Slova šéfa Škody se naplňují. V Česku startuje elektrická revoluce

Rapidní nárůst nových elektromobilů samozřejmě vyžaduje i rapidní nárůst počtu dobíjecích stanic. Škodovka má představu jasnou, zatím ale budou ve výhodě hlavně zaměstnanci automobilky.

O budoucnosti elektrifikace, vývoje infrastruktury nabíjecích stanic i nových elektromobilech Škodovky jsme už řadu zajímavých informací přinesli díky rozhovoru s Lubošem Vlčkem, šéfem českého zastoupení mladoboleslavské automobilky. Slova o elektrické budoucnosti Škody se přitom začínají pomalu naplňovat, nyní totiž značka oznamuje další silnou investici v této oblasti.

Škoda má v plánu v nadcházejících letech vytvořit v Česku až 7000 dobíjecích stanic, přesněji zásuvek/bodů, ze kterých budou moci elektromobily a hybridy čerpat energii. Menším háčkem v tomto ambiciózních kroku je, že tento počet nabíjecích bodů vznikne především v areálech a okolí závodů Škody v Mladé Boleslavi, Kvasinách a Vrchlabí.

Škoda našla způsob, jak projet Evropu elektromobilem zcela bez starostí

Škoda našla způsob, jak projet Evropu elektromobilem zcela bez starostí

Mluvíme přitom o investici ve výši přibližně 32 milionů eur (asi 819 milionů korun). Svého cíle v oblasti rozvoje dobíjecí infrastruktury chce Škoda dosáhnout do roku 2025. K více než 3600 dobíjecím bodům v areálech závodů pak přibude dalších 3100 v jejich okolí, které budou k dispozici všem zaměstnancům automobilky.

Škoda už minulý rok investovala do rozšíření nabíjecí infrastruktury v areálu závodu v Mladé Boleslavi celkem 3,4 milionu eur (asi 87 milionů korun). Část investice směřovala do modernizace a rozšíření elektrické sítě, zatímco zbytek putoval do instalace více než 300 dobíjecích bodů. Jak už ale zaznělo od vedení Škody, ne všechna práce je na automobilkách. Tímto způsobem chce však značka jít rozvoji infrastruktury alespoň částečně naproti.

Škoda Vision iV oficiálně: Předzvěst elektrické budoucnosti ujede až 500 km

Škoda Vision iV oficiálně: Předzvěst elektrické budoucnosti ujede až 500 km

Ostatně nic jiného nezbývá, letos už Škoda uvede do prodeje elektrickou verzi Škody Citigo, následovat bude plug-hybridní varianta Superbu a pro příští rok je už potvrzena sériová výroba elektrického SUV na základě konceptu Vision iV, představeného v Ženevě.

A to není všechno, v rámci „Strategie 2025“ investuje Škoda v příštích čtyřech letech dvě miliardy eur (asi 51 miliard korun) do vývoje elektrických vozů a nových služeb, souvisejících s mobilitou. Jedná se o největší investiční program v historii společnosti.

Speciál: Alternativní pohony

K vývoji alternativních pohonů došlo kvůli ztenčujícím se zásobám ropy a problémům se znečištěním životního prostředí. V automobilovém průmyslu se v současnosti nejčastěji hovoří o pohonech na LPG, CNG, vodík a elektrický proud. Právě v posledních dvou zmíněných pohonech je podle odborníků budoucnost.

Přehled aut s pohonem na LPG Koupit auto na CNG?Auta na CNG: Jak dojedou daleko?Toyota Mirai na vodíkVW razí cenu elektroaut na minimumHyundai Nexo - SUV na vodíkRevoluční CNG-mild-hybrid Škoda do detailu

Minitest VW Amarok 3.0 TDI V6 4Motion Aventura: Všech pick-upů král

VW Amarok 3.0 TDI/190 kW 4M (minitest)

Volkswagen, nikoli bez souvislosti s novým emisním měřícím cyklem WLPT, pozměnil motorovou nabídku svého již deset let sloužícího pick-upu Amarok, který nyní nabízí v podstatě jediný motor. Nebojte se, jsou to dobré zprávy.

21.  3.  2019 | Petr Schnagl | 46 příspěvků
Minitest Renault Kadjar 1.3 TCe: Malé srdce, velké odhodlání

Renault Kadjar 1.3 TCe (minitest)

Kadjar se v přívalu nových crossoverů možná poněkud ztrácí. O to více ale zaujme, když začnete zkoumat, co je za tou nenápadnou fasádu. A to i malé třináctistovce navzdory, protože funguje pozoruhodně dobře.

19.  3.  2019 | Miro Mihálik | 13 příspěvků
Minitest Honda CR-V 2.0 i-MMD Hybrid 2WD: Napravení reputace?

Honda CR-V 2.0 i-MMD Hybrid (minitest)

Honda se u nové generace modelu CR-V vzdala naftového motoru. Alternativou je hybrid s velice slušným výkonem 135 kW, který mě fascinoval ve více ohledech. Hlavně pak technikou.

17.  3.  2019 | Jan Mička | 37 příspěvků