších sítí, protože se to tu povolovalo jako na běžícím pásu (to by třeba Němci nikdy nedovolili). A proto pumpy sotva přežívají. Lidi jsou tady na to zvyklí a proto argumentují, jak je tankování časově dostupné. Obecně ale, nejen u nás, si musí pomáhat doplňkovým prodejem. Takže buď si přihodí dobíječku, aby si přilepšili, nebo je z trhu vytlačí dobíječky u nákupáků a v areálech firem. A ono to přijde, protože se firmy budou snažit snížit své flotilové emise.

Odpovědět  |   | 
Marek71  |  17. 03. 2019 22:05

Ale to nic nemění na tom, co jsem napsal. Pokud budou spalovaky, bude i dostatek benzinek. Nebo proč by benzinky měly zmizet když tady pořád budou spalovací auta jako zdroj jejich příjmů ? To nedává smysl, ne?

Jistě, až bude spalovacích aut méně bude méně benzinek, logické. Ale pořád bude na cestách větší komfort natankovat než nabít.

Odpovědět  |   | 
Tommy  |  19. 03. 2019 09:54

Protože ti, co dělají obraty, budou postupně jezdit na jiná paliva. A věř tomu, že ten útok na flotilové vozy začne. Ony si i ty společnosti rychle uvědomí, že pro jejich účely má EV řadu výhod.Snad si nemyslíš, že ty pumpy žijí z toho, že Eva s Vaškem jedou jednou za měsíc za vnoučaty?

Odpovědět  |   | 
Marek71  |  16. 03. 2019 16:26

Za pár let? Klidně se vsadím, že za pár let budou spalovaky pořád převažovat.

Odpovědět  |   | 
luban  |  16. 03. 2019 11:39

hm dobry tady kde je infrastktura 100 let za opicema a lidi maj tak na ojetiny budem dělat elektromobilni revoluci neni 1 dubna

Odpovědět  |   | 
kuk  |  17. 03. 2019 02:15

Jo ty furt ještě kradeš elktřinu do svý chýše z pouliční lampy?
ČR který je jeden z největší pch vývozců elektřiny v Evropě je určtě ve svý předimenzovaný infrastruktuře 100 let za vopicema.

Odpovědět  |   | 
Pavel Medek  |  16. 03. 2019 17:19

Nastat má pozvolná, vývoji technologií odpovídající EVOLUCE, nikoliv REVOLUCE pod diktátem ouřadů a nesmyslných nařízení z EU a podobného xindlu. Plně elektrická vozidla, do kterých musíte elektřinu "dostávat" sebou nesou nekonečnou řadu problémů, kterou se nikomu nepodařilo doposud vyřešit. Ke zhroucení rozvodné sítě stačí pár tisícovek takovýhle elektronesmyslů. Budoucnost vidím spíš ve vodíku (horší varianta je zemní plyn), ze kterého si auto elektřinu vyrobí.

Odpovědět  |   | 
kuk  |  17. 03. 2019 02:25

Blábolíš z cesty.

Odpovědět  |   | 
Petr  |  17. 03. 2019 00:57

ještě před rokem jsem měl stejně pochybnosti ,jako velká část místního publika, v říjnu jsem si sedl do Jaguáru IPace a můj svět motorismu se otočil o 180" . Moje měsíční úspora je 12tis Kč, fantastické jízdní vlastnosti , ale hlavně fakt dojedete všude a dobíjení zadarmo -no zatím . Platí se jen u ČEZU.

Odpovědět  |   | 
kuk  |  17. 03. 2019 02:29

Pssst hlavně to nikomu neřikej

Odpovědět  |   | 
runner42  |  17. 03. 2019 10:17

Velmi rád bych viděl tu kalkulaci úspory 12 tisíc měsíčně.

Odpovědět  |   | 
Rembaz  |  17. 03. 2019 11:38

Podobne. Ak si správne pamätám tak písal, že bere Jaguara kvôli tomu, že jazdi okolo baraku. Ale možno to bol niekto iný.

Ušetriť 450e mesačne by znamenalo tak 40-50tis km ročne.

Odpovědět  |   | 
jozka  |  17. 03. 2019 13:30

Ale on nepsal, ze je usetril diky iPace, jen ze je usetril. Zrejme se snazi spocist za jak dlouho na nej naspori...

Odpovědět  |   | 
Marek71  |  17. 03. 2019 11:18

A co sis koupil za EV? A ta úspora je v porovnání s čím? Počítáš celkové náklady i pořizovací cenu a nebo jenom náklady na palivo?

Odpovědět  |   | 
Miroslav  |  17. 03. 2019 17:48

Ziju v zemi, kde je nejvetsi koncetrace aut s elektromotorem, tj Norsko. Ja sam mam diesel. Motivace lidu je byt trendy a kupovat neokoukana auta a dale ekonomicke : neplaceni casti mýtného na dalnici a měst, drahe trajekty, roční silnicni dan 3600 NOK/ diesel a rok , drahe palivo 15 NOK/ litr. Proč by meli cesi takova kupovat auta, kdyz na to nemaji nabijeci stanice, rozvodnou sit? Platite v Cesku rocni dane za privátní auta, mytne na kazdem kroku, trajekty?. Vzdyt není motivace v Cesku. Kupujte auta na CNG popr pozdeji na vodik. Nechtejte si zpusobit vypadek elektriny a hlavně jeji zdrazeni pro vsechny pri zvysene spotřebě. Jak si myslite, ze se budou platit dane za pouzivani silnice? Budete mit v aute satelit sledování a urad dle vaseho pohybu budou fakturu posilat , tak jak to navrhuji norove u sebe? To se budou pak prodavat udaje o vas dale jinym zájemcům. Je nesmyl si koupit auto 2 tuny těžké diky baterii a zvysit soitrebu energie s posunutim do oblasti, kde je elektrarna. Vzdyzlt tam neni zdroj vidni energie. Chodite snad s celou spajzkou jidka na voziku za sebou l. To se musi secist vsechny energie od vyrobeno přes distribuci a na auta vazici o polovini vice nez běžné auto. Auto s baterii prakticky nikdo neuhasi, tak domyslete srazku v zemi, kde jsou bezne jizdy jak na divokem západě. V Norsku se bezne nejezdi jako zavodnik a nedekaji katamboly jako v Cesku.

Odpovědět  |   | 
Zub  |  17. 03. 2019 18:16

Jak bude nasávat eletriku osazenstvo poneláků je mi záhadou.
já si připravil 380v pod pergolou.

Odpovědět  |   | 
puk123  |  18. 03. 2019 02:52

Asi ze zásuvek na parkovišti.

Odpovědět  |   | 
Tommy  |  19. 03. 2019 09:50

Nevím. Asi stejně jako parkujou, ačkoli nemají garáže?

Odpovědět  |   | 
puk123  |  18. 03. 2019 02:50

Takové baťovské řešení. Škoda má vlastní elektrárnu. Z obchodu s tekutými palivy nemá nic.

Odpovědět  |   | 


Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu:

TEST Range Rover Evoque P250: Stojí tvrdohlavý nezmar za skoro 2 miliony?

Range Rover Evoque P250

Range Rover si prostě nedá říct a i do městského crossoveru nabízí všemožnou výbavu do terénu. Je tolik kilogramů navíc opravdu potřeba? A poradí si s tím mild-hybridní pohon?

21.  7.  2019 | Vladimír Kadera | 16 příspěvků
TEST Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI: Když dva nedělají totéž

Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI

Opel Combo pochází z kvarteta rodných bratrů, kteří se s obměnami prodávají pod značkami PSA i Toyoty. Je tedy nasnadě, že v odpovídajících verzích se nebudou výrazně lišit. Což je do značné míry pravda, avšak rozdíly se najdou a užitková verze se od osobních modelů liší víc, než by se na první pohled zdálo.

18.  7.  2019 | Petr Schnagl | 11 příspěvků
Za volantem nového Audi A4: S4 TDI má neskutečnou sílu, TDI Evo zase spotřebu

Audi A4 2.0 TDI Evo a S4 TDI (první svezení)

Nejúspěšnější model automobilky Audi, A4, slaví v letošním roce 25 let od začátku výroby. Facelift je ideálním dárkem, obzvláště když se nezaměřil pouze na změnu vzhledu.

17.  7.  2019 | Jan Mička | 69 příspěvků

Nejčtenější články

Zákaz jízdy kamionů o prázdninách: Ministerstvo vydalo jasné stanovisko

Zákaz jízdy kamionů o prázdninách: Minister…

Ministerstvo dopravy zveřejňuje přesné stanovisko upřesňující zákaz jízdy kamionů na českých silnicích během letních prázdnin.

6.  7.  2019 | | 203 N/A
Škoda 130 RS typ 739 vypadala šeredně. Přineslo jí to však zajímavé výhody

Škoda 130 RS typ 739 vypadala šeredně. Přin…

V AZNP mu důvěrně říkali Skokan zelený kvůli „výrazu“ přídě i odstínu laku inspirovaného koncepty Bertoneho. Svérázně pojaté kupé mělo nahradit krásnou 130 RS, ostrého nasazení se však nikdy nedočkalo.

7.  7.  2019 | | 47 N/A
Do nabídky Fabie se vrací nejlepší motor TSI. Přestože to šéf Škody dříve vyvracel

Do nabídky Fabie se vrací nejlepší motor TS…

Jsou tomu tři týdny, co jsme naposledy psali o úbytku pohonných jednotek u Škody Fabia. Mělo to být definitivní, nakonec ale Škoda obrací a paletu agregátů rozšiřuje.

28.  6.  2019 | | 173 N/A
Mladí lidé v Česku už nechtějí řídit. Zájem o řidičák skupiny B razantně opadá

Mladí lidé v Česku už nechtějí řídit. Zájem…

Doby, kdy bylo získání řidičáku jedním z prvořadých cílů dospělých jedinců, podle všeho pomalu končí. Mladí lidé ztrácejí o řidičák zájem a dopravu řeší jinak.

2.  7.  2019 | | 97 N/A
MFF Karlovy Vary 2019: Hlavní hvězda přijela k Grandhotelu Pupp autem za 5 milionů!

MFF Karlovy Vary 2019: Hlavní hvězda přijel…

I v letošním roce je automobilka BMW oficiálním partnerem filmového festivalu v Karlových Varech. Zjišťovali jsme, jakými vozy se budou prohánět ty největší hvězdy.

28.  6.  2019 | | 20 N/A