Slavný komik představil pojízdné Bugatti z roku 1913. V Praze je ale starší

Moderátor a komik Jay Leno ve svém pořadu představil údajně nejstarší pojízdné Bugatti. Je ve skvělém stavu, v Praze však najdete starší.

Nádherný exemplář vozu Bugatti 22, což je jeden z nejstarších typů této legendární značky, představil ve svém pořadu Garage slavný moderátor Jay Leno. Automobil patří Alanu Travisovi, milovníkovi předválečných aut. Aby nedošlo k mýlce - těch z doby před první světovou válkou. Mezi ně nepochybně patří tento nádherný vůz, který nedávno prošel kompletním restaurováním.

Při něm se navrátil do své původní podoby. Zajímavá je například barva. Prý jde o odstín, který býval na krabičce cigaret oblíbené značky manželky Ettore Bugattiho. Travisovi se dokonce podařilo tento originální balíček najít. Automobil pohání čtyřválcový motor, který prostřednictvím čtyřstupňové převodovky posílá výkon na zadní kola. Motor je sám o sobě malým uměleckým dílem, ostatně podívejte se na přiložené video, kde se jej můžete dosyta nabažit.

Podle vyjádření v pořadu je právě toto Bugatti tím nejstarším pojízdným na světě. Jenže, v dopravní hale Národního technického muzea v Praze stojí vystavený exemplář Bugatti 13 z roku 1910. Je to tedy o celé tři roky starší vůz než ten pana Travise. Popiska vedle vozu uvádí, že se jedná o nejstarší dochovaný vůz značky Bugatti v celém širém světě, a vy si jej nyní můžete prohlédnout v přiložené galerii.

Původním majitelem byl kníže Philipp Ernst Hohenlohe-Schillingsfürst, který ho ovšem vlastnil jen krátce. Záhy ho pak získal Robert Patočka z Ústí nad Labem, který s ním již v roce 1913 zvítězil v závodě do vrchu Zbraslav-Jíloviště. Od roku 1947 je pak automobil ve vlastnictví Národního technického muzea v Praze.

Redakce Autorevue děkuje panu Zdeňku Paterovi za poskytnutí snímků v galerii. Více o Bugatti 13 najdete zde.

Minitest Volkswagen Golf Sportsvan 1.5 TSI DSG: Lepší než originál

VW Golf Sportsvan (minitest)

Ač se označení „sportující van“ může zdát hodně přitažené za vlasy, minimálně ve srovnání se stejně velkými crossovery a ve spojení s motorem o výkonu 150 koní to zase není takový nesmysl.

včera | Miro Mihálik | 38 příspěvků
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků