Slavný závod Pikes Peak má nového rekordmana

Japonský řidič Nobuhiro Tajima ve svém speciálu Suzuki XL7 Hill Climb Special vytvořil nový rekord na slavném závodu Pikes Peak.

Trať dlouhou 12,42 mil (19,99 km) se startem v nadmořské výšce 1 439 m a cílem ve výšce 2 862 m dokázal ujet za fantastických 10 minut a 1,408 sekundy. Rekordní čas je tak zhruba o tři sekundy rychlejší, než doposud.

Upravený speciál ve třídě Unlimited, tedy bez omezení, je postaven na základu Suzuki XL7, ovšem reálně má speciál s původním vozem společné jen malé karosářské části a jméno.

Speciál je vybaven přeplňovaným šestiválcem z dílny General Motor s přeplňováním a dává výkon 740 kW (1007 k) a točivý moment 998 Nm. Žádné bližší informace o dynamice nejsou známy, ale předešlý držitel rekordu zvládal na šotolině stovku za zhruba dvě sekundy.

Ostatně hliněný a šotolinový základ má celá slavná trať a nezřídka panuje na trase i několik typů počasí, kdy se startuje pod slunečním svitem, v části trati prší, jinde sněží a na vrcholu je třeba silný vítr opět se sluncem.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Suzuki XL7 Hill Climb Special
TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků