Slova šéfa Škody se naplňují. V Česku startuje elektrická revoluce

Rapidní nárůst nových elektromobilů samozřejmě vyžaduje i rapidní nárůst počtu dobíjecích stanic. Škodovka má představu jasnou, zatím ale budou ve výhodě hlavně zaměstnanci automobilky.

O budoucnosti elektrifikace, vývoje infrastruktury nabíjecích stanic i nových elektromobilech Škodovky jsme už řadu zajímavých informací přinesli díky rozhovoru s Lubošem Vlčkem, šéfem českého zastoupení mladoboleslavské automobilky. Slova o elektrické budoucnosti Škody se přitom začínají pomalu naplňovat, nyní totiž značka oznamuje další silnou investici v této oblasti.

Škoda má v plánu v nadcházejících letech vytvořit v Česku až 7000 dobíjecích stanic, přesněji zásuvek/bodů, ze kterých budou moci elektromobily a hybridy čerpat energii. Menším háčkem v tomto ambiciózních kroku je, že tento počet nabíjecích bodů vznikne především v areálech a okolí závodů Škody v Mladé Boleslavi, Kvasinách a Vrchlabí.

Škoda našla způsob, jak projet Evropu elektromobilem zcela bez starostí

Škoda našla způsob, jak projet Evropu elektromobilem zcela bez starostí

Mluvíme přitom o investici ve výši přibližně 32 milionů eur (asi 819 milionů korun). Svého cíle v oblasti rozvoje dobíjecí infrastruktury chce Škoda dosáhnout do roku 2025. K více než 3600 dobíjecím bodům v areálech závodů pak přibude dalších 3100 v jejich okolí, které budou k dispozici všem zaměstnancům automobilky.

Škoda už minulý rok investovala do rozšíření nabíjecí infrastruktury v areálu závodu v Mladé Boleslavi celkem 3,4 milionu eur (asi 87 milionů korun). Část investice směřovala do modernizace a rozšíření elektrické sítě, zatímco zbytek putoval do instalace více než 300 dobíjecích bodů. Jak už ale zaznělo od vedení Škody, ne všechna práce je na automobilkách. Tímto způsobem chce však značka jít rozvoji infrastruktury alespoň částečně naproti.

Škoda Vision iV oficiálně: Předzvěst elektrické budoucnosti ujede až 500 km

Škoda Vision iV oficiálně: Předzvěst elektrické budoucnosti ujede až 500 km

Ostatně nic jiného nezbývá, letos už Škoda uvede do prodeje elektrickou verzi Škody Citigo, následovat bude plug-hybridní varianta Superbu a pro příští rok je už potvrzena sériová výroba elektrického SUV na základě konceptu Vision iV, představeného v Ženevě.

A to není všechno, v rámci „Strategie 2025“ investuje Škoda v příštích čtyřech letech dvě miliardy eur (asi 51 miliard korun) do vývoje elektrických vozů a nových služeb, souvisejících s mobilitou. Jedná se o největší investiční program v historii společnosti.

Speciál: Alternativní pohony

K vývoji alternativních pohonů došlo kvůli ztenčujícím se zásobám ropy a problémům se znečištěním životního prostředí. V automobilovém průmyslu se v současnosti nejčastěji hovoří o pohonech na LPG, CNG, vodík a elektrický proud. Právě v posledních dvou zmíněných pohonech je podle odborníků budoucnost.

Přehled aut s pohonem na LPG Koupit auto na CNG?Auta na CNG: Jak dojedou daleko?Toyota Mirai na vodíkVW razí cenu elektroaut na minimumHyundai Nexo - SUV na vodíkRevoluční CNG-mild-hybrid Škoda do detailu

TEST Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI: Když dva nedělají totéž

Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI

Opel Combo pochází z kvarteta rodných bratrů, kteří se s obměnami prodávají pod značkami PSA i Toyoty. Je tedy nasnadě, že v odpovídajících verzích se nebudou výrazně lišit. Což je do značné míry pravda, avšak rozdíly se najdou a užitková verze se od osobních modelů liší víc, než by se na první pohled zdálo.

18.  7.  2019 | Petr Schnagl | 10 příspěvků
Za volantem nového Audi A4: S4 TDI má neskutečnou sílu, TDI Evo zase spotřebu

Audi A4 2.0 TDI Evo a S4 TDI (první svezení)

Nejúspěšnější model automobilky Audi, A4, slaví v letošním roce 25 let od začátku výroby. Facelift je ideálním dárkem, obzvláště když se nezaměřil pouze na změnu vzhledu.

17.  7.  2019 | Jan Mička | 69 příspěvků
TEST Mazda 3 Skyactiv-D (85 kW): Válka proti mainstreamu

Mazda 3 Skyactiv-D

Vpředu nijak zvlášť výkonný diesel, vzadu torzní příčka, mezigeneračně vyšší hmotnost a základní cena téměř 600 tisíc. Skoro se chce říct, že tohle už nezachrání ani ta hezká tvářička. Až na to, že nová trojka je něčím víc než jen neobyčejně vypadajícím hatchbackem.

16.  7.  2019 | Miro Mihálik | 62 příspěvků