Slavný závod Pikes Peak má nového rekordmana

Japonský řidič Nobuhiro Tajima ve svém speciálu Suzuki XL7 Hill Climb Special vytvořil nový rekord na slavném závodu Pikes Peak.

Trať dlouhou 12,42 mil (19,99 km) se startem v nadmořské výšce 1 439 m a cílem ve výšce 2 862 m dokázal ujet za fantastických 10 minut a 1,408 sekundy. Rekordní čas je tak zhruba o tři sekundy rychlejší, než doposud.

Upravený speciál ve třídě Unlimited, tedy bez omezení, je postaven na základu Suzuki XL7, ovšem reálně má speciál s původním vozem společné jen malé karosářské části a jméno.

Speciál je vybaven přeplňovaným šestiválcem z dílny General Motor s přeplňováním a dává výkon 740 kW (1007 k) a točivý moment 998 Nm. Žádné bližší informace o dynamice nejsou známy, ale předešlý držitel rekordu zvládal na šotolině stovku za zhruba dvě sekundy.

Ostatně hliněný a šotolinový základ má celá slavná trať a nezřídka panuje na trase i několik typů počasí, kdy se startuje pod slunečním svitem, v části trati prší, jinde sněží a na vrcholu je třeba silný vítr opět se sluncem.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Suzuki XL7 Hill Climb Special
TEST Subaru XV 1,6i Lineartronic: Kompromis, ale ten nejlepší!

Subaru XV 1,6i Lineartronic

Subaru XV se na přelomu roku dostalo na trh v druhé generaci. Od té minulé se vizuálně moc neliší, ale japonští technici vůz vyladili téměř k dokonalosti.

dnes | Radek Pecák | 40 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

17.  2.  2018 | Radek Pecák | 15 příspěvků
Minitest Ford Fiesta Vignale 1.0 EcoBoost: V čem je ta prémie?

Ford Fiesta 1.0 EB Vignale (minitest)

Vyplatí se koupě té nejvíce vyšňořené Fiesty? Vyzkoušeli jsme ji s litrovým motorem EcoBoost o výkonu 103 kW.

15.  2.  2018 | Milan Lažanský | 25 příspěvků