Slavný tvůrce McLarenu F1 poodhalil vlastní projekt: Sporťák bude vážit 850 kg

Gordon Murray je v projektu svého malého sporťáku zase o kus dále. Známe první parametry.

Patnáct let ve Formuli 1 a dva ikonické silniční McLareny - modely F1 a SLR. To si mimo jiné může do životopisu napsat Gordon Murray. Od roku 2007 už je však na vlastních nohou. Jeho společnost Gordon Murray design se už uvedla s návrhy na efektivní malý městský vůz.

Nyní je na řadě sporťáček. A zdrobnělina je na svém místě. Poslední prohlášení totiž přináší dvě zajímavé číslovky. Novinka bude vážit 850 kilogramů, které bude pohánět motor o výkonu 220 koňských sil skrze šestistupňovou manuální převodovku. Murray o sportovním autě poprvé začal mluvit před deseti měsíci. Už má i své kódové označení T.43.

Häkkinen prohnal na trati vítězný McLaren F1 GTR. Byla to symfonie

Häkkinen prohnal na trati vítězný McLaren F1 GTR. Byla to symfonie

Jednotka má mít zdvihový objem 1,5 litru. Zatím není jasné, kdo bude dárce orgánů, ale nabízí se třeba Ford se svým tříválcem z Fiesty ST. Vždyť modrý ovál bývá v tomto směru k malosériovým výrobcům poměrně vstřícný. Známe také dva rozměry. Šířka vozu má být 1750 milimetrů a šasi bez nárazníků má mít na délku 3640 milimetrů.

Nízkou hmotnost a vysokou pevnost má zaručit unikátní konstrukce vozu s monokokem ze zesíleného hliníku napojeného na kompozitové nosníky s tvarem včelích pláství. Plošina bude modulární a ještě před vlastním autem ji Murray chce umístit do nového TVR Griffith, který již byl představen jako předprodukční prototyp. 

Chcete McLaren Senna? Tento kousek stojí „jen“ 180 tisíc korun

Chcete McLaren Senna? Tento kousek stojí „jen“ 180 tisíc korun

Murray už nechává nahlédnout i do interiéru malého sporťáku, byť zatím odhaluje jen sedadla. Nepřekvapí, že důraz byl i u této části kladen hlavně na hmotnost. O přibližný horizont představení vozu se zatím malosériový výrobce nezmiňuje.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Lexus ES 300h Luxury: Jiný pohled na svět. Změní ten váš?

Lexus ES 300h

Přicházím k pětimetrové japonské limuzíně za necelé dva miliony korun. V nabídce má pouze jeden motor a jednu převodovku. Má Lexus ES 300h ve své třídě co nabídnout?

včera | Vladimír Kadera | 56 příspěvků
Minitest VW Amarok 3.0 TDI V6 4Motion Aventura: Všech pick-upů král

VW Amarok 3.0 TDI/190 kW 4M (minitest)

Volkswagen, nikoli bez souvislosti s novým emisním měřícím cyklem WLPT, pozměnil motorovou nabídku svého již deset let sloužícího pick-upu Amarok, který nyní nabízí v podstatě jediný motor. Nebojte se, jsou to dobré zprávy.

21.  3.  2019 | Petr Schnagl | 47 příspěvků
Minitest Renault Kadjar 1.3 TCe: Malé srdce, velké odhodlání

Renault Kadjar 1.3 TCe (minitest)

Kadjar se v přívalu nových crossoverů možná poněkud ztrácí. O to více ale zaujme, když začnete zkoumat, co je za tou nenápadnou fasádu. A to i malé třináctistovce navzdory, protože funguje pozoruhodně dobře.

19.  3.  2019 | Miro Mihálik | 13 příspěvků