Slavný závod Pikes Peak má nového rekordmana

Japonský řidič Nobuhiro Tajima ve svém speciálu Suzuki XL7 Hill Climb Special vytvořil nový rekord na slavném závodu Pikes Peak.

Trať dlouhou 12,42 mil (19,99 km) se startem v nadmořské výšce 1 439 m a cílem ve výšce 2 862 m dokázal ujet za fantastických 10 minut a 1,408 sekundy. Rekordní čas je tak zhruba o tři sekundy rychlejší, než doposud.

Upravený speciál ve třídě Unlimited, tedy bez omezení, je postaven na základu Suzuki XL7, ovšem reálně má speciál s původním vozem společné jen malé karosářské části a jméno.

Speciál je vybaven přeplňovaným šestiválcem z dílny General Motor s přeplňováním a dává výkon 740 kW (1007 k) a točivý moment 998 Nm. Žádné bližší informace o dynamice nejsou známy, ale předešlý držitel rekordu zvládal na šotolině stovku za zhruba dvě sekundy.

Ostatně hliněný a šotolinový základ má celá slavná trať a nezřídka panuje na trase i několik typů počasí, kdy se startuje pod slunečním svitem, v části trati prší, jinde sněží a na vrcholu je třeba silný vítr opět se sluncem.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Suzuki XL7 Hill Climb Special
Minitest BMW 230i Cabrio: Nastal čas se rozloučit?

BMW 230i Cabrio (minitest)

Kompaktní rozměry, zadní pohon, čtyři místa k sezení a stahovací střecha – to je kombinace, na kterou dnes narazíte pouze u BMW. Benzinový dvoulitr s výkonem 185 kW dvojkovému kabriu pasuje jako ulitý!

dnes | Jan Mička | 1 příspěvek
TEST Jaguar E-Pace D180 AWD: Sentimentální cesta

Jaguar E-Pace D180

V novodobé historii Jaguaru je E-Pace jedním z nejdůležitějších milníků. Půjčili si techniku od Land Roveru a snažili se do populárního segmentu malých SUV vnést sportovního ducha. Povedlo se?

16.  8.  2018 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Minitest Volkswagen Caddy Maxi 1.4 TGI: Spořivému plyn nesmrdí

VW Caddy Maxi 1.4 TGI (minitest)

VW láká na model Caddy poháněný zemním plynem nízkými provozními náklady. Stačí ale ceny CNG na to, aby se do německé dodávky zamilovali nejen zapřisáhlí skrblíci?

14.  8.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků