Slavný komik představil pojízdné Bugatti z roku 1913. V Praze je ale starší

Moderátor a komik Jay Leno ve svém pořadu představil údajně nejstarší pojízdné Bugatti. Je ve skvělém stavu, v Praze však najdete starší.

Nádherný exemplář vozu Bugatti 22, což je jeden z nejstarších typů této legendární značky, představil ve svém pořadu Garage slavný moderátor Jay Leno. Automobil patří Alanu Travisovi, milovníkovi předválečných aut. Aby nedošlo k mýlce - těch z doby před první světovou válkou. Mezi ně nepochybně patří tento nádherný vůz, který nedávno prošel kompletním restaurováním.

Při něm se navrátil do své původní podoby. Zajímavá je například barva. Prý jde o odstín, který býval na krabičce cigaret oblíbené značky manželky Ettore Bugattiho. Travisovi se dokonce podařilo tento originální balíček najít. Automobil pohání čtyřválcový motor, který prostřednictvím čtyřstupňové převodovky posílá výkon na zadní kola. Motor je sám o sobě malým uměleckým dílem, ostatně podívejte se na přiložené video, kde se jej můžete dosyta nabažit.

Podle vyjádření v pořadu je právě toto Bugatti tím nejstarším pojízdným na světě. Jenže, v dopravní hale Národního technického muzea v Praze stojí vystavený exemplář Bugatti 13 z roku 1910. Je to tedy o celé tři roky starší vůz než ten pana Travise. Popiska vedle vozu uvádí, že se jedná o nejstarší dochovaný vůz značky Bugatti v celém širém světě, a vy si jej nyní můžete prohlédnout v přiložené galerii.

Původním majitelem byl kníže Philipp Ernst Hohenlohe-Schillingsfürst, který ho ovšem vlastnil jen krátce. Záhy ho pak získal Robert Patočka z Ústí nad Labem, který s ním již v roce 1913 zvítězil v závodě do vrchu Zbraslav-Jíloviště. Od roku 1947 je pak automobil ve vlastnictví Národního technického muzea v Praze.

Redakce Autorevue děkuje panu Zdeňku Paterovi za poskytnutí snímků v galerii. Více o Bugatti 13 najdete zde.

TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

17.  2.  2018 | Radek Pecák | 13 příspěvků
Minitest Ford Fiesta Vignale 1.0 EcoBoost: V čem je ta prémie?

Ford Fiesta 1.0 EB Vignale (minitest)

Vyplatí se koupě té nejvíce vyšňořené Fiesty? Vyzkoušeli jsme ji s litrovým motorem EcoBoost o výkonu 103 kW.

15.  2.  2018 | Milan Lažanský | 25 příspěvků
TEST Volkswagen T-Roc 2.0 TDI DSG 4Motion: Pouliční směska

VW T-Roc 2.0 TDI DSG 4Motion

Rostoucí segment SUV byl loni rozšířen o stylový Volkswagen T-Roc. Vypadá fantasticky, přináší však i řadu těžko pochopitelných řešení. Pro první test jsme zvolili verzi s turbodieselem, převodovkou DSG a pohonem všech kol.

13.  2.  2018 | Jan Mička | 23 příspěvků