Šlechtic v tretrách

Před nedávnem jsme měli možnost seznámit se s edici Red Label modelové řady Arnage. Bentley pro ni nabízí dva typy motorů.
Šlechtic v tretrách
Před nedávnem jsme měli možnost seznámit se s edicí Red Label modelové řady Arnage. Bentley pro ni nabízí dva typy motorů. Prvním je 4,5 litrový osmiválec přeplňovaný dvojící turbodmychadel, disponující výkonem 350 ks. Točivý moment vrcholí 570 Nm, které jsou k dispozici už od 2 500 ot/min.

Druhý osmiválec má objem 6,75 litru přeplňovaný pouze jedním turbodmychadlem. Výkon, který tento nový motor nabízí je více než dostatečný. 400 ks a 835 Nm jsou hodnoty, které by se daly čekat spíš u supersportovního automobilu než u velké a nadmíru komfortní limuzíny jako je Arange.

O 65% větší torzní tuhost karoserie než tomu bylo u předchůdců modelu Arnage je hlavní změnou, která se nejvíce podílí na zdokonalení jízdních vlastností. Red Label je samozřejmě vybaven moderními systémy jízdní bezpečnosti jako jsou např. ABS, ale také ESP neboli systém jízdní stability. Na chování vozu za jízdy chybu ani při sebevětší snaze nenajdete.

Změny se samozřejmě dotkly také interiéru. Prostor pro cestující na zadních sedadlech se zvětšil o 50 mm v prostoru pro nohy, o 28 mm na výšku v prostoru pro hlavu a o 25 mm na šířku v úrovni hlavy. Další prostor navíc při vystupování vám dodá systém automatického posunu zadních sedadel dozadu při otevření zadních dveří.

Interiér Arnage je velmi ergonomický a klasický pro značku Bentley s důrazem na detaily. Přesné analogové přístroje vám dávají přesný obraz o správné funkci motoru a provozních hodnotách. Interiér tradičně vyveden v kůži Connolly je doplněn koberci Wilton.

Nejvýraznějším prvkem při pohledu na zevnějšek jsou 18” litá kola, čiré kryty předních reflektorů. Krásu designu Arnage nejlépe poznáte na fotografiích (které se Vám na kliknutí, jako vždy, zvětší).

Jízdní výkony patří, jak již jsem se zmínil u výkonu motoru, spíše do kategorie supersportovních automobilů. Bentley Arnage Red Label 6,75 V8 zrychluje z 0 na 100 km/h za 5,9 s. Elasticita z 50 na 80 km/h je 2,1 s a z 80 na 120 km za 3,2 s. Maximální rychlost je 250 km/h.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků