Slavný komik představil pojízdné Bugatti z roku 1913. V Praze je ale starší

Moderátor a komik Jay Leno ve svém pořadu představil údajně nejstarší pojízdné Bugatti. Je ve skvělém stavu, v Praze však najdete starší.

Nádherný exemplář vozu Bugatti 22, což je jeden z nejstarších typů této legendární značky, představil ve svém pořadu Garage slavný moderátor Jay Leno. Automobil patří Alanu Travisovi, milovníkovi předválečných aut. Aby nedošlo k mýlce - těch z doby před první světovou válkou. Mezi ně nepochybně patří tento nádherný vůz, který nedávno prošel kompletním restaurováním.

Při něm se navrátil do své původní podoby. Zajímavá je například barva. Prý jde o odstín, který býval na krabičce cigaret oblíbené značky manželky Ettore Bugattiho. Travisovi se dokonce podařilo tento originální balíček najít. Automobil pohání čtyřválcový motor, který prostřednictvím čtyřstupňové převodovky posílá výkon na zadní kola. Motor je sám o sobě malým uměleckým dílem, ostatně podívejte se na přiložené video, kde se jej můžete dosyta nabažit.

Podle vyjádření v pořadu je právě toto Bugatti tím nejstarším pojízdným na světě. Jenže, v dopravní hale Národního technického muzea v Praze stojí vystavený exemplář Bugatti 13 z roku 1910. Je to tedy o celé tři roky starší vůz než ten pana Travise. Popiska vedle vozu uvádí, že se jedná o nejstarší dochovaný vůz značky Bugatti v celém širém světě, a vy si jej nyní můžete prohlédnout v přiložené galerii.

Původním majitelem byl kníže Philipp Ernst Hohenlohe-Schillingsfürst, který ho ovšem vlastnil jen krátce. Záhy ho pak získal Robert Patočka z Ústí nad Labem, který s ním již v roce 1913 zvítězil v závodě do vrchu Zbraslav-Jíloviště. Od roku 1947 je pak automobil ve vlastnictví Národního technického muzea v Praze.

Redakce Autorevue děkuje panu Zdeňku Paterovi za poskytnutí snímků v galerii. Více o Bugatti 13 najdete zde.

Minitest VW Polo GTI s manuálem: Jednou se o něj ještě porveme!

VW Polo GTI (minitest)

Polo je díky dvoulitru zjevem mezi malými ostrými hatchbacky. Ke štěstí nám chyběla akorát maličkost. Manuál. Rádi bychom jásali, ale jediné, co můžeme nyní říci, je, že byl a už není. Po pár měsících ve výrobě GTI se spojkovým pedálem a řadicí pákou skončilo. Hádejte, komu můžete děkovat.

dnes | Miro Mihálik
TEST Royal Enfield Interceptor 650 Twin: Jednou zkusíš a už musíš!

Royal Enfield Interceptor 650 Twin

Nové twiny od indického Enfieldu jsou pro svoji značku bez diskuse revolucí a po zásluze vzbudily enormní globální zájem. Efektní retro design, legendární znáček, zbrusu nový motor a více než dobrá cena jsou pádné argumenty. Dá se ale věřit radikální průlom značce, která až donedávna sveřepě bušila jediný model, vyráběný s drobnými změnami od poloviny padesátých let?

23.  6.  2019 | Petr Schnagl | 9 příspěvků
TEST Toyota Corolla TS 2.0 Hybrid: Dost dobrá i pro Lexus

Toyota Corolla TS 2.0 Hybrid

Nová Toyota Corolla se přiřítila na český trh hned ve třech karosářských verzích. Pro první test jsme zvolili tu nejpraktičtější, navíc s nejvýkonnějším hybridním pohonem. Dokáže opodstatnit vyšší cenu? A bavíme se vůbec ještě o mainstreamovém modelu?

19.  6.  2019 | Jan Mička | 154 příspěvků